Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Secrist
patriot
formsvackan
Vercingetorix
SilverSurfer
Thetaxpayer
Blåfront
x-medborgare
ANNA2LINK
lärare
captaincodd
berralarzon
Susz X
Regndrottning
GustavAnder
DMustaine
RedCloud
Redvictory
R.O.F.L
lazy
blueheaven
MartinLindgren
marxisten
råttan.
theward
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

råttan.

Antal inlägg : 4318

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 8 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  råttan. 2009-09-06, 14:56

RedCloud skrev:
    Skadedjuret skrev:Noterar att du inte kunde presentera något fel med själva uträkningen.

Brukar inte lägga energi på tokhögerns fantasifoster...sorry...

btw: väntar på svar om (v)s partiprogram, eller kanske det bara var ytterliggare högerlögner du försökte med.

Vad är det du inte vet om v's partiprogram?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-06, 14:56

Uträkningen är det f.ö inget fel på.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-09-06, 15:01

skadedjuret skrev:Uträkningen är det f.ö inget fel på.

du menar att dina hittepåsiffror skulle ha ngt m,ed verkligheten att göra ?

Vad du än går på för drog, jag vill också ha, för det verkar var härligt att vara så verklighetsbefriad som du är just nu

Skadedjuret skrev:Vad är det du inte vet om v's partiprogram?

Var det står att man ska stjäla företag....
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-09-06, 15:10

råttan skrev:Uträkningen är det f.ö inget fel på.

Fortfarande är det inga 20% som är icke arbetsföra för all framtid..

Så dina uträkningar de suger Råttan..
    Dessutom är flertalet av de som har sjukersättning väldigt nära riktigt pension iaf...
    Så det känns ganska meningslöst att skrämma upp dem för att de ska jobba till varje pris..tycker jag

De jag kan känna gg mot är alla de som supit, knarkat, tjuvat bort livet och som pga fått sjukpension...

Men vad ska vi göra med dessa, handen på hjärtat..gör de inte minst skada om de får sin ersättning?

För inte är man väl avundsjuk på deras miserabla leverne och liv? det är iaf inte jag
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-06, 15:17

RedCloud skrev:

Vad du än går på för drog, jag vill också ha, för det verkar var härligt att vara så verklighetsbefriad som du är just nu

JAså har jag hittat på siffrorna?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-09-06, 15:20

råttan skrev:
    RedCloud skrev:

JAså har jag hittat på siffrorna?

du har hittat dem någonstans ja, och tolkningarna har du väl fått hjälp med, från ett som du anser trovärdigt och rättänkande ställe
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-06, 15:21

theward skrev:

Dessutom är flertalet av de som har sjukersättning väldigt nära riktigt pension iaf...
    Så det känns ganska meningslöst att skrämma upp dem för att de ska jobba till varje pris..tycker jag

De jag kan känna gg mot är alla de som supit, knarkat, tjuvat bort livet och som pga fått sjukpension...

Men vad ska vi göra med dessa, handen på hjärtat..gör de inte minst skada om de får sin ersättning?

För inte är man väl avundsjuk på deras miserabla leverne och liv? det är iaf inte jag

Jag skrev för överskådlig framtid. Inte för all framtid även om det gäller för merparten av de 20%:en. Så det enda som suger theWard är din förmåga att ta till dig fakta.

Visst kan det vara så att vissa gör minst skada som bidragslyftare. Men då ska man inte kalla dessa för sjuka.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-06, 15:22

Skadedjuret skrev:JAså har jag hittat på siffrorna?

Är du dum på riktigt ?

Du skriver:

"Jag utgår bara ifrån vad som är rimligt." citat Råttan

Vi ska alltså utgå från vad DU tycker är rimligt ?

En lögnare och vuxenmobbare, jo tjena.....
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-06, 15:33

Det jag gjort är att jag tagit reda på fakta gällande antalet sjuka. Sen har jag gjort en alldeles egen rimlighetsbedömning av dessa siffror. Sen har jag i mitt resonemang utgått ifrån denna empiriska rimlighetsbedömning.

