Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
GustavAnder
Redvictory
Kakmonstret
formsvackan
SiP
R.O.F.L
DMustaine
Thetaxpayer
Susz X
mimra
marxisten
Regndrottning
Infra
17 posters

Vann USA Irakkriget?

Omröstning

Vem vann?

[ 4 ]
    Vann USA Irakkriget? - Sida 3 Bar_left44%Vann USA Irakkriget? - Sida 3 Bar_right [44%] 
    [ 3 ]
    Vann USA Irakkriget? - Sida 3 Bar_left33%Vann USA Irakkriget? - Sida 3 Bar_right [33%] 
    [ 2 ]
    Vann USA Irakkriget? - Sida 3 Bar_left22%Vann USA Irakkriget? - Sida 3 Bar_right [22%] 

Totalt antal röster: 9
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Vann USA Irakkriget? - Sida 3 Empty Sv: Vann USA Irakkriget?

Inlägg  Susz X 2009-09-22, 10:48

Citat:

"Sedan början av 90-talet har USA, Storbritannien och Australien
    använt ammunition som innehåller utarmat uran
    (depleted uranium = DU) på olika krigsskådeplatser, mest i
    Irak men också i Afghanistan och på Balkan. I dessa områden
    har förekomsten av olika former av cancer och fosterskador
    ökat dramatiskt bland civilbefolkningen. Även
    amerikanska och brittiska soldater som deltog i kriget mot
    Irak 1991 har fått en rad olika sjukdomar, det s k
    Gulfkrigssyndromet. Många har avlidit. USA har förnekat
    sambandet mellan användningen av DU och dessa sjukdomar
    och har vid flera tillfällen bromsat forskning och rapportering"

http://www.uraniumconference.org/du-broschyren.pdf
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Antal inlägg : 847

Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-22, 11:55

Susz X skrev:Sv: ezzlirsk..
    Jag är min egen boss - så knip och försök inte skapa en massa skit som inte finns enbart i ditt arsle till försök till tänk och falsk propagandaspridning..
    Hur kan nån falla så lågt ?!Sorgligt!!!
    VAD har du tänkt vinna på det? Ett osynliggörande av massförstörelsevapnens effekt?

Du är ju forumets egen propagandamaskin. Du arbetar aktivt för att "publicera" diverse snyftartiklar och bilder som egentligen inte har något att göra med sammanhanget. Ungefärligt med din bild på några amerikanska soldater som står framför kameran. Dessa soldater är - troligen enligt din antydan - mördare och hänsynslösa krigsförbrytare för att de råkar se lite "arga" ut. Detta om något är falsk ryktesspridning och klassisk snyftpropaganda. Om du inte försökte påvisa att dessa soldater var mördare och "vedervärdiga", varför ens bifoga bilden i tråden?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-09-23, 00:27

Ezzlirsk skrev:
    Susz X skrev:Sv: ezzlirsk..
    Jag är min egen boss - så knip och försök inte skapa en massa skit som inte finns enbart i ditt arsle till försök till tänk och falsk propagandaspridning..
    Hur kan nån falla så lågt ?!Sorgligt!!!
    VAD har du tänkt vinna på det? Ett osynliggörande av massförstörelsevapnens effekt?

Du är ju forumets egen propagandamaskin. Du arbetar aktivt för att "publicera" diverse snyftartiklar och bilder som egentligen inte har något att göra med sammanhanget. Ungefärligt med din bild på några amerikanska soldater som står framför kameran. Dessa soldater är - troligen enligt din antydan - mördare och hänsynslösa krigsförbrytare för att de råkar se lite "arga" ut. Detta om något är falsk ryktesspridning och klassisk snyftpropaganda. Om du inte försökte påvisa att dessa soldater var mördare och "vedervärdiga", varför ens bifoga bilden i tråden?

Du verkar göra som jag gjorde när jag "läste tidningar" som liten. jag tittade bara på bilderna. Du måste läsa inlägget för att förstå bilden på soldaterna. De håller religösa skrifter i händerna och Sussens inlägg tanerar just religiositeten hos de Västerländska soldater.

http://claeskrantz.se/arkivet/3239

Senast ändrad av Infra den 2009-09-23, 01:53, ändrad totalt 1 gång
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-23, 00:35

Infra skrev:

Du verkar göra som jag gjorde när jag "läste tidningar" som liten. jag tittade bara på bilderna. Du måste läsa inlägget för att förstå bilden på soldaterna. De håller religösa skrifter i händerna och Sussebs inlägg tanerar just religiositeten hos de Västerländska soldater.

Så plötsligen är det fel att vara religionsutövare så länge man råkar vara amerikan, och i detta fall även soldat? Jag som trodde att ni inte såg något fel i att vara troende, men detta kanske - vilket inte är särskilt förvånande - bara gällde muselmanerna i fråga?
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Vann USA Irakkriget? - Sida 3 Empty krigs och vålds porr.

