Vercingetorix 2011-07-01, 13:34
Thetaxpayer skrev: Vercingetorix skrev:Ingen kan hindra (sd) att rösta som de vill i en riksdagsomröstning. Det viktiga är väl snarare att marginalisera deras påverkan på svensk politik?
Varför då? Borde det inte vara viktigare att föra Sverige framåt? Varför inte rösta med Sd om de kommer med ett bra förslag? Jag tycker att det är pinsamt att se sandlådenivån på disskussionerna gällande SD. De är ju demokratiskt invalda i riksdagen det är ju ett faktum.
Visst är det viktigt att föra Sverige framåt, kanske det viktigaste, t o m...
Dock är det ju som så att (sd)-riksdagsmän och andra förtroendevalda avslöjats som medlemmar i rasistiska nätverk, dömda brottslingar etc etc... Jag är på intet sätt ute efter att svenska riksdagsmän/kvinnor ska vara några änglar. Tvärtom är det nog en smula hälsosamt att de emellanåt beter sig som folket de företräder. Men jag vill inte ha dömda brottslingar och uttalade rasister i en position där de beslutar om min och mina barns framtid, eller försöker införa en värdegrund som vore främmande de liberala värderingarna.
Och om vi ska vara riktigt ärliga... Jämför man brotten en del (sd)-folk gjort sig skyldiga till, med t ex Mona Sahlins kan man dra en och annan slutsats, och vi minns ju drevet efter henne. Befogat? Javisst, men isf förtjänar även dessa (sd)-huliganer samma behandling.
Ingen inom högern skulle ju gråta ifall (v) skulle marginaliseras på samma sätt, eller hur?