Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Har jag aldrig påstått. Det är Snipers egna påhitt från början till slut.
Han är bara ute för att svärta mig. Jag kan lugnt lita på att alla som
läser Snipers inlägg för länge sedan genomskådat honom.
Ingen har bättre nattsömn än jag. Värre då för Sniper själv. Hans samvete
måste ömma svårt eftersom han alltid, konsekvent, ställer dig på ondskans
sida - utan reservationer.
va?
har du inte beklagat dig att säpo övervakade dig, och att du hela tiden är utsatt för angrepp mot din dator osv osv?
och nej, infra jag har INGA problem med dåligt samvete, eller att tro att jag är övervakad och spionerad på
Snälle, gamle stolle. Vi är alla under luppen hos FRA - även du
din naive gubbstrutt. Men fortsätt att ljuga för dig själv, du. Om
något känns konstigt när du ligger vaken om natten så kanske det
är denna insikt som äntligen vill upp till ytan. Jerk!
och ändå oroar jag mig inte ett enda dugg för min egen del, du vet det där med ett rent samvete osv, jag gör inte saker som jag behöver oroa mig över att FRA ser...
att det sedan är fel av fra är en helt annan sak, men som sagt, VAD skulle jag oroa mig för?
Du vet säkert att FRA:s superdator som övervakar oss och som inkköptes från staterna för att antal miljarder, reagerar på vissa ord och formuleringar som ger red alert i systemet. Eftersom du ständigt debatterar Palesinafrågan med mig så nämner du mer än en gång just de termer som superdatorn reagerar för. jag ger ett exempel från i förrgår ur mitt eget liv. Genom föreningsverksamhet har jag kommit i kontakt med en mycketb trevlig muslimsk kvinna. Vi pratar så gott som dagligen i telefon med varandra. Inga sjalar ingen sharia - bara en vacker modern kvinna så gott som helt försvenskad. Vi pratade om ett par hon känner. Jag visste att de var muslimer och frågade därför var de kom ifrån. Svar: han är från Jordanien - hon från palestina. Konversationen hade inte ett dugg med terrorism att göra men du kan lugnt lita på att superdatorn reagerade för dessa två ord och lagrade hela konversationen i enlighet med Dalalagringsdirektivet.
Du tar ju ofta upp bekanta till dig som kommer från utlandet och som får stanna t ex. Tror du inte att superdatorn reagerar även för dina formuleringar runt dessa människor och deras villkor? Du vet säkert att
superdatorn reagerar både på talade meddelanden och skrivna meddelanden. var inte naiv Sniper - även du är under luppen. Lita på mig. Ingen är immun.
javisst, men för min egen del oroar jag mig ändå inte....
vad kan de göra mig?
sätta mig i fängelse?
döda mig?
som jag sa, jag avskyr FRA av hela mitt hjärta, men jag oroar mig NOLL för min egen del.
och vad gäller de jag har kontakt med så är det nog ingen som behöver oroa sig heller.
jag är inte mer än ett möjligen störande inslag hos dem