Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Secrist
patriot
formsvackan
Vercingetorix
SilverSurfer
Thetaxpayer
Blåfront
x-medborgare
ANNA2LINK
lärare
captaincodd
berralarzon
Susz X
Regndrottning
GustavAnder
DMustaine
RedCloud
Redvictory
R.O.F.L
lazy
blueheaven
MartinLindgren
marxisten
råttan.
theward
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 27 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  lazy 2009-10-06, 16:29

Lite enkelt så är det väl när vissa tycker att det inte ska vara
    så stor skillnad mellan att arbeta o att inte göra det, man ska
    ha i princip lika mycket oavsett, helst också under obegränsad
    tid.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-10-06, 16:30

lazy skrev:Lite enkelt så är det väl när vissa tycker att det inte ska vara
    så stor skillnad mellan att arbeta o att inte göra det, man ska
    ha i princip lika mycket oavsett, helst också under obegränsad
    tid.

Jo men det är ju fortfarande inget svar på hur socialförsäkringar kan bli bidrag ???
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-10-06, 16:43

x-medborgare Today at 3:30 pm
    Jo men det är ju fortfarande inget svar på hur socialförsäkringar kan bli bidrag ???

Den som arbetar bidrar med det han/hon tjänar till den som av olika
    anledningar inte arbetar men det visste du väl att det var det
    svaret du skulle få? Wink
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-10-06, 16:50

svaret du skulle få?

fast det är ju inte sant Lazy, arbetslöshetsförsäkringen är själv- och överfinansierad.

Och hur kan det bli en "bidragslinje" ?

Vill inte högern att de som av en eller annan anledning är utan arbete inte ska kunna fösörja sig och sina familjer ?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-10-06, 17:09

lazy skrev:
    x-medborgare Today at 3:30 pm

svaret du skulle få? Wink

Självklart mantrat mitt svar blir se (numera ovan)
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-10-06, 19:55

martin7lindgren skrev:United minds/AB visar sin oktober,
    46,6% - 44,1% = 2,5%,
    Inte mycket, men ändå en ledning, SD 5,6%

En sak är klar,det blir ett spännande år fram till valet!

Fy f-n för sd. Hoppas det inte stämmer.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-06, 20:01

martin7lindgren skrev:Sjuka kommer inte kastas ut ur sjukförsäkringen, arbetslösa kommer kunna leva på en återställd akassa som man råd att vara med i,
    Pensionärer blir beskattade precis som löntagare,

Självklart blir jag inte förvånad att fradgan stänker runt truten på Mr.Råtta,när han ser sig själv inte vara mer värd en andra!

Mr.Råtta går en bister verklighet till mötes när han ser att dom han kallar tärande och lata får sätta mössorna på huvudet igen och kliva upp ur dikena,
    Mr.Råtta får helt enkelt själv ställa sig i ledet och gilla läget,

Mr.Råtta har svårt att förlika sig med att få ställa sig bakom dom han kallar tärande och lata i kassakön i livsbutiken och snällt vänta på sin tur! rabbit

Problemet martin lille är att du anser att även simulanter är sjuka. Vad är det för bra med oändliga bidrag till simulanter?

Den som idag inte har råd med ett par hundringar till a-kassan ska sannerligen passa sig för att rösta på den röra som vill höja skatten med ett par tusenlappar.

De lathet och tärande är något som röran vill premiera ytterligare. martin förstår nph innerst inne att det är världens mest priviligierade bidragslyftare vi talar om.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-06, 20:12

råttan. skrev:
    martin7lindgren skrev:Sjuka kommer inte kastas ut ur sjukförsäkringen, arbetslösa kommer kunna leva på en återställd akassa som man råd att vara med i,
    Pensionärer blir beskattade precis som löntagare,

Självklart blir jag inte förvånad att fradgan stänker runt truten på Mr.Råtta,när han ser sig själv inte vara mer värd en andra!

Mr.Råtta går en bister verklighet till mötes när han ser att dom han kallar tärande och lata får sätta mössorna på huvudet igen och kliva upp ur dikena,
    Mr.Råtta får helt enkelt själv ställa sig i ledet och gilla läget,

Mr.Råtta har svårt att förlika sig med att få ställa sig bakom dom han kallar tärande och lata i kassakön i livsbutiken och snällt vänta på sin tur! rabbit

Problemet martin lille är att du anser att även simulanter är sjuka. Vad är det för bra med oändliga bidrag till simulanter?

Den som idag inte har råd med ett par hundringar till a-kassan ska sannerligen passa sig för att rösta på den röra som vill höja skatten med ett par tusenlappar.

De lathet och tärande är något som röran vill premiera ytterligare. martin förstår nph innerst inne att det är världens mest priviligierade bidragslyftare vi talar om.

