Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
blueheaven
R.O.F.L
Redvictory
Blåfront
8 posters

Sverige håller sakta på att bli Islamskt

Blåfront

Antal inlägg : 5440

Sverige håller sakta på att bli Islamskt Empty Sverige håller sakta på att bli Islamskt

Inlägg  Blåfront 2009-09-14, 07:12

http://www.ur.se/Skolfront/Titta-pa-Skolfront/Skolfront-special/Kulturkrockar-i-skolan/

På Maja Lundbergs skola i Rinkeby utanför Stockholm har verksamheten anpassats så mycket att eleverna där faktiskt tror att de går i en muslimsk skola.
    - Jag måste förklara för mina elever att det är skolans lagar som gäller här och inte de muslimska lagarna. Det blir en konflikt i de här barnen att leva med det budskap de får av mig i skolan och budskapet de får hemma. Som lärare är man livrädd för att göra fel och för att föräldrarna till de här eleverna ska uppfatta en som rasist, säger Maja Lundberg.

Ni kommunister ser väl fram emot detta?

De tog upp om muslimska barn i denna skola blir rädd när de får se giraffer para sig på en affisch för de har lärt sig annat.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Sverige håller sakta på att bli Islamskt Empty Sv: Sverige håller sakta på att bli Islamskt

Inlägg  Redvictory 2009-09-14, 07:57

Blåfront skrev:http://www.ur.se/Skolfront/Titta-pa-Skolfront/Skolfront-special/Kulturkrockar-i-skolan/

På Maja Lundbergs skola i Rinkeby utanför Stockholm har verksamheten anpassats så mycket att eleverna där faktiskt tror att de går i en muslimsk skola.
    - Jag måste förklara för mina elever att det är skolans lagar som gäller här och inte de muslimska lagarna. Det blir en konflikt i de här barnen att leva med det budskap de får av mig i skolan och budskapet de får hemma. Som lärare är man livrädd för att göra fel och för att föräldrarna till de här eleverna ska uppfatta en som rasist, säger Maja Lundberg.

Ni kommunister ser väl fram emot detta?

De tog upp om muslimska barn i denna skola blir rädd när de får se giraffer para sig på en affisch för de har lärt sig annat.

Kan du inte hålla dig till en enda tråd Blåfjant! de handlar ju ändå om samma sak! du kan kalla de för rasisttråden!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Sverige håller sakta på att bli Islamskt Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-09-14, 11:51

Dags att ta ansvar för detta!

"74 procent av Sveriges lärare uppger att de inte har tillräckliga kunskaper i att möta elever från familjer med annan kulturell eller religiös bakgrund."

lite lösningar:

1 Byggande av islamiska skolor.
    2 Ökade islamiska sociala och kulturella aktiviteter.
    3 Att ge muslimska flickor och pojkar fullt stöd och islamisk uppfostran så att de kan behålla sina islamiska traditioner och så att de inte blir offer för sexuell lössläppthet eller sexuellt våld som vi alla ser i det svenska samhället.
    4 Lärarna och personalen i de svenska skolorna, förskolorna och dagisen måste vara medvetna om att muslimska elever inte tillhör den kristna traditionen, utan är muslimer och de skall behandlas som just muslimer.

Det är en lång väg att vandra efter den kapitalt misslyckade integration som S står för.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Sverige håller sakta på att bli Islamskt Empty Sv: Sverige håller sakta på att bli Islamskt

Inlägg  blueheaven 2009-09-14, 12:09

R.O.F.L skrev:Dags att ta ansvar för detta!

"74 procent av Sveriges lärare uppger att de inte har tillräckliga kunskaper i att möta elever från familjer med annan kulturell eller religiös bakgrund."

lite lösningar:

3 Att ge muslimska flickor och pojkar fullt stöd och islamisk uppfostran så att de kan behålla sina islamiska traditioner och så att de inte blir offer för sexuell lössläppthet eller sexuellt våld som vi alla ser i det svenska samhället.
    4 Lärarna och personalen i de svenska skolorna, förskolorna och dagisen måste vara medvetna om att muslimska elever inte tillhör den kristna traditionen, utan är muslimer och de skall behandlas som just muslimer.

