Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+19
Redclown
womanlover
PE Dal
foliesvackan
Dao
Loooping
formsvackan
Regndrottning
Ezzlirsk
RedCloud
captaincodd
Thecharmed
marxisten
blueheaven
KickTheRasist
Susz X
lazy
Sniperace
Infra
23 posters

Israel - laglöshetens väg

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Israel - laglöshetens väg - Sida 19 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

Inlägg  Infra 2009-11-22, 09:23

Den israeliska armén går från klarhet till klarhet när det gäller att visa vilka - moraliskt - lågt stående individer den består av. Nu har den åter varit framme och begått sju/åtta mord i Gaza igen. Dessa moraliskt lågt stående bödlar borde nästan nomineras för järnkorset eller åtminstonde plaketten "för tapperhet i strid". Från hög höjd, utom fara för den egna säkerheten släpper dessa smutsiga missdådare ner bomber och skjuter missiler mot en helt och hållet oskyddad och oskyldig civilbefolkning. Dessa smutsiga mördare är de som Lazy håller om ryggen och försvarar - ja! - till och med ömkar när de får sina välförtjänta straff. Kan man bnli ruttnare än så inne i hjärnkontoret?
    http://playrapport.se/video/1780810

https://2img.net/r/ihimizer/img504/6426/jrnkorset.jpgIsrael - laglöshetens väg - Sida 19 JrnkorsetIsrael - laglöshetens väg - Sida 19 Jrnkorset

Senast ändrad av Infra den 2009-11-22, 19:48, ändrad totalt 2 gånger
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-11-22, 19:42

Israelvännerna tycks ha tappat debattlusten...

Kan vara förståeligt... Så ont om argument att man till och med tar till självmålet: Palestina har aldrig varit en stat - som om det skulle rättfärdiga ockupationen och terrorn...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-22, 20:47

Dao skrev:Israelvännerna tycks ha tappat debattlusten...

Kan vara förståeligt... Så ont om argument att man till och med tar till självmålet: Palestina har aldrig varit en stat - som om det skulle rättfärdiga ockupationen och terrorn...

Ja, det blir ju så när vissa använder cirkelargumenterande och vänder på allt, och anklagar för fula metoder när det blir svårt att motbevisa.....

dvs de ignorerar istället för att besvära sig, men det är ju så man dödar en debatt!!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-11-23, 01:09

Sniperace skrev:

Ja, det blir ju så när vissa använder cirkelargumenterande och vänder på allt, och anklagar för fula metoder när det blir svårt att motbevisa.....

dvs de ignorerar istället för att besvära sig, men det är ju så man dödar en debatt!!

Ursäkta? Vad var det där? Självbiografin?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-23, 01:17

Infra skrev:
    Sniperace skrev:

I Snipers ögon håller man på med "cirkelargumentation" om man står för sina åsikter och förklarar dem i inlägg efter inlägg, och att man "dödar en debatt" om man inte håller med honom!

Vanliga anklagelser från de som inte har självdistans... Och sådana anklagelser bryr jag mig inte om ett dugg... Det är fult och lågt, och förtjänar inget svar...

Sniper har gjort bort sig på detta sättet några gånger nu, och det är ledsamt at se - hos en sm normalt är en mycket bra motdebattör...
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-23, 01:31

Dao skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

I Snipers ögon håller man på med "cirkelargumentation" om man står för sina åsikter och förklarar dem i inlägg efter inlägg, och att man "dödar en debatt" om man inte håller med honom!

Vanliga anklagelser från de som inte har självdistans... Och sådana anklagelser bryr jag mig inte om ett dugg... Det är fult och lågt, och förtjänar inget svar...

Sniper har gjort bort sig på detta sättet några gånger nu, och det är ledsamt at se - hos en sm normalt är en mycket bra motdebattör...

Ledsen att behöva säga det men du gör dig bäst på ett censurerat forum! Sad

lol! lol!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-23, 02:38

Är hellre här och kämpar emot er censurapparat!!!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-23, 11:05

Dao skrev:Är hellre här och kämpar emot er censurapparat!!!

