Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
berralarzon
Ezzlirsk
lazy
x-medborgare
marxisten
9 posters

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet

x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty Sv: Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet

Inlägg  x-medborgare 2009-10-16, 00:21

GustavAnder skrev:
    x-medborgare skrev:
    GustavAnder skrev:Snart skyller marxisten på helt och fullt på ICA när han ser en fet människa,
    det är ICAs fel att den feta människan köpt mat och blivit fet.

Kommunist = IQ grönsak.

PS För att undvika foliets hjärndöda anklagelser och psykosnack, jag har aldrig påstått att bankerna är helt utan ansvar. DS

GRÖNSAKER ÄR NYTTIGT du borde få i dig mer mår du bara bra av.. Very Happy

Jag äter mycket grönsaker med stor glädje, rödbeta är en favorit,
    värre är det väl för kommunister, äter de grönsaker är de ju kannibaler.
    Säg att jag har Monty Phyton klass på min humor, please.

oki då... man är ju generös i själ och hjärta en god demokrat du är skit rolig. Very Happy Very Happy Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty hehe.

Inlägg  GustavAnder 2009-10-16, 00:27

x-medborgare skrev:
    GustavAnder skrev:
    x-medborgare skrev:
    GustavAnder skrev:Snart skyller marxisten på helt och fullt på ICA när han ser en fet människa,
    det är ICAs fel att den feta människan köpt mat och blivit fet.

Kommunist = IQ grönsak.

PS För att undvika foliets hjärndöda anklagelser och psykosnack, jag har aldrig påstått att bankerna är helt utan ansvar. DS

GRÖNSAKER ÄR NYTTIGT du borde få i dig mer mår du bara bra av.. Very Happy

Jag äter mycket grönsaker med stor glädje, rödbeta är en favorit,
    värre är det väl för kommunister, äter de grönsaker är de ju kannibaler.
    Säg att jag har Monty Phyton klass på min humor, please.

oki då... man är ju generös i själ och hjärta en god demokrat du är skit rolig. Very Happy Very Happy Very Happy

Själv har du också lyckats författa en del ironi som man bara fått kapitulera inför.
    Tack för det.Smile
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty Sv: Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 00:47

det är ICAs fel att den feta människan köpt mat och blivit fet

Skylla på ICA för det? Njaaa, skulle inte tro det. Det är väldigt stor skillnad. Bara det att det är individen själv som köpt maten och drabbas an det, Lettlands befolkning däremot har inte valt att Lettland har lånat pengar från Svenska Banker.

För det andra så hade personen ett alternativ. Nyttigt eller onyttigt. Vad hade letterna för val efter Sovjets fall om inte låna pengar? Och hade de något val mot Svenska Banker? De behövde ju nämligen lån UTAN SÄKERHET PÅ 130 MILJARDER! Hur många banker lånar ut det? De hade inget val, ICA:s kund hade det!

Anders "Bödeln" Borgs aktioner drabbar ett helt folk. Och allt pga. Svenska bankers idiotiska utlåning. Bankerna får skylla sig själva och ingen annan. Svenska Banker bör inte få tillbaka ett öre utan snarare lära sig sin läxa. Säkerhet före kortsiktig profit! Låt letterna vara och bankerna ta ansvar! Då kanske de lär sig!
    GustavAnder
    GustavAnder

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty lol

Inlägg  GustavAnder 2009-10-16, 00:51

marxisten skrev:
    det är ICAs fel att den feta människan köpt mat och blivit fet

Skylla på ICA för det? Njaaa, skulle inte tro det. Det är väldigt stor skillnad. Bara det att det är individen själv som köpt maten och drabbas an det, Lettlands befolkning däremot har inte valt att Lettland har lånat pengar från Svenska Banker.

För det andra så hade personen ett alternativ. Nyttigt eller onyttigt. Vad hade letterna för val efter Sovjets fall om inte låna pengar? Och hade de något val mot Svenska Banker? De behövde ju nämligen lån UTAN SÄKERHET PÅ 130 MILJARDER! Hur många banker lånar ut det? De hade inget val, ICA:s kund hade det!

