Sniperace skrev:
Ok, med andra ord är du då emot politisk indoktrinering av barn i hemmet, för att de sedan aktivt ska välja att gå in i ett ungdomsförbund?
För det är så att OFTA går det till på exakt samma sätt, de får från barnsben lära sig värderingar och politiska åsikter, för att sedan med glädje fortsätta med dessa, eller lämna dem pga att de inte tror på det de fått lära sig..
På samma sätt lär religiösa föräldrar sina barn religiösa normer och trosfrågor, låter barnen FRIVILLIGT gå i söndagskola och sedan har barnet sdin egna vilja att fortsätta sin bana inom tron, eller lämna den...
Jag anser att föräldrar ska undvika att på ett aktivt sätt försöka påverka barnen. Påverkan går inte att undvika, det är en del av den naturliga utvecklingen. Man härmar och färgar sina föräldrars beteende. Anser föräldrarna något så tar barnen lätt efter det. Men man ska undvika att predika för att barnet ska anse på ett visst sätt. Man kan inte förbjuda det, men i möjligaste mån ge barnet frihet att själv välja... Det är min åsikt. Barn påverkas naturligt, men man ska inte förstärka påverkan via ex. söndagsskola, det ska barnet själva får välja, liksom gå med i politiska ungdomsförbund. Det ska vara barnets och inte föräldrarnas beslut. Även fast jag har svårt att se mitt barn(när jag får något) skulle gå med i MUF. Även om jag inte kulle tvinga in det i V, så känner jag på mig att det skulle påverkas av mina åsikter även om det inte är meningen. För barn påverkas naturligt, så har det alltid varit. Det är en del av överlevnadsprocessen.