formsvackan 2009-03-12, 21:13
ja det var FACKET som lyckades med detta som du så fint skriver nedlåtande( som vanligt) jag var Bartender men blev av med provision och garantilön och fick TIMLÖN.(bra om man jobbade i Örkeljunga pizzeria med 2 gäster om dagen dock)
Tomte. Alla mina anställda har betydligt högre löner än de kollektivavtalade. Om jag med hänvisning till detta skulle sänka deras löner, skulle de bli förbaskade på mig, inte facket. Lönen är en mått på arbetsgivarens, inte fackets värdering av dig och din arbetsinsats.
Japp jag springer i ekorrhjulet, jag vägrar att leva på "välfärden" som å många av dina "kamrater" och din natur verkar vara att..skriva i forum ..och tänka ut Konspirationer och som redcloud säger "putsa din kalashnikow".
Jag snurrar också på hjulet efter bästa förmåga. Det gör också alla mina "kamrater", ingen av dem "lever på välfärden". Någon kalashnikov har jag tyvärr inte, men ett gammalt luftgevär finns någonstans i gömmorna. Duger det om jag gnuggar litet på detta ? Jag skulle i och för sig kunna be RC hjälpa mig, men som hårt ekorrhjulsspringande gymnasielärare har han nog tyvärr inte tid.
Samt ständigt försöka dig på otrevligheter och en sorglig "!härskarteknik" utan nån större substans, för Hör och HÄPNA du har ej Njet inte no nein presterat ett svar på HUR dina "Drömmar" skall genomföras ännu?=)
Jag bekymrar mig inte över hur mina "drömmar" ska genomföras. Detta sköter sig själv i och med att dagens sekunda system redan havererat. Det är bara att avvakta och se vad som kommer istället, samt naturligtvis hålla tummarna för att designen visar sig mindre obegåvad denna gång. Ska vår civilisation överleva måste den vara det. Min förhoppning är den att du inte ska behöva springa lika fort i ekorrhjulet framöver.
Ett avskaffande av räntan är vägen framåt. Det vore trevligt om du nu kunde läsa, förstå och låta bli att efterfråga samma sak om och om igen.