Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Regndrottning
lazy
ANNA2LINK
RedCloud
Redvictory
Blåfront
10 posters

Halalslakt nu på Mcdonalds

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Halalslakt nu på Mcdonalds - Sida 2 Empty Sv: Halalslakt nu på Mcdonalds

Inlägg  Redvictory 2009-10-01, 09:14

Regndrottning skrev:Omskärelse av pojkar är ett tecken för den förbund Abraham gjorde med Gud. Detta för att visa att just de var Guds folk.

Omskärelse av pojkar har även fördelar för kvinnor, har jag läst.... Då en omskuren penis hålls lättare rent drabbas kvinnorna mindre av diverse åkommer i underlivet.

Men nu är vi långt ifrån halalslakten på McDonalds...

queen

Helt riktigt Regndrottningen! men jag har för mig att det förbundet togs bort samt även det med griskött! men vissa judar och muslimer vägrar se sanningen precis som Alliananhängarna!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-01, 09:24

Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:Omskärelse av pojkar är ett tecken för den förbund Abraham gjorde med Gud. Detta för att visa att just de var Guds folk.

Omskärelse av pojkar har även fördelar för kvinnor, har jag läst.... Då en omskuren penis hålls lättare rent drabbas kvinnorna mindre av diverse åkommer i underlivet.

Men nu är vi långt ifrån halalslakten på McDonalds...

queen

Helt riktigt Regndrottningen! men jag har för mig att det förbundet togs bort samt även det med griskött! men vissa judar och muslimer vägrar se sanningen precis som Alliananhängarna!

Fullt så enkelt är det inte. Det var tydligen stort kontrovers i den allra tidigaste kristendomen, precis efter Kristi död. Apostlarna ville först att folk skulle konvertera till judendomen innan de kunde bli kristna, då kristendomen var en judisk sekt. Alltså skulle omvända omskäras.

Och det är flera kristna som praktiserar omskärelse. Samt att på amerikanska sjukhus är omskärelse av pojkar standard.

queen
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-01, 09:36

Blåfront skrev:
    marxisten skrev:
    RedCloud skrev:Muslimska regler för halalslakt:

1. Djuret ska vara friskt och utan skador.
    2. Djuret ska ha behandlats med medlidande och vänlighet.
    3. Djuret ska få mat och vatten och lugnas innan det dödas.
    4. Slakten skall utföras av en tränad muslim. Slaktaren skall hela tiden ha ögonkontakt med djuret.
    5. Både djur och slaktare är vända i Qibla (mot Mecka).
    6. Före slakt reciteras orden ”Bismillah, Allahu Akbar” (I Guds namn, Gud är större). Det innebär att muslimerna inte tar djurens liv på eget bevåg utan med skaparens auktoritet.
    7. Man ska vässa slaktkniven. Kniven måste undersökas och slipas före och efter varje djur som slaktas.
    8. Slaktkniven skall föras i en enda obruten rörelse.
    9. Matstrupen, luftstrupen och halspulsådrorna skärs av utan att ryggmärgen skadas.
    10. Blodet måste helt avtappas.
    11. Ett djur få inte se ett annat djur dö. För lamm och får skall all slakt utföras utan föregående bedövning, och man skall slakta ett djur i taget och under förhållanden som säkrar att det enstaka djuret hanteras så skonsamt och omsorgsfull som möjligt.

Exakt vilken av punkterna är det du störs av ?

Har du någonsin sett ett kristet slakteri ?
    Hur djuren stressas och plågas ?

Punkt 9 må värka barbarisk, men ändå inte. Matstrupen och luftsturpen och halspulsådrorna avskurna, djuret dör ju direkt. Och det ska behandlas respekterat under tiden enligt ritualen.

Dör direkt?

Djuret splattrar väl i ett par minuter och blodet forsar?

Rätt utförd så mister mindre djur medvetandet DIREKT genom det massiva blodtrycksfallet och chocken (får, lamm och get, kycklingen mister hela huvudet och dör alltså även den direkt)

Däremot kan ett nötkreatur stå kvar i upp till max en minut innan den är död, men även här så reagerar den knappt på snittet, den står kvar oförstående lugnt, tills den sjunker ihop, utan att ha visat minsta spår av lidande eller dödsskräck.

Detta har jag själv beskådat så jag är övertygad om dess förträfflighet rätt utfört...

Jag har också sett slakten på SCAN, något av det vidrigaste jag sett, DÄR handlar det om stressade och uppskrämda djur.....

MEN ett STORT men, när det gäller större djur än just fågel, blir det väldigt svårt att kommersiellt tillgodose en stor population just pga hur slakten ska gå till, men för mig är den bra mycket bättre än Scans hantering.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:48