Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 23 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-06, 21:24

Inget missförstånd,jag sa bara rent allmänt att jag och min tjej snackar om allting,
    Du sa någonting om att politik kan man inte sitta och snacka med tjejen om?
    Sen sa du att vi nästan bara är grabbar här på forumet, vilket jag inte heller håller med om därför radade jag upp en del tjejer som också är här,

Sen gick ju diskutionen vidare om hur välutrustade man är hit och dit!
    Och någonting om att bara två av tjejerna skulle vara sexuellt intressanta?

Vad nu det hade med saken och göra, men vet inte om det var du eller Mr.Blue som sa något liknande?

Men no big deal, inget som behöver ältas vidare!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-06, 21:47

martin7lindgren skrev:Inget missförstånd,jag sa bara rent allmänt att jag och min tjej snackar om allting,
    Du sa någonting om att politik kan man inte sitta och snacka med tjejen om?
    Sen sa du att vi nästan bara är grabbar här på forumet, vilket jag inte heller håller med om därför radade jag upp en del tjejer som också är här,

Sen gick ju diskutionen vidare om hur välutrustade man är hit och dit!
    Och någonting om att bara två av tjejerna skulle vara sexuellt intressanta?

Vad nu det hade med saken och göra, men vet inte om det var du eller Mr.Blue som sa något liknande?

Men no big deal, inget som behöver ältas vidare!

Det var blue, jag bara snackade om vilka jag tycker om att prata med.

ps.. nä jag sa inte att jag inte kunde snacka politik med tjejen eller tjejer öht
    Sa bara att det inte är så ofta man gör det Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-07, 11:11

Så var det nog, då har vi rätat ut det, Självklart får Mr.Blue stå för sina påtalanden själv,det är ju upp till honom!

Inför damerna alltså, mig behöver han inte förklara någonting för, min bild av den mannen står fast!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-07, 11:23

martin7lindgren skrev:Så var det nog, då har vi rätat ut det, Självklart får Mr.Blue stå för sina påtalanden själv,det är ju upp till honom!

Inför damerna alltså, mig behöver han inte förklara någonting för, min bild av den mannen står fast!

Och din bild av Mona eller Lazy likaså?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-07, 15:05

Ja jisses, snikar och snyltar blue, sätter ner foten och ryter till!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-07, 16:00

LITE ROLIGARE ANNORLUNDARE SIFFROR, JUST DENNA DAG, 7 AUGUSTI!

IDAG HÄNDE DET!

KL: 12.34:56, 7/8 09!

BILDADES SIFFERKOMBINATIONEN: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-07, 23:30

Helt vanliga siffror skulle jag nog kalla det. Men vad kan man vänta sig av en bidragslyftare som inte ens vet hur man får tag på ett glas vatten?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-08, 10:00

råttan skrev:Helt vanliga siffror skulle jag nog kalla det. Men vad kan man vänta sig av en bidragslyftare som inte ens vet hur man får tag på ett glas vatten?

hmm det var en onödig kommentar.
    Man behöver inte hugga på allt Evil or Very Mad

Sen angående övernaturliga krafter och vidskepelse, så tror jag de som mest avfärdar sånt, faktiskt är lite rädda för att det faktiskt skulle existera nåt sådant.

Som jag ser det kan man varken säga bu eller bä, förrens man har bevis på endera saken Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-08, 10:56

Faktum är ju att varenda uteliggare får tag på det vatten de behöver, eller hur?

Vad gäller övernaturliga krafter så tror jag inte på sådant, men är beredd att ändra mig om bevis presenteras. Sen har jag svårt att förstå vad en sifferkombination har med bevis att göra. Jämför med vilket räkneverk som helst, förr eller senare visas en sifferkombination.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-08, 11:02

råttan skrev:Faktum är ju att varenda uteliggare får tag på det vatten de behöver, eller hur?

Vad gäller övernaturliga krafter så tror jag inte på sådant, men är beredd att ändra mig om bevis presenteras. Sen har jag svårt att förstå vad en sifferkombination har med bevis att göra. Jämför med vilket räkneverk som helst, förr eller senare visas en sifferkombination.

Det är lite så att man måste vara lite öppen och mottaglig för att ha chansen att upptäckta "saker" också

Nää en där sifferkombination tror jag inte är så speciell.

