Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

råttan.

Antal inlägg : 4318

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 16 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  råttan. 2009-07-31, 17:43

KickTheRasist skrev:
    råttan skrev:När får vi ett tv-repotage om stackars andrahandsboende som jagar vatten?

Det skulle vara häftigt att se dig som Hemlös ...

råttan:

Snälla förken skulle jag kunna få en Fema för att jag måste på toa !!

Fröken :

Ahh din lille knarkar fan skaffa dig ett liv!!

Twisted Evil

Förvånar mig inte ett dugg över att du har roligt på uteliggarnas bekostnad. Att jag skulle bli hemlös är dock mindre sannolikt.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-31, 17:45

martin7lindgren skrev:Mr.Råtta är feg, ful jiddrig och korkad, och det vet han själv om!

Tönten kämpar som en reptil med näbbar och klor för att slingra sig bort från sin egen verklighet!

Nej Mr.Råttusling är inget att skriva hem till mamma om!

Verkar som martin vill flytta bort fokus från det faktum att han inte ens vet hur man får tag på vatten i Stockholm. Trots 20 års påstådd hemlöshet. MTydligen har han blivit lite arg över att bli avslöjad.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-07-31, 17:51

råttan skrev:
    KickTheRasist skrev:
    råttan skrev:När får vi ett tv-repotage om stackars andrahandsboende som jagar vatten?

Det skulle vara häftigt att se dig som Hemlös ...

råttan:

Snälla förken skulle jag kunna få en Fema för att jag måste på toa !!

Fröken :

Ahh din lille knarkar fan skaffa dig ett liv!!

Twisted Evil

Förvånar mig inte ett dugg över att du har roligt på uteliggarnas bekostnad. Att jag skulle bli hemlös är dock mindre sannolikt.

Din lille apan !!

Vem är egentligen som har roligt på uteliggarnas bekostnad??

Du eller jag ... ??
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-31, 20:01

Du ktr, men även martin.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-31, 20:22

Jasså du säger det Råttusling, nu "PROJEKTAR" du dina lögner och din skrupel lösa omoral på mig igen!

Finns ingen berörd människa som känner mig som begriper vad du så lögnaktigt påstår,

Själv ser jag dig bara som att du inte klarar av att skyla din ruttna och smutsiga byk!

Så mitt tips är att du tar och torkar dig runt truten, bakom öronen så tar du baken på en gång, för ditt eget välbefinnande, så kanske du till slut orkar se ditt fula nylle i spegeln!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-31, 21:02

martin lille, har du fortfarande inte kollat upp vad "Projekterar" betyder? Din totalt felaktiga mening får dig verkligen att framstå som ett fån.

Om du nu känner nån hemlös så vet denne säkerligen hur lätt det är att få tag¨på vatten. Men hur är det med droger?

Visst kan jag torka mig om truten, men jag tror inte det hjälper en nerdrogad uteliggare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-31, 21:40

Jodå jag vet vad det betyder, tydligen är det ett känsligt ämne för dig Mr.Råtta, kan inte vara kul att se sina egna baksidor?

Men yla på du din pajas, det hjälper inte en då, en råtta som mer liknar en slingrande orm är du i ett nötskal,

KYSS DIG I BAKEN MR.RÅTTA, OM DU NU VÅGAR DIG DITT MED TRYNET, JAG TVIVLAR TROTS ATT DET FÖRMODLIGEN ÄR DÄR DU TRIVS BÄST MED NOSEN?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-07-31, 21:55

martin7lindgren skrev:Jodå jag vet vad det betyder, tydligen är det ett känsligt ämne för dig Mr.Råtta, kan inte vara kul att se sina egna baksidor?

Men yla på du din pajas, det hjälper inte en då, en råtta som mer liknar en slingrande orm är du i ett nötskal,

KYSS DIG I BAKEN MR.RÅTTA, OM DU NU VÅGAR DIG DITT MED TRYNET, JAG TVIVLAR TROTS ATT DET FÖRMODLIGEN ÄR DÄR DU TRIVS BÄST MED NOSEN?