Ett par hundringar? Hade jag jobbat så hade jag fått betal 430 kr! Och för en lågavlönad så känns det!

queen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-06, 20:56

Finns ingen anledning att betala 430 Kr i a-kassa.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-10-06, 21:13

råttan. skrev:Finns ingen anledning att betala 430 Kr i a-kassa.

Säg det till mitt fack! Och sedan tillkommer 265 kr i fask avgift sedan 177 kr/kvartalet i grupplivsförsäkring....
    queen
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-10-06, 21:55

Fortfarande är det så att de som står utanför a-kassan borde vara de
    som klagar mest eftersom de ändå betalar in via arbetsavgiften men
    får inte ett skit tillbaka. Wink
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-10-06, 22:02

lazy skrev:Fortfarande är det så att de som står utanför a-kassan borde vara de

Jodå... de får då grundbeloppet...130 kr/dagen tror jag det är.

queen
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-10-06, 22:18

[font=Verdana][quote="Regndrottning"]
    lazy skrev:Fortfarande är det så att de som står utanför a-kassan borde vara de

Jodå... de får då grundbeloppet...130 kr/dagen tror jag det är.

queen[/quote

320/day vad jag vet men de är med o finansierar.Till de som får det dubbla.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-06, 22:38

Finns ingen anledning att vara med i facket. Gå ur!

Sen byter du till den icke-fackkopplade a-kassan. Totalt sparar du då nästan 500 Kr per månad. Detta råd är dessutom alldeles gratis. Inte illa!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-10-06, 22:40

råttan. skrev:Finns ingen anledning att vara med i facket. Gå ur!

Sen byter du till den icke-fackkopplade a-kassan. Totalt sparar du då nästan 500 Kr per månad. Detta råd är dessutom alldeles gratis. Inte illa!

Dina råd har ingen råd med råttan! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 00:53

Mr.råttas råd får man ta med en nypa salt, annars hamnar man garanterat kutande uppe på pottkanten i bakhasorna på rådisen?

Något han kan roa sig med själv! rabbit
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-07, 00:56

Följer man mina råd så är man snart en arbetare. Och att arbete är det värsta martin vet har nog alla förstått vid det här laget. Trots detta kräver han att arbetarna ska arbeta allt hårdare för hans personliga välbeinnande.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 10:12

Typiskt Mr.Råttasnack, du är ingen arbetare, du är en smitare som garanterat låter jobbarkompisarna göra ditt jobb också,

Jag är säker på att dina eventuella jobbarkompisar inte heller vill ta i dig med tång ens en gång! rabbit

Men som tur är så är små munsbitar som du nada, det enda du åstadkommer är att jaga din egen svansusling där du kutar runt din kära pottkant!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-07, 18:55

martin lille,

Du fortsätter att kalla arbetare och brottsoffer för allt möjligt nedsättande. Du har tidigare visat upp en vidrig kvinnosyn o.s.v.

Är sosseriets ledning lika korkade som du martin så kommer ni att få det svårt framöver.

Toblerone saknar förtroende.

Rörans skuggbudget sågas av en enig dagspress och opinion. Folk vill inte ha rörans skattehöjningar. Folk blir oroliga när de 4 snillena ska förhandla. Risken är då att alla skattehöjningar drabbar alla innan de är färdiga.

Hur många har råd med ett par tusen i höjd skatt? Hur många tror det skulle förbättra den s.k välfärden (skrattar).

Folket vill heller inte ha in det gamla kommunistpartiet i regeringsställning. Herrejisses Toblerone, vad är det du försöker ställa till med?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 21:08

Tala om för mig när jag någon endaste gång varit nedlåtande mot dom som jobbar eller brottsoffer?

NÄR SKA DU STÅ FÖR DITT EGET NAZISKIT SJÄLV OCH INTE VÄLTRA ÖVER DET PÅ ANDRA,
    DEN ENDA SOM FRENETISKT KALLAT SJUKA MEDMÄNNISKOR OCH ANDRA UTSATTA FÖR TÄRANDE OCH LATA, SÅ ÄR DET DU!

Sen har du mage att kalla dig själv för arbetare och denn som bär vårt samhälle på sina axlar, när sanningen att dom flesta arbetare garanterat tar avstånd från allt du presenterar, förutom en handfull av dina forumpolare!

Jag är djupt engagerad i alla frågor som rör utsatta människor, har många järn i elden något jag är stolt över att få göra!
    Mina livserfarenheter blir mer och mer efterfrågade, har många nya grejer på gång framöver, samtidigt letar och söker jag hela tiden nya vägar att kunna tillföra andra det jag vet och kan!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-07, 21:20

råttan. skrev:martin lille,

Du fortsätter att kalla arbetare och brottsoffer för allt möjligt nedsättande. Du har tidigare visat upp en vidrig kvinnosyn o.s.v.

Är sosseriets ledning lika korkade som du martin så kommer ni att få det svårt framöver.

