Inte bara hanblueheaven skrev:Dao skrev:Varför blandar ni in judarna jämt och ständigt, BH och Lazy? Har de inte lidigt tillräckligt än att ni skall utnyttja dem för era sjuka ställningstaganden för terror, ockupation och krig!!!
Ni borde SKÄMMAS!!!
Största problemet för judarna idag, är det som Israel gör i deras namn, och sådana som er - som gottar sig i detta!!!
USCH FY!!!
Hi hi ärkekommunisten och ärkenöten Dao tycker att jag skall skämmas?
+19
Redclown
womanlover
PE Dal
foliesvackan
Dao
Loooping
formsvackan
Regndrottning
Ezzlirsk
RedCloud
captaincodd
Thecharmed
marxisten
blueheaven
KickTheRasist
Susz X
lazy
Sniperace
Infra
23 posters
Israel - laglöshetens väg
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 501
Sv: Israel - laglöshetens väg
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 502
formsvackan skrev:
Inte bara han
RÖVLAPP!
- Inlägg 503
Vad är det, ett MC-gäng i Jokkmock ?blueheaven skrev:formsvackan skrev:
Inte bara han
RÖVLAPP!
- Inlägg 504
formsvackan skrev:Vad är det, ett MC-gäng i Jokkmock ?blueheaven skrev:formsvackan skrev:
Inte bara han
RÖVLAPP!
Nej det är ett gammalt ord för spammare innan spammare fanns!
- Inlägg 505
"Du skall icke hava andra åsikter jämte mina"blueheaven skrev:formsvackan skrev:Vad är det, ett MC-gäng i Jokkmock ?blueheaven skrev:formsvackan skrev:
Inte bara han
RÖVLAPP!
Nej det är ett gammalt ord för spammare innan spammare fanns!
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 506
blueheaven skrev:Dao skrev:Varför blandar ni in judarna jämt och ständigt, BH och Lazy? Har de inte lidigt tillräckligt än att ni skall utnyttja dem för era sjuka ställningstaganden för terror, ockupation och krig!!!
Ni borde SKÄMMAS!!!
Största problemet för judarna idag, är det som Israel gör i deras namn, och sådana som er - som gottar sig i detta!!!
USCH FY!!!
Hi hi ärkekommunisten och ärkenöten Dao tycker att jag skall skämmas?
Om du nu skall försöka tracka mig, kan du väl ändå göra det någorlunda rätt - någon kommunist är jag inte och har aldrig varit. Det andra stämmer nog, i dina ögon - jag går ju ändå emot dina åsikter!
- Inlägg 507
blueheaven skrev:formsvackan skrev:
Inte bara han
RÖVLAPP!
Märker att högern representeras här av de skarpaste retoriker de kan komma fram med!!!
womanlover- Antal inlägg : 421
- Inlägg 508
Sniperace skrev:Infra skrev:Den laglösa staten bör nu peststämplas av internationella samfundet inklussive USA. I dag har denna förskräckliga skapelse tagit beslut för 200 nya bosättningar på västbanken.
Som en malign cancer, ja, som en utomplanetär deg som jäser över alla bräddar breder denna otäcka skapelse, som har mage att kalla sig demokrati och rättsstat, ut sig över nejden.
Jag tror i slutändan att endast Guds ingripande alternativt ett allvarligt menat kärnvapenanfall kan få denna vederstyggliga skapelse på knä. Men det är klart: vad kan man vänta sig av en stat som ända sedan sin tillkomst styrts av endera kriminella eller terrorister?http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=3081228
Vilken Gud?
Allah?
Jehová?
Indra?
Shiva?
Är din önskan att Iran får kärnvapen och bombar Israel?
Om världens invånare skulle sluta upp med att surra om sina låtsaskompisar och andar, så kanske vi skulle komma lite framåt i utvecklingen på denna vår planet Tellus. Vi lever i ju faktiskt i år 2009.
