Blåfront skall de kunna tvångsomhänderta och tvångshålla tvångsmata tvångssöva
m,m
m,m
Senast ändrad av Redvictory den 2009-09-09, 20:56, ändrad totalt 1 gång
Redvictory skrev:Blåfront skall de kunna tvångsomhänderta och tvångshålla tvångsmata tvångssöva m,m
Blåfront skrev:Redvictory skrev:Blåfront skall de kunna tvångsomhänderta och tvångshålla tvångsmata tvångssöva m,m
De kanske ska börja med dig psykfallet?
Du verkar ju vara besatt av mig med alla dina trådar?
Blåfront skrev:Redvictory skrev:Blåfront skall de kunna tvångsomhänderta och tvångshålla tvångsmata tvångssöva m,m
De kanske ska börja med dig psykfallet?
Du verkar ju vara besatt av mig med alla dina trådar?
Sniperace skrev:Det största problemet är NÄR ska de omhänderta, på ren gissning från polismans sida?
På läkares bedömning?
Ska de ta dem för att de kanske, kanske kan bli en fara, kanske så tidigt att en kraftig depression räcker?
eller kanske enbart på en sådan grund att någon råkar yttra sig emot den röda (eller blå) sidan?
Ska vi gå så långt att det räcker med blotta misstanken, eller ska det finnas riktigt på fötterna innan man gör ett sådant mycket stort ingrepp i den personliga integriteten?
Annars är det ju så att redan IDAG finns regler och lagar som klart säger att den som är en fara för sig själv eller andra SKA tvångsomhändertas!!
Hur gör vi i fall om någon på lösa grunder spärras in och av läkare befinns vara såpass frisk att denne INTE ska vara tvångsomhändertagen, ska denne då ha skadestånd?
blueheaven skrev:Sniperace skrev:Det största problemet är NÄR ska de omhänderta, på ren gissning från polismans sida?
På läkares bedömning?
Ska de ta dem för att de kanske, kanske kan bli en fara, kanske så tidigt att en kraftig depression räcker?
eller kanske enbart på en sådan grund att någon råkar yttra sig emot den röda (eller blå) sidan?
Ska vi gå så långt att det räcker med blotta misstanken, eller ska det finnas riktigt på fötterna innan man gör ett sådant mycket stort ingrepp i den personliga integriteten?
Annars är det ju så att redan IDAG finns regler och lagar som klart säger att den som är en fara för sig själv eller andra SKA tvångsomhändertas!!
Hur gör vi i fall om någon på lösa grunder spärras in och av läkare befinns vara såpass frisk att denne INTE ska vara tvångsomhändertagen, ska denne då ha skadestånd?
Jag tror vi får fråga en "expert" på dessa frågor nämligen suszx!
marxisten skrev:Det får de redan. Om de anser att personen är en fara för sig själv eller andra i sin omgivning får de ingripa med tvångsvård.
Sniperace skrev:marxisten skrev:Det får de redan. Om de anser att personen är en fara för sig själv eller andra i sin omgivning får de ingripa med tvångsvård.
vilket jag skrev i inlägget precis innan ditt....
Blåfront skrev:Nu har psykfallet startat en ny tråd om mig
Man börjar fan bli mörkrädd av stalkers som förföljer en