Likt don Pancho då? Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-23, 11:14

Dao skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

Rolling Eyes

Nej Dao, så enkelt är det INTE Smile

vi kan ta en så enkel sak som källkritik, enligt dig är denna bra om den följer din linje, usel om den inte gör det....

sådana saker som att du avfärdar all kritik mot islam med att DET är inte islam, det visar bara på att du godkänner bara en yttring, och det är IN åsikt, dvs DU bestämmer vad Islam är, men det är ju så att Islam är inte EN enda tolkning utan många, och de som lever efter denna har alla olika sådan, men nej, enligt dig är det ju inte så, DET har vi sett i inlägg efter inlägg.

du ljuger gång på gång att raketattackerna mot Israel har avslutats, men under förra månaden föll en sådan varannan dag mot israels civila, medvetet riktade dit osv osv...

när man då påpekar sådant blir man dumförklarad, DU tror att du är den bäste, den som vet mesta och debatterar finast, men, men vad var det Corven skrev till dig? Very Happy

Och märk väl, Corven och jag har olika åsikt i ex Israelfrågan som du vet, men sådant är svårt att erkänna för sig själv eller hur, då kommer bortförklaringarna, försök förstå, du är INTE en så fin debattör som du tror, du ÄR en debattdödare genom att göra dem så tråkiga att fortsätta med....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-23, 14:33

"vi kan ta en så enkel sak som källkritik, enligt dig är denna bra om den följer din linje, usel om den inte gör det..."

Lögn!!!

",..men det är ju så att Islam är inte EN enda tolkning utan många,..

Just vad jag skrivit!

"DET har vi sett i inlägg efter inlägg."

Nej! Det är din OMTOLKNING av vad jag skriver, så det dels passar din nställning till mig och dels ser till att du slipper stå för dina åsikter!

Det jag däremot klart skrivit att islam vare sig är god eller ond - utan ÄR VAD MAN GÖR DEN TILL! Därmed finns det lika många tolkningar av den som det finns muslimer, eller till och med mer...

Men du läser in vad du själv ÖNSKAR att jag skriver! Och det är mycket lågt för en som vill verka vara seriös!!!

"du ljuger gång på gång att raketattackerna mot Israel har avslutats, men under förra månaden föll en sådan varannan dag mot israels civila, medvetet riktade dit osv osv..."

Du ljuger IGEN!!!

Det jag HAR skrivit var att HAMAS slutat med raketuppskjutningar under perioder, men att det funnits ANDRA grupper som ändock har skjutit. Jag uppmärksammade detta bland anat från ett uttalande av israeliska underrättelsetjänsten, som berömde Hamas för just detta!

Men sådant skiter ju ni i!!!

"när man då påpekar sådant blir man dumförklarad,.."

Fel igen! Jag dumförklarar INGEN för att de inte delar mina åsikter, utan enbart för hur de beter sig gentemot mig!!! Och då först efter att vederbörande fått flera chanser att stå för sina åsikter!!!

Dina sista rader visar ganska klart och tydligt din inställning gentemot de som inte delar din åsikt. Jag räds inte att det blir tufft i debatterna, vilket uppenbarligen Corven ogillar - men det får stå för henne!

Du däremot klistrar på mig åsiker jag inte har, och kommer med rena lögner om vad jag har påstått - och när jag påpekar detta blir JAG idiotförklarad av dig!!!

Detta TROTS att jag förklarade och förklarade vad jag EGENTLIGEN faktiskt tycker, så vidhåller du att jag tycker något ANNAT. Med detta slutade JAG debattera med dig. Men här vill du nu hävda att det var DU som slutade debattera med mig - vilket tyder starkt på sårad stolthet. Jag ber om ursäkt om jag sårat denna stolthet du verkar ha, men jag kan inte annat än att reagera gentemot dna metoder! Och det har jag rätt i!!!

Samtidigt beklagar jag detta, för du var en av de få till höger som det mestadels faktiskt GICK att föra en debatt med.

Jag ÄR tuff att debattera med, och jag kan vara hätsk ibland - men jag försöker åtminstone vara ärlig, svara på alla inlägg mot mig (varav jag anklagas för "cirkelargumentering") och stå för mina åsikter! Jag har inte ändrat mina ståndpunkter, jag står för källkritik vid ALLA tillfällen och anser INTE att jag skulle stå för någon "sanning" eller motsvarande!!!

Och detta om islam. Att jag skriver att vissa mörka tolkningar av islam inte är det egentliga islam, betyder inte att det bara finns en form av islam.

Det är en av många övertolkningar av mina åsikter som du håller på med!!!

Gissar att mina förklaringar ovan inte betyder NÅGONTING för mig - då det största skälet till ditt agerande är dina egna fula metoder, som du inte har mage att ursäkta!