Anders "Bödeln" Borgs aktioner drabbar ett helt folk. Och allt pga. Svenska bankers idiotiska utlåning. Bankerna får skylla sig själva och ingen annan. Svenska Banker bör inte få tillbaka ett öre utan snarare lära sig sin läxa. Säkerhet före kortsiktig profit! Låt letterna vara och bankerna ta ansvar! Då kanske de lär sig!

Herrejävlar vad du är totalt okunnig menlös och rent ut sagt dum.
    Menar du att de som lånat pengarna , letterna, ska vara helt utan ansvar, din urblåsta kommunist.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 01:16

GustavAnder skrev: Herrejävlar vad du är totalt okunnig menlös och rent ut sagt dum.
    Menar du att de som lånat pengarna , letterna, ska vara helt utan ansvar, din urblåsta kommunist.

UTAN ANSVAR! Vad menar du med det, att de inte gjort tillräckligt tycker. Deras ansvarstagande hittills till bankerna är ju som de betalat av en skuld på 100 ggr mer, men Bödeln och hans anhang har glömt ansvaret till befolkningen! Om någon ska ta mer ansvar är det våra banker, de ska inte då ett öre till när de är så dumma att de lånar ut 130 miljarder utan säkerhet!

Utan ansvar? Menar du detta är att inte försöka ta ansvar? Man ska spara 7,3 miljarder kronor i statsbudgeten i Lettland. 10% ungefär. Så här är det nu, och då är endast 3,6 miljarder, dvs hälften avklarat! Hur mycket mer ansvar ska de ta?

Offentliga sektorns löner ner 40%
    Hälften av sjukhusen stängda
    Ett ras i BNP på 18% räknar man med
    I Augusti minskade matförsäljningen med 23,2%, folk svälter och har inte mat för dagen i Lettland
    20% är arbetslösa!

Och din kommentar är att du frågar mig om jag inte tycker de ska ta ansvar. Är det inte snarare tvärtom, vi ska ta ansvar! Ska ta ansvar för VILKA VI LÅNAR UT TILL! Låt bli letterna, låt bankerna skylla sig själva. 130 miljarder utan säkerhet, då förtjänar man få en smäll på käften! Men Lettlands befolkning svälter och förtjänar fan inte mer problem.

"Utan ansvar". Hur mycket mer ansvar tror du de kan ta. FOLK SVÄLTER FÖR FAN! Vad mer ska de göra? Svara mig på det! Enligt Borg hade inte gjort något tydligen! ”Man kan inte bete sig på det sättet”, hur fan kan han säga så, vad mer ska de göra? Vad anser du de ska göra för att ta ansvar, vad?! Hur ska de kunna spara mer? Svara mig på det!

Och du, jag är inte korkad eller dum, din kommentar visar däremot att du är det! Inte ta ansvar... Tycker nog de verkar göra det för fullt. Iaf. för SVENSKA STORBANKERS PROFITBEHOV! De har tvingats rasera deras välfärd och folket har börjat svälta, de har inte ens mat för dagen. Men detta duger inte tydligen för dig, för enlgit dig ta de inte ansvar. Fy fan!

Menar du de bara tar ansvar när de sparat ihop till Swedbank? Men hallå, deras befolkning då som de försämrar för för fullt nu för att betala tillbaka, har de inget ansvar där tycker du? Eller ja just ja, profit är viktigare i din värld än ett helt lands befolkning. Är det de du anser?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty Money

Inlägg  Secrist 2009-10-16, 01:21

Eller ja just ja, profit är viktigare i din värld än ett helt lands befolkning. Är det de du anser?

Och Letterska staten har inget som helst eget ansvar? Du tror väl ändå inte att den svenska banker ensamma orsakat krisen? Eller är du så naiv?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 01:24

Secrist skrev:Eller ja just ja, profit är viktigare i din värld än ett helt lands befolkning. Är det de du anser?

