Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
GustavAnder
Redvictory
Kakmonstret
formsvackan
SiP
R.O.F.L
DMustaine
Thetaxpayer
Susz X
mimra
marxisten
Regndrottning
Infra
17 posters

Vann USA Irakkriget?

Omröstning

Vem vann?

[ 4 ]
    Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Bar_left44%Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Bar_right [44%] 
    [ 3 ]
    Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Bar_left33%Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Bar_right [33%] 
    [ 2 ]
    Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Bar_left22%Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Bar_right [22%] 

Totalt antal röster: 9
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Empty Sv: Vann USA Irakkriget?

Inlägg  Infra 2009-08-01, 07:55

I det inledande inlägget i denna tråd ställdes frågan: blir det inbördeskrig nu?
    Frågan kvarstår. Kan detta vara ett tecken på att inbördeskriget mellan främst shia och sunni står för dörren. Eller målar jag fan på väggen?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/sprangattentat-mot-moskeer-i-bagdad-1.922205
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-01, 09:21

Kan ju bara hoppas den irakiska armen mäktar med, men risken finns väl att religionen/inriktningen tar vi där också.
    Infra
    Infra

Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Empty Är detta bara början

Inlägg  Infra 2009-08-02, 13:25

Ny bilbomb i staden Hadidah i dag skadade 17, dödade 4.
    När kommer Moqtada al Sadr att aktivera sin mångtusenhövdade shiamilis?
    När plockar överevande sunitiska krafter fram sina undangömda
    vapen från Sadams dagar? Just en snygg fred USA har krattat manegen för.
    Eller målar jag fan på vägghen i dag igen?

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1878520&BroadcastDate=&IsBlock=
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-02, 14:05

Tillsätt Kemiske Ali som diktator snarast så han får kuva folket. Då blir allt bra...eller inte
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-08-02, 15:52

R.O.F.L skrev:Tillsätt Kemiske Ali som diktator snarast så han får kuva folket. Då blir allt bra...eller inte

Hade inte Nucleäre Jojje hängt honom också?
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-08-03, 00:26

Rätt dålig formulerad omröstning.

Det är ingen tvekan om att de vann kriget.

Saddam är död, Bath-partiet har ingen makt, Saddams äldsta son (som också är död) kan inte längre roa sig med att våldta unga oskulder för att därefter skjuta ihjäl dem. Kurderna blir inte längre ihjälgasade etc.

Det man kan fråga sig är om USA vann freden? Där är svaret mer tvetydigt. Precis som folken i Östeuropa varit förtryckta under den förhatliga kommunismen, var ju folket i Irak minst lika förtryckt. I bägge dessa före detta system har därför olika etniska konflikter blossat upp.

Jag är övertygad om att det bästa för Irak vore att återinföra monarkin, och låta den rättmätige tronarvingen bli kung, vilken skulle fungera som en enande kraft för hela landet. Ett problem är dock att det finns två tronpretendenter som båda hävdar rätten till kronan.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-08-03, 00:30

Tjänstemannabyråkraten skrev:Rätt dålig formulerad omröstning.

Saddam är död, Bath-partiet har ingen makt, Saddams äldsta son (som också är död) kan inte längre roa sig med att våldta unga oskulder för att därefter skjuta ihjäl dem. Kurderna blir inte längre ihjälgasade etc.

Det man kan fråga sig är om USA vann freden? Där är svaret mer tvetydigt. Precis som folken i Östeuropa varit förtryckta under den förhatliga kommunismen, var ju folket i Irak minst lika förtryckt. I bägge dessa före detta system har därför olika etniska konflikter blossat upp.

Jag är övertygad om att det bästa för Irak vore att återinföra monarkin, och låta den rättmätige tronarvingen bli kung, vilken skulle fungera som en enande kraft för hela landet. Ett problem är dock att det finns två tronpretendenter som båda hävdar rätten till kronan.

Så du menar att slå sönder ett land och förvandla den till anarki under falska förevändningar är att vinna?! No

Däremot din tanke om monarkin intressant. Men vilken slags monarki förespråkar du? Det finns olika....

queen
    Infra
    Infra

Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Empty Notiser dagligen Notiser dagligen Notiser dagligen...

Inlägg  Infra 2009-08-10, 08:26

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-08-10, 08:41

Regndrottning skrev:

Så du menar att slå sönder ett land och förvandla den till anarki under falska förevändningar är att vinna?! No

Däremot din tanke om monarkin intressant. Men vilken slags monarki förespråkar du? Det finns olika....

queen

Ursäkta, men det visste han inte. Inget svar på en vecka.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-10, 09:03

Infra skrev:
    Regndrottning skrev:

queen

Ursäkta, men det visste han inte. Inget svar på en vecka.

