marxisten 2009-10-29, 02:33
Secrist skrev:Om det uppstår specifika problem behöver föräldrarna underrättas annars så sköter läraren det lite fint. Det är därför små klasser är viktiga, då får läraren chans att ge alla tillräckligt med hjälp.Jag har inget emot mindre klasser. Fast ni på vänstern får nog börja med en prioriteringslista om ni inte ska hamna i Ohlys fälla. Alla ska ha mer av allt! Kan bli liiiite dyrt!
Vill vi öka kunskapen är det enda vägen, även om den är kostsam så är den nödvändig för ett gott resultat och en bra skolstart för alla. Jag har aldrig sagt det är billigt! Men det som sker nu hjälper ju knappast skolan med nedskärningar och djävulskap! I skolan gör man som i övriga samhället dessutom, sparkar man på de som ligger ner. I min kommun brukar det vara just elevassistenter som verkligen behövs som ryker först av alla. Att införa betyg hjälper knappast barnet att lära sig mer, eller hur? Däremot så hjälper små klasser och fler lärare till att öka barnets kunskap. Men för tillfället gör kommunerna tvärt om.
TROR FAN DET BLIR SÄMRE RESULTAT DÅ!
Senast ändrad av marxisten den 2009-10-29, 02:38, ändrad totalt 1 gång