Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
MartinLindgren
Redvictory
theward
foliesvackan
formsvackan
lazy
Secrist
Sniperace
RedCloud
Dao
GustavAnder
marxisten
captaincodd
Blåfront
råttan.
19 posters

    Svensk media är vänster, nejnejnej...

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  lazy 2009-10-24, 22:18

    marxisten Today at 8:41 pm
    Det är väl inget fel på de som har andra åsikter än S, bara de är V i sådana fall.
    Nä, men seriöst Lazy. Var får du det vore fel på de ifrån som röstar annat än vänster utifrån Dao: s inlägg? Han skrev att majoriteten är vänster, inte alla.

    Finns det en undersökning på att majoriteten är "vänster"?
    De läkare och psykologer m.fl är i de flesta fall precis
    som jag själv, de vill ha betalt för det de gör för annars
    kan de lika gärna flytta till England och jobba för en större
    penning där. Wink
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  marxisten 2009-10-24, 22:23

    råttan. skrev:Antingen arbetar man för KGB. Eller också gör man det inte.

    Har du läst artiklarna? Då ser du era anklagelser om spion etc. är lite galna. Det han gjorde var att hamn srkev en artikel och S och Vietnam. Resten var politiskt snack enligt artiklarna.

    Förklara annars varför:

    Övervakning av möten mellan Guillou och KGB skedde bara EN GÅNG! (Vilket kontraspionage vi har)

    SÄPO agenten skrev att inget kan ses som brottsligt. (SÄPO skriver spionage INTE är olagligt då eller?)

    En f.d. chefsåklagare säger i expressen att ingen av uppgifterna kan ses som olagligheter. (Vet du bättre om vad som är brott eller inte än f.d. chefsåklagare i Malmö?

    SÄPO grep inte spionen på 40 ÅR, om det nu var spionage. (Normal behandling av spioner i Sverige?)

    Varför skulle en bland världens EFFEKTIVASTE underrättelsetjänster vilja har information av en UNG SVENSK JOURNALIST? Vad kan han ge de för hemliga saker? (Är det en bra landsspion tror du, en person utan access till något hemligtstämplat i Sverige?)
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  råttan. 2009-10-24, 22:27

    "Det han gjorde var att hamn srkev en artikel och S och Vietnam."

    Spelar du dum?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  marxisten 2009-10-24, 22:36

    lazy skrev:
    marxisten Today at 8:41 pm
    Det är väl inget fel på de som har andra åsikter än S, bara de är V i sådana fall.
    Nä, men seriöst Lazy. Var får du det vore fel på de ifrån som röstar annat än vänster utifrån Dao: s inlägg? Han skrev att majoriteten är vänster, inte alla.

    Finns det en undersökning på att majoriteten är "vänster"?
    De läkare och psykologer m.fl är i de flesta fall precis
    som jag själv, de vill ha betalt för det de gör för annars
    kan de lika gärna flytta till England och jobba för en större
    penning där. Wink

    Fråga Dao, jag vet inte. Dock vet jag att en förvånande stor mängd skådespelare och kulturpersonligheter har koppling till Kommunistiska Partiet på olika sätt, här är några av de. Jag har starka misstankar om att även majoriteten är Vänster, kanske inte så många till KP medlemmar, men vänster iaf. Saknar dock källa på detta påstående...

    Skådespelare:
    Sven Wollter
    Roland Jansson
    Claes Malmberg
    Harald "Bagarn" Andersson
    Anders Lönnbro
    Wiveka Warenfalk
    Lasse Brandeby
    Claes Eriksson
    Kent Andersson
    Maria Lundqvist

    Musiker:
    Bruno Bran
    Margareta Abrahamsson
    Dan Berglund
    Daniel Lemma
    Maria Hörnelius
    Erik de Vahl
    Ken Ring
    Menteroja
    Totta Näslund
    Ola Magnell
    Roger Sjöström
    Dan Viktor
    Fred Åkerström.

    Wiki
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  marxisten 2009-10-24, 22:39

    råttan. skrev:"Det han gjorde var att hamn srkev en artikel och S och Vietnam."

    Spelar du dum?