DET FINNS INGEN GUD. DET FINNS INGEN ALLAH. Om vi fattar det - så kanske världen blir lite lugnare.
Visst - jag tror nog att det finns en intelligens som är större än vår - någonstans ute i det tidlösa universum - eller kanske inne i microkosmos . . MEN . .
Det finns muslimer LÄS:VUXNA MÄN som på fullt allvar tror att dom ska få en massa oskulder uppe i himlen - om dom dödar ett antal otrogna (icke muslimer)här på jorden.
Ska man skratta eller gråta? Uppe i himlen? Är man kines blir det ju då nere i himlen.
Men dom kristna har inte heller betett sig så värst bra - om man läser deras historia.
Det finns 4.500 religioner i världen (Rätta mig om jag har fel).
Alltså måste det finnas 4.500 gudar.
Om man skulle placera alla dessa gudar i t.ex Säffle, då skulle ju inte tillbedjarna få plats. Och ingen skulle ens få en kopp kaffe Hee Hee
Religionerna står nog för dom flesta krigen, och de mesta dödandet i historien.
Ändå så påstår alla att just deras religion står för godhet.
Pyttsan säger jag. I hundratals år har präster i Sverige lurat folk på pengar. I Guds namn - som det heter.
Har jag rätt eller fel ??
Senast ändrad av womanlover den 2009-11-27, 12:26, ändrad totalt 1 gång
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 509
Religionerna står nog för dom flesta krigen,
Du har fel!
Förutom korstågen kan du säga nämna en enda ren religionskrig?
- Inlägg 510
Regndrottning skrev:Religionerna står nog för dom flesta krigen,
Du har fel!
Hela världen är ju full av konflikter mellan "låtsaskompisars anhängare". Se t ex på Mellanöstern.
Där heter dom Gud och Allah tror jag. Ingen av dom finns.
PS: Har du en låtsaskompis (En Gud) ?
- Inlägg 511
Kära lilla Womanlover
Varför tror du att det inte finns någon Gud???
Är det inte upp till var och en att tro???
Och nej - det finns nog INGEN muslim som trr att de möts av oskulder när de dör. Det tror nog bara naiva islamofober.
Ja, du skall nog gråta - men mest för att du verkar näst intill korkat okunnig i det du skriver om!
Religionerna står knappast för NÅGRA krig alls, WL! Däremot har de UTNYTTJATS av makten för att försöka RÄTTFÄRDIGA krigen! Går man ner i de historiska källorna, ser man att det är religiösa människor som faktiskt försöker MOTVERKA krigen och hjälpa deras offer. Det bara dräller av exempel där kristna hjälper judar eller muslimer, där muslimer hjälper kristna eller judar, och vice versa...
Kanske dags att låta dessa människors exempel lyftas fram för allmänheten????
Religionens fotfolk har nästan ALLTID motarbetat diktatur, tyranni och rövarkapitalismen. Det sistnämnda är antagligen den största förklaringen varför man på högerhåll försöker demonisera religionen, på samma sätt som man försöker demonisera vänstern, eller politiker över huvudtaget. Alla hinder för den totala vinsten måste ju elimineras - eller hur!?
Din sista fråga är intressant, och jag svarar, faktiskt, att du har fel - men också LITE rätt!!!
För de religiösa institutionerna har till stor del gått åt motsatt håll mot de gräsrotsreligiösa. Mycket riktigt var det påven som stoppade katolska prästers kamp mot missförhållandena och orättvisorna i Latinamerika. Det finns MASSOR av liknande berättelser i historien.
Tycker nog du borde ta del av dessa!!!
Varför tror du att det inte finns någon Gud???
Är det inte upp till var och en att tro???
Och nej - det finns nog INGEN muslim som trr att de möts av oskulder när de dör. Det tror nog bara naiva islamofober.
