Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
blueheaven
råttan.
theward
MartinLindgren
lazy
Susz X
KickTheRasist
PE Dal
12 posters

    Kvällen är sen men tanken är klar

    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 01:41

    Nyligen tillbaka,sent på förnatten till min livsborg, trött fundersam och fritidsberövad.Flertalalet dagars långvarigt engagemang i min yrkesutövning har satt sina spår.
    Det såkallade Jobbskatteavdraget,en arbetsskattereform som äntligen till sist premierar arbetsinsats och flit. Very Happy
    Bonus till de som skapar välfärden,är inte det en reform i tiden??,.Jobbskattesänkningen,,, en reform som får mig att trots allt känna mig uppskattad efter en överinsats?

    Vill Socialdemokraterna ändra på detta??? confused
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-19, 01:57

    citat:
    "Nyligen tillbaka,sent på förnatten till min livsborg, trött fundersam och fritidsberövad.

    Hejsan Svejsan vad är detta som gör dig fundersamt??


    citat:
    "Flertalalet dagars långvarigt engagemang i min yrkesutövning har satt sina spår. "


    Ok typ som vad månne ??

    citat:
    "Det såkallade Jobbskatteavdraget,en arbetsskattereform som äntligen till sist premierar arbetsinsats och flit. Very Happy "

    Ok har du problem med skatteavdraget??

    citat:
    "Bonus till de som skapar välfärden,är inte det en reform i tiden??,.Jobbskattesänkningen,,, en reform som får mig att trots allt känna mig uppskattad efter en överinsats? "



    Har du skapat välfärden för att du skall vara "värd" denna månne ??

    citat:
    "Vill Socialdemokraterna ändra på detta??? confused[/quote]"


    Vill Moderaterna ändra på detta ??



    Wink
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Vad är detta bra för?

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 02:04

    Vilken form av såkallad nonsensreplikerande vill Du Herr Kick åstadkomma med detta Ditt formulärskrivande? undrar jag snarligen och sannerligen?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-19, 02:37

    citat:
    "Vilken form av såkallad nonsensreplikerande vill Du Herr Kick åstadkomma med detta"


    Det finns inte nonsens än det finns sanningen i flera nyanser , så till exempel du skriver lilla men på slutet blir det Rosa !!


    Smile



    citat:
    "Ditt formulärskrivande?"

    Formulerat skrivet eller icke är det frågan om !!

    Smile



    citat:
    "undrar jag snarligen och sannerligen?"


    I dagens förståelse finns ju enbart säkerligen eller troligtvis vilken väljer du??

    Shocked
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Hur?

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 02:43

    Hur kickar du rasister?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-19, 02:47

    PE Dal skrev:Hur kickar du rasister?

    Detta fråga kan ju svaras i flera nyanser .....

    Så hur skulle du vilja att jag skulle kicka rasisten i flera nyanser ??



    Ärligt talat detta händer på så sätt i mitt liv ...





    Vet inte hur det händer i ditt liv!!



    Twisted Evil
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Saktmodighet

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 02:53

    Förövrigt herr Kick, anser Jag högvordigast, att Dina inlägg är i paritet med den senildemente grannmedborgare som Jag dagligdags förser med livsnödvändighetens livsnödvändigheter in absurdum, där dessutom min saktmodiga personlighetsprofil kommer till sin fullt utstuderade rätt!!!
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Raaaaappppp

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 03:00

    Intressant svartvit rappvideo Du presenterade, men musikstilen tilltalar tyvärr inte mina högra emotionella hjärncellskonstellationer.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-19, 03:05

    citat:

    "Förövrigt herr Kick, anser Jag högvordigast, att Dina inlägg är i paritet med den senildemente grannmedborgare"


    Nej mannen jag är inte ens litet av din önskemål att jag skulle vara senildement CP som ni brukar ha här i Sverige i stora "mängder" diverse är detta enbart din önskemål men vad skall man göra ??




    Sånt brukar vi faktisk inte ha i mitt land ... så du kan försätta med din blatte bajseri hur mycket du vill!!


