Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Secrist
patriot
formsvackan
Vercingetorix
SilverSurfer
Thetaxpayer
Blåfront
x-medborgare
ANNA2LINK
lärare
captaincodd
berralarzon
Susz X
Regndrottning
GustavAnder
DMustaine
RedCloud
Redvictory
R.O.F.L
lazy
blueheaven
MartinLindgren
marxisten
råttan.
theward
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

råttan.

Antal inlägg : 4318

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 4 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  råttan. 2009-09-03, 20:45

theward skrev:
    martin7lindgren skrev:Finns det någon statistik över kappvändare på forumen?
    Det borde väl du om någon veta The Ward? Wink

Du förstår inte ens vad kappvändare betyder....
    Enögd det bör du nog fatta vad det är iaf Wink

Toblerone själv är väl annars ett gott exempel på en kappvändare.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-09-03, 20:47

Ja det blev ju sannerligen lite fel att använda höger när Mona Sahlin kommer på tal! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-03, 20:51

Vad jag vet så är Toblerone godis, och många människor gillar ju godis eller hur,Mr.Råtta!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-03, 20:52

martin7lindgren skrev:Ja du Mr.Råtta, nu var det ju som du vet en skilsmässa som började många års hemlöshet för mig,
    Har aldrig skyllt det på varken röda eller blå politiker,
    Däremot kan jag tacka vårt förra styre i stadshuset att jag fick min bostad, det blev precis på målinjen innan maktskiftet,

Annars hade jag helt säkert varit kvar där ute fortfarande om jag inte hade dukat under!

Det kan väl inte ha varit så att de röda regerade när du blev hemlös och dem vill du ju inte skylla på.

Ser sen att du tackar den rödgröna röran för att det bara tog 20 år för dig att komma ur hemlösheten. Fint av dig.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-03, 21:03

Och du Mr.Råtta, idag börjar Göteborggrejen falla på plats för en fd hemlös och numera fattigpensionär,
    Schyssta tågbiljetter, inbjudan till invigningsmiddag på börsen i Göteborg,
    Tre övernattningar på 5 stjärningt hotel mitt i stan?

Allt fore free, alltihop för att jag ska dela med mig av mina livserfarenheter?
    Jag förstår att du glädjs med mig Mr.Råtta?

Sist men inte minst, stayling väntar i dagarna,frisören och nya kläder, fint värre, särskilt som man inte har råd och köpa kläder varje år!

Och den stora lönen för mödan är glädjen att veta att jag kanske kan underlätta för andra som lever i utsatthet! Wink
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-03, 21:08

martin7lindgren skrev:Och du Mr.Råtta, idag börjar Göteborggrejen falla på plats för en fd hemlös och numera fattigpensionär,
    Schyssta tågbiljetter, inbjudan till invigningsmiddag på börsen i Göteborg,
    Tre övernattningar på 5 stjärningt hotel mitt i stan?

Allt fore free, alltihop för att jag ska dela med mig av mina livserfarenheter?
    Jag förstår att du glädjs med mig Mr.Råtta?

Sist men inte minst, stayling väntar i dagarna,frisören och nya kläder, fint värre, särskilt som man inte har råd och köpa kläder varje år!

Och den stora lönen för mödan är glädjen att veta att jag kanske kan underlätta för andra som lever i utsatthet! Wink

Vilken datum får man se dig i debatt programet? Laughing
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-04, 00:36

martin lille,

Din göteborgsresa är bara ytterligare ett bevis på att du skulle kunna göra rätt för dig och inte lyfta bidrag.

F.ö var det underhållning på debatt ikväll. En massa ungdomar som kände sig tvugna att elda upp bilar och begå annan skadegörelse. De skulle ha och ha och ha. Gissa en gång vilka som skulle betala?

De sade sig vilja ha jobb, men ingen tror dem.

De arbetare som betalar kalaset skulle aldrig ha råd med så svindyra smycken och märkeskläder som dessa stackars stackars ungdomar tvingades bära...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-04, 00:44

Jag visste väl att du skulle glädjas för min skull Mr.Råtta, jag hör hur glad du låter det värmer,
    Alltid skönt med människor som du som bara bryr dig om dig själv, verkligen samhällets stöttepelare,

Tänk om vi hade fler brakegon som dig, då skulle vi ju få ett samhälle som nästan ingen vill ha, men du skulle ju trivas som fisken i vattnet,
    vad kan vara viktigarte än det!