Ja, du skall nog gråta - men mest för att du verkar näst intill korkat okunnig i det du skriver om!
Religionerna står knappast för NÅGRA krig alls, WL! Däremot har de UTNYTTJATS av makten för att försöka RÄTTFÄRDIGA krigen! Går man ner i de historiska källorna, ser man att det är religiösa människor som faktiskt försöker MOTVERKA krigen och hjälpa deras offer. Det bara dräller av exempel där kristna hjälper judar eller muslimer, där muslimer hjälper kristna eller judar, och vice versa...
Kanske dags att låta dessa människors exempel lyftas fram för allmänheten????
Religionens fotfolk har nästan ALLTID motarbetat diktatur, tyranni och rövarkapitalismen. Det sistnämnda är antagligen den största förklaringen varför man på högerhåll försöker demonisera religionen, på samma sätt som man försöker demonisera vänstern, eller politiker över huvudtaget. Alla hinder för den totala vinsten måste ju elimineras - eller hur!?
Din sista fråga är intressant, och jag svarar, faktiskt, att du har fel - men också LITE rätt!!!
För de religiösa institutionerna har till stor del gått åt motsatt håll mot de gräsrotsreligiösa. Mycket riktigt var det påven som stoppade katolska prästers kamp mot missförhållandena och orättvisorna i Latinamerika. Det finns MASSOR av liknande berättelser i historien.
Tycker nog du borde ta del av dessa!!!
- Inlägg 512
womanlover skrev:Regndrottning skrev:Religionerna står nog för dom flesta krigen,
Du har fel!
Hela världen är ju full av konflikter mellan "låtsaskompisars anhängare". Se t ex på Mellanöstern.
Vilka religionskrig görs i Mellanöstern??? Jag är ganska kunnig om de flesta av dem, men känner inte till någon där religionen är drivkraften!!!
De krig som nu utkämpas där handlar om tillgången på vatten och olja - mig veteligen. Och vad skulle det vara för en typ av "låtsaskompis"?
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 513
Ibland kan den rasistiske Womanlover vara mer än lovligt yxig.
Lyssna på honom:
"Det finns 4.500 religioner i världen (Rätta mig om jag har fel).
Alltså måste det finnas 4.500 gudar."
Att räkna en gud till varje religion avslöjar en total brist på intresse och analys i ämnet. Att förbise Hinduismens 3942 gudar och halvgudar och räkna dem som en är lika okunnigt som att räkna upp var sin Gud för de tre stora monoteistiska religionssystemen.
Men WL kunde väl bara inte låta bli att skrida in till sin vän P Dahls försvar.
Lyssna på honom:
"Det finns 4.500 religioner i världen (Rätta mig om jag har fel).
Alltså måste det finnas 4.500 gudar."
Att räkna en gud till varje religion avslöjar en total brist på intresse och analys i ämnet. Att förbise Hinduismens 3942 gudar och halvgudar och räkna dem som en är lika okunnigt som att räkna upp var sin Gud för de tre stora monoteistiska religionssystemen.
Men WL kunde väl bara inte låta bli att skrida in till sin vän P Dahls försvar.
- Inlägg 514
Även korstågen kan ifrågasättas.Regndrottning skrev:Religionerna står nog för dom flesta krigen,
Du har fel!
- Inlägg 515
womanlover skrev:Regndrottning skrev:Religionerna står nog för dom flesta krigen,
Du har fel!
Att religiösa krigar innebär inte att det är fråga om religionskrig, vilket var det du påstod. Så, jag frågar igen... Nämn en enda religionskrig, förutom korstågen? Vilket som helst, vilken religion som helst....
Efter detta när du visar att du inte kan svara på de3n frågan så ber jag dig även räkna upp alla politiska krig som har utkäpats eller utkämpas. Därefter kan du börja med alla 'girighets'krig..... Du vet, krig där 'fienden' har något som jag vill ha?
