Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
Secrist
Sniperace
Redvictory
RedCloud
8 posters

Bidragstagare....

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Bidragstagare.... Empty Bidragstagare....

Inlägg  RedCloud 2009-11-03, 20:20

Av de svenska jordbruk som får störst EU-bidrag är tre av 15 så kallade fideikommiss. I klartext betyder det att bidragstagarna är adliga godsägare, förstfödda söner i en släkt där bara förstfödda söner ärver.

Ytterligare sex av de jordbruk i Sverige som får störst EU-bidrag drivs av adliga godsherrar i fideikommissaktiebolag. Med hjälp av fideikommissinstitutet har adliga släkter kunnat undvika skiften och behålla sina stora frälsearealer ända sedan 1700-talet, ett privilegium som har varit skattebefriat, understött och skyddat av en orättvis och könsdiskriminerande lag.

http://di.se/Artiklar/Bjorn_af_Kleen_avslojar_adelns_makt.aspx?ArticleID=2009\11\01\359505&words=kleen&SectionID=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter

(kopiera in hela länken)

Varför jagar inte Allianz mot Sverige dessa bidragsparasiter ?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Bidragstagare.... Empty Sv: Bidragstagare....

Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 20:23

RedCloud skrev:Av de svenska jordbruk som får störst EU-bidrag är tre av 15 så kallade fideikommiss. I klartext betyder det att bidragstagarna är adliga godsägare, förstfödda söner i en släkt där bara förstfödda söner ärver.

Ytterligare sex av de jordbruk i Sverige som får störst EU-bidrag drivs av adliga godsherrar i fideikommissaktiebolag. Med hjälp av fideikommissinstitutet har adliga släkter kunnat undvika skiften och behålla sina stora frälsearealer ända sedan 1700-talet, ett privilegium som har varit skattebefriat, understött och skyddat av en orättvis och könsdiskriminerande lag.

http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26stat%3d0%26ArticleID%3d2009\11\01\359505%26SectionId%3dDinapengar%26menusection%3dDinapengar%3bDinapengarNyheter

Just precis! undrar just vad de skall försvara dessa bidragsparasiter med? Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-03, 20:26

RedCloud skrev:Av de svenska jordbruk som får störst EU-bidrag är tre av 15 så kallade fideikommiss. I klartext betyder det att bidragstagarna är adliga godsägare, förstfödda söner i en släkt där bara förstfödda söner ärver.

http://di.se/Artiklar/Bjorn_af_Kleen_avslojar_adelns_makt.aspx?ArticleID=2009\11\01\359505&words=kleen&SectionID=Ettan&menusection=Startsidan;Huvudnyheter

(kopiera in hela länken)

njaaa, detta är på väg att upplösas, dock blev några förlängda pga kulturhistoriska värden vilka hör och häpna SOCIALDEMOKRATERNA förlängde....

men sedan 1964 är det avveckling på gång, med några undantag....

wiki

Senast ändrad av Sniperace den 2009-11-03, 20:30, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Bidragstagare.... Empty Adel

Inlägg  Secrist 2009-11-03, 20:27

Med en åsidosatt arvsrätt, diskriminering, bidrag och hjälpsamma socialdemokrater har adeln byggt upp och bevarat enorma rikedomar i Sverige

Sossarna har varit flitiga! Razz
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-11-03, 20:28

Sossarna har varit flitiga!

För kännedom, Allianz mot Sverige har varit lata som inte avskaffat detta...men det kanske är deras väljarbas, och man biter ju som bekant inte den hand som föder en...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-03, 20:30

RedCloud skrev:
    Sossarna har varit flitiga!

För kännedom, Allianz mot Sverige har varit lata som inte avskaffat detta...men det kanske är deras väljarbas, och man biter ju som bekant inte den hand som föder en...

Och sossarna avskaffade INTE det under alla sina år av vilken orsak? Very Happy

men läs om det på WIKI så kanske ni får en reell uppfattning om vad det var
    Secrist
    Secrist

Bidragstagare.... Empty Bidrag

Inlägg  Secrist 2009-11-03, 20:31

Med tanke på att de bara suttit i tre år så kanske det inte är så konstigt. Om det nu är något som ska avskaffas.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-03, 20:32

Ja du secrist,utan sossarna hade kanske inte du suttit här och svingat ditt pekfinger,
    Annars kanske du bara hade avklarat halva dagen den här tiden i din proffesion som hjon eller dräng hos någon högadlig godsherre!

Många människor har mycket och tacka sossarna för, du också!