Du rc får utgå ifrån din egen självgodhet eller dumhet eller vad du vill. För mig får du t.o.m äga ett företag om du så önskar.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-06, 15:35

lögnaren& vuxenmobbaren skrev:Sen har jag gjort en alldeles egen rimlighetsbedömning

ha ha ha, ja eller hur....

lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

lögnaren& vuxenmobbaren skrev:För mig får du t.o.m äga ett företag om du så önskar.

been there, done that....
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-06, 15:39

Men du anser uppenbarligen inte att andra ska få äga företag. Ungefär som en viss Gudrun som propagerar för högre skattetryck men själv gör enorma avdrag och anlitar svart arbetskraft.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-09-06, 15:42

råttan skrev:Men du anser uppenbarligen inte att andra ska få äga företag. Ungefär som en viss Gudrun som propagerar för högre skattetryck men själv gör enorma avdrag och anlitar svart arbetskraft.

Vem har sagt att INGEN ska få äga företag? Om du tror något i V: s program säger det bör du nog läsa det igen!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-06, 15:45

lögnaren & vuxenmobbaren skrev:Men du anser uppenbarligen inte att andra ska få äga företag.

Du är full !

lögnaren & vuxenmobbaren skrev:Ungefär som en viss Gudrun som propagerar för högre skattetryck men själv gör enorma avdrag och anlitar svart arbetskraft.

lol! lol! lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-06, 16:33

Det är ju lätt och tro att Mr.Råtta är packad, men inte, han är helt enkelt en korkad Mr.Råtta och inget annat?

Hans definition på sjuka och handikappade m.fl är fan rent skrämmande,hans tjatande i flera år hur tärande och lata dessa grupper är går ju inte försvara på något sätt!

Ser här hur Mr.Råtta sträcker ut sin smutsiga hand och säger okey en del sjuka gör nog minst skada som bidragslyftare?
    Och ska inte få kallas sjuka?

Det säger precis allt om rådisen mentalitet,något jag aldrig kommer låta stå oemotsagt hur många gånger det än måste sägas!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-06, 16:37

Vad kampen syftar till? Gissa Mr.Råtta,självklart till att få till ett regeringskifte efter 2010!

Förpassa skräpalliansen ut ur rosenbad,men jag är osäker på att du förstog vad jag sa Mr.Råttas?

För det här med att förstå är ju inte ditt varumärke!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-06, 20:44

Det kom människor från hela landet till Kungsan idag för att se och lyssna på dom rödgrönas valupptakt

Ett av målen var säkert att visa att det blir en koalition som bestämmt sig för att göra allt dom kan för och vinna valet 2010!

Förra hösten hörde vi forumhögerns skadeglädje när dom ylade i högan sky att det aldrig skulle bli något samarbete, men nu ett år senare får dom svälja sin skadeglädje själva!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-06, 20:59

3.500 inom landstinget förlorar sina jobb i år och nästa år,
    Varav 2.500 redan i år,

P.g.a stora underskott genom krisen och minskade skatteintäkter, och det nu i dessa influensatider då sjukvården borde vara förstärkta,

Alliansen regerar, vi får hoppas att borgarna inte startat en egen tsunami som sköljer över sjukvården i sverige när den behöver vara starkare än någonsin!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-09-06, 22:38

råttan skrev:
    theward skrev:

Jag skrev för överskådlig framtid. Inte för all framtid även om det gäller för merparten av de 20%:en. Så det enda som suger theWard är din förmåga att ta till dig fakta.

Visst kan det vara så att vissa gör minst skada som bidragslyftare. Men då ska man inte kalla dessa för sjuka.

överskådlig framtid = "för alltid"..
    Så är det i praktiken iaf när FK beslutar om man ska få sjukersättning eller inte

Sjuk, det är inte FK´s bekymmer öht, de bedömmer ju enbart"arbetsförmågan"...
    Eller snarare gissar den eftersom de (tjänstmänen) behöver följa vad den sjukes läkare eller FK egna läkare säger.....

Sjukförsäkringen skulle bli mera rättsäker hette det så fint, för vem undrar jag?

Fakta det vet öht inte många högerforumister vad det är en gång......
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-09-06, 23:40

marxisten skrev:
    råttan skrev:Men du anser uppenbarligen inte att andra ska få äga företag. Ungefär som en viss Gudrun som propagerar för högre skattetryck men själv gör enorma avdrag och anlitar svart arbetskraft.

Vem har sagt att INGEN ska få äga företag? Om du tror något i V: s program säger det bör du nog läsa det igen!

