Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
MartinLindgren
Leena-66
visuellt
theward
fredrik rahm70
9 posters

    240 miljoner till psykiatrin

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 13:08


    visuellt kul att du skiter i mina frågor.. och bara kör på.. och som svar på dina Långa inlägg är.

    NÅNSTANS MÅSTE man BÖRJA att röja upp

    Att sjukpensionera allt och alla funkade INTE med 12års minne och facit i hand


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-13, 13:20, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Tyvärr

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-13, 13:18

    Tyvärr så tror jag inte att problemen inom psykiatrin kommer att bli bättre, för det krävs det stora kraft tag för. Det krävs att politiker själva besöker vården för att se vilka resurser som behövs, det krävs att pengar som ska gå till psykvården också kommer att göra det...För hamnar dessa pengar i fel ficka så gagnar inte detta psykvården... Stora förändringar/förbättrningar måste ske inom desa områden...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 13:19

    ANNA2LINK skrev:Tyvärr så tror jag inte att problemen inom psykiatrin kommer att bli bättre, för det krävs det stora kraft tag för. Det krävs att politiker själva besöker vården för att se vilka resurser som behövs, det krävs att pengar som ska gå till psykvården också kommer att göra det...För hamnar dessa pengar i fel ficka så gagnar inte detta psykvården... Stora förändringar/förbättrningar måste ske inom desa områden...

    NÅNSTANS MÅSTE man BÖRJA att röja upp

    Att sjukpensionera allt och alla funkade INTE med 12års minne och facit i hand...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Dessa

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-13, 13:19

    Dessa...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 13:21

    ANNA2LINK skrev:Dessa...
    anna ett tips?? om du trycker på "edit" kan du ändra dina inlägg och du...det är Lagligt att stava fel ibland.. cheers
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  visuellt 2009-03-13, 13:25

    fredrik rahm skrev:
    visuellt skrev:
    fredrik rahm skrev:Visuellt. det är ganska välkänt att om man får en RUTIN och ett visst socialt liv , dvs tvingas ut ifrån sin oftast skitiga lya där ångesten är ingrodda i väggarna,blir man friskare och mår bättre, snabbt går det med.

    (har allt för många kompisar som levt och LEVER så)

    och sedan innehöll ju förslaget som du ej heller uppenbarligen läst igenom NOGA mycket av utbildning och stödverksamhet.


    Jag TROR att många skulle må bättre med en relativt meningsfull samhaöll liknande verksamhet, dock ej samhall eftersom denna "rörelse" var rent av HORRIBEL i vissa städer.

    men som sagt det är som vanligt upp till KOMMUNERNA nu, vissa kommer att klara det, andra inte.

    För att klara av detta handlar det om att personen mår hyfsat bra i grunden. Gör den inte de så kommer detta ha motsatt effekt.

    Detta med få upp ryckt hemma, rutiner etc måste man först lägga grunden till själv, tex genom terapi. Då en adekvat terapi form, just för den problematik. Denna miljöinriktade terapi har ingen som helst vetenskaplig evidens baserade resultat att den ska överhuvudtaget hjälpa. Man behöver som sagt ingen som helst utbildning alls för att starta tex vårdhem med denna utbildning. Här handlar det många gånger om pengafiske än att hjälpa.

    Vet inte hur kraftig ångest som du har upplevt? Har du någon gång satt in mediciner som kan ge allvarliga biverkningar? Då riktigt illa, som man kan dö av? Har du provat? Ska man här då ut på sysselsättning, samtidigt som man inte får stöd av psykiatrin under insättningen? Eller så bor man på fel ställe i sverige och står utan vård överhuvudtaget.

    Denna reform är så riktad, så här kommer inte de med socialfobi, panikångest, lättare till medelsvår depression etc att falla in. Utan för personer med tyngre diagnoser som kan bli farliga vid vissa situationer.

    Många skulle må bättre av kunna söka sig en viss summa av kommunen och därmed kanske bygga på de saker som de mår bättre av. Inte någon samhall, för det skulle bli en kränkning, för många är väldigt högutbildade, många har faktiskt doktorerat etc...