Varför är du så intresserad av dina manliga motdebattörers bakdel martin? (Tänker sänka mej till en
    lägre nivå ikväll?)
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-31, 22:03

martin7lindgren skrev:Jodå jag vet vad det betyder, tydligen är det ett känsligt ämne för dig Mr.Råtta, kan inte vara kul att se sina egna baksidor?

Nej, martin. Du vet uppenbarligen inte vad projektera betyder. Det beror på att du är ett fån.

Uteliggare har du aldrig varit. Du skulle aldrig palla.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-07-31, 22:50

råttan skrev:martin lille, har du fortfarande inte kollat upp vad "Projekterar" betyder? Din totalt felaktiga mening får dig verkligen att framstå som ett fån.

Om du nu känner nån hemlös så vet denne säkerligen hur lätt det är att få tag¨på vatten. Men hur är det med droger?

Visst kan jag torka mig om truten, men jag tror inte det hjälper en nerdrogad uteliggare.

100% ingen hjälp alls men martin vägrar ju att erkänna att många hemlösa har problem med droger
    o dyl + att det finns många som efter sossarnas psykreform har hamnat på gatan men enligt martin
    så existerar inte de här personerna utan det är bara de 5-10% som aldrig haft några problem som
    är hemlösa och dessutom i 20! år.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-01, 00:14

Vad har du att lära mig om hemlöshet, hur står det t6ill med droger och brännvin i din egen värld Madame,

Håll rent framför din egen dörr du, så mycket skit som du hostar ur dig så tvivlar jag på att du är så oskyldig själv,

Det verkar ha gått hett till där i baksättet på Forden, du verkar ha blivit brännd för resten av livet, därav din känslolöshet för människor som har det svårt?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-01, 00:20

martin7lindgren skrev:Vad har du att lära mig om hemlöshet, hur står det t6ill med droger och brännvin i din egen värld Madame,

Håll rent framför din egen dörr du, så mycket skit som du hostar ur dig så tvivlar jag på att du är så oskyldig själv,

Det verkar ha gått hett till där i baksättet på Forden, du verkar ha blivit brännd för resten av livet, därav din känslolöshet för människor som har det svårt?

Tack martin, allt är bra o i en "ford" har jag aldrig varit men en Ford
    mustang hade jag o min man när vi träffades! Very Happy Som sagt, ikväll sänker
    jag mej till en lägre nivå.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-01, 00:23

martin7lindgren skrev:Vad har du att lära mig om hemlöshet, hur står det t6ill med droger och brännvin i din egen värld Madame,

En fråga, som du bör kunna svara på.

Hur blir man hemlös/uteliggare utan att ha några som helst (svåra)psykiska besvär, eller drogar eller super så hejdlös at man inte klarat ett normalt liv i samhället.
    För jag menar är man helt mentalt frisk och inte har några missbruksproblem är det inte så svårt att tex bo hos bekanta tills man lyckats få jobb eller annan ersättning. De flesta känner någon eller några de kan sova hos nån månad eller så...troligtvis längre
    Hemlöshet är väl inte det första stadiet... om man är skötsam och ej drogar..
    inkomst har inte varit nåt större problem att fixa heller..nu är det iofs svårare. Men förrut var det ganska enkelt att gå någon åtgärd via AF försorg..

Man måste ju kraftigt straffa ut sig själv för att hamna så djupt i skiten att man blir utanför samhället i flera år eller decennier

Så martin svara på hur illa det måste gå innan man blir totalt utslagen??
    För i min värld ,,som inte är vare sig omogen eller barnsligt.. existerar i princip ingen påtvingad hemlöshet i Sveriga, bara "frivillig"..
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-01, 00:41

Eftersom du tycks vara dum i huvudet det, så får jag väl säga det ingen, i mitt fall var det en skilsmässa, jag är inte den enda,

Men varför jag svarar vet jag inte, för jag tycker du är barnslig och en kappvändare värsta sorten,