Bevis kan var supjektiva. Om jag tex sa att jag sett och hört saker. Skulle du tro på mig då ..
    Eller måste du först se och höra saker själv??..
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 11:12

Helt vanliga siffror?
    Långt ifrån helt vanliga siffror, att klockslag datum bildar den kombinationen?

Men Mr.Råtta, kanske kan tala om när det händer nästa gång?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 11:16

Sifferkombinationen är så ovanlig, dessutom gällde den bara en enda sekund!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 11:23

Återigen Mr.Råtta,visserligen vet inte jag vad det beror på att du har jävligt svårt att fatta,sitter väl i dina gener?

Vatten är precis som jag säger ett stort vardagligt problem för hemlösa,
    Särskilt om man har ett tält på någon avskild plats, du ska ta dunken och knalla iväg till en åtkommlig vatten kran, sen ska du bära tillbaka dunken,kan alltså många gånger ta flera timmar!

Vad är så svårt att förstå med det Mr.Råtta, kan det vara pappas arvsmassa som ställer till det i pallet på dig?

Vanligt vatten är inte självklart för alla!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-08, 11:46

martin7lindgren skrev:Återigen Mr.Råtta,visserligen vet inte jag vad det beror på att du har jävligt svårt att fatta,sitter väl i dina gener?

Vatten är precis som jag säger ett stort vardagligt problem för hemlösa,
    Särskilt om man har ett tält på någon avskild plats, du ska ta dunken och knalla iväg till en åtkommlig vatten kran, sen ska du bära tillbaka dunken,kan alltså många gånger ta flera timmar!

Vad är så svårt att förstå med det Mr.Råtta, kan det vara pappas arvsmassa som ställer till det i pallet på dig?

Vanligt vatten är inte självklart för alla!

Att gå 5 km tar c:a 50 minuter... har man verkligen så lång enkel resa till vatten i en stad?
    Att hitta vatten kan inte ta tid mer än första gången man letar, sen vet man väl vart det finns(förhoppningsvis)

Har man en dunka på låt oss säga 4-5 liter räcker vattnet 2-3 dagar iaf.

Så tiden man lägger på vattenletande i vefkan är mkt mindre än de flesta lägger på att ta sig till o från jobbet.

Så det lär ju inte vara en av de största problemen för en hemlös, inte en på 10 i topp listan.'

Det svåraste måste vara att kunna hålla sig varm, där måste 90% av problemen ligga.Sen liggr typ 9% på att inte svälta ihjäl, 0,5% på att klara hälsan osv

Vattenproblematiken måste var mindre än en promille
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 13:05

Du dumförklarar dig nu, The Ward, vilket du än kommer fram till i dina beräkningar,så är likväl inte vatten självklart för alla,

Spelar väl ingen roll om du hämtar vatten varje dag eller var tredje?
    Det vardagliga vattenproblemet blir ju inte ett mindre problem för det?

Man skulle nästan kunna ge ut en bok om era spekulationer om att vatten inte är ett problem för dom som inte har något?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 13:10

Suck..., Mr Ward! Ni blånäsor måste gilla era svansar, varför annars jaga efter dom som ni gör,

Dina sanlösa vetenskapliga beräkningar gör dig knappast till något snille!
    Den stora truten med barnets tunga visar sig allt oftare!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-08, 17:26

martin7lindgren skrev:Suck..., Mr Ward! Ni blånäsor måste gilla era svansar, varför annars jaga efter dom som ni gör,

Dina sanlösa vetenskapliga beräkningar gör dig knappast till något snille!
    Den stora truten med barnets tunga visar sig allt oftare!

För det första har jag alltid röstat på MP eller VP och det ser jag ingen direkt anledning med att sluta med det heller

ja visst känns det som att jag sin egen svans, när man försöker diskutera med vissa individer Wink

Tvärtemot vad du försöker få mig att se ut som.
    Så har jag väldigt stora kunskaper om överlevnad och hur man bäst klarar sig i svåra situationer.

Jag förstår absolut inte vad du menar? menar du att hemlösa ska vara förskonande från allt vad arbete och kamp heter?

ingen absolut ingen kan bara sitta på sin röv och få allt serverat, varför ska en hemlös utan arbete inte behöva kämpa för att få det den behöver??

Har man inga pengar får man ju använda sina kunskaper och kropp för att överleva istället.

So what.. om det tar 3 -4 timmar i veckan att få tag i vatten och 10 timmar i veckan för att fixa med kojan och skaffa ved. Samt 10 timmar för att få tag i mat osv.

