Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

Maud Olofsson gör bort sig mot Åkesson

Blåfront

Antal inlägg : 5440

Maud Olofsson gör bort sig mot Åkesson Empty Maud Olofsson gör bort sig mot Åkesson

Inlägg  Blåfront 2009-10-24, 22:53

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article6004365.ab

Gulaschsoppa eller pastasallad med korv? Eller det vegetariska alternativet? Att skolan låter eleverna välja mellan maträtter är självklart i dag. Mycket har förändrats sedan jag gick i skolan, när mattanten tvingade mig att äta bruna bönor med fläsk, trots att det var det värsta jag visste. Det är ett tecken på att skolan går i takt med samhällets utveckling.

Hon undviker svara på om fläskkött slutat serveras och man serverar nötkött för muslimer

Det är inte om skolmaten, sångerna på skolavslutningen eller hur flickorna bär sina sjalar vi ska diskutera med Sverigedemokraterna (SD). Det finns ingen anledning att gå i polemik med SD vare sig om jakten på varg, pensionernas storlek eller om hur arbetslösheten ska bekämpas, så länge som vi inte är överens om det mest grundläggande i tillvaron, alla människors lika värde – och rikedomen i mångfalden.

Hon undviker svara på om kristendomen ska rensas från skolan eller om religösa motiv överhuvedtaget ska få vara i skolan

Hon undviker svara på om muslimska fundametalister kränker alla männikors lika värden

Och ta debatten?

Att skriva en debatt i en tidning och inte ord mot ord är debatt?

Fundera på hur vacker en regnbåge skulle vara med bara en färg, hur spännande det skulle vara om de bara spelade en enda låt på radion eller bara en slags restaurang var tillåten, och då bara med mat som funnits i Sverige sen, säg 1400-talet.

Varför vill islamister ha det så Maud?

Att många invandrade svenskar inte kan få ett arbete är slöseri med såväl mänskliga som samhälleliga resurser.

Inte ens du kan käfta emot detta redcloud

Ändå ska vi ha fler arbetslösa invandare som inte får jobb?

Det är inte bristen på jobb som gör att välutbildade läkare kör taxi i Malmö samtidigt som köerna till vården växer.

Men någon gräns måste väl finnas, du drar ju själv en gräns vid Sverigedemokraterna, kanske någon tycker. Är inte muslimernas kvinnosyn lika illa som SD:s invandrarsyn?

Men vi ska ändå ta hit tiotusentals arbetslösa invandrare?

Kul hon undviker svara muslimers kvinnosyn
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Maud Olofsson gör bort sig mot Åkesson Empty Sv: Maud Olofsson gör bort sig mot Åkesson

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-24, 23:05

Inte ofta man tvingas ge alliansen credit, men inte gör Maudan bort sig den här gången,
    Den som trampat i klaveret är ju Jimmy Åkesson som trots sin oskyldiga skolpojkslook visat sitt rätta nylle,

Vilket visat sig vända samtliga 7 riksdagspartier mot sig och SD?
    Sen är jag säker på att medias val, att visa oss väljare vad SD står för kommer ge önskat resultat till slut!

Sen med mullvadar som dig Mr.Blaufront ute på forumen blir inget bättre av,
    Jimmy och hans rasistklan börjar få problem!
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Maud Olofsson gör bort sig mot Åkesson Empty Sv: Maud Olofsson gör bort sig mot Åkesson

Inlägg  marxisten 2009-10-24, 23:09

Den paranoida islamofoben är igång igen...

Ingen ide att bry sig om hans tafatta försök till debatt.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-24, 23:15

Jag är en av de som kritiserat SD hårt, främst p.g.a det som stått
    på deras hemsida, likväl tycker jag inte att det här är rätt väg
    att gå för det kommer bara att leda till att de får ännu fler
    anhängare, alla försök att slå in på en ickedemokratisk väg är dömt
    att misslyckas.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-10-24, 23:20

lazy skrev:Jag är en av de som kritiserat SD hårt, främst p.g.a det som stått
    att misslyckas.

A-B kan låta SD skriva fler debattartiklar och bekänna färg.
    Det verkade vara ett effektivt sätt för att få dem att tappa
    medlemmar och skapa misstro mot brunskjortorna. Smile
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-24, 23:35

marxisten skrev:
    lazy skrev:Jag är en av de som kritiserat SD hårt, främst p.g.a det som stått
    att misslyckas.

A-B kan låta SD skriva fler debattartiklar och bekänna färg.
    Det verkade vara ett effektivt sätt för att få dem att tappa
    medlemmar och skapa misstro mot brunskjortorna. Smile
    Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-24, 23:42

Vad menar du då Lazy?
    Säger du att det är odemokratiskt till att ärligt ta ställning till SD och deras rasism?

Självklart är det SD:s eget problem att många tar avstånd och ger tummen ner!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:10