Vi kan konstatera att Regndrottningen vann denna debatt! (med råge)
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Empty jerks

Inlägg  GustavAnder 2009-08-10, 11:14

Så rd vann" en debatt för att hon ställde 2 infantila frågor ?? LOL
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-08-10, 11:39

[quote="GustavAnder"]Så rd vann" en debatt för att hon ställde 2 infantila frågor ?? LOL[/quote
    [quote]

Infantila? Det var ju du som föreslog monarki. Hon undrade ju bara "vilken sorts..."

Förresten senare i morse kom det litet mer detaljerad information.

Vad skulle en monark kunnat gjort för att förhindra detta. Skulle han sätta in sin livvakt, sina Caroliner?
    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/minst-41-doda-i-bombdad-i-irak-1.927695
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-08-10, 11:52

GustavAnder skrev:Så rd vann" en debatt för att hon ställde 2 infantila frågor ?? LOL
    Hon borde naturligtvis först ha frågat dig om de passade in i din fantasivärld Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-08-10, 11:54

Nu är det så att jag inte befattar mig med GA, han är blockerad för länge sedan... Det var till The Taxpayer som jag vände mina frågor. Han är iaf vettig att ha att göra med. Han bemöter inläggen och inte personen.

queen
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-10, 12:21

Regndrottning skrev:Nu är det så att jag inte befattar mig med GA, han är blockerad för länge sedan... Det var till The Taxpayer som jag vände mina frågor. Han är iaf vettig att ha att göra med. Han bemöter inläggen och inte personen.

queen

Lite självrannsakan skulle kanske inte skada?
    Har du blockerat suszx och ktr också? Laughing
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-08-10, 13:12

Detta är allvarligt. Irakierna börjar tappa förtroende för de egna styrkornas förmåga att förhindra ett inbördeskrig. Det kommer förmodligen att sluta med antingen total krigisk kaos eller med att USA tvingas återvända för att bomba fram en situation som kan misstagas för fred.

Detta var ingen välgärning USA gjorde världen. Så går det när man väljer en imbicil krigshetsare som tillsamman med en annan mördartyp (Blair) skall sätta sin standard för hur världen skall se ut. Att det senare kräket blev EU:s "fredssändebud", det är bara en skam för oss alla. Går det nånsin att få någon ordning på Irak.

Vilket blir nästa land som kollapsar efter USA:s omsorger? Han Blixt hade så rätt, så rätt.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-08-14, 17:56

Och så en länk om hur USA-alliansen hanterar sanningen, från dag 1 i det 1:a Irakkriget. Det som Sadam kallade "alla krigs moder".

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article5640123.ab
    Infra
    Infra

Vann USA Irakkriget? - Sida 2 Empty Har det smullit än?

Inlägg  Infra 2009-08-19, 19:57

Någon frågade "Har det smullit än"?

Det hade det. Det hade "smullit".

Enligt en viss debattdeltagare, Hamid, i Studio 1 i dag är det al Quaida
    som ligger bakom bombdåden till fromma för även Sunnimilisen. Se länk sr.se
    Betänk sedan att före nukleära Jojjes (Bush´s) invation så hade ingen al Quaidian satt sin fot i Irak. På den tiden höll de fortfarande till i
    sydöstra Talibanien.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/webbtv/artikel_3378353.svd

http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1906765

www.dn.se/nyheter/varlden/omfattande-bombdad-i-bagdad-dodade-95-1.933824

Senast ändrad av Infra den 2009-08-19, 22:15, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-08-19, 20:20

Är det sant? Är världens äldsta kända statsbygge slut efter USA:s enträgna ansträngningar? Allt som står i tidningen är visseligen inte sant men...

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1676797/det-har-landet-ar-slut
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-20, 07:18

Jag skulle blåsa liv i den för ett nytt aktuellt inlägg. Nu fortsätter jag i den här tråden i stället. Eureka! Jag flyttar detta inlägg till sin rätta tråd

Sedan 2003 har USA spridit ondska och lidande i Irak."Framtiden tillhör de som bygger, inte dem som destruerar" säger Obama i sitt senast Iraktal.
    Då tycker jag Obama skall åka tillbaks till Irak och bygga upp det America har destruerat.

