Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Infra
Corven
R.O.F.L
formsvackan
ANNA2LINK
KickTheRasist
GustavAnder
DMustaine
SiP
Blåfront
berralarzon
mimra
PE Dal
theward
blueheaven
kanaljen
Sniperace
Redvictory
Regndrottning
marxisten
Thetaxpayer
lazy
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

råttan.

Antal inlägg : 4318

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 9 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  råttan. 2009-07-15, 12:46

martin7lindgren skrev:Sanningen är hård när man är en skitstövel, eller hur, Mr.Råttusling?

Gör som jag Mr.Råtta, försök göra något för andra människor i stället för att kuta runt med din skitspruta och skvätta och pinka in nya revir!

martin lille,

Jag gör något för andra människor. Jag arbetar och betalar skatt som förhoppningsvis hjälper de som har det svårt. Du däremot martin lille har valt att förbruka de pengar som skattebetalare betalar in, trots att du skulle kunna arbeta. Istället jobbar du ideellt för att försöka försämra för vanliga männsikor. Men det är ju ditt val.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-15, 15:05

Som sagt den ideologi du förespråkar är redan praktiserad med känt resultat?
    Jag vet hur det irriterar dig råttusling att vi har sjuka, handikappade och pensionärer,

Men vi är lika mycket skattebetalare som dig!

Var du en tärande belastning för samhället när du växte upp med fri skola och barnbidrag i 16 år, utan att betala en enda skattekrona?

Men nu när du själv är så lyckligt lottad att få vara frisk och arbetsför sitter du bara och gnäller och får det att låta som ett straff!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-15, 15:08

På vilket sätt försvårar jag för "vanliga" människor när jag försöker använda mina erfarenheter för att slå ett slag för andra utsatta människor?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-17, 09:00

Till S-e-L och Mr.Råttas stora glädje, får många pensionärer sin pension idag!
    Själv ska jag efter morgonfikat idag, ta fram det heliga basgirot, och börja festen, hyran ska pröjsas,

Sen lägger jag kuvertet i brevlådan, drar en lättnadens suck stäcker armarna av glädje, får också ungefär 2.700 kvar till att försätta festen i livsmedelsbutiken,

Ja nu blir det frukt äpplen och apelsiner i fruktskålen några dagar igen, Very Happy
    Inte nog med det, gurka, morötter, sallad och lök till sallader någon vecka blir det också, Very Happy

Till sist ska jag möta min polare i rullstol som lever i samma ekonomiska situation som jag, men som inte får pension förrän på måndag, så han får låna några hundringar av mig så han kan käka lite mat redan nu före helgen! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-18, 09:37

Hurra, gårdagen förflöt planenligt, hyran är betald, första lasset käk hemma cheers

Idag dag Nr:2. är det dags för nästa runda, det som inte kom hem igår ska hem idag?

Jag är nöjd, men eventuellt bio, resturang o.s.v lär dröja några år till!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-19, 00:57

martin7lindgren skrev:Som sagt den ideologi du förespråkar är redan praktiserad med känt resultat?
    Jag vet hur det irriterar dig råttusling att vi har sjuka, handikappade och pensionärer,

Men vi är lika mycket skattebetalare som dig!

Var du en tärande belastning för samhället när du växte upp med fri skola och barnbidrag i 16 år, utan att betala en enda skattekrona?

Men nu när du själv är så lyckligt lottad att få vara frisk och arbetsför sitter du bara och gnäller och får det att låta som ett straff!

Du vet ingenting martin lille. Jag är en stark förespråkare för att sjuka ska få den vård som krävs för att de ska bli friska. Handikappade ska få hjälp att leva ett så gott liv som möjligt. Pensionärer har ju jobbat ihop till sin pension och den ende som retar sig på riktiga pensionärer är du martin lille.

Du martin lille är tärande, det vet du mycket väl. Acceptera eller fortsätt framstå som ett fån. Ditt val.

Om jag var tärande när jag växte upp? Nja, jag ser det som att samhället gjorde en investering i mig. Jag har betalat tillbaka denna investering med råge. Har dock svårt att se bidragsutbetalningar till lata bidragslyftare som investeringar.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-19, 00:59

martin7lindgren skrev:På vilket sätt försvårar jag för "vanliga" människor när jag försöker använda mina erfarenheter för att slå ett slag för andra utsatta människor?

Du förbrukar de pengar som hade gjort bättre nytta hos de som har det svårt. Du har bevisat att du skulle kunna arbeta.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 9 Empty AB/UNITED MINDS JULI...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-19, 10:21

HÄRLIG SÖNDAGS LÄSNING, dagens presenterade mätning,

48,1% - 41.8% = 6,3% mellan blocken!

