Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Secrist
captaincodd
6 posters

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  captaincodd 2010-01-13, 20:52

    Nu ska SEB betala ut bonusar på närmare 2 miljarder samtidigt som man ställer in aktieutdelningen och dessutom vill ha skattebetalarnas pengar för att klara verksamheten p.g.a dåliga kreditaffärer i andra länder.Hur FAN tänker dessa finansmännskor egentligen,eller är dom så jävla giriga att dom inte ser hur illa det ser ut?Finansmarknaden kan uppenbart inte ta det ansvar som dom tycker sig kunna,så då får det bli statliga regleringar om dom vill ha tillbaka folkets förtroende.Men Odell konstaterar ju bara faktum och mumlar lite om att dom "måste vakna nu",annars????Tandlös finansminister är det minsta man kan säga,,,,
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Ja!

    Inlägg  Secrist 2010-01-13, 20:57

    Nu ska SEB betala ut bonusar på närmare 2 miljarder samtidigt som man ställer in aktieutdelningen

    Fast du borde väl vara nöjd nu när det inte blir någon aktieutdelning? cheers
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-13, 20:58

    Vad är skälen till bonusar? Är inte höga chefer villiga att arbeta för en hög lön? Och vad är skälet för bonusen? Vad mig beträffar är en bonus en belöning för något väl utfört. Är något väl utfört om man måste tigga till sig pengar och inte kan betala ut pengar?

    Eller så kan man säga så här.... Låt alla direktörer och dyligt behålla sina bonusar, MEN BETALA INGA LÖNER!!!


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Banker

    Inlägg  Secrist 2010-01-13, 21:01

    Eller så kan man säga så här.... Låt alla direktörer och dyligt behålla sina bonusar, MEN BETALA INGA LÖNER!!!

    .


    Jag tror alla, oavsett höger eller vänster, tycker att SEB:s bonussystem är helt groteskt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 21:06

    det är nog bara de höga herrarna själva som försvarar detta, hade jag inte varit en fridsam man, skulle jag föreslagit att rada upp dem framför en mur med bindel för ögonen och en sista cigarett!

    men ett förslag är en lagstiftning om BESKATTNING av sådana bonusar och horribla löner, så att det ALDRIG kunde kvarstå mer än en godtagbar summa sedan skatten dragits, dvs högre skatt ju högre bonus osv.(och INGEN avdragsrätt)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-13, 21:09

    Secrist skrev:Eller så kan man säga så här.... Låt alla direktörer och dyligt behålla sina bonusar, MEN BETALA INGA LÖNER!!!

    .


    Jag tror alla, oavsett höger eller vänster, tycker att SEB:s bonussystem är helt groteskt.

    Då är det verkligen synd att ingen gör något åt det. D.v.s. regeringen....

    Nu menar jag inte just alliansregeringen utan vilken regering som helst. Man kan inte hindra att privata bolag betalar som de vill. Däremot kan man beskatta bonusar extra hårt, eller neka statlig stöd när det uppenbarligen finns överskattspengar. Eller stifta lagar att en bonus måste motsvaras av en PRESTATION från personen som får det.... att människan bevierligen har gjort sig förtjänt av bonus!


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 21:15

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Eller så kan man säga så här.... Låt alla direktörer och dyligt behålla sina bonusar, MEN BETALA INGA LÖNER!!!

    .


    Jag tror alla, oavsett höger eller vänster, tycker att SEB:s bonussystem är helt groteskt.

    Då är det verkligen synd att ingen gör något åt det. D.v.s. regeringen....

    Nu menar jag inte just alliansregeringen utan vilken regering som helst. Man kan inte hindra att privata bolag betalar som de vill. Däremot kan man beskatta bonusar extra hårt, eller neka statlig stöd när det uppenbarligen finns överskattspengar. Eller stifta lagar att en bonus måste motsvaras av en PRESTATION från personen som får det.... att människan bevierligen har gjort sig förtjänt av bonus!


    queen

    jag tror tyvärr att det kvittar om det är höger eller vänsterregering, jag tror att på något sätt så kanske de har något att tjäna på att tillåta sådant beteende, att skälla på nuvarande regeringe är rätt, men samtidigt kan man då ifrågasätta varför FÖREGÅNDE regering inte ingrep, det är ju inget nytt fenomen.

    men som sagt, det jag tror är att ingen vill binda ris åt sin egen rygg...
    de vill båda att motparten tar det obekväma beslutet om det tvunget ska tas... Twisted Evil
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  DMustaine 2010-01-13, 21:22

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Bonus

    Inlägg  Secrist 2010-01-13, 21:24

    Då är det verkligen synd att ingen gör något åt det. D.v.s. regeringen....

