Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

LEVE MONA SAHLIN...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 17 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 00:05

Jodå,visst kan jag det,och det ska jag tala om för dig Mr.Råtta för jag vet att du är så djävla korkad att om du inte får det bokstaverat så står du där med vidöppen käft och fattar ingenting,

Men punkt NR:1 i det rödgröna samarbetet är att med alla medel som finns vinna valet 2010,och förpassa alliansen ut ur rosenbad,
    Som bonus vet vi att sådana som du blir vansinniga över den stundande valförlusten,

Sen kommer du få veta en hel del till i slutet på oktober, då sossarna håller sin partikongress!

Annars har oppositionspartierna sina hemsidor där du kan gå in och stilla din nyfikenhet, men det vill du nog inte för då kan du ju inte sitta här på forumet och dumförklara dig själv,
    Sen vet ju jag att ditt intresse varken är rött eller blått, jag vet precis vilken ideologi du förespråkar
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-31, 00:16

Men Lars Ohly har ju sagt att de inte kommer att vara
    överens innan valet, ljuger han? Sen att de är överens
    om att med alla medel vinna, det har du nog rätt i för
    det är nog det enda de är helt överens om. Wink
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 08:55

martin7lindgren skrev:Jodå,visst kan jag det,och det ska jag tala om för dig Mr.Råtta för jag vet att du är så djävla korkad att om du inte får det bokstaverat så står du där med vidöppen käft och fattar ingenting,

Men punkt NR:1 i det rödgröna samarbetet är att med alla medel som finns vinna valet 2010,och förpassa alliansen ut ur rosenbad,
    Som bonus vet vi att sådana som du blir vansinniga över den stundande valförlusten,

Sen kommer du få veta en hel del till i slutet på oktober, då sossarna håller sin partikongress!

Annars har oppositionspartierna sina hemsidor där du kan gå in och stilla din nyfikenhet, men det vill du nog inte för då kan du ju inte sitta här på forumet och dumförklara dig själv,
    Sen vet ju jag att ditt intresse varken är rött eller blått, jag vet precis vilken ideologi du förespråkar

He-he-he, att de vill vinna valet är ingen valfråga martin lille. Tror inte väljarna blir så imponerade om det är de bästa de har att komma med.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 10:01

Är inte att vinna nästa val en valfråga,Hmmm...? scratch
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 10:06

Oppositionen harv hela tiden sagt att utöver den gemensamma valplattformen går partierna till vat på sin egen polik, inte som alliansen moderaternas

Reinfeldt avslutade ju sin stämma med att säga vi går till val påatt sverige även nästa mandtaperiod styrs av en modaratstyrd regering?

Undrar om dom tre små också går till val på en moderatstyrd regering, vill inte dom också styra och driva sin politik?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 10:17

Sossarna kommer driva som valfråga att vården ska certifieras,inspektörer utbildade inom dom olika områdena certifierar vårdgivare så att man får lika bra vård var man än bor i landet, och för att förebygga felbehandlingar,

Inte som idag olika kvalitet på vården beroende på var man bor, vid missförhållanden ska certifikaten kunnas dras in till felen är åtgärdade,
    Idag måste först en felbehandlig har skett och först efter en anmälan utreds vad som gick fel,

Ingen ska behöva få höra om man felbehandlas att man får skylla sig själv för man valt vården själv,
    Ett bra förslag och en viktig valfråga!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 10:17

Att vinna valet kan väl möjligen ses som ett mål för yrkespolitiker. För folket handlar det dock om vad politikerna avser använda eventuell valseger till. Att martin inte förstår detta är ytterligare anledning att ifrågasätta hans bakgrund.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 10:20

Certifiering av vården tycker jag är ett bra förslag. Man får väl utgå ifrån att det gäller samtlig vårdgivare inklusive landstinget. Vidare får man väl utgå ifrån att läkare som alltför lättvindigt sjukskriver på patientens begäran kommer att ifrågasättas, eller hur?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 10:58

Vem vet,man kanske också ifrågasätter läkare som i första hand inte ger patienter den vård som krävs i rädsla att hamna i onåd själva hos FK och socialstyrelsen som går helt på alliansens direktiv, och hellre utförsäkrar sjuka framför att riskera hamna i onåd själva?

Men som sagts tidigare Mr.Råtta du kan förvänta dig många obehagliga överaskningar under livets gång som ändra ljudet i din skrammlande skälla,

Hur gammal är du strax under 40 kanske,du börjar komma upp i dom åren när vad som helst kan hända?
    Men mentalt låter du mycket yngre, vi har alla trott att det händer inte oss,så du ligger väl bara efter i utvecklingen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 11:01

Nu får man ju anta att det största målet för våra politiker oavsett partifärger är att vinna valet 2010,
    Alltså i högsta grad en valfråga, men inget jag kommer ödsla krut pågenom att tjabbla med dig, men yla på du Mr.Råtta!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 11:39

martin7lindgren skrev:Vem vet,man kanske också ifrågasätter läkare som i första hand inte ger patienter den vård som krävs i rädsla att hamna i onåd själva hos FK och socialstyrelsen som går helt på alliansens direktiv, och hellre utförsäkrar sjuka framför att riskera hamna i onåd själva?

