+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters
NYA SIFFROR/OPINION...!
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 751
Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!
Varför skulle jag missunna dig ditt bidrag? Du är ju så pass trög att bidrag är det enda sättet du kan försörja dig.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 752
Jag lever på min pension!
- Inlägg 753
Du har inte finansierat din pension.
- Inlägg 754
Du Mr.Råtta,jag var med och finansierade din skolgång och dina barnbidrag!
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 756
martin7lindgren skrev:Du Mr.Råtta,jag var med och finansierade din skolgång och dina barnbidrag!
Hur då? Nu börjar det bli intressant igen med tanke på att det är
garantipension du har.
- Inlägg 757
Lazy,vad är det som får dig och din polare råttan att tro att ni ensama bär samhället på era axlar,
Särskilt du Lazy,vem betalade dina kostnader under uppväxten skola och så vidare, Det samma gäller ju dina 4 barn, så du om någon har tillgodogjort dig varenda skattekrona du betalat in själv,
Sen väljer du att sväva runt på din höga häst och slå med piskan och batongen mot andra!
Nej du madame, dina skatteintäkter räcker nog inte på långa vägar för samhällets kostnader för dig och de dina,så vad fan du sitter och gnäller om begriper inte jag?
Särskilt du Lazy,vem betalade dina kostnader under uppväxten skola och så vidare, Det samma gäller ju dina 4 barn, så du om någon har tillgodogjort dig varenda skattekrona du betalat in själv,
Sen väljer du att sväva runt på din höga häst och slå med piskan och batongen mot andra!
Nej du madame, dina skatteintäkter räcker nog inte på långa vägar för samhällets kostnader för dig och de dina,så vad fan du sitter och gnäller om begriper inte jag?
- Inlägg 758
Det är väl ganska självklart att andra stod för mina kostnader
när jag var barn/ungdom men sedan har ju jag till skillnad
från dej gjort mitt bästa att "betala tillbaka" till samhället
o på det sättet blir det relativt bra för min del också om jag
blir tillräckligt gammal, ingen garantipension här inte.
när jag var barn/ungdom men sedan har ju jag till skillnad
från dej gjort mitt bästa att "betala tillbaka" till samhället
o på det sättet blir det relativt bra för min del också om jag
blir tillräckligt gammal, ingen garantipension här inte.
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 759
martin7lindgren skrev:Lazy,vad är det som får dig och din polare råttan att tro att ni ensama bär samhället på era axlar,
Martin var och en i detta landet bör bära sina egna kostnader och inte andras!
Det är alltså individen som betalar sina kostnader och inte barnens eller föräldrarnas kostnader, barnen får betala sina egna kostnader, är det så svårt att fatta?
- Inlägg 760
Hur tycker du då vi gör med människor som blir sjuka eller skadade och därmed utslagna,
Vad gör vi med dom i det sverige du förespråkar?
BU, BU MR.Blue!
BU, BU MR.Blue!
- Inlägg 761
Vad jag vet martin så får de som blir sjuka/skadade sjukersättning
tills de är friska nog att börja jobba igen, ett jättebra system
som tyvärr har blivit lite missbrukat under x antal år men du har
väl inte varit sjuk/skadad hela livet, eller?
tills de är friska nog att börja jobba igen, ett jättebra system
som tyvärr har blivit lite missbrukat under x antal år men du har
väl inte varit sjuk/skadad hela livet, eller?
- Inlägg 762
martin7lindgren skrev:Hur tycker du då vi gör med människor som blir sjuka eller skadade och därmed utslagna,
BU, BU MR.Blue!
Det handlar om ett fåtal människor som är så ila däran att de aldrig mer kan jobba. Självklart bör dessa tas om hand på bästa sätt. Men det fungerar inte om man på sosseri-manér placerar hundratusentals lata bidragslyftare i samma grupp.
- Inlägg 763
Vet du vad jag tror Mr.Råtta,mest tärande av alla, och den lataste är du, och ingen annan,
Något jag tror du ocksåär merdveten om,
Alltså, den lataste och mest tärande av alla, Mr.Råtta!
Något jag tror du ocksåär merdveten om,
Alltså, den lataste och mest tärande av alla, Mr.Råtta!
- Inlägg 764
Du är ju väldigt fixerad vid min person. Du kan söka hjälp för detta, men jag tror inte du fattar det.
Jag som person är relativt obetydlig sett i ett större sammanhang så är de lata bidragslyftarna ett jätteproblem. Såg förresten några stycken idag igen. Hua.
Jag som person är relativt obetydlig sett i ett större sammanhang så är de lata bidragslyftarna ett jätteproblem. Såg förresten några stycken idag igen. Hua.