Och givetvis är det alltid någon annans fel...

Något annat från dig i nuläget hade varit förvånande, men dock hoppas jag fortfarande...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-23, 16:42

[quote="Dao"]"vi kan ta en så enkel sak som källkritik, enligt dig är denna bra om den följer din linje, usel om den inte gör det..."

Lögn!!!
    [/qoute]
    men nu är det ju så att du avvisar alla källor som inte följer din linje med just detta att man måste använda källkritik, det har skett mer än en gång...

[quote]

",..men det är ju så att Islam är inte EN enda tolkning utan många,..

Just vad jag skrivit!
    [/qoute]
    vilket jag skrivit i massor av inlägg själv, men när man sedan tala om stympning, stening osv, så kommer det som ett brev på posten att detta är INTE Islam, men det är den sorts ISLAM som vissa står för, och det är den sorten som de flesta betackar sig för.

"DET har vi sett i inlägg efter inlägg."

Nej! Det är din OMTOLKNING av vad jag skriver, så det dels passar din nställning till mig och dels ser till att du slipper stå för dina åsikter!

Det jag däremot klart skrivit att islam vare sig är god eller ond - utan ÄR VAD MAN GÖR DEN TILL! Därmed finns det lika många tolkningar av den som det finns muslimer, eller till och med mer...

Men du läser in vad du själv ÖNSKAR att jag skriver! Och det är mycket lågt för en som vill verka vara seriös!!!

[/qoute]

men den uppfattning jag får är att du inte tillåter att folk ska veta att det finns olika trosinrikningar och att människor använder sig av islams ord för att utföra just seningar osv, som LAG från Allah, och stadgade av mohammed, det är ju då detta med att det är INTE Islam kommer som ett brev på posten, men Islam är det ÄNDÅ tolkad av denna regim, eller imam osv...

"du ljuger gång på gång att raketattackerna mot Israel har avslutats, men under förra månaden föll en sådan varannan dag mot israels civila, medvetet riktade dit osv osv..."

Du ljuger IGEN!!!

Det jag HAR skrivit var att HAMAS slutat med raketuppskjutningar under perioder, men att det funnits ANDRA grupper som ändock har skjutit. Jag uppmärksammade detta bland anat från ett uttalande av israeliska underrättelsetjänsten, som berömde Hamas för just detta!

Men sådant skiter ju ni i!!!

VEM som från Gaza skickar raketerna saknar betydelse när det gäller motattacker, Hamas har makten i Gaza, det är de som är regimen och ANSVARIGA för allt sådant, så länge de låter detta fortgå kommer ju svaren, att de själva anses duktiga att DE inte skickat saknar därmed betydelse

"när man då påpekar sådant blir man dumförklarad,.."

Fel igen! Jag dumförklarar INGEN för att de inte delar mina åsikter, utan enbart för hur de beter sig gentemot mig!!! Och då först efter att vederbörande fått flera chanser att stå för sina åsikter!!!
    men tyvärr är det en del som känner det så....

Dina sista rader visar ganska klart och tydligt din inställning gentemot de som inte delar din åsikt. Jag räds inte att det blir tufft i debatterna, vilket uppenbarligen Corven ogillar - men det får stå för henne!
    nej, det var inte tuffheten hon reagerade mot, det var sättet.....

Du däremot klistrar på mig åsiker jag inte har, och kommer med rena lögner om vad jag har påstått - och när jag påpekar detta blir JAG idiotförklarad av dig!!!
    men det är ju det du skriver som ger en uppfattning om vad du menar...

[qoute]
    Detta TROTS att jag förklarade och förklarade vad jag EGENTLIGEN faktiskt tycker, så vidhåller du att jag tycker något ANNAT. Med detta slutade JAG debattera med dig. Men här vill du nu hävda att det var DU som slutade debattera med mig - vilket tyder starkt på sårad stolthet. Jag ber om ursäkt om jag sårat denna stolthet du verkar ha, men jag kan inte annat än att reagera gentemot dna metoder! Och det har jag rätt i!!!

men oftast kom sedan försvaret av vad som skett genom att visa på en bakgrund, du tycker illa om att de gör så, MEN vi måste förstå osv osv...