En Mr.Råtta som plaskar runt och leker med sin badanka, det är grejor det, vad fan ska vi med folk som mig, som använder sina eländen och livserfarenheter ihopp att undrerlätta för andra, så kan vi ju inte ha det i råttans värld!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-09-04, 00:51

råttan skrev:martin lille,

Din göteborgsresa är bara ytterligare ett bevis på att du skulle kunna göra rätt för dig och inte lyfta bidrag.

F.ö var det underhållning på debatt ikväll. En massa ungdomar som kände sig tvugna att elda upp bilar och begå annan skadegörelse. De skulle ha och ha och ha. Gissa en gång vilka som skulle betala?

De sade sig vilja ha jobb, men ingen tror dem.

De arbetare som betalar kalaset skulle aldrig ha råd med så svindyra smycken och märkeskläder som dessa stackars stackars ungdomar tvingades bära...

Jag skulle inte säga ett dugg OM det hade varit så att de av ngn anledning
    hade varit tvungna att starta en "revolution" men att det skulle vara
    nödvändigt här i Sverige har jag ju väldigt svårt att tro, svälter de?
    Knappast och som råttan mycket riktigt påpekar så finns det pengar till fina
    kläder också.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-04, 00:53

Det allra djävligaste för din del är ju att det du kallar kalaset inte betalas med skattepengar,
    Men det hindrar ju inte Mr.Råtta att gå i taket ändå!

Jo jag tror ungdomarna, men självklart erkänner ju inte dom det som ansvarar för deras svåra situationer,

Men självklart så fattar inte Bruna Mr.Råttan det, för du har ju fullt uppi plaskdammen med din badanka slickande dig runt truten när du ser din egen spegelbild,

Ulvar i fårakläder har man ju hört talas om, men en Mr.Råtta som försöker se ut som en gräddbakelse är ju nytt! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-04, 01:02

Ja visst är det en skrämmande bild för många människor i sverige 2009,
    Därför är det viktigt att det finns människor som anstränger sig att föra upp utsatthet på dagordningen i vårt samhälle

Särskilt viktigt är det att lyfta fram dom utsattas frågor för du och dina polare är ju inte dom enda som förnekar och blundar för verkligheten,
    Så är det madame Lazy!

Men nu är det så att många från alla tänkbara samhällsgrupper har förstått hur djävla illa det är för många av våra medmänniskor?
    Därför har man bestämmt sig för att göra allt man kan för att ändra på det!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-09-04, 01:13

martin7lindgren skrev:Ja visst är det en skrämmande bild för många människor i sverige 2009,
    Därför är det viktigt att det finns människor som anstränger sig att föra upp utsatthet på dagordningen i vårt samhälle

Särskilt viktigt är det att lyfta fram dom utsattas frågor för du och dina polare är ju inte dom enda som förnekar och blundar för verkligheten,
    Så är det madame Lazy!

Men nu är det så att många från alla tänkbara samhällsgrupper har förstått hur djävla illa det är för många av våra medmänniskor?
    Därför har man bestämmt sig för att göra allt man kan för att ändra på det!

Hoppas att du har rätt o att ngn får ordning på det här landet
    innan hela skiten brinner upp. Tror inte att det hjälper att
    sitta o klappa på huvudet o tycka synd om.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-04, 01:21

Jadu martin lille, att åka till Göteborg är för mig i princip att betrakta som ett straff, men om du tycker det är kul så låt inte mig störa.

Att just du martin förkastar enkla arbetare som mig samtidigt som du hyllar de ungdomar som sätter ld på bilar och kastar sten på brandbilar säger en hel del om dig. Du visar vem du är s.a.s.

Inte blir det bättre av att dessa ungdomar sitter i tv med svindyra märkeskläder som de flesta arbetare bara kan drömma om. Det de har gemensamt med martin är att de vill ha av andra. På hela programmet kom det inte upp en enda gång vad de själva vill göra för samhället.

Hur jävla svårt kan det vara att ha lite fantasi och hitta på nåt kul att göra? De allra flesta ungdomar klarar detta utmärkt. Men de har inga dyra märkeskläder och gråter inte ut i tv.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-04, 08:15

Ja något som de ofta pratar om smågangsterna är att de vill ha respekt, får man respekt om man vandaliserar, bränner bilar, utövar utpressning, bötar och hotar med vapen?