- Inlägg 516
Sniperace skrev:Infra skrev:Den laglösa staten bör nu peststämplas av internationella samfundet inklussive USA. I dag har denna förskräckliga skapelse tagit beslut för 200 nya bosättningar på västbanken.
Som en malign cancer, ja, som en utomplanetär deg som jäser över alla bräddar breder denna otäcka skapelse, som har mage att kalla sig demokrati och rättsstat, ut sig över nejden.
Jag tror i slutändan att endast Guds ingripande alternativt ett allvarligt menat kärnvapenanfall kan få denna vederstyggliga skapelse på knä. Men det är klart: vad kan man vänta sig av en stat som ända sedan sin tillkomst styrts av endera kriminella eller terrorister?http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=3081228
Vilken Gud?
Allah?
Jehová?
Indra?
Shiva?
Är din önskan att Iran får kärnvapen och bombar Israel?
Bättre om raketerna går åt andra hållet. Då blir det mindre muslimer på vår härjade planet Tellus.
- Inlägg 517
Regndrottning skrev:womanlover skrev:Regndrottning skrev:Religionerna står nog för dom flesta krigen,
Du har fel!
Att religiösa krigar innebär inte att det är fråga om religionskrig, vilket var det du påstod. Så, jag frågar igen... Nämn en enda religionskrig, förutom korstågen? Vilket som helst, vilken religion som helst....
Efter detta när du visar att du inte kan svara på de3n frågan så ber jag dig även räkna upp alla politiska krig som har utkäpats eller utkämpas. Därefter kan du börja med alla 'girighets'krig..... Du vet, krig där 'fienden' har något som jag vill ha?
Jag vet att jag har rätt - men du får lugna dig ett snäpp.
Jag måste Googla lite.
- Inlägg 518
womanlover skrev:Regndrottning skrev:womanlover skrev:Regndrottning skrev:Religionerna står nog för dom flesta krigen,
Du har fel!
Jag måste Googla lite.
Hahahaha! Du får googla mycket och på väl utvalda sidor för att kunna 'bevisa' din korrekthet. Och några citat ur kontext skulle nog hjälpa din ställning.... *fniss*
- Inlägg 519
womanlover skrev:Regndrottning skrev:womanlover skrev:Regndrottning skrev:Religionerna står nog för dom flesta krigen,
Du har fel!
Jag måste Googla lite.
Ja, någon suspekt sida kan nog stödja dig! Problemet är att du står mot hela relihionsvetenskapen i nuläget! Så du får nog hitta någon webbsida som inte bryr sig om fakta...
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 520
Judehatet
Dao...de israeler som lever sina liv där de numera bor,,,är födda och uppvuxna på den hemplats som kallas Israel.
Kan du föreslå någon annan bättre plats att folkfördriva dessa medborgare till???,,,
Kan du föreslå någon annan bättre plats att folkfördriva dessa medborgare till???,,,
- Inlägg 521
PE Dal skrev:Dao...de israeler som lever sina liv där de numera bor,,,är födda och uppvuxna på den hemplats som kallas Israel.
Varför fördriva dem??
Just nu är det palestinierna som fördrivs och trackaseras. Det vill åtminstone jag stoppa! Att alla i området får samma mänskliga rättigheter, betyder inte att NÅGON fördrivs - bara att även palestinierna får möjlighet att leva ett gott liv!
Förtjänar de inte det???
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 522
Kapitulation
Vad har den Palestiniska överhögheten gjort för att tillgodose sitt folks rättmätiga rättigheter?
Ett ständigt krigstillstånd mot den övermäktiga fienden Israel har inte på något sätt gynnat det Palestinska folket, Hamas den överhöghet som gjort detta folk allt fattigare.
Mellanösternkonflikten,,,ett ständigt pågående krig, utan kapitulation.
Varje meter mark i Europa är noga tillrättalagd, efter seklers tragiska krig, där kapitulation innebar vinnarens rätt att diktera fredsvillkoren.
