Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Regndrottning
Sossar-e-lata
DMustaine
Redvictory
theward
marxisten
R.O.F.L
MartinLindgren
blueheaven
GustavAnder
14 posters

Vad är skillnaden mellan dagens och gårdagens kommunskiter ?

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Vad är skillnaden mellan dagens och gårdagens kommunskiter ? - Sida 4 Empty Sv: Vad är skillnaden mellan dagens och gårdagens kommunskiter ?

Inlägg  theward 2009-08-31, 20:19

GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Påståenden att ett politiskt parti byggt upp Sverige !!!!!!! .
    Återigen bevisar blåmöglet att fantasin överträffar läskunnigheten.

Skit på dig BH. Socialdemokrati är det som byggt upp vårt land, oavsett vad du, GA och andra tomtar tror.

Du förstår förmodligen inte ens skillnaden Very Happy

Jo, jag förstår skillnaden , och det är lika tokigt hur du än vänder på din röda röv i detta detalj-dravlande.
    Ett parti, eller en politisk ideologi som du beskriver den , har inte byggt upp Sverige.
    Du tror väl inte att du har rätt för att du hänger dig åt navelskåderi och infantilt hårklyveri .

nu är du i klass med citatet "vuxna karlar kan inte ha krämpor"
    inte ens reinfeldt förnekar vad socialdemokratin gjort för sverige
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Vad är skillnaden mellan dagens och gårdagens kommunskiter ? - Sida 4 Empty Sv: Vad är skillnaden mellan dagens och gårdagens kommunskiter ?

Inlägg  formsvackan 2009-08-31, 20:21

GustavAnder skrev:Ett parti, eller en politisk ideologi som du beskriver den , har inte byggt upp Sverige.
    Du vill förmodligen påstå att dina bröder i bedrövelsen åstadkommit detta genom att protestera mot allt Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-08-31, 20:27

som en åminnelse över högerns synder...

1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
    1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
    1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
    1921: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
    1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
    1927: Nej till folkskolereform.
    1931: Nej till sjukkassan.
    1933: Nej till beredskapsarbete.
    1934: Nej till a–kassa.
    1935: Nej till höjda folkpensioner.
    1938: Nej till två veckors semester.
    1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
    1946: Nej till fria skolmåltider.
    1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
    1947: Nej till allmänna barnbidrag.
    1951: Nej till tre veckors semester.
    1953: Nej till fri sjukvård.
    1959: Nej till ATP.
    1960–talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.
    1963: Nej till fyra veckors semester.
    1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.
    1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63.
    1974: Nej till fri abort. Den 29 maj 1974 röstade riksdagen ja till fri abort, vilket resulterade i den svenska abortlagen som låter kvinnan själv besluta om abort upp till den 18 graviditetsveckan. Moderaterna röstade nej.
    1976: Nej till femte semesterveckan.
    1983: Nej till löntagarfonderna.
    1994: Nej till partnerskapslag för homosexuella.
    1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU–parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.
    2003: Ja till Irakkriget. Alla riksdagspartier demonstrerade mot och kritiserade Irakkriget utom just moderaterna.
    2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.
    2006: Nej till gröna jobb.
    2006: Nej till sex timmars arbetsdag.
    2006: Nej till upprustning av offentliga sektorn.
    2006: Nej till höjd a- kassa.
    2006: Ja till sänkt a-kassa.
    2006: Nej till höjd sjukersättning.
    2007: Ja till sänkt sjukersättning.
    2008: Ja till FRA-lagen
    2009: Ja till IPRED-lagen
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Vad är skillnaden mellan dagens och gårdagens kommunskiter ? - Sida 4 Empty iq befriade.

Inlägg  GustavAnder 2009-08-31, 20:46

Det börjar bli patetiskt att debattera med sektvänster, hela tiden refererar de till socialdemokratin, sist foliedåren .

Sanningen är ju i dagens politik att foliet och hans delirium anhang är betydligt längre från socialdemokraternas ideologi än jag och alliansen.

Jag visade upp en debatt- inlaga från 4 socialdemokratiska kommunal råd nyligen. Jag känner igen mig i deras syn på samhället och deras lösningar och svar.
    Sektvänster här är ju miltals från den beskrivningen med allt deras dravel om bidrag och " staten ska ha hand om all samhällsnytta..."

Ni liknar mer ett gäng haverister med personligheter som UNA bombaren, typ,
    med era videos med Reinfeldt som nazist och smädelser av statsråd och hänvisningar till politik för hundra år sen.

Senast ändrad av GustavAnder den 2009-08-31, 22:01, ändrad totalt 1 gång
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-31, 20:53

Vafalls ni får sluta citera formsvackan så jag slipper se eländet!

Är Sverige en isolerad stat skiljt från övriga Europa?

Förövrigt så har de flesta andra stater i Europa nu passerat Sverige trots avsaknaden av svenska socialdemokrater och trots medverkan i andra världskriget, hur är det möjligt? Laughing
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-08-31, 21:07

blueheaven skrev:Vafalls ni får sluta citera formsvackan så jag slipper se eländet!

Förövrigt så har de flesta andra stater i Europa nu passerat Sverige trots avsaknaden av svenska socialdemokrater och trots medverkan i andra världskriget, hur är det möjligt? Laughing

Lyd rövhålet svartjobbaren fultruht/gustavanders råd LOGGA ur då blue.
    //berra
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-09-01, 09:51

berralarzon skrev:
    blueheaven skrev:Vafalls ni får sluta citera formsvackan så jag slipper se eländet!

Lyd rövhålet svartjobbaren fultruht/gustavanders råd LOGGA ur då blue.
    //berra

Va berra är jag ett rövhål för att jag inte gått på sossarnas (vänsterns) propaganda och påtalar detta uppenbara? Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 04:08