du att Svenska Staten har gjort denna mångmiljardsatsning,
egentligen. För att skrämmas. Nej! Både du och Lazy är två
naiva muppar som inte kommer undan FRA om ni så skulle
lyckas slå knut på er själva.
Infra skrev:FRA kan inte, Nej! Men mångmiljarddatorn kan. varför tror
du att Svenska Staten har gjort denna mångmiljardsatsning,
egentligen. För att skrämmas. Nej! Både du och Lazy är två
naiva muppar som inte kommer undan FRA om ni så skulle
lyckas slå knut på er själva.
Infra skrev:Om du tror att mångmiljarddatorn fungerar som din
egen datamaskin eller som vilken server som helst
så är du mer än lovligt naiiv, Snipe. Kostar din dator ett
ansenligt antal miljarder? Jasså inte. Det dummaste
du kan göra är att underskatta en fiende. Men FRA
är väl ingen fiende till dig, förstås. men undan
kommer du inte. Fortsätt du att ljuga för dig själv
om du blir lyckligare av det.
Infra skrev:Skratta du Snappe. Men undan kommer du inte. Du är under luppen konstant.
Undan kommer du inte. Du har ingen aning om vad mångmiljarddatorn har för prestanda eller vad den klarar av. Du visste inte ens vad den kostar. Både
du och Lazy är så förbannat löjliga när ni låtsas för varandra att ni är
något slags tekniska experter. Skrattar bäst som skrattar sist.
Ja ja, för att inte prata om vad "de" kan göra med taklampanSniperace skrev: de kan öppna din fasta linje så de kan lyssna genom telefonens lur fastän den ligger på....
formsvackan skrev:Ja ja, för att inte prata om vad "de" kan göra med taklampanSniperace skrev: de kan öppna din fasta linje så de kan lyssna genom telefonens lur fastän den ligger på....
Sniperace skrev:men fakta är att med mobiltfn kan miken öppnas via extern styrning.
formsvackan skrev:Sniperace skrev:men fakta är att med mobiltfn kan miken öppnas via extern styrning.
de kan öppna din fasta linje
Ordet är manipulera. Normalt är inte mikrofonen spänningssatt med luren pålagd. När luren lyfts mäts den tid som strömmen passerar genom mikrofonen. Om man modifierat telefonen med några diskreta komponenter, en diod, en konding, en konstant strömgenerator matad med ett niovoltsbatteri, kommer det inte att märkas att man lyfter luren vilket innebär att alla ringer "gratis" till den telefonen.Sniperace skrev:och i stort settalla telefoner kan idag med enkla medel manipuleras att just låta miken vara på hela tiden, kolla scheman på de vanligaste nya hemtelefonerna så får du se.... det är skrämmande enkelt.
formsvackan skrev:Ordet är manipulera. Normalt är inte mikrofonen spänningssatt med luren pålagd. När luren lyfts mäts den tid som strömmen passerar genom mikrofonen. Om man modifierat telefonen med några diskreta komponenter, en diod, en konding, en konstant strömgenerator matad med ett niovoltsbatteri, kommer det inte att märkas att man lyfter luren vilket innebär att alla ringer "gratis" till den telefonen.Sniperace skrev:och i stort settalla telefoner kan idag med enkla medel manipuleras att just låta miken vara på hela tiden, kolla scheman på de vanligaste nya hemtelefonerna så får du se.... det är skrämmande enkelt.
Att någon skulle kunna avlyssna mig genom mikrofonen i min fasta telefon köper jag definitivt inte. Inte heller tror jag på att detta idag skulle kunna vara möjligt via mobilen, annat än i diverse spionromaner förstås
OK, vad är det då som "belastar" ?Sniperace skrev: det är just belastningen som orsakar att tiden börjar mätas, men miken belastar INTE
formsvackan skrev:OK, vad är det då som "belastar" ?Sniperace skrev: det är just belastningen som orsakar att tiden börjar mätas, men miken belastar INTE
Jag vill minnas att man polvänder i och med att luren lyfts.
Sniperace skrev:belastningen börjar när man lyfter luren och reläet eller kontakterna byter position.då blir hela telefonen i tal och lyssningsläge.
formsvackan skrev:Sniperace skrev:belastningen börjar när man lyfter luren och reläet eller kontakterna byter position.då blir hela telefonen i tal och lyssningsläge.
Vilken belastning menar du ? Vad drar ström i telefonen, mer än mikrofonen ?
Polvändningen i och med att man lyfter luren är anledning till att man sätter en diod som förhindrar strömmen att gå åt andra hållet. I och med detta noteras inte att man svarat, men mikrofonen får då heller ingen ström varför ett batteri och en konstantströmgenerator är lämpligt. Kondingen behövs parallellt med dioden för att "snacket ska gå igenom".
Tillbaka till ämnet. Hur någon skulle kunna avlyssna mig genom mikrofonen på min "pålagda" telefon begriper jag verkligen inte. Bara en sådan detalj som att mikrofonen då är strömlös säger mig att det torde vara omöjligt.
formsvackan skrev:Ja ja, för att inte prata om vad "de" kan göra med taklampanSniperace skrev: de kan öppna din fasta linje så de kan lyssna genom telefonens lur fastän den ligger på....
Sniperace skrev:formsvackan skrev:Ja ja, för att inte prata om vad "de" kan göra med taklampanSniperace skrev: de kan öppna din fasta linje så de kan lyssna genom telefonens lur fastän den ligger på....
ja, det skulle vara det, men då måste de in....
men fakta är att med mobiltfn kan miken öppnas via extern styrning.
och telefonavlyssning är idag något som är mycket lättare utfört än förr.
Infra skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Ja ja, för att inte prata om vad "de" kan göra med taklampanSniperace skrev: de kan öppna din fasta linje så de kan lyssna genom telefonens lur fastän den ligger på....
ja, det skulle vara det, men då måste de in....
men fakta är att med mobiltfn kan miken öppnas via extern styrning.
och telefonavlyssning är idag något som är mycket lättare utfört än förr.
Samtidigt som du satt och skrev det där tramset gick polisorganisationen
ut och gnällde över motsatsen. Du låtsas mer insatt än du är, Snappe. Jerk
http://svt.se/2.22620/1.2017306/teleoperatorer_tjanar_pengar_pa_polisens_jobb
inte ens larmtjänst vill lämna ut de nummer som larmat till polis och ambulans eller brandkår utan vidare
lazy skrev:inte ens larmtjänst vill lämna ut de nummer som larmat till polis och ambulans eller brandkår utan vidare
De försöker tvinga oss till det nu, helt galet anser jag eftersom det innebär
att eventuella vittnen som är inblandade men inte vill vara medverkande
kommer att tänka sig för både två och tre ggr innan de ringer 112.
KickTheRasist skrev:citat:
"men en saär säker DU bör nog oroa dig en hel del mer än vad både jag och Lazy tillsammans beöver"
*asgarv*
Vill du tysta ner folket för att dem säger sanningen ??
Om det är någon som skall vara oroligt på den hela forumet är faktisk du snappen med din Islamofobi och supporten för barnmördare.
Tänk på bara om det finns en Palestinier mellan oss och han läser dina alster här!!... tror inte att även mosad kan hjälpa dig med deras vrede ....
Så hota inte folk här , tänk på dig själv först