    Här handlar det inte om tvinga. För tvinga har som sagt helt motsatt effekt! Tvång förvärrar än hjälper!

    Här talar jag faktiskt mycket utifrån egen erfarenhet. Jag är en av dessa som detta är riktad emot. Vet hur många vänner har det. Vet hur och vilken förödande effekt detta skulle ha. Skulle inte förvåna mig att många skulle bli tvingade gå från sitt jobb, genom att de är sjukskrivna eller har någon form av ersättning. Det som många lägger all energi på är att överleva dagen. Ska man tvinga ut dessa i jobb liknade sysselsättningar?

    kul att du skiter i mina frågor.. och bara kör på.. och som svar på dina Långa inlägg är.

    NÅNSTANS MÅSTE man BÖRJA.
    att sjukpensionera allt och alla funkade INTE med 12års minne och facit i hand

    Det har fungerat bra för många. Väldigt många. Däremot är gränserna vad som är tillåtet och vad som räknas som arbete är det som inte är bra för denna grupp! Mycket som är deras intresse, saker som skapar mening, klassas som arbete. Så här blir många lämnade att stirra in i väggen.

    På detta många av dessa har som sagt tidsbegränsad ersättning, så denna reform handlar då att plåstra om för kommunerna pga ökade antalet socialbidragstagare.

    Hade du läst från början, så har jag sagt att denna reform är bra, men då till de personer med helt annan problematik. Än just dessa, men psykisk sjukdom och psyksikt funktionshinder. Här handlar det omkring
    4% har borderline problematik i av 9 miljoner. Här handlar det om kanske 2% utav dessa som är långtidsjukskrivna. Många av dessa tvångsvårdas till och från.
    8% har en bipolär diagnos av 9 miljoner i Sverige. Här handlar det många gånger om sjukskrivning till adekvat behandling hittas.
    Personer med ren psykos sjukdom, personer som reagerar bra och positivt på skitzo medicinering.

    Många kommer att bli förvärrade i sin sjukdomsbild, må sämre och kanske inte få den respons som de behöver av sin medicin. Tex depression är vetenskapligt bevisat att det ger permanenta skador om man tvingas, tex jobba. Jag är en av dem. Kommer aldrig riktigt komma ur min depression utan jag har fått skador för jag har tvingat mig själv och trott att det har varit rätt. Kommer nu att bli tvingad att medicinera med någon av deemediciner som är för bipolär diagnos och om den jag sätter in nu inte fungerar så blir det lithium. Jag vill jobba och har inga andra planer. Hade jag kunnat ha sjukersättning som grund, fått möjligheten att bygga på en hobbyfirma och därigenom sälja det som jag skapar, eller få sätta ihop en dikt bok för skaffa inkomst. Hade jag aldrig behövt medicinera. Nu ser inte verkligheten ut så och jag har inget annat val.

    Absolut viktigaste handlar om att få skapa mening och därigenom känna sig värdefull. Här handlar det inte om vad man måste för alla andra måste längre. Jag önskar att samhället hade varit så tillåtande och accepterande. Att inte jante lagen hade tagit över och styrt.

    Den grupp som detta med adekvat terapi som skulle må bra och vara bra för, är inte ens inkluderade.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Ja sant

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-13, 13:26

    [color=darkblue]Ja sant någonstans måste man börja... Men sjukvårdens kris måste politikerna ta på allvar om svensk sjukvård ska bli bra. I dag fungerar vården si så där och alldeles för lite personal som gör att vården blir sämre.Tyvärr så har dessa nerdragningar i vården som skett dom senaste 10-15 åren förstört vården i Sverige vilket kommer att kosta mycket pengar för Sverige att "bygga upp igen" och då måste det finnas kunnigt folk i våra kommuner och landsting som inte bara sitter och bläddrar med sin statistik... Hittills har det varit si och så med det med, för satt rätt personer och bestämde om svensk sjukvård så skulle vården vara bättre än vad den är i dag...[/color]
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 13:28

    nej visuellt dessa berörs av alla dom ANDRA miljonerna alliansen satsat på psykvården liksom.

    och fortfarande har du 2 frågor som hänger och väntar och dessutom föregående regerings standard patent på sjuka och arbetslösa..och det var att sjukpensionera permanent.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 13:30

    anna att sjukvården är sjuk och att ständigt mera pengar INTE är lösningen är ej nån nyhet..

