Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
formsvackan
marxisten
Regndrottning
Sniperace
MartinLindgren
berralarzon
RedCloud
Blåfront
12 posters

    Ni som klagar på FRA

    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Ni som klagar på FRA - Sida 3 Empty Sv: Ni som klagar på FRA

    Inlägg  marxisten 2009-10-15, 21:00

    Sniperace skrev:
    Ok, med andra ord är du då emot politisk indoktrinering av barn i hemmet, för att de sedan aktivt ska välja att gå in i ett ungdomsförbund?

    För det är så att OFTA går det till på exakt samma sätt, de får från barnsben lära sig värderingar och politiska åsikter, för att sedan med glädje fortsätta med dessa, eller lämna dem pga att de inte tror på det de fått lära sig..

    På samma sätt lär religiösa föräldrar sina barn religiösa normer och trosfrågor, låter barnen FRIVILLIGT gå i söndagskola och sedan har barnet sdin egna vilja att fortsätta sin bana inom tron, eller lämna den...

    Jag anser att föräldrar ska undvika att på ett aktivt sätt försöka påverka barnen. Påverkan går inte att undvika, det är en del av den naturliga utvecklingen. Man härmar och färgar sina föräldrars beteende. Anser föräldrarna något så tar barnen lätt efter det. Men man ska undvika att predika för att barnet ska anse på ett visst sätt. Man kan inte förbjuda det, men i möjligaste mån ge barnet frihet att själv välja... Det är min åsikt. Barn påverkas naturligt, men man ska inte förstärka påverkan via ex. söndagsskola, det ska barnet själva får välja, liksom gå med i politiska ungdomsförbund. Det ska vara barnets och inte föräldrarnas beslut. Även fast jag har svårt att se mitt barn(när jag får något) skulle gå med i MUF. Även om jag inte kulle tvinga in det i V, så känner jag på mig att det skulle påverkas av mina åsikter även om det inte är meningen. För barn påverkas naturligt, så har det alltid varit. Det är en del av överlevnadsprocessen.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ni som klagar på FRA - Sida 3 Empty Sv: Ni som klagar på FRA

    Inlägg  Sniperace 2009-10-15, 21:20

    Regndrottning skrev:
    Isåfall ska det vara fritt för var och en att lyssna av andra! tex skulle jag lyssna en hel del på vad allianspajaserna pratar om sen kunda jag använda det mot dem
    för det är ju så FRA är uppbyggt!

    Jag har läst att FRA gäller inte regering och riksdag.... de är exempta från avlyssning....

    queen

    det stämmer, självklart får dessa INTE avlyssnas...
    riksdagspolitiker ÄR undantagna!!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Ni som klagar på FRA - Sida 3 Empty Sv: Ni som klagar på FRA

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 21:23

    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    Isåfall ska det vara fritt för var och en att lyssna av andra! tex skulle jag lyssna en hel del på vad allianspajaserna pratar om sen kunda jag använda det mot dem
    för det är ju så FRA är uppbyggt!

    Jag har läst att FRA gäller inte regering och riksdag.... de är exempta från avlyssning....

    queen

    det stämmer, självklart får dessa INTE avlyssnas...
    riksdagspolitiker ÄR undantagna!!

    Hmm inte undrar på varför tsunamibanden är "gömmda" i sjuttioår.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ni som klagar på FRA - Sida 3 Empty Sv: Ni som klagar på FRA

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-15, 21:32

    Då kanske en rödgrön röst 2010 kan vara läge, då man lovar riva upp FRA lagen,
    Man lovar lyssna på oss väljare (medborgare) göra om, göra rätt!


    Sen har vi ju våra grannar Norge, som också sällat sig till FRA motståndet,då dom anser att den svenska FRA signalspaningen även rör dom!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ni som klagar på FRA - Sida 3 Empty Sv: Ni som klagar på FRA

    Inlägg  Sniperace 2009-10-15, 21:52

    martin7lindgren skrev:Då kanske en rödgrön röst 2010 kan vara läge, då man lovar riva upp FRA lagen,
    Man lovar lyssna på oss väljare (medborgare) göra om, göra rätt!


    Sen har vi ju våra grannar Norge, som också sällat sig till FRA motståndet,då dom anser att den svenska FRA signalspaningen även rör dom!

    Det gör den i allra högsta grad eftersom i stort sett ALL trafik som de skickar ut från sitt land går VIA Sverige, liksom en stor del av deras interna trafik som går från nodnorge till sydnorge och tvärtom....

    Danmark har liknande protester eftersom även de påverkas starkt....

    Och NEJ Martin, de lovar förvisso att riva upp den, men att de ska göra om den och dessutom ge FLER myndigheter tillgång till spaning......

    jag ser det nästan som ett förvärrande av denna lag, politiker är alltid politiker, varifrån de än kommer... försök inse det!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ni som klagar på FRA - Sida 3 Empty Sv: Ni som klagar på FRA

    Inlägg  Sniperace 2009-10-15, 21:54

    berralarzon skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    Isåfall ska det vara fritt för var och en att lyssna av andra! tex skulle jag lyssna en hel del på vad allianspajaserna pratar om sen kunda jag använda det mot dem
    för det är ju så FRA är uppbyggt!

    Jag har läst att FRA gäller inte regering och riksdag.... de är exempta från avlyssning....

    queen

    det stämmer, självklart får dessa INTE avlyssnas...
    riksdagspolitiker ÄR undantagna!!

    Hmm inte undrar på varför tsunamibanden är "gömmda" i sjuttioår.
    //berra

    nej det har jag skrivit innan, när det gäller detta är alla politiker samma svin....
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Ni som klagar på FRA - Sida 3 Empty Sv: Ni som klagar på FRA

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 21:58

    Sniperace skrev:
    berralarzon skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    Isåfall ska det vara fritt för var och en att lyssna av andra! tex skulle jag lyssna en hel del på vad allianspajaserna pratar om sen kunda jag använda det mot dem
    för det är ju så FRA är uppbyggt!

    Jag har läst att FRA gäller inte regering och riksdag.... de är exempta från avlyssning....

    queen

    det stämmer, självklart får dessa INTE avlyssnas...
    riksdagspolitiker ÄR undantagna!!

    Hmm inte undrar på varför tsunamibanden är "gömmda" i sjuttioår.
    //berra

    nej det har jag skrivit innan, när det gäller detta är alla politiker samma svin....

    Jupp...
    //berra

    Sponsored content


    Ni som klagar på FRA - Sida 3 Empty Sv: Ni som klagar på FRA

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:22