Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
blueheaven
råttan.
theward
MartinLindgren
lazy
Susz X
KickTheRasist
PE Dal
12 posters

Kvällen är sen men tanken är klar

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Kvällen är sen men tanken är klar - Sida 2 Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

Inlägg  theward 2009-08-19, 10:57

råttan skrev:Jag håller inte med dig theWard. Jag tycker jobbskatteavdraget är en väldigt viktig rättvisereform. Det är viktigt att komma ihåg att sosseriet gjorde svenska arbetare till världens hårdast beskattade d:o. Det finns ingen rimlighet i den beskattningen.

martin anser att arbetare gott kan betala hur mycket skatt som helst eftersom de ska vara så glada över att de är friska. Är det socialdemokratins nya giv? Skatt efter sjuklighet?

Vidare hade vi hela en miljon som lyfte bidrag p.g.a sjukdom när socialdemokratin regerade. En siffra socialdemokratin jobbade hårt för att få upp till den nivån. Nu sitter vi med de problem som detta orsakade.

oki jag står min min åsikt och du för din...
    jag hävdar att jag tänker ett steg längre än dig, men det kanske jag gör för att jag har upplevt så mkt både bra och dåliga saker under mitt jordeliv....

jag tror att desto mera insikt man får, från olika synvinklar desto mera är man mån om ett bra skyddsnät, när olyckan och sjukdommen eller arbetslösheten är framme...

Ps fast visst känns det fint att ha mer pengar i plånboken när man jobbar
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Kvällen är sen men tanken är klar - Sida 2 Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

Inlägg  blueheaven 2009-08-19, 12:09

Även regnbågen borde vid det här laget ha genomskådat kicken och sussen?

Nej maken till nonsensgaggande har väl sällan skådats?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Kvällen är sen men tanken är klar - Sida 2 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-19, 17:20

martin7lindgren skrev:Märkligt viån tlket stort behov många har att beskriva sig som slitande arbetare,och därmed rtjänar sina skattesänkningar, till skillnad mot alla som inte får någonting?

Varför lyckas Pedal och hans högervänner alltid beskriva att få vara frisk och arbetsför som ett straff?

Tror inte jag hört någon lyfta fram hur lyckligt lottad man är som får vara frisk och arbetsför,
    Vilket inte är alla förunnat!

Kan man sitta på detta forum från tidig morgon till sen kväll är man fullt arbetsför. Ännu en meningslös databeroende dag för Martin till som kommer sluta när den sista har loggat ur vilket brukar vara susx som vänt på dygnet för att leta nazister nattetid........
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-21, 20:23

Susz X skrev:Nopp- snarare för du enbart ger vibbar av självgodhet.
    Tycker oxå man ska känna att man kan leva på sin lön- men kan alla det?
    Och redan höinkomsttaare får mer- är det rätt?
    Borde det satsas på att få fler i arbete i stället?
    Hur mycket rena pengar ger jobbskatteavdraget efter skatt?

Jag kan bara hålla med! jag ser en självgod egoistisk gris framför mig när jag
    läser vad denne pedal skriver för smörja!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-21, 20:35

Ja visst är jag lyckligt lottad som trots mitt handiskapp och mina skador kan sitta upp?
    Något knappast du har och göra med R.O.F.L, vem tror du att du är,du äger väl inte rätten att kunna sitta upp!

Sedvanlig blånäsa, R.O.F.L med sin stora trut och barnets tunga?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-21, 20:39

Håller med dig Red Viktory, en borgare till som helgon förklarar sig själv genom att linda in sina vackra ord i bomull?
    Ännu en borgare som trampar runt i manegen!
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-08-22, 02:43

Susz X skrev:Nopp- snarare för du enbart ger vibbar av självgodhet.
    Tycker oxå man ska känna att man kan leva på sin lön- men kan alla det?
    Och redan höinkomsttaare får mer- är det rätt?
    Borde det satsas på att få fler i arbete i stället?
    Hur mycket rena pengar ger jobbskatteavdraget efter skatt?

Det handlar inte om att höginkomsttagare skall får mer utan det handlar om att alla som jobbar skall få mer. Ju fler som jobbar desto mer till de som verkligen behöver det. Du är en förtryckare av höginkomsttagare. Jobbskatteavdraget ger bra mkt mer pengar till staten än vad akassan gör om vi säger så! Vi talar om stora grupper av människor som får det sämre genom höjda bidrag. Alla de som väljer att utnyttja det åsamkar i sin tur att de som verkligen behöver det får lida. Ser du du är en större förtryckare än jag och, om det är mätbart, en mindre humanist!!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-22, 02:47

martin7lindgren skrev:Ja visst är jag lyckligt lottad som trots mitt handiskapp och mina skador kan sitta upp?
    Något knappast du har och göra med R.O.F.L, vem tror du att du är,du äger väl inte rätten att kunna sitta upp!

Sitter han uppe nu i kväll igen, när sjutton sover han?

Javisst ja det gör han när alla andra jobbar!

Martin sicken kille! lol!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-22, 04:01

martin7lindgren skrev:Ja visst är jag lyckligt lottad som trots mitt handiskapp och mina skador kan sitta upp?

Har du varit ute och hämtat välfärdschecken,den som arbetande svenskar ger dig möjligheten till?
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-08-22, 11:00

R.O.F.L skrev:

Har du varit ute och hämtat välfärdschecken,den som arbetande svenskar ger dig möjligheten till?

Lite lustigt att det som var ett par amputerande tår nu är så pass att han har sådana skador att han knappt kan sitta upp....

Ge honom ett halvår till så sitter han i rullstol...

Vattenmytomanen Martin når nya höjder i sitt ljugande...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 19:17