Ett ödesval i Irak närmar sig nu. Iraks framtid heter kaos.
    USA och Storbritanien bär huvudansvaret. Men denna grova förbrytelse mot mänskligheten tycks redan glömd. Därför kan vi aldrig påminna om detta tillräckligt ofta.

Allt har handlat om olja. Irakierna själva betalar dagligen priset för denna amerikanska girighet. Om 20 år kommer inte Irak att vara i politisk ballans. USA har förstört oskattbara värden för all framtid. För detta borde Bush-trojkan rannsakas.

Kissinger är fortfarande på fri fot och behövde aldrig axla konselkensen av de grova brott han förorsakade mänskligheten. Låt inte den lille ynklige Bush löpa. Ställ hela hans ministär till ansvar i internationell domstol. Straffa dem hårt.

http://www.sr.se/sida/default.aspx?programID=1300

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1957093&BroadcastDate=&IsBlock=.
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-09-21, 01:12

Faktum är att jag anser att även dem som tillverkar vapen av utarmat uran bär ett oerhört stort ansvar här oxå-
    och dem som haft kännedom om dess innehåll och ändå tigit.
    Enda som är vinnare i detta krig är vapen/krigsindustrin.
    Som i alla krig.
    Har du aldrig ens haft tanken att dito lobbar FÖR krig?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Antal inlägg : 847

Inlägg  Ezzlirsk 2009-09-22, 01:27

Susz X skrev:Faktum är att jag anser att även dem som tillverkar vapen av utarmat uran bär ett oerhört stort ansvar här oxå-
    Som i alla krig.

Har du något förslag på ett alternativ? Skall man sluta vapenexport och produktion helt och hållet menar du?

Det som jag finner paradoxalt bland er humanister är de facto att ni försvarar dessa religiösa och fundamentalistiska islamister men i samma veva - vilket flertal vänsterpropagandister antytt, b l a "Jinge" - att de amerikaner som är religiösa under krigens gång minsann är radikala och fundamentalister. Var det inte jinge som länkade till följande bild med antydan om hur dumma i huvudet amerikaner är med sin religiösa sida?

Vann USA Irakkriget? - Sida 2 3.122107J2_sm
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-22, 02:29

Du får ta tillbaks dina anklagelser om Sussis eller mitt stöd till Jinge. Belägg med ett enda citat där vi försvarar Jinge. Han kan nog tala för sig själv. Har du synpunkter på honom så gå in på hans blogg och delge honom dem.

Jag tycker att du skall sluta med din sliskiga "Guilt by association-stil" gentemmot meningsmnotståndare eller gentemot muslimer. Den stilen börjar kännas riktigt creepy. Och du hugger i sten snart varje gång. Skäms du inte din Lurk? Du börjar kännas så omotiverat elak att jag tror du tagit Nick efter hur svårt det var att uttala bara för att jävlas med dina debattmotståndare. (inte ett ord om parannoja, nu, tack).

Belägg för att vi försvarar Jinge, tack!

http://alazerius.wordpress.com/2009/09/05/vad-ar-sionismen-och-varfor-ar-den-farlig/#more-2186

http://www.oldeagle.se/boven/show_boven.php?docid=87
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-09-22, 10:39

Sv: ezzlirsk..
    Jag är min egen boss - så knip och försök inte skapa en massa skit som inte finns enbart i ditt arsle till försök till tänk och falsk propagandaspridning..
    Hur kan nån falla så lågt ?!Sorgligt!!!
    VAD har du tänkt vinna på det? Ett osynliggörande av massförstörelsevapnens effekt?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-09-22, 10:48

Susz X skrev:Faktum är att jag anser att även dem som tillverkar vapen av utarmat uran bär ett oerhört stort ansvar här oxå-
    Som i alla krig.

Det är klart de lobbqar för krig, om än förtäckt. Men de har också sina springpojkar. Detta har du alldeles rätt i Sussen. Värsta är det när krigförande
    nations högsta ledning är aktieägare i vapenindustrin. Bush och
    hela hans anhang hade ju alla stora ekonomiska intressen i
    Lockheed Martin, vapen- och amnusionsindustrin som drev
    Irakkriget. Om man betänker att kriget sades kosta flera miljarder/dag
    då det var som intensivast så får man en aning om hur mycket flis före-
    taget och regeringsledamötena dragit in.

http://www.etc.se/21237/jas-i-bangalore/

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=3304&artikel=2122861

http://www.ofog.org/vapenf%C3%B6retagen

Senast ändrad av Infra den 2009-09-22, 10:48, ändrad totalt 1 gång

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 14:11