    Jag är tex för att totalt skrota landstinget vi har idag..och sparka alla småpåvar som slösar och smiter ifrån sitt ANSVAR.

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Är

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-13, 13:31

    Nej fredrik för så har det varit länge och sjukvården har många gånger inte blivit bättre trots detta vad det nu beror på.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 13:33

    ANNA2LINK skrev:Nej fredrik för så har det varit länge och sjukvården har många gånger inte blivit bättre trots detta vad det nu beror på.

    ett ganska enkelt svar är att landstinget liksom många staliga mynligheter och liknande blivit för inavlat för byråkratiskt och för stort och segdrivet..

    att ständigt pumpa in mera pengar i en båt som sjunker utan att ens täta hålen där dom läcker ut gagnar ingen.. Utan "politrukerna" och cheferna som styr med sina topplöner
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  visuellt 2009-03-13, 13:33

    fredrik rahm skrev:nej visuellt dessa berörs av alla dom ANDRA miljonerna alliansen satsat på psykvården liksom.

    och fortfarande har du 2 frågor som hänger och väntar och dessutom föregående regerings standard patent på sjuka och arbetslösa..och det var att sjukpensionera permanent.

    Ja, många gånger en bättre lösning, men många fick inte sysselsätta sig med de saker som de mår bättre av för det klassades som arbete. Utan många lämnades att stirra in i väggen. Jag är en av dem. Fick igen och igen åter igen höra att det som jag önskade göra var klassat som arbete, eller klarar du detta så klarar du av att arbeta.

    Hade detta inte funnits hade det sett helt annorlunda ut!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Jag

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-13, 13:35

    Jag är säker på att det har att göra med att fel folk sitter och bestämmer om frågor som dom inte vet tillräckligt mycket om. Politiker åker sällan ut i samhället och gör besök på sjukhus och så, dom har ofta för lite kontakt med vården och tvärtom. Det är den stora anledningen at svensk sjukvård har storabrister...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 13:36

    visuellt skrev:
    Man kan inte bolla i väg ansvaret på andra. Så regeringen bollar över det på kommunerna. Kommunerna bollar i väg det till de som kan erbjuda någon vettig sysselsättning. Som oftast ser bra ut på pappret... Shocked


    svar:
    så om jag ger dej 100 kr som du skall köpa mjölk, ost och bröd för..och du köper godis för dom..då är det MITT fel som gav dej pengarna, inte ditt som faktiskt sket i mina order och inköpslista?? =)


    skum tanke där..och som vanligt total ansvarsflykt tänkade alá (v) (s)

    Kärnfrågan blir då, skall REGERINGEN gå in och detaljstyra kommuners verksamhet?? <---fråga

    Eller skall vi ANSE att våra KOMMUNALPOLITIKER är kapabla nog?<---fråga



    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-13, 13:37, ändrad totalt 1 gång
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  visuellt 2009-03-13, 13:37

    ANNA2LINK skrev:Jag är säker på att det har att göra med att fel folk sitter och bestämmer om frågor som dom inte vet tillräckligt mycket om. Politiker åker sällan ut i samhället och gör besök på sjukhus och så, dom har ofta för lite kontakt med vården och tvärtom. Det är den stora anledningen at svensk sjukvård har storabrister...