Nej man får rädsla och förakt, när skall dessa små människor förstå att respekt får man när man förtjänar det? Rolling Eyes
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-04, 08:29

Precis, genom sina handlingar visar man vem man är. Men att dessutom vara så pantad att man sitter i svindyra märkeskläder och skryter över sina våldsbrott i tv tar det hela till en ny nivå.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-09-04, 08:55

Nu tycker jag "herrn" och "frun" är alldeles för enögda och verkligen bara vill hoppa på Martin.......

Det blir faktiskt bara fjantigt........
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-04, 09:15

Godmorgon theWard,

För en del är det iallafall en god morgon. Men 4 bilägare i Göteborg har fått sina bilar uppeldade av vandaler. Vem ska betala detta tycker du?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-04, 10:03

råttan skrev:Godmorgon theWard,

För en del är det iallafall en god morgon. Men 4 bilägare i Göteborg har fått sina bilar uppeldade av vandaler. Vem ska betala detta tycker du?

Ja inte lär ju theward betala i allafall, killen har ju vad jag förstått ett 75% jobb och får resten från sjukassan själv säger han att han inte betalar mycket skatt och gärna betalar mer, det tror jag det för i praktiken betyder ju detta att han knappast betalar någon skatt alls, det som han betalar för jobbet får han ju från sjukassan? Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-04, 10:43

Visst pröjsar The Ward skatt på på lönen och sjukersättningen, det gör ju alla, då inkomsterna är skattepliktiga!

Jag vet att ni inbillar er bära sverige på era axlar,Mr.Råtta m.fl,men så är det ju inte, som tur är,för hade det hängt på er så hade inte sverige funnits!

Mr.Blue och Mr.Råtta snart ramlar nog poletten ner hos er också, när ni upptäcker att ni är två medborgare bland alla andra, varken mer eller mindre!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-04, 10:48

Bilägarna har ju förmodligen den lagstadgade försäkringen som alla måste ha, en försäkring som dessutom höjdes med 35% för ett par år sedan, retroaktivt också,
    Är det skattebetalarna som betalar eventuella skador på din bil också om du krockar eller får den stulen eller uppeldad Mr.Råtta?

Jag påstår att det är skattebetalare som betalar skadorna, då dom flesta som har råd med bil betalar sina försäkringar med skattade pengar!

Enda undantaget jag känner till är SL som kör sina bussar ofärsäkrade och betalar eventuella skador som deras fordon är orsak till!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-09-04, 11:08

[font=Verdana]Hittade en kul nyhet som jag bara måste dela med mej. Laughing

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=515283

Nu funkar länken.

Senast ändrad av lazy den 2009-09-04, 11:12, ändrad totalt 2 gånger
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-04, 11:09

martin7lindgren skrev:Visst pröjsar The Ward skatt på på lönen och sjukersättningen, det gör ju alla, då inkomsterna är skattepliktiga!

Jag vet att ni inbillar er bära sverige på era axlar,Mr.Råtta m.fl,men så är det ju inte, som tur är,för hade det hängt på er så hade inte sverige funnits!

Mr.Blue och Mr.Råtta snart ramlar nog poletten ner hos er också, när ni upptäcker att ni är två medborgare bland alla andra, varken mer eller mindre!

Just det martin lille, jag är bara en enskild medborgare. Sverige består av många medborgare och vi ska vara glada för att det finns sådana som jag som arbetar och betalar den skatt som krävs för att välfärden ska fungera. Om fler betedde sig lika korkat som martin skulle Sverige rasa samman. Genom att ta ansvar för sin egen försörjning hjälps vi åt att bygga Sverige.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-04, 11:10

martin7lindgren skrev:Visst pröjsar The Ward skatt på på lönen och sjukersättningen, det gör ju alla, då inkomsterna är skattepliktiga!

Frågan är när polletten skall ramla ned hos dig martin?

Skatt på bidrag ger ALDRIG någonsin tillskott i statskassan! Laughing
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-04, 11:11

lazy skrev:[font=Verdana]Hittade en kul nyhet som jag bara måste dela med mej. Laughing

Asgarv, så j-a bra.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-04, 11:17

råttan skrev:
    lazy skrev:[font=Verdana]Hittade en kul nyhet som jag bara måste dela med mej. Laughing

Asgarv, så j-a bra.

Instämmer! Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 00:24