    Nej, läst innantill. Läs artiklarna själva, det var hans eget påstående i.of, men vem vet vad som är Sant och Falskt i en 40 år gammal händelse? Dessutom så kan det inte varit så mycket värre saker som skedde, då skulle inte SÄPO skitigt i att ens övervaka hans möten.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  lazy 2009-10-24, 22:58

    Klart att "kulturpersonligheterna" som du beskriver dem Marx har
    kopplingar till vänstern, de har ju fått livslång försörjning,
    vem tackar nej till det?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  marxisten 2009-10-24, 23:08

    lazy skrev:Klart att "kulturpersonligheterna" som du beskriver dem Marx har
    kopplingar till vänstern, de har ju fått livslång försörjning,
    vem tackar nej till det?

    Jag beskriver de inte, det var faktiskt wiki som skrev så... lol!

    Försörjning hela livet, vad menar du med det?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  lazy 2009-10-24, 23:23

    Clownen Manne m .fl "kulturpersonligheter" som varit populära men inte
    haft så "hög lön" har i stället fått avtal om "livslång lön" av staten.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  marxisten 2009-10-24, 23:27

    lazy skrev:Clownen Manne m .fl "kulturpersonligheter" som varit populära men inte
    haft så "hög lön" har i stället fått avtal om "livslång lön" av staten.

    Okej,inte så intresserad om svensk kulturpolitik f.ö. så det är en diskussion jag inte kan ta. Kan inget om det ämnet så.

    Många artister är det f.ö. inte artister på heltid. Men skitsamma. Jag bara tog upp en grupp som jag vet är väldigt vänster.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  råttan. 2009-10-25, 01:39

    marxisten skrev:
    råttan. skrev:"Det han gjorde var att hamn srkev en artikel och S och Vietnam."

    Spelar du dum?

    Nej, läst innantill. Läs artiklarna själva, det var hans eget påstående i.of, men vem vet vad som är Sant och Falskt i en 40 år gammal händelse? Dessutom så kan det inte varit så mycket värre saker som skedde, då skulle inte SÄPO skitigt i att ens övervaka hans möten.


    Tror du på det där själv? Tror du KGB skulle engarera sig så hårt för en artikel om sosseriet och Vietnam? God morgon!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 01:49

    råttan. skrev:Förvirrade vänstermuppar tycks ha svårt att acceptera verkligheten.

    Men förklara vad "verkligheten" är då, istället för att sura som en sur gammal gubbe!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 01:53

    råttan. skrev:
    marxisten skrev:
    råttan. skrev:"Det han gjorde var att hamn srkev en artikel och S och Vietnam."

    Spelar du dum?

    Nej, läst innantill. Läs artiklarna själva, det var hans eget påstående i.of, men vem vet vad som är Sant och Falskt i en 40 år gammal händelse? Dessutom så kan det inte varit så mycket värre saker som skedde, då skulle inte SÄPO skitigt i att ens övervaka hans möten.


    Tror du på det där själv? Tror du KGB skulle engarera sig så hårt för en artikel om sosseriet och Vietnam? God morgon!

    Var finns det uppgifter om att "KGB engagerad sig hårt" i fallet Guillou?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  råttan. 2009-10-25, 11:23

    Dao skrev:
    råttan. skrev:
    marxisten skrev:
    råttan. skrev:"Det han gjorde var att hamn srkev en artikel och S och Vietnam."

    Spelar du dum?

    Nej, läst innantill. Läs artiklarna själva, det var hans eget påstående i.of, men vem vet vad som är Sant och Falskt i en 40 år gammal händelse? Dessutom så kan det inte varit så mycket värre saker som skedde, då skulle inte SÄPO skitigt i att ens övervaka hans möten.


    Tror du på det där själv? Tror du KGB skulle engarera sig så hårt för en artikel om sosseriet och Vietnam? God morgon!

    Var finns det uppgifter om att "KGB engagerad sig hårt" i fallet Guillou?