Några tacksamma, andra som du otacksamma! No
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 20:40

Med tanke på att de bara suttit i tre år så kanske det inte är så konstigt. Om det nu är något som ska avskaffas.

Med tanke på all annan skit de hunnit med så är det ju inget att skylla på!
    Jag är helt säker på att det är för att det är deras egen väljarbas!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-03, 20:45

Redvictory skrev:Med tanke på att de bara suttit i tre år så kanske det inte är så konstigt. Om det nu är något som ska avskaffas.

Med tanke på all annan skit de hunnit med så är det ju inget att skylla på!
    Jag är helt säker på att det är för att det är deras egen väljarbas!

Jag tror inte dessa spelar någon större roll i detta, deras röster är inte värda mer än andras Very Happy

Och dessa är inte särskilt omtyckta av släkten/arvingarna enär de INTE får avyttra dessa utan ska leva på vad de ger i inkomst, dessutom så har säkert syskonen sunpunkter osv...

men gläd dig, de kommer försvinna ju fler av de nuvarande ägarna som går bort, DÅ ska de ju nu upplösas enligt lag från 1964.

Skokloster med fler kommer såsmåningom gå samma väg
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-11-03, 21:35

martin7lindgren skrev:Ja du secrist,utan sossarna hade kanske inte du suttit här och svingat ditt pekfinger,
    Annars kanske du bara hade avklarat halva dagen den här tiden i din proffesion som hjon eller dräng hos någon högadlig godsherre!

En gång i tiden var sosseriet ett arbetarparti. Idag är det ett Tobleroneparti som agerar lydig knähund åt kommunisterna.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-11-03, 21:40

råttan. skrev:
    martin7lindgren skrev:Ja du secrist,utan sossarna hade kanske inte du suttit här och svingat ditt pekfinger,

En gång i tiden var sosseriet ett arbetarparti. Idag är det ett Tobleroneparti som agerar lydig knähund åt kommunisterna.

Nu närmar du dig fjanteriavdelning råttan där SEL befinner sig och där vill du inte vara skulle jag tro?
    Avd:oneliners ala blue.
    //berra
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2009-11-03, 21:45

Men varför inte dra tillbaka alla fideikommissoner till staten och sedan dela ut marken till småbrukare, för det kommer ju verkligen effektivisera jordbruket! (titta bara på Zimbabwe) lol!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-03, 21:48

R.O.F.L skrev:Men varför inte dra tillbaka alla fideikommissoner till staten och sedan dela ut marken till småbrukare, för det kommer ju verkligen effektivisera jordbruket! (titta bara på Zimbabwe) lol!

Enligt de regler som finns ska staten kunna lösa in dem...

läs på wiki enligt länken jag lade in!! Very Happy

fideikomiss
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-03, 21:48

Jag försvarar inte bidrag till företagare överhuvudtaget.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-11-03, 21:51

råttan. skrev:Jag försvarar inte bidrag till företagare överhuvudtaget.

Vilket parti ska du då lägga din röst på Råttan, kan sd vara ett tips (sorligt)
    //berra
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-03, 21:52

Röstar inte på något av de extrema partierna (sd och v är samma pack).
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-11-03, 21:57

råttan. skrev:Röstar inte på något av de extrema partierna (sd och v är samma pack).

Hmm.. nu ljuger du Råttan med din personförförjelse av Martin så hamnar du fack SD om du rullar vidare i din mobbing av Martin.
    Fast jag ska ärligt erkänna att så vore fallet med för mig mot "tjyven" ander skulle släppa det om inte nörden ander var så otroligt korkad dagligdax härinne.
    Smile
    //berra
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-03, 22:17

Ehhhh, jag tror jag har bättre koll på vad jag röstar på än vad du har...
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-03, 22:25

råttan. skrev:Ehhhh, jag tror jag har bättre koll på vad jag röstar på än vad du har...

Du tillhör SD punkt slut!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Bidragstagare.... Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-11-03, 22:38

Redvictory skrev:
    råttan. skrev:Ehhhh, jag tror jag har bättre koll på vad jag röstar på än vad du har...

Du tillhör SD punkt slut!

Bidragstagare.... 081
    Secrist
    Secrist

Bidragstagare.... Empty Sosseriet

Inlägg  Secrist 2009-11-03, 23:24

Ja du secrist,utan sossarna hade kanske inte du suttit här och svingat ditt pekfinger,

Aha, så martin försvarar adeln privilegier? Ingen är gladare än adeln! cheers

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:53