- Inlägg 765
Nu vänder du stenar igen Mr.Råtta, svarar bara på ditt sedvanliga råttskit du levererar dagligen här på forum och inget annat,
Varför skulle jag överhuvudtaget snacka med en usling som dig,
Precis som nu,besvarar jag bara det du säger,men det är nog mycket begärt att du skulle begripa det,
Men så är det, för du kan glömma att du får stå oemotsagd, aldrig!
Varför skulle jag överhuvudtaget snacka med en usling som dig,
Precis som nu,besvarar jag bara det du säger,men det är nog mycket begärt att du skulle begripa det,
Men så är det, för du kan glömma att du får stå oemotsagd, aldrig!
- Inlägg 766
Du är för trög för att kunna svara.
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 767
martin7lindgren skrev:Hur tycker du då vi gör med människor som blir sjuka eller skadade och därmed utslagna,
BU, BU MR.Blue!
Men mister martin det är ju du som har fått för dig att Lazy skall betala för sina barn också när jag påstår att det är barnen som skall betala för sig!
Om jag till exempel betalar mina kostnader plus att jag betalar mina barn så behöver mina barn inte betala senare då eller?
Varje generation bär sina egna kostnader, på något annat vis kan det aldrig vara!
- Inlägg 768
Nej det jag säger är att samhället haft kostnader för oss alla,även dig Mr.Blue!
Har man sen 4 barn,har man tillgodogjort sig mer från samhället än den som inte har några barn,
Särskilt du Mr.Blue som påstår dig ha jobbat ihop dina miljoner så pass att du inte behöver jobba mer i livet,
Kanske inte skulle gapa så mycket, du menar väl inte att du skulle vara den framgångsaga du säger dig vara var du än hade fötts på jorden?
Har man sen 4 barn,har man tillgodogjort sig mer från samhället än den som inte har några barn,
Särskilt du Mr.Blue som påstår dig ha jobbat ihop dina miljoner så pass att du inte behöver jobba mer i livet,
Kanske inte skulle gapa så mycket, du menar väl inte att du skulle vara den framgångsaga du säger dig vara var du än hade fötts på jorden?
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 769
blueheaven skrev:martin7lindgren skrev:Hur tycker du då vi gör med människor som blir sjuka eller skadade och därmed utslagna,
BU, BU MR.Blue!
Men mister martin det är ju du som har fått för dig att Lazy skall betala för sina barn också när jag påstår att det är barnen som skall betala för sig!
Om jag till exempel betalar mina kostnader plus att jag betalar mina barn så behöver mina barn inte betala senare då eller?
Varje generation bär sina egna kostnader, på något annat vis kan det aldrig vara!
Du vinklar det fel... först måste den äldre generationen under deras yrkesverksamma liv betala till barn och gamla.
barn har sitt ekonomiska ansvar framför sig och pensionärena sitt bakom sig
Man måste så att säga leva på låns tills man själv börjar arbeta och som gammal får man ju numera hoppas att det finns pengar till ens pension..
Nå som borde vara självklart, men som mer o mer blir osäkert för kommande pensionärer
De som är sjuka och handikappade får leva på låns hela livet om de har otur, men inte är de mindre värda för det
- Inlägg 770
ward,
Det var ju precis det blueHeaven skrev, vad var det som var felvinklat menar du?
Det var ju precis det blueHeaven skrev, vad var det som var felvinklat menar du?
- Inlägg 771
martin7lindgren skrev:Nej det jag säger är att samhället haft kostnader för oss alla,även dig Mr.Blue!
Vilse i pannkakan.
- Inlägg 772
Ja du Mr.Råtta,vilse i pannkakan på dig själv du!
Kamelontråttan, en cirkusråtta alltså en pajasråtta dagen till ära!
Kamelontråttan, en cirkusråtta alltså en pajasråtta dagen till ära!
- Inlägg 773
Så du tror inte att barnen var och en för sig kommer att jobba in skattepengar till staten när de når arbetsför ålder? Du kanske tror att alla barn växer upp till lata bidragslyftare som du själv.
- Inlägg 774
Självklart får man hoppas att alla barn får växa upp, men vad gör vi med dom som kanske är sjuka och skadade, skyll dig självkön på vatten och bröd med mössan i hand!
- Inlägg 775
Nej nu ska jag som enligt Mr.Råtta inte är handikappad på riktigt gå ut,till ATG butiken och hämta ut mina Göteborgs biljetter?
Vem vet,kanske är dags att fylla på whiskyförådet också,säkert till Mr.Råttas stora glädje!
Vem vet,kanske är dags att fylla på whiskyförådet också,säkert till Mr.Råttas stora glädje!