Och Letterska staten har inget som helst eget ansvar? Du tror väl ändå inte att den svenska banker ensamma orsakat krisen? Eller är du så naiv?

Ansvar jo, men det får väl finnars gränser. Anser du inte de försökt tillräckligt nu? Vad mer ska de göra, eller kan göra? Arma lettiska befolkning, profiten är viktigare än er.

Dessutom, har bankerna inte ett ansvar att se till så att säkerhet finns för lånen? Dessutom, summorna är inte jättehöga för bankerna, Lettlands lån står för endast 5% av Swedbank och 3% av SEB utlåning. Är det värt att sätta ett helt folk i misär för detta!
    Secrist
    Secrist

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty Inte lett

Inlägg  Secrist 2009-10-16, 01:33

Och vilket ansvar har staten? Inget alls eller?
    GustavAnder
    GustavAnder

Inlägg  GustavAnder 2009-10-16, 01:39

marxisten skrev:
    GustavAnder skrev: Herrejävlar vad du är totalt okunnig menlös och rent ut sagt dum.

UTAN ANSVAR! Vad menar du med det, att de inte gjort tillräckligt tycker. Deras ansvarstagande hittills till bankerna är ju som de betalat av en skuld på 100 ggr mer, men Bödeln och hans anhang har glömt ansvaret till befolkningen! Om någon ska ta mer ansvar är det våra banker, de ska inte då ett öre till när de är så dumma att de lånar ut 130 miljarder utan säkerhet!

Utan ansvar? Menar du detta är att inte försöka ta ansvar? Man ska spara 7,3 miljarder kronor i statsbudgeten i Lettland. 10% ungefär. Så här är det nu, och då är endast 3,6 miljarder, dvs hälften avklarat! Hur mycket mer ansvar ska de ta?

Offentliga sektorns löner ner 40%
    Hälften av sjukhusen stängda
    Ett ras i BNP på 18% räknar man med
    I Augusti minskade matförsäljningen med 23,2%, folk svälter och har inte mat för dagen i Lettland
    20% är arbetslösa!

Och din kommentar är att du frågar mig om jag inte tycker de ska ta ansvar. Är det inte snarare tvärtom, vi ska ta ansvar! Ska ta ansvar för VILKA VI LÅNAR UT TILL! Låt bli letterna, låt bankerna skylla sig själva. 130 miljarder utan säkerhet, då förtjänar man få en smäll på käften! Men Lettlands befolkning svälter och förtjänar fan inte mer problem.

"Utan ansvar". Hur mycket mer ansvar tror du de kan ta. FOLK SVÄLTER FÖR FAN! Vad mer ska de göra? Svara mig på det! Enligt Borg hade inte gjort något tydligen! ”Man kan inte bete sig på det sättet”, hur fan kan han säga så, vad mer ska de göra? Vad anser du de ska göra för att ta ansvar, vad?! Hur ska de kunna spara mer? Svara mig på det!

Och du, jag är inte korkad eller dum, din kommentar visar däremot att du är det! Inte ta ansvar... Tycker nog de verkar göra det för fullt. Iaf. för SVENSKA STORBANKERS PROFITBEHOV! De har tvingats rasera deras välfärd och folket har börjat svälta, de har inte ens mat för dagen. Men detta duger inte tydligen för dig, för enlgit dig ta de inte ansvar. Fy fan!

Menar du de bara tar ansvar när de sparat ihop till Swedbank? Men hallå, deras befolkning då som de försämrar för för fullt nu för att betala tillbaka, har de inget ansvar där tycker du? Eller ja just ja, profit är viktigare i din värld än ett helt lands befolkning. Är det de du anser?

Det är skrattretande att läsa dig, du anser både att lånen son letterna tagit är av ringa betydelse för bankerna ( oss ,deras kunder )
    , samtidigt menar du att de uppenbarligen är av enorm betydelse då en återbetalning av dem skulle innebära en svältande befolkning ??