Inlägg  GustavAnder 2009-09-23, 00:35

Istället för att sprida bilder på krigsoffer med äckliga insinuationer,
    kunde kanske de röda talibanerna sus och infra diskutera vem som vann Irak kriget,
    eller det är för mycket begärt i Prozac dimmorna som omgärdar dem.

Den stora frågan är ju, kan Irakierna själva vinna tillbaka sitt land efter den galne diktatorn Saddams härjningar i 40 år.

Eller det är inte intressant för de psykopatiska USA hatarna att ställa en relevant fråga ?
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-09-23, 00:58

GustavAnder skrev:Istället för att sprida bilder på krigsoffer med äckliga insinuationer,
    kunde kanske de röda talibanerna sus och infra diskutera vem som vann Irak kriget,
    eller det är för mycket begärt i Prozac dimmorna som omgärdar dem.

Den stora frågan är ju, kan Irakierna själva vinna tillbaka sitt land efter den galne diktatorn Saddams härjningar i 40 år.

Eller det är inte intressant för de psykopatiska USA hatarna att ställa en relevant fråga ?

Tja förmodlingen för att du tjyven ander inte fixar att ta in sanningen du blundar med dina blå och tror att brunhålet innebär sanningen, sån idiot som du är då är det synd om oss andra om du finns i verkligheten.
    //berra
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-23, 01:57

Ezzlirsk skrev:
    Infra skrev:

Du verkar göra som jag gjorde när jag "läste tidningar" som liten. jag tittade bara på bilderna. Du måste läsa inlägget för att förstå bilden på soldaterna. De håller religösa skrifter i händerna och Sussebs inlägg tanerar just religiositeten hos de Västerländska soldater.

Så plötsligen är det fel att vara religionsutövare så länge man råkar vara amerikan, och i detta fall även soldat? Jag som trodde att ni inte såg något fel i att vara troende, men detta kanske - vilket inte är särskilt förvånande - bara gällde muselmanerna i fråga?

I dag är du i dålig form. Varför förvränger du? Bara för att man lyfter fram religiositeten hos vissa västerländska soldater så behöver det inte innebära att man kritiserar dom. Man konstaterar att: "så här är det bara"! Man behöver inte ha så mycket synpunkter på sakernas tillstånd jämt.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-09-23, 10:27

Infra Yesterday at 1:29 am
    Belägg för att vi försvarar Jinge, tack!

http://alazerius.wordpress.com/2009/09/05/vad-ar-sionismen-och-varfor-ar-den-farlig/#more-2186

Tja, den artikeln var väl ungefär allt som behövdes, Lasse Wilhelmson,
    vem är det han är sån kompis med nu igen? Kan det vara den där lille
    bittre mannen i Haninge vad var det han kallades? Jo, just ja, Jinge!

F.ö så börjar jag se fram emot dina inlägg om hur man känner igen en
    jude, karaktärsegenskaper o speciellt utseende m.m för efter den här
    lilla artikeln så känns det INTE osannolikt.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-23, 18:02

lazy skrev:

lilla artikeln så känns det INTE osannolikt.[/font]

Det får mig att kvickt blicka tillbaka på fuhrerns stormaktstid. Man skulle kennkartemärka judarna för att enkelt kunna se vem som var jude och inte. Likväl propagerades deras egenskaper med begrepp som "parasitär", "ond", "lömsk" som ständigt kom till användning å propagandisternas vägnar. Vi är på väg dit igen.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-23, 18:26

GustavAnder skrev:Den stora frågan är ju, kan Irakierna själva vinna tillbaka sitt land efter den galne diktatorn Saddams härjningar i 40 år.
    De stora sandstränderna kan de säkert få leka så mycket de vill på, men det där svarta kletiga som finns under stränderna kommer väl att "kontrolleras" av utländska bolag de närmaste decennierna. Därefter får Irakierna kladda själva, om det nu finns något kvar att kladda med vill säga.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-23, 19:32

lazy skrev:
    Infra Yesterday at 1:29 am
    Belägg för att vi försvarar Jinge, tack!

http://alazerius.wordpress.com/2009/09/05/vad-ar-sionismen-och-varfor-ar-den-farlig/#more-2186

lilla artikeln så känns det INTE osannolikt.

Men snälla, lilla gumman. Nog måste du väl se skillnad på Wilhelmsson och Jinge. Precis som Ezzlirsk syslar du nu med guilt-by-associationstuket. Bara för att man känner en person behöver man inte ta över dennes personlighet, helt och hållet. Bara för att man länkar till en artikel som någon har skrivit så behöver man ju inte överta den personens världsbild helt och hållet.