Samtidigt beklagar jag detta, för du var en av de få till höger som det mestadels faktiskt GICK att föra en debatt med.
    och ändå är jag fruktansvärt långt till vänster i mångt och mycket, bara det att jag kan vara ärlig och visa på fel i alla läger och inte mörka något för att detta skulle vara min sida....

jag är varken höger eller vänster, se bara här klistrade du mig till högersidan....

Jag ÄR tuff att debattera med, och jag kan vara hätsk ibland - men jag försöker åtminstone vara ärlig, svara på alla inlägg mot mig (varav jag anklagas för "cirkelargumentering") och stå för mina åsikter! Jag har inte ändrat mina ståndpunkter, jag står för källkritik vid ALLA tillfällen och anser INTE att jag skulle stå för någon "sanning" eller motsvarande!!!

Gissar att mina förklaringar ovan inte betyder NÅGONTING för mig - då det största skälet till ditt agerande är dina egna fula metoder, som du inte har mage att ursäkta!

visst betyder de, men det vore mycket lättare att klart säha att det FINNS hemska tolkningar och utövare av Islam, istället för att säga att detta är INTE Islam, för det ÄR en tolkning av Ismal av fanatiker och extremister

Och givetvis är det alltid någon annans fel...

varför skulle det vara någon annans fel?

Något annat från dig i nuläget hade varit förvånande, men dock hoppas jag fortfarande...

Njaa, hade du varit lite lyhörd och istället för att styvnackat hålla på en sak, kunde du ju se att det finns fler sidor att se saken från, men tyvärr har jag inte upplevt detta ännu
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-23, 19:01

Sniper

"men nu är det ju så att du avvisar alla källor som inte följer din linje med just detta att man måste använda källkritik, det har skett mer än en gång..."

Ja, många källor som används av de som vill demonisera islam är klart konstiga, och skulle inte hålla en ren källkritisk granskning. Att kritiskt granska källor är en del av debatten, i normala fall!

"vilket jag skrivit i massor av inlägg själv, men när man sedan tala om stympning, stening osv, så kommer det som ett brev på posten att detta är INTE Islam, men det är den sorts ISLAM som vissa står för, och det är den sorten som de flesta betackar sig för."

Ja, du har många gånger varit duktig på detta. Den största strömningen inom islam är just vad Gardell kallar "folkhemsislam", det vill säga en modernisering av islam, där just mänskliga rättigheter och demokrati. Det är då ganska rationellt att hävda att detta är den islam som muslimerna tror på, inte den som några få extremister lyfter fram!

"men den uppfattning jag får är att du inte tillåter att folk ska veta att det finns olika trosinrikningar och att människor använder sig av islams ord för att utföra just seningar osv, som LAG från Allah, och stadgade av mohammed, det är ju då detta med att det är INTE Islam kommer som ett brev på posten, men Islam är det ÄNDÅ tolkad av denna regim, eller imam osv..."

ALLA religioner, ideologer och även vetenskap missbrukas. Och då är det viktigt att lyfta fram vad dessa säger EGENTLIGEN! Någon egentlig "lag från Allah" finns inte, utan det som uppfattas som detta är efterkonstruktioner av styrandes egna tolkningar av budskapen som ligger till grund för islam. Steningar är alltså inget som vare sig Allah eller Muhammed lyft fram i Koranen, och detta tycker jag är viktigt att påpeka! Det som går att utläsa i Koranen skall istället ses till den kontext de kom till. Och då är budskapet glasklart... Idag pågår omtolkningar av islam för att just utveckla detta till en modern kontext.

De som beter sig korkat, olagligt osv, skall bedömmas efter deras handlingar - inte rättfärdigas indirekt genom att godta deras ursäkter som om det vore korrekt islamtolkning! Jag tycker att majoritetens islam skall var det som gäller främst...

Om du inte tycker detta är din sak, men då får du gärna argumentera för detta...

"VEM som från Gaza skickar raketerna saknar betydelse när det gäller motattacker,.."

Det har faktiskt STOR betydelse, om man eftersträvar en fredlig lösning på konflikten!

"...Hamas har makten i Gaza,..."

Ja, en makten är ju väääldigt erkänd av den som har den EGENTLIGA makten där, Israel!

Ja, de har ansvaret, och just detta skötte de så bra att de fick beröm av den israeliska underrättelsetjänsten. Det duger för mig!Märk väl att vid samma tid gjorde Israel ingenting för att underlätta livet för Gazaborna - men det är uppenbarligen ingen orsak till kritik?? Att angreppet i Gaza var planerat ett halvår före själva angreppet - och sedan skyllde på raketer från Gaza, är heller inget man får kritisera. Och då har jag ine ens nämn de direkta krigsförbrytelser Israel bevisligen gjorde under angreppet.