    Får mig att tänka på mig. Åkte ut ur psykiatrin som färdigbehandlad... Nu kunde ta in mig igen pga rehabpotten och att jag kunde räknas som nysökande... confused
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  visuellt 2009-03-13, 13:39

    fredrik rahm skrev:visuellt skrev:
    Man kan inte bolla i väg ansvaret på andra. Så regeringen bollar över det på kommunerna. Kommunerna bollar i väg det till de som kan erbjuda någon vettig sysselsättning. Som oftast ser bra ut på pappret... Shocked


    svar:
    så om jag ger dej 100 kr som du skall köpa mjölk, ost och bröd för..och du köper godis för dom..då är det MITT fel som gav dej pengarna, inte ditt som faktiskt sket i mina order och inköpslista?? =)


    skum tanke där..och som vanligt total ansvarsflykt tänkade alá (v) (s)

    Kärnfrågan blir då, skall REGERINGEN gå in och detaljstyra kommuners verksamhet?? <---fråga

    Eller skall vi ANSE att våra KOMMUNALPOLITIKER är kapabla nog?<---fråga


    Svar på fråga 1
    Hade inte tagit mot 100 lappen. Hade heller svultit.

    Nej, här ska de vara personer med adekvat utbildning och som har erfarenhet som tar hand om detta!

    Tillägga, att personen själv får ställa villkor och att friheten att kunna utgå ifrån vad som personen mår bättre av och ger mening.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-13, 13:42

    visuellt skrev:
    fredrik rahm skrev:visuellt skrev:
    Man kan inte bolla i väg ansvaret på andra. Så regeringen bollar över det på kommunerna. Kommunerna bollar i väg det till de som kan erbjuda någon vettig sysselsättning. Som oftast ser bra ut på pappret... Shocked


    svar:
    så om jag ger dej 100 kr som du skall köpa mjölk, ost och bröd för..och du köper godis för dom..då är det MITT fel som gav dej pengarna, inte ditt som faktiskt sket i mina order och inköpslista?? =)


    skum tanke där..och som vanligt total ansvarsflykt tänkade alá (v) (s)

    Kärnfrågan blir då, skall REGERINGEN gå in och detaljstyra kommuners verksamhet?? <---fråga

    Eller skall vi ANSE att våra KOMMUNALPOLITIKER är kapabla nog?<---fråga


    Svar på fråga 1
    Hade inte tagit mot 100 lappen. Hade heller svultit.

    Nej, här ska de vara personer med adekvat utbildning och som har erfarenhet som tar hand om detta!

    Tillägga, att personen själv får ställa villkor och att friheten att kunna utgå ifrån vad som personen mår bättre av och ger mening.

    ganska dåliga svar och egentligen inga svar alls.. det är svåra frågor..

    Om nu staten skall detaljstyra vad kommuner gör med sina pengar..vad skall vi då ha kommuner till liksom


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-13, 13:43, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Helt klart

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-13, 13:42

    Ja helt klart skulle kontakten mellan vården och politiker vara bättre. Det brister i komunikatione här. Sen har inte politiker sin höga lön för ingenting. Dom måste visa sin "proffsighet" här och visa att dom är både experter på hur sjukvården ser ut och samtidigt vara duktiga politiker. Politikernas roll är jätteviktig här.
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  visuellt 2009-03-13, 13:46

    ANNA2LINK skrev:Ja helt klart skulle kontakten mellan vården och politiker vara bättre. Det brister i komunikatione här. Sen har inte politiker sin höga lön för ingenting. Dom måste visa sin "proffsighet" här och visa att dom är både experter på hur sjukvården ser ut och samtidigt vara duktiga politiker. Politikernas roll är jätteviktig här.

    Vissa politiker använder sig av referensramar och personer som de har kontakt med som har egen erfarenhet. Dock väldigt få...
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  visuellt 2009-03-13, 13:47

    fredrik rahm skrev:
    visuellt skrev:
    fredrik rahm skrev:visuellt skrev:
    Man kan inte bolla i väg ansvaret på andra. Så regeringen bollar över det på kommunerna. Kommunerna bollar i väg det till de som kan erbjuda någon vettig sysselsättning. Som oftast ser bra ut på pappret... Shocked


    svar:
    så om jag ger dej 100 kr som du skall köpa mjölk, ost och bröd för..och du köper godis för dom..då är det MITT fel som gav dej pengarna, inte ditt som faktiskt sket i mina order och inköpslista?? =)


    skum tanke där..och som vanligt total ansvarsflykt tänkade alá (v) (s)

    Kärnfrågan blir då, skall REGERINGEN gå in och detaljstyra kommuners verksamhet?? <---fråga

    Eller skall vi ANSE att våra KOMMUNALPOLITIKER är kapabla nog?<---fråga


    Svar på fråga 1
    Hade inte tagit mot 100 lappen. Hade heller svultit.