Och kappvändare är väl det närmaste förädare man kan komma, du är bara en ränt töntig snubbe som gnäller över din påstådda sjukdom, till du får ett skyddat jobb, det räcker för du ska vända på kappan och sälla dig till dom där du verkligen hör hemma,
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-01, 00:46

Du menar att din sjukdom du ylat om är ditt eget fel, hur mycket brännvin drack du och vilka droger gick du på för att du skulle bli9 sjuk,

Eller menar du att du den hårde och rättvise är ofrivilligt sjuk till skillnad mot alla andra,

Ja The Ward du är en tönt med stora bokstäver, du har nog hamnat rätt där i ekan med metspöt i handen,

The Ward storfräsaren med lillfräsen tar sig ton!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-01, 00:48

martin7lindgren skrev:Eftersom du tycks vara dum i huvudet det, så får jag väl säga det ingen, i mitt fall var det en skilsmässa, jag är inte den enda,

Men varför jag svarar vet jag inte, för jag tycker du är barnslig och en kappvändare värsta sorten,

Och kappvändare är väl det närmaste förädare man kan komma, du är bara en ränt töntig snubbe som gnäller över din påstådda sjukdom, till du får ett skyddat jobb, det räcker för du ska vända på kappan och sälla dig till dom där du verkligen hör hemma,

Avdelningen :öhhh
    Man blir inte hemlös av en skiljsmässa.
    Hade du inget jobb innan?. Tog tjejen alla dina grejor och pengar.
    Hade du inga släktingar eller kompisar du kunde bo hos?
    Slutligen det måste varit illa, om din fru lät dig bli hemlös....?

Trots att min skiljsmässaa var riktigt hård, så kan jag lova att vi aldrig låtit varandra hamna i rännstenen...

Som sagt är det mkt du döljer i hela historien

Ja du ..jag är väl den som har den mest ovändbara kappan, man kan ha.
    Dock är jag man nog att faktiskt se dåliga o bra saker från båda sidorna sas..

Att kasta sand på sina "motståndare" och hålla med sina "egna" oavsett vad de gör. är hyckleri och inget annat
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-01, 00:49

martin7lindgren skrev:Eftersom du tycks vara dum i huvudet det, så får jag väl säga det ingen, i mitt fall var det en skilsmässa, jag är inte den enda,

Eftersom jag nu har sänkt mej till debattnivån i övrigt på det här forumet
    så måste jag fråga dej martin, hur i h-e kan man bli hemlös i 20! år efter
    en skilsmässa utan att haft ngn som helst skuld själv? scratch
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-01, 00:54

martin7lindgren skrev:Du menar att din sjukdom du ylat om är ditt eget fel, hur mycket brännvin drack du och vilka droger gick du på för att du skulle bli9 sjuk,

Eller menar du att du den hårde och rättvise är ofrivilligt sjuk till skillnad mot alla andra,

Ja The Ward du är en tönt med stora bokstäver, du har nog hamnat rätt där i ekan med metspöt i handen,

The Ward storfräsaren med lillfräsen tar sig ton!

jag var helnykterist de första 26 åren..
    Sen har jag väl druckit hälften av vad medelsvensson gör årligen sedan dess..
    Nu är jag nästan nykterist igen.
    jag har tränat hela livet och ätit bra mat.
    Så jag har gjortt det jag kunnat för att ha bra hälsa

Undrar vad du menar med "sjuk" i ditt avseende.
    Du skule växa oerhört om du erkände att du tex haft psykiska problem eller drogproblem. För det är inhget att skämmas över öht

Avser du mitt könsorgan, så kan jag säga att det är större än genomsnittet och den funkar som klockan...

