Sniperace 2009-07-15, 18:25
Susz X skrev: KickTheRasist skrev:citat:
"men tack och lov så har vi i Sverige en viss rättssäkerhet som ska så långt så möjligt hindra att oskyldiga fängslas."
Min diskussion med dig handlar om ovannämnda meningen , dispyten mellan dig och Susz får du lösa med henne .
MVH
//KTR
Intressant att se vem som tog åt sig.
Här har vi en tråd där kvinnomördare diskuteras-
och svinen anser inte att det bör diskuteras alls.
Ej heller att barn som sett sin far mörda deras mor
har hand om barna...
Och- vi snackar om Sveriges svenskar/ halvfinnar !
Hur många fler offer för dessa ynkliga kräk ska krävas - fy faan för er som försvarar mördare!
Konstigt att sådana som Anders Eklund utvecklas i Sverige? Nopp!
Vad du inte lyckas förstå Susz är att jag kraftigt fördömer våld mot ALLA, även kvinnomördare och kvinnor som mördar, MEN jag försvarar INTE din syn att DÖMA och fängsla på blotta MISSTANKEN och att DU tycker så, jag anser att det ska vara BEVISAT utom rimliga tvivel att den som döms verkligen är skyldig!!
Detta skiter du ett stort stycke i och vill att alla som misstänks ska buras in, oavsett om de är skyldiga eller ej.
Den svenska rättvisan släpper INTE den mördare eller misshandlare som de kan BEVISA vara skyldig, det är en del i rättssäkerheten.
Tycker DU att oskyldiga ska spärras in på blotta misstanken, eller vill du att det ska finnas BEVIS?
vill du det första så vore ju konsekvensen att om någon anklagade DIG för pedofili, så skulle du spärras in direkt eller hur, fastän du med all säkerhet skulle vara oskyldig, men, men kan ju aldrig veta eftersom du blev anklagad/misstänkt...
och nej, jag tar INTE åt mig, jag har ALDRIG misshandlat någon, varken kvinnor, män, barn eller djur och ser ingen orsak att blunda för att våld förekommer, det ENDA jag kräver är att ingen döms UTAN säkra bevis, det är DÄR våra åsikter skiljer sig....