    Nej, här ska de vara personer med adekvat utbildning och som har erfarenhet som tar hand om detta!

    Tillägga, att personen själv får ställa villkor och att friheten att kunna utgå ifrån vad som personen mår bättre av och ger mening.

    ganska dåliga svar och egentligen inga svar alls.. det är svåra frågor..

    Om nu staten skall detaljstyra vad kommuner gör med sina pengar..vad skall vi då ha kommuner till liksom

    Här är det nog att den enskilde personen själv, ska få söka pengar. För att kunna få sysselsätta sig med de saker som de mår bättre av, som ger dem meningskapande och meningsfullhet.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Styr

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-13, 13:51

    Det är ju faktiskt politiker som styr och bestämmer över svensk sjukvård, framför allt när det gäller ekonomin. Detta med ekonomin i sjukvården är ju den största bristen på kunskap anser jag... Ja helt enkelt hur mycket pengar som sjukvården behöver. Sen är det ju finanskris i dag och detta gör det ju inte lättare för våra politiker...
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  visuellt 2009-03-13, 13:54

    Däremot ska man inte heller bolla omkring med människor, speciellt sjukdomar som man saknar kunskap kring.

    Bolla omkring mera för att snygga till statistiken. Inte för att skapa mening eller meningsfullhet.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Juu..

    Inlägg  Leena-66 2009-03-13, 13:54

    Nu är vi inne på 2009...det kommer att vara år där mässandet om storsatsningar fyller rubrikerna...ministeriebesöker på olika sjukhus och skolor etc kommer att visas, eftersom det handlar ju om att visa att man bryr sig...framför allt tanken på nästa års val.Mycket fina löften, och fina uttalanden till media försöker varje parti fiska röstberättiga sympatisörer...men vad kommer att hända efter valet?
    Mässandet om "nu ska vi satsa på ungdomar..." "nu ska vi satsa på dom sjuka.." "nu ska vi satsa på pensionärer..." "nu ska vi storsatsa på psykvården..." "om vi vinner valet kommer vi satsa på...."
    Dom flesta som vinner på dessa storsatsningar är oftast dom administrativa, som ska kartlägga och utreda, och när dom är färdiga, då kommer det vanliga "pengarna är slut"
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  Leena-66 2009-03-13, 13:58

    Leena-66 skrev:Nu är vi inne på 2009...det kommer att vara år där mässandet om storsatsningar fyller rubrikerna...ministeriebesöker på olika sjukhus och skolor etc kommer att visas, eftersom det handlar ju om att visa att man bryr sig...framför allt tanken på nästa års val.Mycket fina löften, och fina uttalanden till media försöker varje parti fiska röstberättiga sympatisörer...men vad kommer att hända efter valet?
    Mässandet om "nu ska vi satsa på ungdomar..." "nu ska vi satsa på dom sjuka.." "nu ska vi satsa på pensionärer..." "nu ska vi storsatsa på psykvården..." "om vi vinner valet kommer vi satsa på...."
    Dom flesta som vinner på dessa storsatsningar är oftast dom administrativa, som ska kartlägga och utreda, och när dom är färdiga, då kommer det vanliga "pengarna är slut" eller "vi fick för liten resurser."
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Tyvärr

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-13, 14:02

    Ja tyvärr Leena så har du rätt där... När det börjar närma sig valtider så ska politiker lova och lova och lova, sen är det bra om dom håller vad dom lovar också.

    Sponsored content


    240 miljoner till psykiatrin - Sida 2 Empty Sv: 240 miljoner till psykiatrin

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 02:17