Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Secrist
patriot
formsvackan
Vercingetorix
SilverSurfer
Thetaxpayer
Blåfront
x-medborgare
ANNA2LINK
lärare
captaincodd
berralarzon
Susz X
Regndrottning
GustavAnder
DMustaine
RedCloud
Redvictory
R.O.F.L
lazy
blueheaven
MartinLindgren
marxisten
råttan.
theward
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  theward 2009-09-21, 22:45

blueheaven skrev:
    martin7lindgren skrev:Ärligt talat Mr.Råtta,du tycker på fullt allvar att jag som pensionär ska fråntas rätten att kunna se på TV, och vara portad på bolaget om jag skulle vilja handla där?

Ge mig ett enda skäl till varför en puttefnask som dig ska få handla på bolaget men inte jag, är du värdefullare än jag med andra rättigheter?

MR.Råtta och rövslickare,är du mer värd än mig?

Du är en kuksugare och rövslickare, en bögråtta helt enkelt!

Jag är säker på att när du inte sitter här på forum och spyr ut din egen förträfflighet, då sitter du och rycker och sliter i din lilla minidingeling?

Råttan jobbar ju och levererar in skattepengar samt är tvungen att stå till förfogande minst 164 timmar/månad, du däremot levererar inte in en enda krona i skatt och kan disponera din tid helt fritt, det vore för jävligt om du skulle ha lika mycket över när det nödvändigaste är betalt!
    Förstår du inte man kan inte få betalt för att göra ingenting samtidigt som andra måste jobba fulltid för samma pengar? NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_scratch

ska vi ha betalt efter nytta?
    då ska nog de flesta höavlönade få skapliga lönesänkningar och fotfolket tjäna mkt mer än i dag.
    Dock händer aldrg detta, då högdjuren av någon outgrundlig anledning tror de är värda sina löner och att de är så mkt förmer än arbetarna är

Råttan och Bh plus en hel konkarong, verkar inte fatta att ingen vill vara sjuk... Så att snacka om att alla skulle vara sjuka om de fick en bra ersättning är ju bara ren nonsens och inget annat..

jag skulle tom betala för att bli frisk om det alternativet var en realitet
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2009-09-21, 23:03

TW
    Jag tror att budskapet som döljer sig bakom påhopp och annat är att det måste vara en skillnad i realinkomst mellan de som är inne i produktionen och de som står utanför. Det är ingen som önskar någon annan människa vare sig sjukdom eller arbetslöshet. Dock måste det ekonomiska incitamentet för arbete finnas, samtidigt som bidrag och ersättningar inte utgår kravlöst.
    Det som kan diskuteras är naturligtvis skillnaderna i inkomst dessa grupper emellan och argumenten för detta. Dock tenderar diskussionerna röra sig snarare om person än om sak. Tyvärr.

Vad gäller lön efter nytta sätts lönen alltid efter vad de som pröjsar anser arbetet vara värt, och bör så förbli.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 23:03

theward skrev:

Så att snacka om att alla skulle vara sjuka om de fick en bra ersättning är ju bara ren nonsens och inget annat..

Ja och det säger ingen men det plussar ju på antalet "sjuka" ju mindre skillnad det är på att jobba och vara långvarigt förkyld eller ha ont i ryggen eller magen på måndagar! NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_tongue
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-09-21, 23:10

blueheaven skrev:
    theward skrev:

Så att snacka om att alla skulle vara sjuka om de fick en bra ersättning är ju bara ren nonsens och inget annat..

Ja och det säger ingen men det plussar ju på antalet "sjuka" ju mindre skillnad det är på att jobba och vara långvarigt förkyld eller ha ont i ryggen eller magen på måndagar! NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_tongue

Måndags sjukan var redan åtgärdad för länge sedan med förstadags intyg från läkare.. visst du inte det
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-09-21, 23:14

Vercingetorix skrev:TW
    Jag tror att budskapet som döljer sig bakom påhopp och annat är att det måste vara en skillnad i realinkomst mellan de som är inne i produktionen och de som står utanför. Det är ingen som önskar någon annan människa vare sig sjukdom eller arbetslöshet. Dock måste det ekonomiska incitamentet för arbete finnas, samtidigt som bidrag och ersättningar inte utgår kravlöst.
    Det som kan diskuteras är naturligtvis skillnaderna i inkomst dessa grupper emellan och argumenten för detta. Dock tenderar diskussionerna röra sig snarare om person än om sak. Tyvärr.