Rörans skuggbudget sågas av en enig dagspress och opinion. Folk vill inte ha rörans skattehöjningar. Folk blir oroliga när de 4 snillena ska förhandla. Risken är då att alla skattehöjningar drabbar alla innan de är färdiga.

Hur många har råd med ett par tusen i höjd skatt? Hur många tror det skulle förbättra den s.k välfärden (skrattar).

Folket vill heller inte ha in det gamla kommunistpartiet i regeringsställning. Herrejisses Toblerone, vad är det du försöker ställa till med?

Du bör nog ta en timeout, det verkar bli färre o färre ggr du öht tänker och samma halvsanningar och direkta lögner kommer från dig hela tiden...

Frågan är om du och andra inte kan ta in ny information, eller vad sjutton är problemet?

2000kr i höjd skatt, vem har talat om det..
    1 miljon sjuka, de finns fortfarande inte, hur många ggr du än skriver det

Fråga dig istället om vi klarar av att utarma välfärden mera...
    Ni verkar ju fan inte fatta varför man betalat skatt och vad den går till...
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 27 Empty Rädd för

Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-07, 21:48

theward skrev:

Du bör nog ta en timeout, det verkar bli färre o färre ggr du öht tänker och samma halvsanningar och direkta lögner kommer från dig hela tiden...

Frågan är om du och andra inte kan ta in ny information, eller vad sjutton är problemet?

Ja det är ofattbart att att vissa inte förstår vad vi betalar skatt till och att välfärden har blivit sämre för oss. Men det förstår väl inte dessa förräns dom själva är drabbade. För när man inte är drabbad av förändringarna så märker man inga förändringar...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-07, 22:11

Man skulle kunna säga att Mr.Råtta om någon tillhör dom man kallar dom lyckliga idioterna,
    Mr.Råtta inbillar sig tydligen att att han i sin upphöjda gudomlighet har garantier mot sjukdomar, skador eller annat elände?

Därav ser han det som sin skyldighet att bara vifta bort dom som är drabbade som tärande och lata, och när han känner sig pressad av sitt skit så vältrar han bara över det på andra och förnekar sig själv!

I MINA ÖGON EN RIKTIG FULLBLODS USLING OCH FULRÅTTA!

Aldrig jag kommer låta honom få stå oemotsagd! på ett av seminariumen i Göteborg förra veckan sa jag, att mycket knepigt folk har jag stött på under alla hemlösa år, men dom värsta, som jag inte visste fanns har jag stött på sen jag började gå in på forumen, det gav till och med applåder, en av dom är Mr.Råtta!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-07, 23:47

martin7lindgren skrev:Tala om för mig när jag någon endaste gång varit nedlåtande mot dom som jobbar eller brottsoffer?

NÄR SKA DU STÅ FÖR DITT EGET NAZISKIT SJÄLV OCH INTE VÄLTRA ÖVER DET PÅ ANDRA,
    DEN ENDA SOM FRENETISKT KALLAT SJUKA MEDMÄNNISKOR OCH ANDRA UTSATTA FÖR TÄRANDE OCH LATA, SÅ ÄR DET DU!

Sen har du mage att kalla dig själv för arbetare och denn som bär vårt samhälle på sina axlar, när sanningen att dom flesta arbetare garanterat tar avstånd från allt du presenterar, förutom en handfull av dina forumpolare!

Jag är djupt engagerad i alla frågor som rör utsatta människor, har många järn i elden något jag är stolt över att få göra!
    Mina livserfarenheter blir mer och mer efterfrågade, har många nya grejer på gång framöver, samtidigt letar och söker jag hela tiden nya vägar att kunna tillföra andra det jag vet och kan!

Varför bygger du all debatt på lögn? Jag är en stor motståndare till politisk extremism såsom sd och v. Att du försöker kalla mig nazist slår bara tillbaka mot dig själv. Du framstår som en fjant, vilket iof stämer rätt bra.

Du har betett dig nedlåtande mot de som fått bilar stulna och uppbrända.

Jag arbetar varje dag. Således är jag en arbetare. Det är vi arbetare som finansierar hela ditt lata bidragslyftande. Det är nog de flesta arbetare överens om. Det är bara ett fåtal fån som tror att bidragslyftarna är närande.

Du hyllar den rödgröna röra som inte gör ett skit för de utsatta grupperna. F.ö borde du skaffa dig ett jobb och bli närande. Det är det bästa sätt du kan hjälpa till på. Det är eg. helt makalöst hur man kan bli förtidspensionerad när man kan ha så många järn i elden som du.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-10-07, 23:49

theward skrev:

Jag trodde du ansåg att arbetsgivaravgiften var en försäkring. Men som så många andra vänstermuppar talar du gärna om sjukförsäkringen som en skatt när du ska förklara hur häftigt det är att betala just skatt.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 17:06