RedCloud skrev:Kan vi enas om att den som behärskar/äger/styr över energin på den här planeten äger framtiden ?
Ska jag tolka de uteblivna svaren från högern som att frågan var för svår ?
SVAR:JA!
RedCloud skrev:Kan vi enas om att den som behärskar/äger/styr över energin på den här planeten äger framtiden ?
Ska jag tolka de uteblivna svaren från högern som att frågan var för svår ?
DuMstaine skrev:Det var ingen som ville lägga ditt pussel så vi lade ett nytt modernare pussel istället. Ett pussel mer i tiden! Varför lägga tid på gamla lösningar när man kan hitta på nya? Fast så kan ju naturligtvis inte en kommunist tänka.
DMustaine skrev:Det var ingen som ville lägga ditt pussel så vi lade ett nytt modernare pussel istället. Ett pussel mer i tiden! Varför lägga tid på gamla lösningar när man kan hitta på nya? Fast så kan ju naturligtvis inte en kommunist tänka.
Regndrottning skrev:DMustaine skrev:Det var ingen som ville lägga ditt pussel så vi lade ett nytt modernare pussel istället. Ett pussel mer i tiden! Varför lägga tid på gamla lösningar när man kan hitta på nya? Fast så kan ju naturligtvis inte en kommunist tänka.
Glöm det, grabben!
Det är exakt så jag har förespråkat i flera år nu! Vilket jag har berättat för dig tidigare.
Det är sååå tröttsamt när folk drar alla över en kam och allt till vänster om Djingis Kahn är kommunister! Hur vore det om man höll sig till korrekta benämningar?
GustavAnder skrev:Regndrottning skrev:DMustaine skrev:Det var ingen som ville lägga ditt pussel så vi lade ett nytt modernare pussel istället. Ett pussel mer i tiden! Varför lägga tid på gamla lösningar när man kan hitta på nya? Fast så kan ju naturligtvis inte en kommunist tänka.
Glöm det, grabben!
Det är exakt så jag har förespråkat i flera år nu! Vilket jag har berättat för dig tidigare.
Det är sååå tröttsamt när folk drar alla över en kam och allt till vänster om Djingis Kahn är kommunister! Hur vore det om man höll sig till korrekta benämningar?
Toka-vänster. Korrekt benämning.
Fiska, laga tak, bygga en liten enkel koja åt ungarna, grilla korv, fika och bara njuta av denna fina septemberdag..
RedCloud skrev:Fiska, laga tak, bygga en liten enkel koja åt ungarna, grilla korv, fika och bara njuta av denna fina septemberdag..
Dig, väl förunnat !!!
Kan vi enas om att den som behärskar/äger/styr över energin på den här planeten äger framtiden ?
Fossila bränsle är en ändlig resurs och kan behärskas i nutid. Inte framtid.
Den som äger framtiden är i så fall den som (i konkurrens med andra) kan betala mest för den olja som finns.
Min gissning är Kina eller Indien, btw.
Min poäng är att det inte måste vara USA.
Potatiskungen skrev:Min poäng är att det inte måste vara USA. Det land som kan betala högst pris för oljan borde också vara det land som har mest resurser att byta med. Vi vet samtidigt att olja är en ändlig resurs.
Utgå inte från att allt kommer att se likadant ut, för det kommer det inte att göra. Du råkar bara leva i en tid där USA har ett tillfälligt övertag pga omständigheter. Häng inte upp ditt liv på det.
RedCloud skrev:Helt rätt, vi talar om ekonomiska zoner här, Nordamerika, Europa, Asien, Kina.
Men återigen, många på din flank klarar inte av att diskutera så mångfacetterat att det är mer än en boll är i luften.
Så jag tänkte inte leverera pusselbitsfråga #2 när fler än du är överens med mig om denna basic: vem äger framtiden.
#2 handlar just om vilka som kan tänkas ha de ekonomiska/militära musklerna för att besitta energin.
Btw: du är den förste som nämner USA vid namn.
men de har en lång och blodig historia bara sedan WWII som visar att de är mycket krigiska för att vara en fredlig nation.[/color]
Potatiskungen skrev:men de har en lång och blodig historia bara sedan WWII som visar att de är mycket krigiska för att vara en fredlig nation.[/color]
För protokollet blev USA angripna av Japan...
RedCloud skrev:Potatiskungen skrev:men de har en lång och blodig historia bara sedan WWII som visar att de är mycket krigiska för att vara en fredlig nation.[/color]
För protokollet blev USA angripna av Japan...
Man kan tolka RDs inlägg som: tiden efter wwII
RedCloud skrev:Man kan tolka RDs inlägg som: tiden efter wwII
Potatiskungen skrev:RedCloud skrev:Man kan tolka RDs inlägg som: tiden efter wwII
Då gör vi det för husfridens skull ; )
Men jag kan inte tänka mig att ett land med så många spännande idéer har en ond agenda. Tvärtom tror jag att det mest beror på olyckliga omständigheter.
Ärligt talat... en nation som producerat Elvis, ET och Simpsons. Den kan inte vara alltigenom ond!