S 31,4% MP 10,0% V 6,7%

M 26,8% FP 6.5% C 4,5% KD 4,0%

Både PP och SD över 4% spärren!

Enligt dagens mätning är det lika tufft att hålla sig på 4% för KD och C !
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-19, 10:32

Du försätter predika din redan praktiserade ideologi?

Nej du Mr.Råtta, nu har det varit några lugna dagar under din frånvaro, med det var då det?

Dina drömmar där vi gör oss av med sjuka, skadade och handikappade som enligt dig själv är så tärande för din plånbok är inget annat än det Hitler och nazisterna ägnade sig åt under kriget, det vet du också!

Mr.Råtta dom sjukas förespråkare., han talar sig varm varje dag för hur tärande och vilka lata bidragslyftare dessa grupper är!

MEN SOM SAGT, RÅTTUSLING FÖR ELLER SENARE KOMMER NOG VERKLIGHETEN VISA SIG FÖR DIG OCKSÅ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-19, 14:23

martin7lindgren skrev:HÄRLIG SÖNDAGS LÄSNING, dagens presenterade mätning,

S 31,4% MP 10,0% V 6,7%

MR. RÅTTA & MR. BLUEFRONT KOM MED OCH GLÄDJS NI OCKSÅ ÖVER DAGEN MÄTNING SÅ HÄR I SOMMARTIDER!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-19, 14:28

martin7lindgren skrev:
    martin7lindgren skrev:HÄRLIG SÖNDAGS LÄSNING, dagens presenterade mätning,

S 31,4% MP 10,0% V 6,7%

MR. RÅTTA & MR. BLUEFRONT KOM MED OCH GLÄDJS NI OCKSÅ ÖVER DAGEN MÄTNING SÅ HÄR I SOMMARTIDER!

Vädret kunde ju vara bättre, men det är klart jag är glad. Extra glad blir jag när jag ser hur pass lite vänstermupparna har att glädja sig åt.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-19, 14:34

martin7lindgren skrev:Du försätter predika din redan praktiserade ideologi?

Nej du Mr.Råtta, nu har det varit några lugna dagar under din frånvaro, med det var då det?

Dina drömmar där vi gör oss av med sjuka, skadade och handikappade som enligt dig själv är så tärande för din plånbok är inget annat än det Hitler och nazisterna ägnade sig åt under kriget, det vet du också!

Mr.Råtta dom sjukas förespråkare., han talar sig varm varje dag för hur tärande och vilka lata bidragslyftare dessa grupper är!

MEN SOM SAGT, RÅTTUSLING FÖR ELLER SENARE KOMMER NOG VERKLIGHETEN VISA SIG FÖR DIG OCKSÅ?

martin lille,

Tror du att dina lögner för dig närmare dina mål?

Att de sjuka kostar pengar är väl ganska självklart och inte speciellt kontroversiellt, eller hur. Att vi är världens sjukaste folk gör väl inte saken bättre?

Jag vill ju att de sjuka ska bli friska så att de kan börja arbeta. Det är ju det de själva vill också, eller hur? Det har du ju själv skrivit att de inget hellre vill.

martin själv har ju börjat arbeta ideellt åt röran. Så nog klarar han att arbeta alltid, och han vill ju heller inget annat enligt egen utsago.

Så du ser martin, vi har ju samma mål.

När alliansen regerar har ju också sjuktalen sjunkit relativt kraftigt. Folk blir friska av Alliansens politik. Folk blir sjuka av rörans politik. Folk vill ju vara friska och arbetsföra, eller hur? Då bör de således rösta på Alliansen.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-07-19, 14:38

råttan skrev:

martin lille,

Att de sjuka kostar pengar är väl ganska självklart och inte speciellt kontroversiellt, eller hur. Att vi är världens sjukaste folk gör väl inte saken bättre?

Jag vill ju att de sjuka ska bli friska så att de kan börja arbeta. Det är ju det de själva vill också, eller hur? Det har du ju själv skrivit att de inget hellre vill.

martin själv har ju börjat arbeta ideellt åt röran. Så nog klarar han att arbeta alltid, och han vill ju heller inget annat enligt egen utsago.

När alliansen regerar har ju också sjuktalen sjunkit relativt kraftigt. Folk blir friska av Alliansens politik. Folk blir sjuka av rörans politik. Folk vill ju vara friska och arbetsföra, eller hur? Då bör de således rösta på Alliansen.

Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-19, 14:38

Ja du låter överlycklig Mr.Råtta, jag förstår att din glädje är oöverträffad att de dina ligger långt efter och inte kommer ifatt! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-19, 14:41

Vad snackar du för strunt, vadå mina lögner, vad har jag ljugit om?

