GustavAnder skrev: Herrejävlar vad du är totalt okunnig menlös och rent ut sagt dum.
Menar du att de som lånat pengarna , letterna, ska vara helt utan ansvar, din urblåsta kommunist.
UTAN ANSVAR! Vad menar du med det, att de inte gjort tillräckligt tycker. Deras ansvarstagande hittills till bankerna är ju som de betalat av en skuld på 100 ggr mer, men Bödeln och hans anhang har glömt ansvaret till befolkningen! Om någon ska ta mer ansvar är det våra banker, de ska inte då ett öre till när de är så dumma att de lånar ut 130 miljarder utan säkerhet!
Utan ansvar? Menar du detta är att inte försöka ta ansvar? Man ska spara 7,3 miljarder kronor i statsbudgeten i Lettland. 10% ungefär. Så här är det nu, och då är endast 3,6 miljarder, dvs hälften avklarat! Hur mycket mer ansvar ska de ta?
Offentliga sektorns löner ner 40%
Hälften av sjukhusen stängda
Ett ras i BNP på 18% räknar man med
I Augusti minskade matförsäljningen med 23,2%, folk svälter och har inte mat för dagen i Lettland
20% är arbetslösa!
Och din kommentar är att du frågar mig om jag inte tycker de ska ta ansvar. Är det inte snarare tvärtom, vi ska ta ansvar! Ska ta ansvar för VILKA VI LÅNAR UT TILL! Låt bli letterna, låt bankerna skylla sig själva. 130 miljarder utan säkerhet, då förtjänar man få en smäll på käften! Men Lettlands befolkning svälter och förtjänar fan inte mer problem.
"Utan ansvar". Hur mycket mer ansvar tror du de kan ta. FOLK SVÄLTER FÖR FAN! Vad mer ska de göra? Svara mig på det! Enligt Borg hade inte gjort något tydligen! ”Man kan inte bete sig på det sättet”, hur fan kan han säga så, vad mer ska de göra? Vad anser du de ska göra för att ta ansvar, vad?! Hur ska de kunna spara mer? Svara mig på det!
Och du, jag är inte korkad eller dum, din kommentar visar däremot att du är det! Inte ta ansvar... Tycker nog de verkar göra det för fullt. Iaf. för SVENSKA STORBANKERS PROFITBEHOV! De har tvingats rasera deras välfärd och folket har börjat svälta, de har inte ens mat för dagen. Men detta duger inte tydligen för dig, för enlgit dig ta de inte ansvar. Fy fan!
Menar du de bara tar ansvar när de sparat ihop till Swedbank? Men hallå, deras befolkning då som de försämrar för för fullt nu för att betala tillbaka, har de inget ansvar där tycker du? Eller ja just ja, profit är viktigare i din värld än ett helt lands befolkning. Är det de du anser?