Och fortfarande har den lettiska befolkningern långt långt långt ( tusen långt) kvar till den sop standard och halvsvält som de drogs med under kommunskitt tiden, din lille röding.Smile

PS och bankerna har nog fått ta sitt ansvar, de har ju gjort enorma kreditförluster, du har som vanligt o koll. DS
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 01:49

Secrist skrev:Och vilket ansvar har staten? Inget alls eller?

Lettiska staten har ansvar, men det handlar för fan om folk liv och hälsa. Vi snackar om 3% för SEB och 5% FÖR SWEDBANK mot ett helt lands befolkning. Jag ser inte värdet i att streta emot! Lettiska staten har gjort vad de kan, de kan inte göra mer nu utan att sätta hela folket i misär finna inga alternativ att skära ner mer på! Detta har sagts även från högerhåll.DN har t.ex. protesterat, och propagerat för devalvering!

"Men den nuvarande svältkuren, som går ut på att försvara latsens värde gent­emot euron samtidigt som man stramar åt budgeten, leder till ett utdraget lidande för det lettiska folket och till politiska slitningar. Risken för social oro är tydlig, och i förlängningen kan den folkliga vreden mycket väl rikta sig västerut."

Profit är inte lika viktigt som ett helt lands invånare! Även om vår Bödel till finansminister anser det, så är det inte så. Lettland är fattigt och har drabbats hårt av krisen. Vi kan inte begära mer av de nu!
    Secrist
    Secrist

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty Letterman

Inlägg  Secrist 2009-10-16, 01:55

Lettiska staten har gjort vad de kan

Hur vet du det? Har du så djupa kunskaper om den Lettiska ekonomin?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 01:58

GustavAnder skrev:
    Det är skrattretande att läsa dig, du anser både att lånen son letterna tagit är av ringa betydelse för bankerna ( oss ,deras kunder )
    , samtidigt menar du att de uppenbarligen är av enorm betydelse då en återbetalning av dem skulle innebära en svältande befolkning ??

Inget skrattretande. Det är för fan Lettland snackar vi om! Folket svälter redan när bara hälften av det som krävs av de har sparats in! Då är det av stor betydelse. 7,3 miljarder är 10% av stadsbudgeten. Alltså en stadsbudget på ca. 70 -75 miljarder! Då är summor som är små för Svenska Storbanker och små för Sverige gigantiska jämförelsevis. Och ha, jag bryr mig mer om att ett lands befolkning som redan svälter inte ska få det värre än att en Svensk Bank ska få in mer profit på deras bekostnad. Kallas medmänsklighet och sympati!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 01:59

Secrist skrev:Lettiska staten har gjort vad de kan

Hur vet du det? Har du så djupa kunskaper om den Lettiska ekonomin?

Exakt vad ska de spara in på har du tänkt dig? Med tanke på vad som hänt när HÄLFTEN är insparat, hur ska det då gå när LIKA MYCKET TILL ska sparas?
    Secrist
    Secrist

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty Letterman

Inlägg  Secrist 2009-10-16, 03:08

Tja, om Island kan och Sverige kunde i början på nittiotalet så kan väl dem?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 03:18

Secrist skrev:Tja, om Island kan och Sverige kunde i början på nittiotalet så kan väl dem?

Hade vi i Sverige allmän svält och misär i början av 90-talet? 500% ränta hade vi ju iof. men inte i närheten av så dåligt letterna har det nu. Letterna har ingen möjligheter att dra ner mer.
    Secrist
    Secrist

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty Lett som en plätt

Inlägg  Secrist 2009-10-16, 03:23

Hade vi i Sverige allmän svält och misär i början av 90-talet? 500% ränta hade vi ju iof. men inte i närheten av så dåligt letterna har det nu. Letterna har ingen möjligheter att dra ner mer.