    Detta är icke min problem ....
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty godnatt Kicken

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 03:12

    Fortsätt Du med att kicka rasister,,, nu kryper Jag under lakanen, en ny jobbskatteavdragsdag kl 08:00 tar sin början ,,,Jag tillhör den medborgarbefolkning som tydligast och förmodligast på grund av en genetisk manipulation , enbart behöver 5-6 timmars sömn för att beskriva sig som utvilade.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  Susz X 2009-08-19, 03:16

    PE Dal skrev:Nyligen tillbaka,sent på förnatten till min livsborg, trött fundersam och fritidsberövad.Flertalalet dagars långvarigt engagemang i min yrkesutövning har satt sina spår.
    Det såkallade Jobbskatteavdraget,en arbetsskattereform som äntligen till sist premierar arbetsinsats och flit. Very Happy
    Bonus till de som skapar välfärden,är inte det en reform i tiden??,.Jobbskattesänkningen,,, en reform som får mig att trots allt känna mig uppskattad efter en överinsats?

    Vill Socialdemokraterna ändra på detta??? confused
    Inte för jag är sosse. moderat etc..- snarare människa men det du skriver är ett hån mot alla arbetssökande/arbetslösa ungdomar!
    Är du en sådan egoist att du inte ens vill se det- att allas framtid är ungdomarna...
    så även Sveriges..
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty SusX

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 03:20

    Är jag egoist för att jag jobbar och betalar skatt, 10 timmar varje dag,? det var det mest egodumma inlägg jag någonsin läst.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  Susz X 2009-08-19, 03:22

    Nopp- snarare för du enbart ger vibbar av självgodhet.
    Tycker oxå man ska känna att man kan leva på sin lön- men kan alla det?
    Och redan höinkomsttaare får mer- är det rätt?
    Borde det satsas på att få fler i arbete i stället?
    Hur mycket rena pengar ger jobbskatteavdraget efter skatt?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-08-19, 03:27, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-19, 03:25

    citat:
    "Fortsätt Du med att kicka rasister,,, nu kryper Jag under lakanen, en ny jobbskatteavdragsdag kl 08:00 tar sin början"

    Mannen det är helt förståeligt, men jag kommer att vakna 05.00 - am för att jag har lite Busines att lösa med en del av USA busines man money is talking!!




    citat:
    " ,,,Jag tillhör den medborgarbefolkning som tydligast och förmodligast på grund av en genetisk manipulation , enbart behöver 5-6 timmars sömn för att beskriva sig som utvilade."


    En fråga om du vaknar kl 08:00 och jag 05:00 är jag genetisk manipulerad??
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  Susz X 2009-08-19, 03:29

    Susz X skrev:Nopp- snarare för du enbart ger vibbar av självgodhet.
    Tycker oxå man ska känna att man kan leva på sin lön- men kan alla det?
    Och redan höginkomsttagare får mer- är det rätt?
    Borde det satsas på att få fler i arbete i stället?
    Är det rätt att fler väljer att jobba längre än till pensionsåldern pga
    ekonomiska skäl?
    Hur mycket rena pengar ger jobbskatteavdraget efter skatt för våra olika yrkesroller?
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Vibbar med negativ vibration

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 03:37

    Dina vibbar vibrerar av avund och missunnsamhet.

    Jag har betalat min skatt pliktenligt enligt rådande regeringsbeslut, sedan 15 års ålder, och aldrig behövt leva på andra medborgares arbetsinsatser.

    Därvidlag är jag både tacksam och mild i min inställning till de medborgare som inte haft samma turlighet och försyn i livet som jag har begåvats med.

    Betalar gärna skatt, bara den gynnar de medborgare som inte begåvats med samma genetiska gåvor som av försynen skänkts till mig.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty En senil kickfråga ställs

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 03:43

    "En fråga om du vaknar kl 08:00 och jag 05:00 är jag genetisk manipulerad??"

    Svar ja.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-19, 03:49

    PE Dal skrev:"En fråga om du vaknar kl 08:00 och jag 05:00 är jag genetisk manipulerad??"

    Svar ja.


    Hhahahha ok !!

    Men om jag säger till dig att jag sitter i nästan 36 "round" om och skriver kod för en företag ... vad kallar du mig för ???


