theward 2009-08-01, 00:23
martin7lindgren skrev:Vad har du att lära mig om hemlöshet, hur står det t6ill med droger och brännvin i din egen värld Madame,
Håll rent framför din egen dörr du, så mycket skit som du hostar ur dig så tvivlar jag på att du är så oskyldig själv,
Det verkar ha gått hett till där i baksättet på Forden, du verkar ha blivit brännd för resten av livet, därav din känslolöshet för människor som har det svårt?
En fråga, som du bör kunna svara på.
Hur blir man hemlös/uteliggare utan att ha några som helst (svåra)psykiska besvär, eller drogar eller super så hejdlös at man inte klarat ett normalt liv i samhället.
För jag menar är man helt mentalt frisk och inte har några missbruksproblem är det inte så svårt att tex bo hos bekanta tills man lyckats få jobb eller annan ersättning. De flesta känner någon eller några de kan sova hos nån månad eller så...troligtvis längre
Hemlöshet är väl inte det första stadiet... om man är skötsam och ej drogar..
inkomst har inte varit nåt större problem att fixa heller..nu är det iofs svårare. Men förrut var det ganska enkelt att gå någon åtgärd via AF försorg..
Man måste ju kraftigt straffa ut sig själv för att hamna så djupt i skiten att man blir utanför samhället i flera år eller decennier
Så martin svara på hur illa det måste gå innan man blir totalt utslagen??
För i min värld ,,som inte är vare sig omogen eller barnsligt.. existerar i princip ingen påtvingad hemlöshet i Sveriga, bara "frivillig"..