Det är en lång väg att vandra efter den kapitalt misslyckade integration som S står för.

Nej hade man velat ha mer av det där så hade man väl flyttat till Mekka istället?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-14, 18:34

lite lösningar:

Om jag för en gångs skull fick bestämma skulle skolan på intet sätt få ta hänsyn till religionstillhörighet, vare sig kristendom, islam eller någon annan. Att förändra skolan på grund av föräldrars religion är i mina ögon fel.

Jag vägrar dessutom acceptera att jag är rasist på grund av denna åsikt.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-09-14, 18:38

formsvackan skrev:

lite lösningar:

Om jag för en gångs skull fick bestämma skulle skolan på intet sätt få ta hänsyn till religionstillhörighet, vare sig kristendom, islam eller någon annan. Att förändra skolan på grund av föräldrars religion är i mina ögon fel.

Jag vägrar dessutom acceptera att jag är rasist på grund av denna åsikt.

Man ska aldrig anpassa undervisning efter religion. Därför bör även alla slag av olika religiösa friskolor slopas. Spela ingen roll om de är livets ord eller någon muslimsk skolan. Alla ska förbjudas!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2009-09-14, 19:00

Tunga ord från ateistfalangen....

Tror ni integreringen av 100 000 muslimer går framåt med era åsikter?

Opium för folket och bla bla. Förstår att religionsfrihet blir en svår ekvation för Marx att få ihop efter att ha lusläst div. manifest.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-14, 19:03

R.O.F.L skrev:Tunga ord från ateistfalangen....

Tror ni integreringen av 100 000 muslimer går framåt med era åsikter?

Opium för folket och bla bla. Förstår att religionsfrihet blir en svår ekvation för Marx att få ihop efter att ha lusläst div. manifest.

Folk får tro vad de vill, dock är jag emot ALL sorts religion. Anser det lett till för mycket död och olycka...

Att jag är emot religiösa friskolor beror på att jag anser alla ska ha så lika utbildning som möjligt. Det får man inte om utbildningen anpassas religiöst!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-09-14, 19:05

SKA MUSLIMER SÄRBEHANDLAS OCH SLIPPA GÅ PÅ LEKTIONER PGA SIN RELIGION, FÅ SEDAN UNDERKÄNT OCH GNÄLLA?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-09-14, 19:08

VAD TYCKER MARX OM EGNA SIMTIDER FÖR MUSLIMER?

SKYLL INTE PÅ SNUSKIGA GUBBAR TACK
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-14, 19:11

Blåfront skrev:VAD TYCKER MARX OM EGNA SIMTIDER FÖR MUSLIMER?

SKYLL INTE PÅ SNUSKIGA GUBBAR TACK

Skilda simtider för pojkar och flickor är helt OK för mig. Det påverkar inte undervisningen nämligen. Går att träna livräddning tjejer för sig och killar för sig också!
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-09-14, 19:11

Ni ljuger så bra och går de verkliga farliga till mötes...
    BRAVO för blåögda typer!
    Men- än är det inte försent att fatta:

https://acbladet.swedishforum.se/-f2/vems-intresse-gar-svensk-media-vad-tigs-det-om-egentlienett-gift-varre-an-nagot-t2815.htm
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-14, 19:12

Blåfront skrev:SKA MUSLIMER SÄRBEHANDLAS OCH SLIPPA GÅ PÅ LEKTIONER PGA SIN RELIGION, FÅ SEDAN UNDERKÄNT OCH GNÄLLA?

Är du blind? Skolan ska i största mån ej anpassas efter religion! Däremot tror jag inte på piska om någon inte vill gå på gympan. Då ska man ta reda på varför, inte tvinga. Eleven presterar inte det minsta bättre eller får mer lust att gå pga. krav. Man ska gå på lektionerna, men om det finns något man kan göra för att eleven ska må bättre så är väl det inget problem. Piska har aldrig funkat! Om eleven totalvägrar har man inget annat val än att låta eleven strunta i det!