Visst är jag handikappad och pensionär, men jag är lika mycket på hemmaplan som du!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-19, 14:42

Thetaxpayer skrev:
    råttan skrev:

martin lille,

Very Happy

Klart jag är glad. Jag är ju frisk och arbetsför. När det gäller valet så är det en öppen historia. Långfingret Ohly borde avgöra till alliansens fördel denna gång.

När det gäller dina lögner martin så ljuger du om vad jag skrivit. Du påstår att jag skrivit hemska saker, men det är inte sant. Du kan heller inte påvisa vart jag skrivit det du påstår.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-19, 14:45

Vadå jobbar ideelt, jag jobbar inte åt någon, men däremot försöker jag tala för min egen och alla andra utsattas situationer!

Har du problem med det, sen för jag självklart min valkamp på mitt sätt hur mycket jag vill utan att be blånäsorna om lov! Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-19, 14:50

Ta ett djupt andetag nu och stila dig Mr.Råttusling, jag har inte ljugit om dig,
    Det finns nog inte många som tvivlar på ditt budskap under flera års tid nu, om hur tärande alla sjuka, skadade och pensionärer är, dom du så helhjärtat kallar lata bidragslyftare!

"PROJEKTION" var det Mr. Råtta!

Sen att du försöker projektera över ditt skit på mig, har du inget för, bryr mig inte,

Men glöm att du får stå oemotsagd, mig får du aldrig tyst på!

DU ÄR INGET ANNAT ÄN EN SLINGERBULT, EN FUL OCH BERÄKNANDE UTSTUDETRAD USLING, MR.RÅTTA!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-19, 16:44

martin7lindgren skrev:Ta ett djupt andetag nu och stila dig Mr.Råttusling, jag har inte ljugit om dig,
    Det finns nog inte många som tvivlar på ditt budskap under flera års tid nu, om hur tärande alla sjuka, skadade och pensionärer är, dom du så helhjärtat kallar lata bidragslyftare!

"PROJEKTION" var det Mr. Råtta!

Sen att du försöker projektera över ditt skit på mig, har du inget för, bryr mig inte,

Men glöm att du får stå oemotsagd, mig får du aldrig tyst på!

DU ÄR INGET ANNAT ÄN EN SLINGERBULT, EN FUL OCH BERÄKNANDE UTSTUDETRAD USLING, MR.RÅTTA!

Det är egentligen helt makalöst att du frenetiskt fortsätter blåljuga martin lille. Aldrig någonsin har jag kallat sjuka för lata bidragslyftare. Aldrig någonsin. Du skulle heller inte kunna påvisa detta om du försökte.

Sen martin lille om du är bekymrad över att du hela tiden framstår som en skit så kan det bero på att hela din patetiska existens är ett brakfiasko.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-19, 16:44

martin7lindgren skrev:Vadå jobbar ideelt, jag jobbar inte åt någon, men däremot försöker jag tala för min egen och alla andra utsattas situationer!

Har du problem med det, sen för jag självklart min valkamp på mitt sätt hur mycket jag vill utan att be blånäsorna om lov! Twisted Evil

Du jobbar åt den rödgröna röran.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-19, 18:01

Självklart valfightar jag med dom medel som står till buds, på bästa sätt! Wink

För jag är en enda av alla rödgröna väljare som bestämmt oss för att 2010 får det bli slut på allianskiten vi haft över oss sedan 2006!

Bara det att borgeriet väkt upp såna utstudertade typer som dig Mr.Råtta, är fullgoda själ till att göra allt man kan för och få bort skräpalliansen!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-19, 18:06

Du borde först och främst skaffa dig ett jobb. Först arbete sen fritidsaktiviteter. Men du skulle aldrig palla detta p.g.a. att du är så lat.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-19, 18:10

Jag tycker det är helt makalöst att du lever i sådan förnekelse att du förnekar dig själv!

Du förespråkar en ideologi som bara några få står bakom, ditt kränkande och förnedrande förnekande över sjuka, skadade och pensionärer, som du liknar vid tärande lata bidragslyftare,

Något du ylat om i flera år, något du inte bara kan projektera över på t.ex mig,

Du får slingra dig och spruta så mycket skit du vill, men du och ingen annan får stå för din egen räkning!

Som vanligt tvingas jag svara på ditt skit om och om igen, men ingen fara, det kan jag göra så många gånger som krävs!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-07-19, 21:39

Du vill ha ännu mindre av din fattigpension?

Märkligt du stöttat persson alla år
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-07-19, 21:45

Blåfront skrev:Du vill ha ännu mindre av din fattigpension?

Märkligt du stöttat persson alla år

Stöttar din jobbcoach dig blåfront?
    //berra

Pst:sluta sänd privata mess till mig blåfront jag raderar dom utan att läsa domsamma låfront.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 16:04