Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

LEVE MONA SAHLIN...

blueheaven

Antal inlägg : 5228

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 7 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  blueheaven 2009-08-12, 14:40

Sniperace skrev:

de sover under en del av den tid de är lediga, det är 16 timmar att välja.

ex de som slutar kl 07 på morgonen, väntar ofta med sömnen till kl 16, för att sova tills de ska till jobbet igen, många som börjar kl 14, handlar innan de går till jobbet.

det finns många olika möjligheter....

men visst sjukpenionärer handlar säkert hellre på dagen än efter arbetstid, kanske av välvilja att inte orsaka köer och trängsel när de vanliga dagarbetarna har möjlighet att handla

Okej jag ger mig......förklara bara hur nära 50%-iga skattesatser inte räcker till att försörja 5-10% av befolkningen! Laughing
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-12, 14:47

blueheaven skrev:
    Sniperace skrev:

ex de som slutar kl 07 på morgonen, väntar ofta med sömnen till kl 16, för att sova tills de ska till jobbet igen, många som börjar kl 14, handlar innan de går till jobbet.

men visst sjukpenionärer handlar säkert hellre på dagen än efter arbetstid, kanske av välvilja att inte orsaka köer och trängsel när de vanliga dagarbetarna har möjlighet att handla

Okej jag ger mig......förklara bara hur nära 50%-iga skattesatser inte räcker till att försörja 5-10% av befolkningen! Laughing

Staten, kommuner,landsting är tungrodda apparater som det försvinner mkt pengar ur under resans gång. ineffektiva mao
    Sen är det fler är 10% som ska försörjas om an räknar de som har riktig pension också.
    Samt barn med mera

Skatettrycket väl större än 50 i totalen förövrigt.
    Man måste förstå vad mkt skatten ska räcka till också
    Vägar,sjukvård, skola, vatten avlopp, försvar plus en hel annatsom ankanske inte alltid tänker på men tar förgivet
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-08-12, 14:52

blueheaven skrev:
    Sniperace skrev:

På grund av matsodontbyråkrati som ska försörja en massa pårmbärare och utredare, gruppchefer underchefer och staber osv......
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-12, 15:35

Självklart unviker man ju kollektivtrafik och stan under rusningstid så gott det går,
    Varför stångas och trängas med en massa människor i onödan,särskilt nu i influensatider är det ju inte helt fel!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-12, 19:46

theward skrev:
    blueheaven skrev:
    Sniperace skrev:

Staten, kommuner,landsting är tungrodda apparater som det försvinner mkt pengar ur under resans gång. ineffektiva mao
    Sen är det fler är 10% som ska försörjas om an räknar de som har riktig pension också.
    Samt barn med mera

Skatettrycket väl större än 50 i totalen förövrigt.
    Man måste förstå vad mkt skatten ska räcka till också
    Vägar,sjukvård, skola, vatten avlopp, försvar plus en hel annatsom ankanske inte alltid tänker på men tar förgivet

Räkna ihop vad vägar, sjukvård, skola, vatten, avlopp och försvar kostar så finner du att det bara är en liten del av det totala skatteuttaget.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-13, 09:46

Om dagens United minds/AB:s mätning varit valsiffror, borde ju till och med den punchiga Mr.Råtta med vänner kunna räkna ut vad sveriges nästa statsminster skulle heta! Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-13, 10:00

Hmmmmm, nu har väl iof Toblerone sagt blankt nej till samarbete med sd, eller?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-13, 11:03

Ja Mona Sahlin har sagt nej till samarbete med SD, men jag förstår att det stör dig Mr.Råtta!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-13, 11:15

En undersökning gjord av muppar i semestertid stör mig inte ett dugg martin lille.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-13, 11:20

Det är ditt problem Mr.Råtta, du ser ju allt som muppar, som i stämmer överens med din värld,
    Du själv då, vad är du för något,kanske en blånäst högermupp, eller är du som din vännina madame Lazy,något gudomligt högre väsen som seglar högt över alla andra, Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-13, 11:25

Det är inget problem att jag kallar en mupp för en mupp. T.o.m opinionsinstitutet själva sågade ju sin egen undersökning jäms med fotknölarna.

Rent begåvningsmässigt står de flesta en bra vit över din låga nivå martin.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-13, 14:39

Du säger alltså att du Mr.Råtta står högt över min nivå, du säger alltså att du är bra, och jag dålig?

Är det till din fördel att du gillar att nosa grabbar i baken också?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-13, 16:17

Ditt andra stycke bevisar ju att jag har rätt när det gäller att din begåvning har stora brister. Det visas ju också av hur det gått för dig.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-13, 16:22

suck...,ja du Mr.Råtta, precis som det jag säger gällande dig också står över alla tvivel, tycker jag?