    Beröm åt dig att du inte faller i RV:s, och martins etc fälla och genast idiotförklarar alliansen som inte lyckas hindra detta.

    Detta är ett svårlöst problem. Att skapa en lagstiftning som inte är full utav kryphål och inte går in i regionen kommandoekonomi är inte lätt.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Säger bara

    Inlägg  captaincodd 2010-01-13, 21:35

    Låten:"staten och kapitalet" var ju inte helt är ju inte helt osann om man säger så.Visst borde det vara så att ju högre bonus desto högre skatt,det skulle nog dämpa lusten till rofferi,för det är det det är.Och Sec,jag har inget emot aktieutdelning om det har gjorts bra affärer och företagen tar sitt samhällsansvar i övrigt.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Bonus

    Inlägg  Secrist 2010-01-13, 21:37

    Visst borde det vara så att ju högre bonus desto högre skatt,det skulle nog dämpa lusten till rofferi,för det är det det är.

    Jag kan inte annat än att hålla med. Det är ren girighet och inget annat som driver upp de absurda bonusarna.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 21:42

    Secrist skrev:Visst borde det vara så att ju högre bonus desto högre skatt,det skulle nog dämpa lusten till rofferi,för det är det det är.

    Jag kan inte annat än att hålla med. Det är ren girighet och inget annat som driver upp de absurda bonusarna.

    just detta har jag påtalar redan på aftonbladets forum Evil or Very Mad

    men ska vi tro att NÅGON regering vågar försöka?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Bonus

    Inlägg  Secrist 2010-01-13, 21:44

    men ska vi tro att NÅGON regering vågar försöka?

    Det bästa vore om man kunde få till gemensamma regler inom alla EU-länder. Hoppas kan man ju alltid.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 21:48

    Secrist skrev:men ska vi tro att NÅGON regering vågar försöka?

    Det bästa vore om man kunde få till gemensamma regler inom alla EU-länder. Hoppas kan man ju alltid.

    Hoppet är det sista som dör, men jag tror tvärtom att EU och korruptionen där gärna ser dessa bonusar som KAN komma dessa till del
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  berralarzon 2010-01-13, 22:25

    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:men ska vi tro att NÅGON regering vågar försöka?

    Det bästa vore om man kunde få till gemensamma regler inom alla EU-länder. Hoppas kan man ju alltid.

    Hoppet är det sista som dör, men jag tror tvärtom att EU och korruptionen där gärna ser dessa bonusar som KAN komma dessa till del

    Gnuggar du min rygg så gnuggar jag din, det kommer att fortleva varken med eller utan EU.
    //berra
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 22:28

    berralarzon skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:men ska vi tro att NÅGON regering vågar försöka?

    Det bästa vore om man kunde få till gemensamma regler inom alla EU-länder. Hoppas kan man ju alltid.

    Hoppet är det sista som dör, men jag tror tvärtom att EU och korruptionen där gärna ser dessa bonusar som KAN komma dessa till del

    Gnuggar du min rygg så gnuggar jag din, det kommer att fortleva varken med eller utan EU.
    //berra
    yupp, den och girigheten osv
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  berralarzon 2010-01-13, 22:31

    Sniperace skrev:
    berralarzon skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:men ska vi tro att NÅGON regering vågar försöka?

    Det bästa vore om man kunde få till gemensamma regler inom alla EU-länder. Hoppas kan man ju alltid.

    Hoppet är det sista som dör, men jag tror tvärtom att EU och korruptionen där gärna ser dessa bonusar som KAN komma dessa till del

    Gnuggar du min rygg så gnuggar jag din, det kommer att fortleva varken med eller utan EU.
    //berra
    yupp, den och girigheten osv

    Ja trött blir man/jag bara att läsa i C Norbergs blogg så ryser man av girigheten av dessa overmänschen som dom själva tycker dom sig vara.
    Fy f-n
    //berra

    Sponsored content


    SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare. Empty Sv: SEB:s Bonuskarusell snurrar vidare.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:35