marxisten 2009-08-21, 19:20
lazy skrev:Uppenbarligen tyckte inte ens Donald Boström själv att han
hade så mycket på fötterna men detta enkla faktum lyckades
marxisten missa alt. bortse från.
2009-08-21 00:00
Hård kritik mot Aftonbladet
Israeliska myndigheter är rasande på Aftonbladet efter att tidningen publicerat en artikel som antyder att den israeliska armén stjäl organ från döda palestinier.
– Jag har ingen aning om vem som talar sanning och vem som ljuger, säger artikelförfattaren Donald Boström.
Han säger sig förstå att kopplingen till antisemitism och påstådd judisk människoslakt gör människor upprörda.
– Jag kan se det och jag tycker att det är tråkigt att bli anklagad för att vara antisemit. Därför vill jag att man snabbt undersöker sanningshalten i detta så att vi kan få det ur världen.
Aftonbladets kulturavdelning berättade i måndags om Levy Izhak Rosenbaum, som häktats i USA misstänkt för bland annat handel med organ från fattiga. Rosenbaum har erkänt att han köpt och sålt njurar från Israel på svarta marknaden. Vidare beskrivs i artikeln en begravning av en palestinsk ung man som blivit obducerad av den israeliska armén. Mannens familj anklagar israelerna för att ha stulit organ från kroppen. Ett uttalande citeras i artikelns rubrik: ”Våra söner plundras på sina organ”.
Donald Boström och Aftonbladet presenterar dock inga bevis för beskyllningarna.
Man anklagar de för antisemitism vilket betyder jude hat, alltså mot den etniska gruppen judar, och detta ska man inte anklaga någon för utan bevis som du beskyller ab för. Du kanske själv skulle skaffa bevis gällande den delen! AntiSIONism möjligen, det är att man är emot staten Israel, men absolut inte antisemitism!
Det reagerar jag starkast mot! Att skriva en kritisk artikel om Israel och va emot hela julesläktet är helt skilda saker!
Senast ändrad av marxisten den 2009-08-21, 19:44, ändrad totalt 1 gång