Vem litar på vad kommunisterna säger överallt där de har praktiserat sin politik så har företagandet förbjudits!

Kuba som tydligen är vänsterns skyltfönster utåt tillåter egna företag när det gäller matservering om max 5 sittplatser oftast finns dessa "restauranger" i den egna lägenheten, så kom inte här och snacka smörja din lille osnutna jävel marxisten! Evil or Very Mad
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-07, 02:17

theward skrev:
    råttan skrev:
    theward skrev:

överskådlig framtid = "för alltid"..
    Så är det i praktiken iaf när FK beslutar om man ska få sjukersättning eller inte

Sjuk, det är inte FK´s bekymmer öht, de bedömmer ju enbart"arbetsförmågan"...
    Eller snarare gissar den eftersom de (tjänstmänen) behöver följa vad den sjukes läkare eller FK egna läkare säger.....

Sjukförsäkringen skulle bli mera rättsäker hette det så fint, för vem undrar jag?

Fakta det vet öht inte många högerforumister vad det är en gång......

Just införandet av begreppet arbetsförmåga är att betrakta som en succé. Och rättsäkerheten är den stora vinnaren. Det som saknas är en vettig möjlighet för den enskilde att överklaga.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-07, 02:20

martin7lindgren skrev:Det är ju lätt och tro att Mr.Råtta är packad, men inte, han är helt enkelt en korkad Mr.Råtta och inget annat?

Hans definition på sjuka och handikappade m.fl är fan rent skrämmande,hans tjatande i flera år hur tärande och lata dessa grupper är går ju inte försvara på något sätt!

Ser här hur Mr.Råtta sträcker ut sin smutsiga hand och säger okey en del sjuka gör nog minst skada som bidragslyftare?
    Och ska inte få kallas sjuka?

Det säger precis allt om rådisen mentalitet,något jag aldrig kommer låta stå oemotsagt hur många gånger det än måste sägas!

Grattis martin. Inte ett rätt. Säg mig, tror du på det du skriver eller ljuger du rakt av?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-07, 02:21

martin7lindgren skrev:Vad kampen syftar till? Gissa Mr.Råtta,självklart till att få till ett regeringskifte efter 2010!

Förpassa skräpalliansen ut ur rosenbad,men jag är osäker på att du förstog vad jag sa Mr.Råttas?

För det här med att förstå är ju inte ditt varumärke!

Precis vad jag misstänkte martin lille. Något högre mål än maktskifte har du inte. De svaga grupper du säger dig representera är bara ett lockbete för att vinna valet.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-07, 02:23

martin7lindgren skrev:Det kom människor från hela landet till Kungsan idag för att se och lyssna på dom rödgrönas valupptakt

Ett av målen var säkert att visa att det blir en koalition som bestämmt sig för att göra allt dom kan för och vinna valet 2010!

Förra hösten hörde vi forumhögerns skadeglädje när dom ylade i högan sky att det aldrig skulle bli något samarbete, men nu ett år senare får dom svälja sin skadeglädje själva!

Åkte de från hela landet till kungsan för att konstatera att röran fortfarande är en röra som inte lyckats komma överens om något väsentligt alls. De är inte ens överens om EU.medlemskapet.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-07, 02:24

martin7lindgren skrev:3.500 inom landstinget förlorar sina jobb i år och nästa år,
    Varav 2.500 redan i år,

P.g.a stora underskott genom krisen och minskade skatteintäkter, och det nu i dessa influensatider då sjukvården borde vara förstärkta,

Alliansen regerar, vi får hoppas att borgarna inte startat en egen tsunami som sköljer över sjukvården i sverige när den behöver vara starkare än någonsin!

Lars Ohly löser det där med sitt långfinger.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-07, 02:25

blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

Vem litar på vad kommunisterna säger överallt där de har praktiserat sin politik så har företagandet förbjudits!

Kuba som tydligen är vänsterns skyltfönster utåt tillåter egna företag när det gäller matservering om max 5 sittplatser oftast finns dessa "restauranger" i den egna lägenheten, så kom inte här och snacka smörja din lille osnutna jävel marxisten! Evil or Very Mad

Precis blue. Man ska bedöma kommunisterna efter vad de gör. Inte vad de säger.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 12:16