Veckan består av 168 timmar, räknar bort sömnen åter står det iaf en bit över 100 timmar att fixa sitt leverne på.

Fast det är klart ska man mest sitta hög på droger eller sprit tillsammans med sina polare. Då förstår att det är svårt
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-08, 17:44

Sen har jag aldrig sagt eller ens antytt att det är et lätt liv eller ens ett värdigt liv i ett modernt västland, att tvingas leva så.
    Med allt överflöd som vi faktiskt har, trots allt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 21:07

Nu tycker ju inte jag vatten, tillgång till toa och dusch, kunna tvätta kläder ibland är något överflöd?

Jag läste härom dagen hur många butiker bl.a annat stoppar alagsgubbar, och hemlösa i dörren,

Tänk själv bli portförbjuden bara för att man är hemlös, utan att ha gjort något fel?

Är inte det diskriminering på toppnivå, eller hur?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 21:12

Jag försöker inte få dig att se ut på något särskilt sätt, däremot svarar jag på det du säger när du snackar med mig?

Hur många gånger har inte jag blivit skylld för att ha gömt mig eller är svarslös när man försöker undvika pajkastningar,

Nu säger inte jag att just du går på så The Ward men flertalet andra kör med den metoden!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-08, 21:17

martin7lindgren skrev:Nu tycker ju inte jag vatten, tillgång till toa och dusch, kunna tvätta kläder ibland är något överflöd?

Jag läste härom dagen hur många butiker bl.a annat stoppar alagsgubbar, och hemlösa i dörren,

Tänk själv bli portförbjuden bara för att man är hemlös, utan att ha gjort något fel?

Är inte det diskriminering på toppnivå, eller hur?

kan iofs förstå om man stoppar folk ifall de verkligen luktar illa, det är ett rent elände att hamna i närheten av "stinkbomber".

Men nu är det ju inte bara helösa eller a-lagare som kan vara ohygieniska..

på nåt sätt tror jag det hårda klimatet börjar i stortstäderna sedan sprider sig sakta utåt i landet. Istället borde det vara mera kärleksfullt...
    Men det verkar bara vara nåt man får drömma om
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-08, 21:22

martin7lindgren skrev:Jag försöker inte få dig att se ut på något särskilt sätt, däremot svarar jag på det du säger när du snackar med mig?

Hur många gånger har inte jag blivit skylld för att ha gömt mig eller är svarslös när man försöker undvika pajkastningar,

Nu säger inte jag att just du går på så The Ward men flertalet andra kör med den metoden!

pajkastning intresserar inte mig heller... jag försöker vará så rak o konsekvent som det går att vara....

sen är jag sån att jag kan hålla med vem som helst och samtidigt markera när jag inte håller med nån(som jag vanligen håller med)
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-08-08, 21:55

En orsak att stoppa hemlösa och alagare som travar in i en affär KAN vara att de inte räknar med att denne ska handla något, speciellt inte om det är en affär för ex kapitalvaror....

Att ta emot kunder som inte kommer för att handa är ju inte intressant...

Men de flesta livsmedelsaffärer släpper in just för att de då kanske får sälja ett par kg potatis eller annat som denne hart råd att köpa (eller en sexpack öl)
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-08, 22:47

theward skrev:
    råttan skrev:Faktum är ju att varenda uteliggare får tag på det vatten de behöver, eller hur?

Det är lite så att man måste vara lite öppen och mottaglig för att ha chansen att upptäckta "saker" också

Nää en där sifferkombination tror jag inte är så speciell.

Bevis kan var supjektiva. Om jag tex sa att jag sett och hört saker. Skulle du tro på mig då ..
    Eller måste du först se och höra saker själv??..

Jag vill ju inte tro att du ljuger i sådana fall. Å andra sidan är övernaturliga ting i min värld så osannolika att jag inte skulle tro på dem i först taget ens om jag såg saker med egna ögon. Skulle leta efter naturliga förklaringar in absurdum.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-08, 22:51

martin7lindgren skrev:Helt vanliga siffror?
    Långt ifrån helt vanliga siffror, att klockslag datum bildar den kombinationen?

Men Mr.Råtta, kanske kan tala om när det händer nästa gång?

Sifferkombinationen är inte ovanligare än någon annan sifferkombination. För de flesta är det dock relativt uppenbart att den återkommer vart hundrade år.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 13:32