Sniperace 2009-10-24, 12:42
martin7lindgren skrev:Du menar alltså påfullt allvar Sniper,att du anser "skötsamma" svenskar blir diskriminerade när samhället vill ge utsatta hemlösa en bostad,
Påstår du att hemlösa är "oskötsamma" medborgare,
Det var värst vad du tar i se upp så du inte spricker!
Påstår du att jag fått min bostad genom att diskriminera någon annan?
På ett sätt JA, eftersom du gått före andra i kön att få en lägenhet
Du har INTE uppfyllt de kriterier som finns.
Kan du ÄRLIGT berätta VARFÖR du var bostadslös under tjugo år?
HAde du INGA betalningsanmärkningar eller annat som utgör hinder för en hyresvärd att ge dig lägenhet, så ser det VÄLDIGT konstigt ut att du under så lång tid inte lyckats få en.
Sedan är det ju så att om man har orimliga krav, så kan det vara lika svårt, ex att man till varje pris måste ha denna i ett visst område, där det är sällan som sådana blir lediga.
Söker man däremot på andra ställen där det finns många lägenheter är chansen större.
Är man hemlös och utan arbete, kan man ju knappast kräva att bo där det sällan finns lägenheter, utan då bör man ju vara beredd att röra på sig och kanske försöka på andra ställen.
Nu menar jag absolut INTE att hemlösa inte ska få lägenheter, för det anser jag vara väldigt viktigt, men samtidigt så är jag säker på att man måste vara villig att kompromissa, eller är närhet till polarna, och rötterna viktigare än en bostad, är det bättre att ligga under bar himmel och vara nära polarna, än att få en bra bostad och kanske få skaffa nya vänner?