Att du sen går under namnet råtta säger ju också en hel del,don efter person påstår jag!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-13, 19:13

martin7lindgren skrev:suck...,ja du Mr.Råtta, precis som det jag säger gällande dig också står över alla tvivel, tycker jag?

Att du sen går under namnet råtta säger ju också en hel del,don efter person påstår jag!

martin lille,

Du säger att jag är bög, rasist, nazist och pedofil...Den enda slutsats som kan dras av det är att du är ett fån.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-13, 20:28

Har jag sagt att du är bög? Jag själv använder aldrig ordet,
    Men om du känner dig träffad för jag talade om för dig, eftersom du flänger mig i bakhasorna från morgon till kväll, med nosen i vädret, för du går väl inte baklänges,

Att jag är hetero,alltså bortkastad tid att hänga mig i baken, som du gör,för jag är hetero, lever med min kvinna och sambo sen länge,

För du är väl en kis, eller hur?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-13, 20:43

Du har som sagt inte bara kallat mig bög. Du har även kallat mig nazist, rasist och pedofil. vilket bara visar du saknar argument. du passar i den rödgröna röran.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-13, 21:55

Hmmm..., Märkligt hur du inbillar dig saker och suger åt dig som en svamp?
    En sak står jag för du och Hitler har samma syn på sjuka, handikappade och äldre, ni ser oss som tärande och lata, du kan aldrig lasta över din skit på
    mig Mr.Råtta!

Skulle det vara konstigt att jag undrar varför en kis hänger mig i bakhasorna från morgon till kväll?

Vad skulle du själv göra om en kis hängde efter dig i bakhasorna som en blodigel,
    Klart att jag undrar, Mr.Råtta?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-13, 21:57

Psst..., Mr.Råtta, det är du som säger bög, inte jag! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-13, 22:00

Men å andra sidan, du får väl ha vilken läggning du vill, det är ju inte min sak, Mr.Råtta!

Jag vet väl inte vad du har för läggning, det är du som tjatar om bögar och pedofiler? No
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-13, 22:19

Visserligen är det bra att du tar avstånd från det du skriver. Å andra sidan är det mindre bra att du inte kan stå för det du skriver.

Du fattar ju inte ens vad jag har för syn på sjuka och handikappade. Jag ser dem som en potetiell tillgång. Du ser dem som bidragstörstande vårdpaket. Det är rätt så tydligt vems uppfattning som ligger närmast Hitler. Det är inte min.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-14, 10:17

Vad menar du,Mr.Råtta, du ser människorna du talar om som tärande och lata som en tillgång?

I vilken grupp placerar du då människor, som är sjuka och handikappade som inte kan jobba?

Förövrigt så tar jag inte avstånd från det jag säger, står för varenda ord!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-14, 10:53

martin7lindgren skrev:Vad menar du,Mr.Råtta, du ser människorna du talar om som tärande och lata som en tillgång?

I vilken grupp placerar du då människor, som är sjuka och handikappade som inte kan jobba?

Förövrigt så tar jag inte avstånd från det jag säger, står för varenda ord!

På sitt sätt är det bra att du står för vad du säger. jag lägger till det till min lista. Men med tanke på vad du faktiskt skrivit tidigare så får det dig att framstå i ganska dålig dager.

jag tror inte på att dela in människor i grupper så hårt som du vill martin. Men de flesta sjuka är ju snart friska och kan därmed ses som en potentiell tillgång. de vill ju inget hellre än att arbeta, eller hur?

Många handikappade kan och vill jobba, vilket jag själv ser exempel på dagligen. Man behöver inte gå sjukskriven resten av livet för att man har lite ont i tån.

De lata individerna ser det dock mörkare ut för. De är ingen ingen tillgång någonstans. Oftast är de heller inte speciellt sjuka. De vill bara ha bidrag och slippa jobba.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-14, 15:41

Din lista, det var värst?
    Du vet var jag tycker dina listor hör hemma, sånukan du sätta upp det på listan också,martin tycker din lista hör hemma på muggen?

Undrar om du drömmer om mig också, Mr.Rådis,om så är fallet så får man hoppas att det är mardrömmar! Wink

FANTASTISKT SÅ BESATT DU ÄR AV MIG OCH MIN PERSON!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-14, 15:43

martin7lindgren skrev:Din lista, det var värst?
    Du vet var jag tycker dina listor hör hemma, sånukan du sätta upp det på listan också,martin tycker din lista hör hemma på muggen?

Undrar om du drömmer om mig också, Mr.Rådis,om så är fallet så får man hoppas att det är mardrömmar! Wink

FANTASTISKT SÅ BESATT DU ÄR AV MIG OCH MIN PERSON!

Håller med dig martin! där kan man tala om förföljesemani!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:56