Vad gäller lön efter nytta sätts lönen alltid efter vad de som pröjsar anser arbetet vara värt, och bör så förbli.

ja men du är ju normal (och dig kan man ju diskutera med på ett vettigt sätt) det är ju inte de flesta andra högeranhängare härinne..tvärtom är de totalt blåsta....

klart det ska var skillnad, ingen har väl förespråkat nåt annat..och krav ska det ju finnas. Fast jag är övertygad att du vet vad jag menar om du följt mina inlagor sen dag ett

incitamentet bör vara tydligare mellan arbetslös och arbetande, än det ska vara mellan sjuk och arbetande..tycker iaf jag

Arbetslöshet är enklare än sjukdom helt enkelt..jag vet Wink
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-09-21, 23:16

x-medborgare skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:

Måndags sjukan var redan åtgärdad för länge sedan med förstadags intyg från läkare.. visst du inte det

Dessutom berör det de som jobbar och har inget med alla som nu bara räknar dagar tills att de kommer att utförsäkras

tydligen ses sjukdommar som banala av tokhögern ,oavsett vad det är för sjukdom man har och i vilken omfattning sjukdommem påverkar den sjuka
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 23:18

x-medborgare skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:

Jo det visste jag allt du!

Men nu pratar jag mera allmänt om marginalnyttan, det vill säga om det väger över åt endera hållet så får man många att agera därefter och många bäckar små ger en stor å! NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Herz
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2009-09-21, 23:27

theward skrev:
    Vercingetorix skrev:TW

ja men du är ju normal (och dig kan man ju diskutera med på ett vettigt sätt) det är ju inte de flesta andra högeranhängare härinne..tvärtom är de totalt blåsta....

klart det ska var skillnad, ingen har väl förespråkat nåt annat..och krav ska det ju finnas. Fast jag är övertygad att du vet vad jag menar om du följt mina inlagor sen dag ett

incitamentet bör vara tydligare mellan arbetslös och arbetande, än det ska vara mellan sjuk och arbetande..tycker iaf jag

Arbetslöshet är enklare än sjukdom helt enkelt..jag vet Wink

Personligen anser jag det inte vara någon skillnad på vad utanförskapet har för orsaker. (Jag antar att sjukersättningen är högre för en långtidssjukskriven under det första året ifall denne hade en anställningen då sjukdomen/skadan hade sin början. Det vet säkert du bättre än jag, då jag haft förmånen att ha varit fullt frisk de senaste åren.)
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 23:29

theward skrev:

Dessutom berör det de som jobbar och har inget med alla som nu bara räknar dagar tills att de kommer att utförsäkras

tydligen ses sjukdommar som banala av tokhögern ,oavsett vad det är för sjukdom man har och i vilken omfattning sjukdommem påverkar den sjuka

De som är verkligt sjuka och som torde utgöra mindre än 4% av befolkningen borde/skall inte alls räknas in i denna diskussion eftersom ingen här anser att de skall drabbas mer än nödvändigt!

Förstår inte varför du tramsar om så självklara saker hela tiden eller jag tror jag förstår varför din jävla taskspelare! NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_evil

Vad skall det tjäna till att göra allt fler folk bidragsberoende? NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_evil
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2009-09-21, 23:38

Vad skall det tjäna till att göra allt fler folk bidragsberoende?

Mer än att utgöra grund för socialdemokraternas valboskap, menar du? Den metodiken har ju förfinats till fulländning av nämnda parti...
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-09-21, 23:39

blueheaven skrev:
    theward skrev:

De som är verkligt sjuka och som torde utgöra mindre än 4% av befolkningen borde/skall inte alls räknas in i denna diskussion eftersom ingen här anser att de skall drabbas mer än nödvändigt!

Förstår inte varför du tramsar om så självklara saker hela tiden eller jag tror jag förstår varför din jävla taskspelare! NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_evil

Vad skall det tjäna till att göra allt fler folk bidragsberoende? NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_evil

så du tror iaf det finns c:a 350 000 riktigt sjuka, det var ju iaf ett litet framsteg.. Men vad du tror är ju ointressant

Nää man ska inte "göra" fler bidragsberoende. Men på vilket sätt är det bättre att göra dem helt utan likvida medel?? utan inkomst öht och skicka domner i ett träsk som får allt anat innan att framstå som rena paradiset

Du stödjer ju hela tiden GA när han kallar mig hypokondriker mm...
    Så så värst självklart, ser jag inte att du tycker sjuka ínte ska drabbas
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-09-21, 23:44

Vercingetorix skrev:Vad skall det tjäna till att göra allt fler folk bidragsberoende?

Mer än att utgöra grund för socialdemokraternas valboskap, menar du? Den metodiken har ju förfinats till fulländning av nämnda parti...

Där tänkte du inte riktigt klart, men en viss liten poäng har du tyvärr..

frågan är ju varför man måste ha endera politik......
    Lite av båda så alla fick den chans och stöd de behöver...
    Sjuka är en resurs.. som med rätt taktik kan utnyttjas så alla vinner på det...

ingen vinner på utförsäkringar, personliga ekonomiska kolapser och att få sjuka människor fast i socialbidragstagande
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-09-22, 00:06

Håller helt med blue om att det verkliga antalet sjuka knappast kan vara mer än ca 4% av befolkningen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-22, 09:50

Du fortsätter anklaga sjuka för att inte vara sjuka, Mr.Råtta!