Varför måste du dra in skit, rövar och kön, jämnt o ständigt i dina inlägg

ps tönt är nog det sista jag blir Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-01, 01:01

Ja du the Ward av någon anledning så tjatar du rätt mycket om vilke hårding du är,
    Mindrevärds komplex tycker jag det låter som,
    Men nu tar jag en stunds paus från lallandet med dig din tönt,

För nu väntar en stor whisky, den första på länge, och en stund framför TV:n med en av 70 tals favorit snutarna "COLUMBO"

Men honom känner väl inte du till då låg väl du i vaggan med blöja och napp!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-01, 01:06

Med sjuk menar jag det ylat om och ditt tjabbel med FK!
    Men jag förstår nu att det är ett helt sjävförvållat tillstånd i ditt fall,

För du menar väl inte att du inte valt själv som du ylar om att alla har gjort,
    Nej du, kappvändare som du står lågt i kurs!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-01, 01:09

martin7lindgren skrev:Ja du the Ward av någon anledning så tjatar du rätt mycket om vilke hårding du är,
    Mindrevärds komplex tycker jag det låter som,
    Men nu tar jag en stunds paus från lallandet med dig din tönt,

För nu väntar en stor whisky, den första på länge, och en stund framför TV:n med en av 70 tals favorit snutarna "COLUMBO"

Men honom känner väl inte du till då låg väl du i vaggan med blöja och napp!

tycker mest du tjatar om det Wink

nää du jag har ett sunt och bra självförtroende utan att bli pompös och dryg....Som allt för många kan bli. fast då beror det ofta på att de iaf är osäkra

joo jag vet vad columbo är..
    har sett det många gånger Wink

har sett många gamla serier och filmer.. Så jag har nog koll på det mesta

jag ska sova istället, ska jobba imorrn Rolling Eyes

nåja jag får ju mera betalt på en lördag, sen är jag ledig på tisdag istället. Då ska jg spendera en hel dag tillsammans med mina barn Very Happy
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-01, 01:11

martin7lindgren skrev:Med sjuk menar jag det ylat om och ditt tjabbel med FK!
    Men jag förstår nu att det är ett helt sjävförvållat tillstånd i ditt fall,

För du menar väl inte att du inte valt själv som du ylar om att alla har gjort,
    Nej du, kappvändare som du står lågt i kurs!

Vilka alla??
    Alla som supit eller drogat bort sina liv..har gjort det själva, De har fulla ansvaret för detta.
    Vem skulle annars ha det ansvaret.
    Övriga har jag inte sagt ett knyst om...
    De flesta blir sjuka utan anledning och förvarning, eler iaf är det inget självförvållat och pga en medveten handling
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-01, 01:21

Jadu martin lille, det är inte mycket av din berättelse som håller för en granskning.

1. Man blir inte hemlös p.g.a en skilsmässa.

2. Uteliggare är till typ 99% drogberoende eller psyksjuka.

3. Hemlösa vet i regel hur man får tag på vatten.

4. Hemlösa startar sällan hejaklacker för politiker som inte gör ett skit för hemlösa.

5. martin säger sig vara 56 åt och ha varit hemlös i 20 år innan han fick en skattefinansierad bostad 2005. Detta utan vare sig psykiska eller drogproblem. Är detta ens möjligt kan man undra. Går det ens att vara hemlös så länge utan att själv vilja det?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-01, 01:34

råttan skrev:Jadu martin lille, det är inte mycket av din berättelse som håller för en granskning.

1. Man blir inte hemlös p.g.a en skilsmässa.

2. Uteliggare är till typ 99% drogberoende eller psyksjuka.

3. Hemlösa vet i regel hur man får tag på vatten.

4. Hemlösa startar sällan hejaklacker för politiker som inte gör ett skit för hemlösa.

5. martin säger sig vara 56 åt och ha varit hemlös i 20 år innan han fick en skattefinansierad bostad 2005. Detta utan vare sig psykiska eller drogproblem. Är detta ens möjligt kan man undra. Går det ens att vara hemlös så länge utan att själv vilja det?
    Om man är en eremit? Ja, men då flyttar man oftast ifrån storstaden eftersom det
    är den som skapar problemen,att yla om förstahandskontrakt i innerstaden är det
    nog få eremiter som gör men som sagt jag har sänkt mej till en lägre nivå ikväll
    när det gäller diskussioner så: Who cares?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-01, 01:36

Det är ju så mycket coolare att vara uteliggare i innerstaden...

I t.ex Ödeshög finns inte en enda uteliggare.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-28, 06:15