Sniperace 2009-09-29, 16:12
marxisten skrev: Sniperace skrev:
360? Jag som trodde de bara fanns lite över 200 länder! Smile
Nåja, enligt min åsikt spelar det ingen roll. Ett land är ett för mycket. Atomvapen skulle aldrig fått uppfinnas och alla som har de ska lägga ner de nu!
Nu räknade jag med sådana som anser sig ha ett land även om detta inte är erkänt osv...
så det spelar ingen roll om alla eller bara ett fåtal har?
varje ökning an detta antal ÖKAR naturligtvis risken, tror du att risken skulle vara lika liten om Al Quaida hade ett? förvisso inget land, men dårar sov vill ha MAKTEN i ett!!
Det spelar roll om flera har då sannolikheten för kärnvapenattacker ökar.
Men på en gång inte. Det spelar ingen roll om USA eller Iran har kärnvapen. De är lika farliga iaf. och lika idiotiska. Så länge ett land har det spelar det ingen roll om övriga inte har. Vi riskerar ändå det avfyras. Därmed så är jag emot alla kärnvapen. Bara ett jävla idiotiskt påfund. Det är inget försvarsvapen, det drabbar alla och kan inte användas i bara självförsvar eller bara attack mot ett visst land. Strålningen sprids över jorden och riskerar att bli allas vår död. Och i det läget skiter jag i vems vapen det var. Därmed så spelar det ingen roll vem eller vilka som har atomvapen på jorden så länge någon har det. Det gör ingen skillnad. Så länge någon har kommer nån annan ha det för att försvara sig mot det landet. Därför måste alla lägga ner vapnen nu!
Ok, spelar det ingen roll så vore det völ bra om alla hade, eller hur, i rättvisans namn, om det sedan leder till jordens undergån gör inget, för det var ju rättvist eller hur?
USA har haft i mer än sextio år, och har bara använt det mot ett land, Japan för lite mer än sextio år sedan.....
Det borgar ju iallafall lite för säkerheten att de inte vill göra detta, men Iran däremot har tidigare klart uttalat att de SKA radera bort Israel från kartan, tänk vad hat kan göra....