- Banker är ett samhällsproblem, så som de fungerar i dag, sade Anders Borg.
Detta har många framfört under många år, men sent ska syndarn vakna.
Undrar om Knatte/Fnatte/Tjatte-klubbens kommentar fortfarande är "What´s the problem ?"
formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/borg-banker-ar-ett-samhallsproblem_6515222.svd
Undrar om Knatte/Fnatte/Tjatte-klubbens kommentar fortfarande är "What´s the problem ?"
Det kan i sammanhanget kanske vara intressant att det var en socialdemokratisk finansminister som satte oss på pottkanten, tjena GA, genom att släppa loss bankerna 1985Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/borg-banker-ar-ett-samhallsproblem_6515222.svd
Det intressanta i sammanhanget är kanske att det är en moderat finansminister som tagit det politiska problemformuleringsinitiativet i frågan.
Är det nu löken blommar?
formsvackan skrev:Det kan i sammanhanget kanske vara intressant att det var en socialdemokratisk finansminister som satte oss på pottkanten, tjena GA, genom att släppa loss bankerna 1985Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/borg-banker-ar-ett-samhallsproblem_6515222.svd
Det intressanta i sammanhanget är kanske att det är en moderat finansminister som tagit det politiska problemformuleringsinitiativet i frågan.
Är det nu löken blommar?
formsvackan skrev:Det kan i sammanhanget kanske vara intressant att det var en socialdemokratisk finansminister som satte oss på pottkanten, tjena GA, genom att släppa loss bankerna 1985Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/borg-banker-ar-ett-samhallsproblem_6515222.svd
Är det nu löken blommar?
formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/borg-banker-ar-ett-samhallsproblem_6515222.svd
Jodå, men jag betvivlar starkt att du har det.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/borg-banker-ar-ett-samhallsproblem_6515222.svd
Frågan är om du ens förstått vad Borg sagt?
När fantasierna inte överensstämmer med verkligheten, förnekas den sistnämnda.RedMentalCase skrev:Form uppvisar alla tecken på troll och haverist, plockar ut en liten liten del ur sitt sammanhang och tror det är verkligheten enligt hans förvirrade sätt att fungera.
Omskrivning för: Medlemmar i Knatte/Fnatte/Tjatte-klubben bör omedelbart sätta sig i säkerhet på pottkanten.RedMentalCase skrev:Lämna trollet form därhän.
formsvackan skrev:Jodå, men jag betvivlar starkt att du har det.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/borg-banker-ar-ett-samhallsproblem_6515222.svd
ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Jodå, men jag betvivlar starkt att du har det.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/borg-banker-ar-ett-samhallsproblem_6515222.svd
Du lever förmodligen i villfarelsen att Borg skulle dela dina retarderade haveristteorier.
Jag håller f.n. på att sälja av verksamheten. Då du verkar kvalificerad är du välkommen att lägga ett bud.ericTheDog skrev:Å andra sidan klarar en chimpans att driva den typen av verksamhet.
Det har du också även om du inte vill erkänna det. Ska det vara en banan ?RedMentalCase skrev:Och visst hade chimpansen fått miljoner i lönebidrag och andr aersättningar direkt från statskassan?, på vår bekostnad.
formsvackan skrev:Det har du också även om du inte vill erkänna det. Ska det vara en banan ?RedMentalCase skrev:Och visst hade chimpansen fått miljoner i lönebidrag och andr aersättningar direkt från statskassan?, på vår bekostnad.
Nej, jag hade inte haft ekonomisk möjlighet att betala all utbildning själv.redalert skrev:formsvackan skrev:Det har du också även om du inte vill erkänna det. Ska det vara en banan ?RedMentalCase skrev:Och visst hade chimpansen fått miljoner i lönebidrag och andr aersättningar direkt från statskassan?, på vår bekostnad.
Och utan bidrag hade du inte klarat det?
formsvackan skrev:Nej, jag hade inte haft ekonomisk möjlighet att betala all utbildning själv.redalert skrev:formsvackan skrev:Det har du också även om du inte vill erkänna det. Ska det vara en banan ?RedMentalCase skrev:Och visst hade chimpansen fått miljoner i lönebidrag och andr aersättningar direkt från statskassan?, på vår bekostnad.
Vem försörjer dig ?
formsvackan skrev:Nej, jag hade inte haft ekonomisk möjlighet att betala all utbildning själv.redalert skrev:formsvackan skrev:Det har du också även om du inte vill erkänna det. Ska det vara en banan ?RedMentalCase skrev:Och visst hade chimpansen fått miljoner i lönebidrag och andr aersättningar direkt från statskassan?, på vår bekostnad.
Vem försörjer dig ?
Det vet jag inte då ekonomiskt realistiska alternativ inte fanns. Måste offentligt finansierad privatiserad utbildning nödvändigtvis vara billigare/bättre ?redalert skrev:Blir utbildningar billigare för att den bedrivs offentligt?
Har man inga pengar så har man heller inte möjlighet att prioritera.redalert skrev:Menar du att du hade gjort en annan prioritering?
formsvackan skrev:Jag håller f.n. på att sälja av verksamheten. Då du verkar kvalificerad är du välkommen att lägga ett bud.ericTheDog skrev:Å andra sidan klarar en chimpans att driva den typen av verksamhet.
Förväntar du dig ett svar på denna råkorkade fråga ?ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Jag håller f.n. på att sälja av verksamheten. Då du verkar kvalificerad är du välkommen att lägga ett bud.ericTheDog skrev:Å andra sidan klarar en chimpans att driva den typen av verksamhet.
Varför skalle någon betala för denna verksamhet?
formsvackan skrev:
Förväntar du dig ett svar på denna råkorkade fråga ?
formsvackan skrev:Det vet jag inte då ekonomiskt realistiska alternativ inte fanns. Måste offentligt finansierad privatiserad utbildning nödvändigtvis vara billigare/bättre ?redalert skrev:Blir utbildningar billigare för att den bedrivs offentligt?Har man inga pengar så har man heller inte möjlighet att prioritera.redalert skrev:Menar du att du hade gjort en annan prioritering?
Vem försörjer dig ?
Yrar ? Jag svarar på dina frågor.redalert skrev:formsvackan skrev:Det vet jag inte då ekonomiskt realistiska alternativ inte fanns. Måste offentligt finansierad privatiserad utbildning nödvändigtvis vara billigare/bättre ?redalert skrev:Blir utbildningar billigare för att den bedrivs offentligt?Har man inga pengar så har man heller inte möjlighet att prioritera.redalert skrev:Menar du att du hade gjort en annan prioritering?
Vem försörjer dig ?
Vad yrar du om din patetiske hobbykommunist?