Senast ändrad av marxisten den 2009-09-14, 19:16, ändrad totalt 2 gånger
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2009-09-14, 19:13

Blåfront skrev:SKA MUSLIMER SÄRBEHANDLAS OCH SLIPPA GÅ PÅ LEKTIONER PGA SIN RELIGION, FÅ SEDAN UNDERKÄNT OCH GNÄLLA?

JA, det ska dem om du frågar mig.
    Varför är du så rädd för muslimer?
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-09-14, 19:14

Skolverkets regelverk är solklara instrument för att hantera det här.

Det är bara Brunfront som i vanlig ordning inte begriper något alls.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2009-09-14, 19:14

Susz X skrev:Ni ljuger så bra och går de verkliga farliga till mötes...
    BRAVO för blåögda typer!

https://acbladet.swedishforum.se/-f2/vems-intresse-gar-svensk-media-vad-tigs-det-om-egentlienett-gift-varre-an-nagot-t2815.htm

Och vad har utarmat uran med denna debatt att gör?

Dosetten borta igen?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-14, 19:15

R.O.F.L skrev:

JA, det ska dem om du frågar mig.
    Varför är du så rädd för muslimer?

Jag anser man inte ska skita i lektioner pga. sin religion. Man ska då försöka hitta en medelväg, men aldrig tvinga! Om eleven totalvägrar så får han/hon skita i den lektionerna då. Så länge det inte är något kärnämne, svenska, engelska, matte.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2009-09-14, 19:19

Susz X skrev:Ni ljuger så bra och går de verkliga farliga till mötes...
    BRAVO för blåögda typer!

Och vad har utarmat uran med denna debatt att göra?

Dosetten borta igen?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2009-09-14, 19:40

Det mÅSTE finnas klara direktiv runt detta,barnen konfronteras dagligen med olika problem.

Halalmat

behandling av kroppen/Islam tillåter inte att man visar sin nakna kropp för någon annan (än för sin make eller maka)

Undervisning om sex och samlevnad.

Övernattning på skolans lägerskola

Detta är ett mycket viktigt steg i integration då skolan är nyckeln till framgång. Kan vi inte tillgodose detta så leder det till isolering.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-14, 19:43

Igen då:

Alla skolor i Sverige har att följa Skolverkets regelverk, kommunala skolor, fri skolor , religösa friskolor.

Alla dessa skolor undersöks och kontrolleras av Skolinspektionen.
    De skolor som inte följer regelverket får åtgärdsprogram, eller vid grova brott mot regelverket helt enkelt stänga.

Vad är problemet ?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-14, 19:44

R.O.F.L skrev:Det mÅSTE finnas klara direktiv runt detta,barnen konfronteras dagligen med olika problem.

Halalmat

behandling av kroppen/Islam tillåter inte att man visar sin nakna kropp för någon annan (än för sin make eller maka)

Undervisning om sex och samlevnad.

Övernattning på skolans lägerskola

Detta är ett mycket viktigt steg i integration då skolan är nyckeln till framgång. Kan vi inte tillgodose detta så leder det till isolering.

Skapar vi förortsområden med nästan bara invandrare och skyhög arbetslöshet blir det ändå ingen integration så problemet sitter djupare än skolan.

Senast ändrad av marxisten den 2009-09-14, 19:45, ändrad totalt 2 gånger
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-14, 19:44

RedCloud skrev:Igen då:

Alla skolor i Sverige har att följa Skolverkets regelverk, kommunala skolor, fri skolor , religösa friskolor.

Alla dessa skolor undersöks och kontrolleras av Skolinspektionen.
    De skolor som inte följer regelverket får åtgärdsprogram, eller vid grova brott mot regelverket helt enkelt stänga.

Vad är problemet ?

För få stängs igen? För dåliga kontroller, eller ett simulerat problem?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-14, 19:48

För få stängs igen? För dåliga kontroller, eller ett simulerat problem?

Kontroller för sällan, antar jag.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 20:11