Det enda viktiga är de fåtal raketer som trots allt kom från Gaza, och som knappast ens skadade en människa!? Det är ganska extrem inställning!!!

Min inställning har hela tiden varit att vara kritisk till BÅDE raketavfyringarna från Gaza OCH Israels övervåld - men då våldet som sker från israelisk sida rejält går över det från Hamas med ca 10 - 1, så anser jag att kritiken mot Israel är viktigare - samma inställning som alla människorättsorganisationer och internationella organ, som FN, också har!

"men tyvärr är det en del som känner det så...."

Många gånger används dessa resonemang mot mig för att slippa stå för sina egna ståndpunkter. Men mot folks "känslor" kan jag inte korrigera mina åsikter! Jag skriver vad jag tycker, och jag står för dessa.Är det ett problem för er, så är det något NI får jobba med!!!

forts...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-23, 19:31

Sniper forts...

"men det är ju det du skriver som ger en uppfattning om vad du menar..."

Jag har RÄTT att vara kritisk till USA:s ageranden ute i världen UTAN att bli anklagad för att vara "USA-hatare", samt att vara kritisk till Israel utan att bli kallad för "antisemit"!!! Inget av det jag skrivit har ens antytt detta. Däremot antyder dessa metoder något om de som använder sig av dessa, och det är knappast positiva omdömmen. Hur i hela friden skall jag motbevisa sådana epiteter på mig???

Av den anledningen kallar jag inte dig för "Kuba-hatare" när du kritiserar Kuba, eller andra länder! Det är helt enkelt FULA metoder!!!

"men oftast kom sedan försvaret av vad som skett genom att visa på en bakgrund, du tycker illa om att de gör så, MEN vi måste förstå osv osv..."

Att förstå bakgrunderna bakom företeelser, är viktigt när man bedömmer dessa. Vet man till exempel om att före 11 september var de flesta självmordsbombare utfördes av sekulariserade gärningsmän, så måste man nse att man måste se andra faktorer bakom dessa dåd än att det "islam". Dessutom måste man då undra över vad som skett efter 11/9!!! Om islam var orsaken, skulle detta ha förekommit allt sedan år 622! För att komma dit måste man gå lite djupare än de fördomar som tyvärr fått tolkningsföreträde...

Detsamma gäller situationen i konflikten Palestina. I det fallet har även israeliska historiker börjat komma ikapp den ideologiskt styrda historieskrivningen om denna konflikt, och det är bra!!!

"jag är varken höger eller vänster, se bara här klistrade du mig till högersidan...."

Du har stått på den sidan i de debatter du deltagit i, så det är kanske inte konstigt. Inte heller jag anser mig vara vare sig vänster eller höger, men då jag mestadels står på samma sida som de uttalade vänsteranhängarna här på forumet har jag accepterat att bli betraktad som vänster - för de som bryr sig om sådant! I min bedömning av dig har jag baa utgått från vad du skrivit i debatterna och det har i huvudsak varit högerståndpunkter!

"visst betyder de, men det vore mycket lättare att klart säha att det FINNS hemska tolkningar och utövare av Islam, istället för att säga att detta är INTE Islam, för det ÄR en tolkning av Ismal av fanatiker och extremister."

Tycker inte man behöver detta VARJE gång, men jag har påtalat just detta MÅNGA GÅNGER!!!

"Njaa, hade du varit lite lyhörd och istället för att styvnackat hålla på en sak, kunde du ju se att det finns fler sidor att se saken från, men tyvärr har jag inte upplevt detta ännu."

Jag håller på mina åsikter, och anser inte mina åsikter vara någon form av sanning eller liknande, vilket jag också påtalat!!! Vad du "upplever" kan inte jag ansvara för, utan jag ansvarar för vad jag skriver. Är det olkarheter är det helt OK om du frågar vad jag menar!

Istället har du valt att klistra på mig åsikter jag inte har, och hävdar att jag skulle vara enkelspårig när jag tydligt skrivit det motsatta! Sedan skriker du ut "USA-hat" och liknande då det passar dig - och därmed dödar all form av möjligheter att hålla en saklig debatt!!!

Jag gav upp att debattera med dig av detta skälet, och det ser inte ut som det har ändrat sig det minsta - istället påskriver du mig inställningar jag inte har, och det är MYCKET fult att göra på det sättet!!!

