http://www.dn.se/nyheter/sverige/fa-blir-socialbidragstagare-nar-sjukpenningen-upphor-1.929182
Arbetslösa sjuka som går på soc är en kostnad för kommunerna men inte flyktingar?
Märkligt... inget om deras arbetsförmåga är 25% eller 100%?
Har man ont får man väl fan kämpa för sin sak?
Har ond fot? Och FK säger det är ok?
Ja hon har då verkligen INTE tjatat på FK
Själv ska jag ringa upp FK idag och ställa dom mot väggen, hur ska jag göra i vissa arbetsituationer med mina besvär
Men här verkar ni rödjävlar verkar tro ni ska få allt serverat`?
– I debatten har det förts fram farhågor om att personer som inte längre får sjukpenning ska tvingas till försörjningsstöd och att det sker en övervältring av kostnader till kommunerna.
Arbetslösa sjuka som går på soc är en kostnad för kommunerna men inte flyktingar?
Bland dem som av olika skäl avslutade sjukpenningen i januari har endast cirka två procent ansökt om kommunalt försörjningsstöd, det vill säga socialbidrag, och drygt hälften har fått det. Uttryckt i siffror handlar det om 1 558 intervjuade varav 37 uppger att de har sökt socialbidrag.
Märkligt... inget om deras arbetsförmåga är 25% eller 100%?
I den här gruppen ingår i och för sig ”vanligt sjuka” som blivit friska och återvänt till arbetet, men närmare var tionde hade fått sjukpenningen indragen mot sin vilja. Bland de övriga hade var fjärde avslutat sin sjukskrivning själv sedan de upplevt att Försäkringskassan bedömt att de inte hade rätt till ersättningen längre.
Har man ont får man väl fan kämpa för sin sak?
– Det är bland annat min onda fot som gör att jag knappt klarar av halvtiden som jag arbetar administrativt på mitt och makens lilla företag. Med värktabletter och flexibel arbetstid går det med nöd och näppe. Ibland får familjen rycka in och hjälpa mig.
Har ond fot? Och FK säger det är ok?
Ja hon har då verkligen INTE tjatat på FK
Själv ska jag ringa upp FK idag och ställa dom mot väggen, hur ska jag göra i vissa arbetsituationer med mina besvär
Men här verkar ni rödjävlar verkar tro ni ska få allt serverat`?