    Guillio jobbade 5 år för KGB, för en artikel om sosseriet. Tror du på det själv? Tror du KGB skulle engarea sig överhuvudtaget för en sådan menlös artikel? Det är inte vem som helst som får träffa KGB-representanter serru.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  formsvackan 2009-10-25, 11:51

    råttan. skrev:Det är inte vem som helst som får träffa KGB-representanter serru.
    Berätta mer.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  råttan. 2009-10-25, 11:52

    Har nån KGB-agent kommit fram till dig och börjat tala politik nån gång?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  formsvackan 2009-10-25, 11:54

    råttan. skrev:Har nån KGB-agent kommit fram till dig och börjat tala politik nån gång?
    Inte vad jag kan komma ihåg, men på vilket sätt är detta ett bevis på att Guillou spionerat mot Sverige ?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 11:55

    lazy skrev:
    Dao on lör okt 24, 2009 6:07 pm
    De som väljer at bli journalister är oftast de som är engagerade samhället - och där dominerar vänsteraktivisterna rejält, så att journalister har en vänsterinriktning i sina personliga ställningstagande är inget konstigt!

    Samma kan man se inom lärarkåren, socialtjänsten och andra yrkesgrupper som jobbar nära människorna i samhället!

    Du menar att man per automatik måste vara vänster för att ha några som helst
    känslor för de som har det svårt? Dessutom drar du in både läkare och
    socialtjänst, surprise, surprise, jag känner många som är både läkare,
    tandläkare, psykologer m.m som inte alls skulle hålla med dej, dessutom
    flera som jobbar inom socialtjänsten som inte skulle rösta på soc.demo.
    menar du att det är ngt fel på dem?

    Nej - det menar jag ine! Men jag förstår att du vill få det att se ut som jag menar så!

    Klart att du "känner många som skulle hålla med dig"! Även jag känner flera inom dessa yrken som är höger. Men de allra flesta är vänster, och troligen av den anledning som jag skrev! De har inte samma förmåga at blunda för problemen i samhället som vissa högermänniskor verkar göra!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty jag kan...

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-25, 12:18

    Dao skrev:
    råttan. skrev:Förvirrade vänstermuppar tycks ha svårt att acceptera verkligheten.

    Men förklara vad "verkligheten" är då, istället för att sura som en sur gammal gubbe!!!

    Men det är ju så enkelt att förklara det dao, verkligheten är allt du befinner dih ljusår ifrån.Smile
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 12:24

    råttan. skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:
    marxisten skrev:
    råttan. skrev:"Det han gjorde var att hamn srkev en artikel och S och Vietnam."

    Spelar du dum?

    Nej, läst innantill. Läs artiklarna själva, det var hans eget påstående i.of, men vem vet vad som är Sant och Falskt i en 40 år gammal händelse? Dessutom så kan det inte varit så mycket värre saker som skedde, då skulle inte SÄPO skitigt i att ens övervaka hans möten.


    Tror du på det där själv? Tror du KGB skulle engarera sig så hårt för en artikel om sosseriet och Vietnam? God morgon!

    Var finns det uppgifter om att "KGB engagerad sig hårt" i fallet Guillou?


    Guillio jobbade 5 år för KGB, för en artikel om sosseriet. Tror du på det själv? Tror du KGB skulle engarea sig överhuvudtaget för en sådan menlös artikel? Det är inte vem som helst som får träffa KGB-representanter serru.

    Detta var INTE vad du skrev i ditt förra inlägg, och som jag reagerade på!

    Jag tror faktiskt ingenting i denna fråga ännu. För det måste jag ha mer kött på benen! Däremot vet jag vad som hitills har skrivits - och inget tyder på att Guillous förklaring är fel!

    Än!

    Sedan ansåg du tidigare att många här inte förstod hur KGB jobbade. Det vekar du ha glömt själv i detta fallet! Givetvis var de glada åt att ha kontakt med en svensk framstående journalist. ALLT arbete som underrättelsetjänsterna höll på med var inte baserat på jätteengagemang och stora uppoffringar från deras sida...

    Och vad är det som säger att det inte var så som Guillou hävdar att det var?

    Ingen av det fakta som HITTILLS kommit fram går emot detta!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 12:27

    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Förvirrade vänstermuppar tycks ha svårt att acceptera verkligheten.

    Men förklara vad "verkligheten" är då, istället för att sura som en sur gammal gubbe!!!

    Men det är ju så enkelt att förklara det dao, verkligheten är allt du befinner dih ljusår ifrån.Smile

    Om jag nu är så oerhört ointelligent, och ni så oerhört intelligenta, borde det ju inte vara några problem att beskriva detta!