Hur vet du det? Märkligt att du är så kategorisk. Har du några kopplingar till Lettland eller hatar du bara banker i största allmänhet?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 03:34

Secrist skrev:Hade vi i Sverige allmän svält och misär i början av 90-talet? 500% ränta hade vi ju iof. men inte i närheten av så dåligt letterna har det nu. Letterna har ingen möjligheter att dra ner mer.

Hur vet du det? Märkligt att du är så kategorisk. Har du några kopplingar till Lettland eller hatar du bara banker i största allmänhet?

Kopplingar och kopplingar. Jag har sympatier för alla folk som utsätts negativt pga. olika sorters profitintressen, speciellt när det är så stora profitintressen att det leder till allmän misär. Men det som gör mig mest irriterad av allt här är att Sverige finansminister är inblandad och det drabbar dessutom vårt grannland! Nu lider befolkningen där något oerhört och vi kräver fler nedskärningar i deras statsbudget. Det är vad jag hatar. Inte bankerna, förutom i den mån att jag hatar deras jävla idioti, låna ut 130 miljarder utan säkerhet, då får de fan skylla sig själva!

Men att just Lettland lyfts fram nu är att Anders Borg medverkar till att skapa misär.
    GustavAnder
    GustavAnder

Lettlands bödlar - Sveriges regering och banker knäcker grannlandet - Sida 2 Empty lattland ?

Inlägg  GustavAnder 2009-10-16, 11:57

marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:

Inget skrattretande. Det är för fan Lettland snackar vi om! Folket svälter redan när bara hälften av det som krävs av de har sparats in! Då är det av stor betydelse. 7,3 miljarder är 10% av stadsbudgeten. Alltså en stadsbudget på ca. 70 -75 miljarder! Då är summor som är små för Svenska Storbanker och små för Sverige gigantiska jämförelsevis. Och ha, jag bryr mig mer om att ett lands befolkning som redan svälter inte ska få det värre än att en Svensk Bank ska få in mer profit på deras bekostnad. Kallas medmänsklighet och sympati!

Är det Lettland vi pratar om, jag trodde du var inne på ditt runkobjekt Kuba igen...( satir).Smile

Jo det är skrattretande att du försöker övertyga nån att du bryr dig om Lettlands befolkning, ditt fokus är bara hat mot banker och Borg.
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-10-16, 12:03

I 10 år lånat ut drygt 131 miljarder

Varför skyller du då på borg när sossarna haft makten i 7 av dessa 10 år?

Typiskt jävla sosseri som STARTADE DET!!

Ja tänk vad vi hade kunnat göra för dessa 131 miljarder i stället

1. Ingen hetsjakt på sjuka
    2. Värdig äldreomsorg
    3. Trygg a-kassa

Så där går det åt helvete med rödingarnas solidaritet!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 12:26

Han utan läskunnighet skrev:I 10 år lånat ut drygt 131 miljarder

2. Värdig äldreomsorg
    3. Trygg a-kassa

LÄS OM, LÄS RÄTT, DIN KORKADE KNÄPPSKALLE! Hur dålig läskunnighet har du egentligen?!

Det är svenska banker, NORDEA, SWEDBANK, SCB som lånat ut pengarna, inte svenska staten och inte sossarna!
    Om ditt hat mot sossarna är så stort att du inte ser skillnad på när BANKER och STAT lånar ut pengar bör du nog hålla käft!
    Och jag skyller inte på Borg om att det har skett utlåning, utan om vad som sker nu, under indrivningen din jäkla idiot. Du har ju missat hela trådens innehåll!
    Du har fått in sossarna, statliga lån, akassa och lite till utan att de har med saken att göra.
    Läste du något alls i tråden?

Senast ändrad av marxisten den 2009-10-16, 14:19, ändrad totalt 3 gånger
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 12:32

GustavAnder skrev:
    Jo det är skrattretande att du försöker övertyga nån att du bryr dig om Lettlands befolkning, ditt fokus är bara hat mot banker och Borg.