Men som sagts tidigare Mr.Råtta du kan förvänta dig många obehagliga överaskningar under livets gång som ändra ljudet i din skrammlande skälla,

Hur gammal är du strax under 40 kanske,du börjar komma upp i dom åren när vad som helst kan hända?
    Men mentalt låter du mycket yngre, vi har alla trott att det händer inte oss,så du ligger väl bara efter i utvecklingen!

Är det rödgröna röran som kommer orsaka dessa obehagligheter du hela tiden pratar om?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 11:40

martin7lindgren skrev:Nu får man ju anta att det största målet för våra politiker oavsett partifärger är att vinna valet 2010,
    Alltså i högsta grad en valfråga, men inget jag kommer ödsla krut pågenom att tjabbla med dig, men yla på du Mr.Råtta!

Man måste nog vara yrkespolitiker för att se det på det sättet. Alternativt - totalt pantad.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 11:59

Det får stå för din räkning Mr.Råtta?
    Men den politiker som inte ser en valseger som valfrågan Nr:1 kan kasta in handuken precis som du gjort på direkten?

Sa inte också självaste Reinfeldt i sitt avslutningstal på sin moderatstämma att högst på agendan stog att få fortsatt förtroende och vinna valet?

SJÄLVKLART ÄR POLITIKERNAS FRÄMSTA MÅL ATT VINNA VALET 2010, EN VALFRÅGA,FRÅGAN ÄR HUR DU SKA KLASSAS SOM I VANLIG ORDNIG FÖRNEKAR ALLT SOM INTE DU TROR,
    BARA PÅTALA ATT MAN ANTINGEN ÄR YRKESPOLITIKER ELLER DUM I HUVUDET NÄR MAN INTE DELAR DIN ÅSIKT, VISAR JU VEM SOM ÄR DUM I HUVUDET!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 12:34

Rödgröna rörans valminfest kommer alltså enligt martin att se ut ungefär så här:

1. Vi vill vinna valet 2010.

2. Vet inte

När Alliansen vann 2006 hade man jobbavdraget som punkt nr. 1. Inte att vinna valet. Det är ju en patetisk valfråga. Att vinna valet må vara målet, men det är inte i sig en vafråga.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 13:42

Det rödgröna regeringsalternativet kommer att presenteras som utlovats för oss väljare i god tid innan valet 2010!

Självklart är det högsta målet att vinna valet,vad är svårt att förstå!
    Finns ingen anledning att hasta fram en ogenomtänkt gemensam politik som alliansen gjort,och tvingas backa gång efter gång,på grund av misslyckade beslut!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 13:45

Så du säger det,att vinna valet 2006 var inte den största målsättningen för alliansen?

Återigen ett lysande påtalande från den korkade Mr.Råtta! No
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 13:55

Du är verkligen ett fån.

Du har inte en aning om vad rörans valmanifest kommer bestå av. Ändå är du säker på att du stöder det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 14:14

Hur löser vi det här Mr.Råtta, vi har ungefär samma tankar om varandra?
    Sålänge du riktar dig mot mig så kommer du aldrig få stå oemotsagd?

Jag viker inte ner mig för en sån som dig,NO WAY!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 14:18

Det gör inget att vi har olika åsikter. Skillnaden är att du har svårt att stå för dina. Säg mig, vad hoppas du på för konkreta åtgärder i rörans valmanifest? Eller bryr du dig inte vad de vill göra vid en eventuell seger?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 14:30

Svårt att stå för mina åsikter, NO WAY!
    DET ÄR JU DET JAG GÖR VARJE DAG, VEM HAR HÖRT MIG SVAJA I DET JAG TROR PÅ?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 14:53

Dina åsikter är ju hela tiden en kopia av Toblerones.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-31, 14:58

Kopia av Toblerone? Hur är det möjligt, du menar att jag är godis då?
    Ja då har väl tjejerna i mitt liv rätt då?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 15:39

Vad skulle du själv vilja se för konkret i rörans valmanifest?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-31, 16:53

råttan skrev:Vad skulle du själv vilja se för konkret i rörans valmanifest?

Vi får nog vänta och se? Laughing
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-31, 21:08

Om sådar 7-10 månader förklarar nog martin att han till 100% sympatiserar med rörans valmanifest - mer bidrag åt folket.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 19:38