Finns det olkarheter i mina inlägg, så är du välkommen att FRÅGA vad jag menar, istället för att "känna" vad jag "egentligen" menar, och därmed omformulera mina åsikter!!!

Man kan ine få med alla eventualiteter i varje inlägg, för då skulle det bli förbannat långa sådana varje gång!!!

Fråga när du ine förstår mig, så kan jag förklara vad jag menar.

Och sluta kom med skitsaker som "cirkelargument" och "USA-hat" när du i själva verket inte längre klarar av att debattera! Skriv då istället att du känner för att sätta punkt på debatten istället, då du känner att vi inte kan komma längre!

Det är betydligt ärligare!!!
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-23, 21:08

Dao skrev:Sniper forts...

"men det är ju det du skriver som ger en uppfattning om vad du menar..."

Jag har RÄTT att vara kritisk till USA:s ageranden ute i världen UTAN att bli anklagad för att vara "USA-hatare", samt att vara kritisk till Israel utan att bli kallad för "antisemit"!!! Inget av det jag skrivit har ens antytt detta. Däremot antyder dessa metoder något om de som använder sig av dessa, och det är knappast positiva omdömmen. Hur i hela friden skall jag motbevisa sådana epiteter på mig???

Av den anledningen kallar jag inte dig för "Kuba-hatare" när du kritiserar Kuba, eller andra länder! Det är helt enkelt FULA metoder!!!

"men oftast kom sedan försvaret av vad som skett genom att visa på en bakgrund, du tycker illa om att de gör så, MEN vi måste förstå osv osv..."

Att förstå bakgrunderna bakom företeelser, är viktigt när man bedömmer dessa. Vet man till exempel om att före 11 september var de flesta självmordsbombare utfördes av sekulariserade gärningsmän, så måste man nse att man måste se andra faktorer bakom dessa dåd än att det "islam". Dessutom måste man då undra över vad som skett efter 11/9!!! Om islam var orsaken, skulle detta ha förekommit allt sedan år 622! För att komma dit måste man gå lite djupare än de fördomar som tyvärr fått tolkningsföreträde...

Detsamma gäller situationen i konflikten Palestina. I det fallet har även israeliska historiker börjat komma ikapp den ideologiskt styrda historieskrivningen om denna konflikt, och det är bra!!!

"jag är varken höger eller vänster, se bara här klistrade du mig till högersidan...."

Du har stått på den sidan i de debatter du deltagit i, så det är kanske inte konstigt. Inte heller jag anser mig vara vare sig vänster eller höger, men då jag mestadels står på samma sida som de uttalade vänsteranhängarna här på forumet har jag accepterat att bli betraktad som vänster - för de som bryr sig om sådant! I min bedömning av dig har jag baa utgått från vad du skrivit i debatterna och det har i huvudsak varit högerståndpunkter!

"visst betyder de, men det vore mycket lättare att klart säha att det FINNS hemska tolkningar och utövare av Islam, istället för att säga att detta är INTE Islam, för det ÄR en tolkning av Ismal av fanatiker och extremister."

Tycker inte man behöver detta VARJE gång, men jag har påtalat just detta MÅNGA GÅNGER!!!

"Njaa, hade du varit lite lyhörd och istället för att styvnackat hålla på en sak, kunde du ju se att det finns fler sidor att se saken från, men tyvärr har jag inte upplevt detta ännu."

Jag håller på mina åsikter, och anser inte mina åsikter vara någon form av sanning eller liknande, vilket jag också påtalat!!! Vad du "upplever" kan inte jag ansvara för, utan jag ansvarar för vad jag skriver. Är det olkarheter är det helt OK om du frågar vad jag menar!

Istället har du valt att klistra på mig åsikter jag inte har, och hävdar att jag skulle vara enkelspårig när jag tydligt skrivit det motsatta! Sedan skriker du ut "USA-hat" och liknande då det passar dig - och därmed dödar all form av möjligheter att hålla en saklig debatt!!!

Jag gav upp att debattera med dig av detta skälet, och det ser inte ut som det har ändrat sig det minsta - istället påskriver du mig inställningar jag inte har, och det är MYCKET fult att göra på det sättet!!!

Finns det olkarheter i mina inlägg, så är du välkommen att FRÅGA vad jag menar, istället för att "känna" vad jag "egentligen" menar, och därmed omformulera mina åsikter!!!