Är denna sorts tragiska "civilisationsprocess" allmängiltig och en förutsättning för varaktigt respekterande av gränsdragning???
Ett ständigt krigstillstånd mot den övermäktiga fienden Israel har inte på något sätt gynnat det Palestinska folket, Hamas den överhöghet som gjort detta folk allt fattigare.
Varje meter mark i Europa är noga tillrättalagd, efter seklers tragiska krig, där kapitulation innebar vinnarens rätt att diktera fredsvillkoren.
Är denna sorts tragiska "civilisationsprocess" allmängiltig och en förutsättning för varaktigt respekterande av gränsdragning???
- Inlägg 523
PE Dal
"Vad har den Palestiniska överhögheten gjort för att tillgodose sitt folks rättmätiga rättigheter?"
Bra fråga! Då den palestinska överheten heter Israel, så få¨r nog de som stödjer Israel svara på den frågan - för den har jag ställt många gånger, och istället för svar har jag fått konstiga kommentarer om mig som person...
Men kanske du kan lyckas bättre, Dal???
Lycka till!!
"Vad har den Palestiniska överhögheten gjort för att tillgodose sitt folks rättmätiga rättigheter?"
Bra fråga! Då den palestinska överheten heter Israel, så få¨r nog de som stödjer Israel svara på den frågan - för den har jag ställt många gånger, och istället för svar har jag fått konstiga kommentarer om mig som person...
Men kanske du kan lyckas bättre, Dal???
Lycka till!!
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 524
PE Dal skrev:Vad har den Palestiniska överhögheten gjort för att tillgodose sitt folks rättmätiga rättigheter?
Med detta inlägg bekänner Pedal definitivt färg. Här visar han att han har samma skenheliga och stelopererade tänkesätt på Palestinafrågan som Sniper. Lyssna på fanskapet: hade bara palestinierna böjt sig för övermakten, givit bort sin fädernesjord frivilligt och låtit bli att försvara sig mot det suionistiska övergrepp som startade långt före 1947 så hade allt varit frid och fröjd. (Sensmoral a´ la´ Snipe/Pedal: det är offrens eget fel att de förtrycks.) Dessa två "tänkare", Snipe och Pedal är två gamla övervintrade högerstötar som för länge sedan blivit distanserade av en verklighet som alla vi andra kan läsa tydligt. Oförmögna att ändra tänkesätt (judar är offer) maler dessa två dödgrävare på i sin sionistiska retorik som går ut på att världens judar har rätt att tillskansa sig andra folks territorium om de skulle anse att de har rätt därtill. Vilka nötter.
- Inlägg 525
Infra skrev:PE Dal skrev:Vad har den Palestiniska överhögheten gjort för att tillgodose sitt folks rättmätiga rättigheter?
Med detta inlägg bekänner Pedal definitivt färg. Här visar han att han har samma skenheliga och stelopererade tänkesätt på Palestinafrågan som Sniper. Lyssna på fanskapet: hade bara palestinierna böjt sig för övermakten, givit bort sin fädernesjord frivilligt och låtit bli att försvara sig mot det suionistiska övergrepp som startade långt före 1947 så hade allt varit frid och fröjd. (Sensmoral a´ la´ Snipe/Pedal: det är offrens eget fel att de förtrycks.) Dessa två "tänkare", Snipe och Pedal är två gamla övervintrade högerstötar som för länge sedan blivit distanserade av en verklighet som alla vi andra kan läsa tydligt. Oförmögna att ändra tänkesätt (judar är offer) maler dessa två dödgrävare på i sin sionistiska retorik som går ut på att världens judar har rätt att tillskansa sig andra folks territorium om de skulle anse att de har rätt därtill. Vilka nötter.
Ja för att de verkligt kunniga och insatta då skulle vara dina meningsfränder Suszx och redcloud?