Jag menar det. Jag anser iof. bankerna får skylla sig själva, mer jag anser även att man ska betala sina skulder, men nu så går det inte pga. extraordinära händelser. Nu handlar det inte bara om en skuld längre, nu handlar det om människovärde och hur Lettland klarar sig om och man tvingas skära ner mer. Och sanningen är den att de inte klarar sig, tom. BORGERLIGA tidningar som DN anser man ska sluta att begära mer av de och börja med devalvering istället. Bankerna förlorar på det, men folket och landet kanske klarar sig bättre. Och personligen anser jag människors välmående är viktigare är storbankers profit!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-10-16, 14:54

marxisten skrev:

2. Värdig äldreomsorg
    3. Trygg a-kassa

LÄS OM, LÄS RÄTT, DIN KORKADE KNÄPPSKALLE! Hur dålig läskunnighet har du egentligen?!

Det är svenska banker, NORDEA, SWEDBANK, SCB som lånat ut pengarna, inte svenska staten och inte sossarna!
    Om ditt hat mot sossarna är så stort att du inte ser skillnad på när BANKER och STAT lånar ut pengar bör du nog hålla käft!
    Och jag skyller inte på Borg om att det har skett utlåning, utan om vad som sker nu, under indrivningen din jäkla idiot. Du har ju missat hela trådens innehåll!
    Du har fått in sossarna, statliga lån, akassa och lite till utan att de har med saken att göra.

Och din egen jävla kunnighet då?

Nä för fan... när det är sossar är det andra regler som gäller!

När det är borg

REGERINGEN!

SLUTA HYCKLA FÖ FAN!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-10-16, 15:19

Blåfront skrev:
    marxisten skrev:

2. Värdig äldreomsorg
    3. Trygg a-kassa

När det är borg

REGERINGEN!

SLUTA HYCKLA FÖ FAN!

Och nu är det dags för Blåfriont att gå till farbror doktorn (Igen)pga psykbryt!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 15:20

Blåfront skrev:
    marxisten skrev:

2. Värdig äldreomsorg
    3. Trygg a-kassa

När det är borg

REGERINGEN!

SLUTA HYCKLA FÖ FAN!

Läs vad det handlar om istället för att tjata om sossarna, de har på intet sätt med att göra att Borg är ett svin och en bödel mot lilla Lettland!

Kritiken av Borg består i vad han gör nu och inget om sossarna. Sossarna har aldrig varit bödel för Letterna. Läs från början fattar du. Han har för Svenska Bankers räkning tvingat Letterna att gå på IMF beslut att spara in hela 7,3 miljarder eller 10% av statsbudgeten. Han vägrar gå med på t.ex. en devalvering då det påverkar Svenska Banker, detta har även t.ex. DN reagera STARKT emot. Hittills har Letterna lyckats att spara in ca. hälften, till ett fruktansvärt kostsamt pris, TOTAL MISÄR i Lettland på många plan.

De offentliganställdas lön har sänkts med 40%, hälften av sjukhusen har slagit igen, 23,2% mindre mat såldes i augusti(folk har inte mat för dagen), BNP går ner 18% i år och del annat smått och gott som bara drabbar en redan fattig befolkning. Och Anders Borgs svar var att de ska spara in mer, lika mycket till. Han t.o.m. var besviken på Lettland! Så här kan man inte bete sig, så muttrar Borg om Lettland, samtidigt som han gjort så att hela landets trygghetssystem faller sönder. Detta har inget med S att gör, var du nu fått det ifrån. Detta är en fråga om vad finansministern tvingar ett av våra grannländer att spara in så mycket att hela dess beoflkning kommer leva i misär innan det är klart. Det är det kritiken ligger i!

LÄS TRÅDEN FRÅN BÖRJAN SÅ KANSKE DU FATTAR NÅGON JÄVLA GÅNG!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 17:21