Men sen är ju säker på att den dagen en ynkedom som du drabbas, då djävlar går nog din mistlur igång på högsta volym! rabbit

Den dagen blir det snabbt upp i mamsens knä för Mr.Råtta, så han får hjälp att torka tårarna och snyta sin snoriga snörvlande nos! Sad

ALDRIG YNKEDOMEN MR.RÅTTA PALLAR MED TRYCKET DEN DAGEN DÅ DET BLIR PÅ RIKTIGT! pale
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-22, 10:11

Jag anklagar arbetsföra för att simulera. Inget annat. Den som är sjuk är sjuk och sjukdomar kommer det alltid att finnas.

Och vadå palla trycket? Blir jag sjuk får jag väl rätta mig efter reglerna som alla andra. Är det nån som gnäller som en mistlur så är det ju du och theWard. Så lågt skulle jag aldrig sjunka.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-09-22, 10:21

råttan skrev:Jag anklagar arbetsföra för att simulera. Inget annat. Den som är sjuk är sjuk och sjukdomar kommer det alltid att finnas.

Och vadå palla trycket? Blir jag sjuk får jag väl rätta mig efter reglerna som alla andra. Är det nån som gnäller som en mistlur så är det ju du och theWard. Så lågt skulle jag aldrig sjunka.

Jag har inte sett så mycket gnäll från Ward.... Förklaringar, förtydliganden av de nya regler som har införts, klagomål gällande dem, ja....

Fortfarande så är inte motiverade klagomål att jämställas med gnäll!

queen
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-22, 10:26

Regndrottning skrev:
    råttan skrev:Jag anklagar arbetsföra för att simulera. Inget annat. Den som är sjuk är sjuk och sjukdomar kommer det alltid att finnas.

Jag har inte sett så mycket gnäll från Ward.... Förklaringar, förtydliganden av de nya regler som har införts, klagomål gällande dem, ja....

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_queen

Att gnälla på högerdebattörer är väl snart det enda du sysslar med nu för tiden?
    Att debattera vänsterns politik eller brist på sådan vågar/kan du ju inte! NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_tongue
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-22, 10:30

blueheaven skrev:Att gnälla på högerdebattörer är väl snart det enda du sysslar med nu för tiden?
    Att debattera vänsterns politik eller brist på sådan vågar/kan du ju inte!
    För att åstadkomma en någorlunda vettig debatt, krävs det en gnutta förstånd även hos "motståndaren". Att debattera med dig klarar därför ingen av. Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-09-22, 10:35

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Att gnälla på högerdebattörer är väl snart det enda du sysslar med nu för tiden?
    Att debattera vänsterns politik eller brist på sådan vågar/kan du ju inte!
    För att åstadkomma en någorlunda vettig debatt, krävs det en gnutta förstånd även hos "motståndaren". Att debattera med dig klarar därför ingen av. Very Happy

Jasså, har BH kommit med påhopp mot mig igen? Så oväntat... NOT!!!

Nåja, bara ignorera eländet.... Han vill bara ha uppmärksamhet som vilken 5-åring som helst.

queen
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-09-22, 10:39

blueheaven skrev:
    Regndrottning skrev:

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_queen

Att gnälla på högerdebattörer är väl snart det enda du sysslar med nu för tiden?
    Att debattera vänsterns politik eller brist på sådan vågar/kan du ju inte! NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 22 Icon_tongue

Ska du säga åsiktsbefriade Bluehaven kommentarernas mästare..
    Surt sa räven är ditt måtto Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-22, 10:48

Högeranhängarna anser ju sedvanligt att vi andra ska underkasta oss deras skit, klia dom bakom öronen stående på knä!

Det kan dom glömma, en doja i baken på sin höjd! Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-22, 10:55

Av dom utlovade enligt Sture Nordin historiska 100 lägenheterna till hemlösa förra året,vilket i sig inte ens är spottloska i havet,har hitills inte en enda skakats fram?

Sedvanligt guld och gröna skogar från alliansen som lyser med sin frånvaro?
    Här ser vi ju klart och tydligt vad borgarna i stadshuset anser vara historiskt, en massa snack och tomma ord och ingen verkstad!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-22, 11:06

100 lägenheter tar väl inte många minuter att skaka fram. Finns i obygden. Bara att flytta in. Om viljan finns.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-22, 11:06

martin7lindgren skrev:Högeranhängarna anser ju sedvanligt att vi andra ska underkasta oss deras skit, klia dom bakom öronen stående på knä!

Det kan dom glömma, en doja i baken på sin höjd! Twisted Evil

Det är väl högst rimligt att även vänstermuppar rättar sig efter de lagar och regler vi demokratiskt kommer överens om.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-22, 11:58

Menar du att lagen föreskriver att t.ex jag ska klia dig bakom öronen och stå på knä inför dig? rabbit

Nej tack Mr.Råtta, det kan du bara glömma! rabbit

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 01:20