Man kan ine få med alla eventualiteter i varje inlägg, för då skulle det bli förbannat långa sådana varje gång!!!

Fråga när du ine förstår mig, så kan jag förklara vad jag menar.

Och sluta kom med skitsaker som "cirkelargument" och "USA-hat" när du i själva verket inte längre klarar av att debattera! Skriv då istället att du känner för att sätta punkt på debatten istället, då du känner att vi inte kan komma längre!

Det är betydligt ärligare!!!

Touché!!!

Helt jävla underbar , inget annat än gratulera Dao!!! ... Här har jag något att lära när det handlar om hur man diskuterar på rätt sätt med pålitliga källor som underlägg och respekt för motståndare ...

MVH
    //KTR
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-11-23, 21:14

x

Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:07, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-23, 21:24

lazy skrev:
    KickTheRasist Today at 7:08 pm
    Touché!!!

Helt jävla underbar , inget annat än gratulera Dao!!! ... Här har jag något att lära när det handlar om hur man diskuterar på rätt sätt med pålitliga källor som underlägg och respekt för motståndare ...

MVH
    //KTR

Laughing Menar du allvar KTR? Vad dum jag är, det gör du!

Men du skall veta att jag backar inte ifrån mina påstående att Gaza är koncentrationsläger och att Palestina är ockuperat ... så du behöver inte vara så glad Wink

Ja jag menar allvar ... Smile
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-11-23, 21:29

x]

Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:07, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-23, 21:34

lazy skrev:
    KickTheRasist skrev:
    lazy skrev:
    KickTheRasist Today at 7:08 pm
    Touché!!!

MVH
    //KTR

Laughing Menar du allvar KTR? Vad dum jag är, det gör du!

Ja jag menar allvar ... Smile

Då borde du kanske vända dej till ngn annan än Dao med tanke på att han inte har
    kunnat presentera en enda källa el. länk för sina påståenden fast, vad bryr du
    dej om det?

Då får ju läsa noggrant då hans inlägg , då för du märka ... Till exempel är Chomsky för mig väldigt fint och pålitligt källan , dessutom Jude Wink

Brukade faktisk läsa än hel del av killen och titta en del av Chomskys dokumentär.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-11-23, 21:47

x

Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:08, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-23, 21:51

lazy skrev:Antar att du också läser Israel Shahak ?

Intresse finns men kom inte fram till hans litteratur för tillfälle och ja , jag känner till denna författare med .
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-11-23, 21:55

KickTheRasist skrev:

Intresse finns men kom inte fram till hans litteratur för tillfälle och ja , jag känner till denna författare med .

Det lät tveksamt. Wink
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-23, 21:58

lazy skrev:
    KickTheRasist skrev:

Det lät tveksamt. Wink

Varför ??
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-23, 22:40

eg finns det inte höger eller vänsterpolitik i att stå på någon sida i israel/palestinakonflikten, det gäller inte sådan politik för mig iallafall, jag står inte till 100% på israels sida och emot Palestinierna, däremot ser JAG det som inte ett dugg konstigt att Israelerna reagerar starkt på varje beskjutning, och att det enda sättet att lyckas är att få denna att upphöra, fortsätter Israel efter sådant, DÅ ser jag inte längre att Israel skulle ha en ursäkt att "slå tillbaka"..

och högerståndpunkter, är det höger att anse att miljonbonusar och fallskärmar ska beskattas så att det bara blir kvar en rimlig låg summa?
    är det höger att vara väldigt kritisk mot väldigt höga löner?
    Är det höger att anse att energisidan ska vara STATLIG liksom kollektivtrafiken

och jag kan inte tänka mig att det är att vara höger när man anser att arbetslöshetsförsäkringen borde ingå i skatten, så att ingen riskerade att stå utanför akassa.

liksom att vara mot fra och ipred till 100% att i klartext säga att det är ett svek av alliansen att genomföra.....

så berätta för mig vilka HÖGERSYMPATIER jag egentligen har.... du hittar säkert fler vänster, men att jag litar varken på höger eller vänstersidans riksdagspolitiker.

Senast ändrad av Sniperace den 2009-11-23, 22:51, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-23, 22:48

Skulle verkligen vilja ta del av det han skriver!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-11-23, 22:50

x

Senast ändrad av lazy den 2010-01-17, 00:11, ändrad totalt 1 gång

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 11:21