    Ni hävdar att ni förtår er på verkligheten, något som jag själv aldrig hävdat, till exempel. Därmed skulle jag vara på något sätt "dum i huvudet"...

    Men jag vill så hemskt gärna också känna till hela verkligheten!!! Snälla hjälp mig!!!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty hälften.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-25, 12:39

    Dao skrev:
    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Förvirrade vänstermuppar tycks ha svårt att acceptera verkligheten.

    Men förklara vad "verkligheten" är då, istället för att sura som en sur gammal gubbe!!!

    Men det är ju så enkelt att förklara det dao, verkligheten är allt du befinner dih ljusår ifrån.Smile

    Om jag nu är så oerhört ointelligent, och ni så oerhört intelligenta, borde det ju inte vara några problem att beskriva detta!

    Ni hävdar att ni förtår er på verkligheten, något som jag själv aldrig hävdat, till exempel. Därmed skulle jag vara på något sätt "dum i huvudet"...

    Men jag vill så hemskt gärna också känna till hela verkligheten!!! Snälla hjälp mig!!!

    Hälften rätt har du i alla fall, du är ointelligent.

    Att du säger dig vilja veta vad som verkligen hände är en lögn, det visar bara på att även ointelligenta människor kan ljuga.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 12:49

    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Förvirrade vänstermuppar tycks ha svårt att acceptera verkligheten.

    Men förklara vad "verkligheten" är då, istället för att sura som en sur gammal gubbe!!!

    Men det är ju så enkelt att förklara det dao, verkligheten är allt du befinner dih ljusår ifrån.Smile

    Om jag nu är så oerhört ointelligent, och ni så oerhört intelligenta, borde det ju inte vara några problem att beskriva detta!

    Ni hävdar att ni förtår er på verkligheten, något som jag själv aldrig hävdat, till exempel. Därmed skulle jag vara på något sätt "dum i huvudet"...

    Men jag vill så hemskt gärna också känna till hela verkligheten!!! Snälla hjälp mig!!!

    Hälften rätt har du i alla fall, du är ointelligent.

    Att du säger dig vilja veta vad som verkligen hände är en lögn, det visar bara på att även ointelligenta människor kan ljuga.

    I sådana fall är det väl bara för mig att bocka och buga för att en sådan upplst och närmast gudomlig människa som du faktiskt ens tillalar mig! Din gudomliga vishet får mig lätt att skälva av beundran, lika mycket som dina oehört övertygande och avvägda argument om sakfrågorna som gör oss alla andra totalt svarslösa!

    Jag ber ödmjukast att få veta vägen till närmaste tempel som är uppsatt i din ära, så jag kan visa min någiga vördnad genom ett rättmättigt offer för din upphöjda person!!!

    Hahahahahahahahahahahahahahhahaaaaa
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty läs

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-25, 12:55

    Om du inbillar dig själv att du vill veta sanningen läs denna artikel.

    http://www.expressen.se/debatt/1.1755653/gunnar-ekberg-guillous-kgb-uppdrag-svartar-ner-ib-scoopet
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  foliesvackan 2009-10-25, 14:15

    Dao skrev:Jag ber ödmjukast att få veta vägen till närmaste tempel som är uppsatt i din ära, så jag kan visa min någiga vördnad genom ett rättmättigt offer för din upphöjda person!!!
    Det bör vara Öresundsbron som uppförts för att bättre sammanlänka Skåne med det av GA utropade skatteparadiset Danmark Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  theward 2009-10-25, 14:26

    foliesvackan skrev:
    Dao skrev:Jag ber ödmjukast att få veta vägen till närmaste tempel som är uppsatt i din ära, så jag kan visa min någiga vördnad genom ett rättmättigt offer för din upphöjda person!!!
    Det bör vara Öresundsbron som uppförts för att bättre sammanlänka Skåne med det av GA utropade skatteparadiset Danmark Very Happy

    Han som hatar Danskar....
    scratch

    han använde ju "dansk", som skällsord mot mig förrut
    Wink

    Sponsored content


    Svensk media är vänster, nejnejnej... - Sida 2 Empty Sv: Svensk media är vänster, nejnejnej...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-21, 00:00