Du får faktiskt skylla dig själv. I flera år, nu, har jag levt ovetande om sagda Wilhelmssons existens. Inte ens Omar eller Jinge hade jag intresserat mig närmare för. Men man radikaliseras sakta men säkert då man dagligen tvingas konfronteras med personer av din typ. Du har tvingat in mig i dessa herrars tankesystem genom dina blotta anklagelser mot dom. Hade du inte varit så kategorisk och vårdslös i dina omdömen om dessa 3 herrar så hade jag sluppit ge mig in på närmare studier av deras alster och deras personligheter. Nu får du stå ditt kast.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-23, 20:58

Vann USA Irakkriget?

Det återstår att se. Allmänheten i Irak envisas fortfarande med att betrakta oljan som en nationalegendom som ska kontrolleras av irakierna själva.

http://iraksolidaritet.se/customers/iraksolidaritet/uploadfiles/BRANNPUNKTtre.pdf

Två frågor om USA:s krig och Iraks olja. Den första frågan är mycket lätt att besvara och handlar om USA:s syfte med kriget:

Var man ute efter oljan?

Ja, det var man. Det är väl belagt och behöver egentligen inte diskuteras. Hösten 2002 började man på USA:s utrikesdepartement planera hur det hela rent praktiskt skulle gå till när den militära invasionen väl hade genomförts och Irak blivit ett ockuperat land.

Bland deltagarna var höga chefer i USA:s oljeindustri och Ibrahim Bahr al-Uloum, som fått sin utbildning i USA och under några månader 2003 skulle bli ockupationsmaktens oljeminister i Irak. Men redan ett och ett halvt år tidigare, alltså före 11 septemberattentatet, hade man lagt grunden vid hemliga möten med vicepresident Dick Cheneys Energy Task Force och brett ut kartor över Iraks oljefält framför representanter för Exxon, Shell och BP.

Kongressledamoten Dennis J Kucinich skrädde inte orden när han talade om detta i USA:s Representanthus i juni 2008:

"Både Bush-administrationen och oljebolagens tjänstemän som deltog i dessa möten borde förklaras kriminella som ansvariga för ett illegalt krig och för att tvinga till sig Iraks olja"

Den andra frågan är mycket svårare att besvara och består i själva verket av två delar. De lyder:

1. Kommer USA att lyckas med det man ville uppnå?

2. Med en ny president vid makten – kommer man ens att försöka?

M.a.o. är kriget verkligen slut ?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-09-23, 21:04

Infra Today at 6:32 pm
    Men snälla, lilla gumman. Nog måste du väl se skillnad på Wilhelmsson och Jinge. Precis som Ezzlirsk syslar du nu med guilt-by-associationstuket. Bara för att man känner en person behöver man inte ta över dennes personlighet, helt och hållet. Bara för att man länkar till en artikel som någon har skrivit så behöver man ju inte överta den personens världsbild helt och hållet.

Du får faktiskt skylla dig själv. I flera år, nu, har jag levt ovetande om sagda Wilhelmssons existens. Inte ens Omar eller Jinge hade jag intresserat mig närmare för. Men man radikaliseras sakta men säkert då man dagligen tvingas konfronteras med personer av din typ. Du har tvingat in mig i dessa herrars tankesystem genom dina blotta anklagelser mot dom. Hade du inte varit så kategorisk och vårdslös i dina omdömen om dessa 3 herrar så hade jag sluppit ge mig in på närmare studier av deras alster och deras personligheter. Nu får du stå ditt kast.

Ska jag skratta el. gråta, vad föreslår du? Du är SÅ avslöjad Infra.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-23, 22:30

lazy skrev:
    Infra Today at 6:32 pm

Ska jag skratta el. gråta, vad föreslår du? Du är SÅ avslöjad Infra.

Gråt Lazy, gråt! Vad har du avslöjat om mig. Det törs du inte säga för du vill inte avslöja att du är paranoid. Du misstänker att det är M Omar du debatterar med? Att det är Wilhelmsson du debatterar med eller kanske självast Jinge. Du kunde hålla dessa gruvliga (jag först¨år att de är gruvliga) misstankar stången så länge du levde i trygg förvissning om att jag hade det "palestinska påbrå" som Sniper förfäktade. Nu när du fått reda på att jag bara är en ärlig svensk så är du övertygad om att jag måste vara en av dessa herrar (för mig är det oklart vilken). Ledsen att göra dig besviken, Lazy. Men det finns åtminstonde en till bland ärliga svenska som är bereddda tt låta sin egen bekvämlighet vika för ett gott syfte: jag själv; Infra, den förskräcklige.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-10-09, 05:15

Regndrottning skrev:Var finns det information om USA lämnar Irak? Jag hittar det inte i någon tidning....

queen

Det verkar som om Regn fick rätt till slut iaf!

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3625833.svd
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-10-09, 05:19

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-10-09, 05:21

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 11:55