    Ännu värre ??
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Koder och annat herr kiCK

    Inlägg  PE Dal 2009-08-19, 03:57

    Denna Din försörjningslivsstil bör och borde utan ombeskrivningar betecknas och dessutom kallas för en omutbar helt och hållet urban mutation i tiden.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-19, 04:11

    citat:
    "Denna Din försörjningslivsstil bör och borde utan ombeskrivningar betecknas ochdessutom kallas för en omutbar helt och hållet urban mutation i tiden."


    ok så du mennar att jag är en 700m8i3 ??



    Sant???
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  lazy 2009-08-19, 06:02

    Susz X skrev:Nopp- snarare för du enbart ger vibbar av självgodhet.
    Tycker oxå man ska känna att man kan leva på sin lön- men kan alla det?
    Och redan höinkomsttaare får mer- är det rätt?
    Borde det satsas på att få fler i arbete i stället?
    Hur mycket rena pengar ger jobbskatteavdraget efter skatt?

    Det Susz X hade du vetat om du hade jobbat men eftersom du
    uppenbarligen inte gör det så ska jag vara snäll o hjälpa
    dej lite, hitta på en inkomst du vill ha o räkna ut det.

    http://jobbskatteavdrag.se/
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  Susz X 2009-08-19, 06:10

    lazy skrev:
    Susz X skrev:Nopp- snarare för du enbart ger vibbar av självgodhet.
    Tycker oxå man ska känna att man kan leva på sin lön- men kan alla det?
    Och redan höinkomsttaare får mer- är det rätt?
    Borde det satsas på att få fler i arbete i stället?
    Hur mycket rena pengar ger jobbskatteavdraget efter skatt?

    Det Susz X hade du vetat om du hade jobbat men eftersom du
    uppenbarligen inte gör det så ska jag vara snäll o hjälpa
    dej lite, hitta på en inkomst du vill ha o räkna ut det.

    http://jobbskatteavdrag.se/
    Är du dum? Ja ställde frågan direkt till pedal...
    står väl inte där din nöt. Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-19, 09:03

    Märkligt vilket stort behov många har att beskriva sig som slitande arbetare,och därmed förtjänar sina skattesänkningar, till skillnad mot alla som inte får någonting?

    Varför lyckas Pedal och hans högervänner alltid beskriva att få vara frisk och arbetsför som ett straff?

    Tror inte jag hört någon lyfta fram hur lyckligt lottad man är som får vara frisk och arbetsför,
    Vilket inte är alla förunnat!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  theward 2009-08-19, 09:22

    jag jobbar iaf, visst ger det lite mera klirr i kassan, men eftersom jag sett avigsidorna ab jobbskatteavdraget i över 2 år.
    Så kan jag säga att vi klarar oss bättre utan det.

    Det sorgliga är folk inte verkar förstå att sänkt skatt i dagens läge urholkar välfärden.
    Det finns säkert utrymme för skattesänkningar om man först städar upp i alla offentliga instanser och tåpper alla hål dit skattepengar bara försvinner

    Precis som med sänkningen av a-kasan osv.. först måste man se till att det finns jobb..

    Fast denna regering har börjat bagvägen i både arbetsmarknads, sjukpolitiken ,skattepolitiken och småföretagen har de helt ignorerat
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  råttan. 2009-08-19, 09:47

    Jag håller inte med dig theWard. Jag tycker jobbskatteavdraget är en väldigt viktig rättvisereform. Det är viktigt att komma ihåg att sosseriet gjorde svenska arbetare till världens hårdast beskattade d:o. Det finns ingen rimlighet i den beskattningen.

    martin anser att arbetare gott kan betala hur mycket skatt som helst eftersom de ska vara så glada över att de är friska. Är det socialdemokratins nya giv? Skatt efter sjuklighet?

    Vidare hade vi hela en miljon som lyfte bidrag p.g.a sjukdom när socialdemokratin regerade. En siffra socialdemokratin jobbade hårt för att få upp till den nivån. Nu sitter vi med de problem som detta orsakade.

    Sponsored content


    Kvällen är sen men tanken är klar Empty Sv: Kvällen är sen men tanken är klar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 08:07