Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
Thetaxpayer
theward
lazy
R.O.F.L
SiP
Corven
Redvictory
Sniperace
råttan.
berralarzon
Blåfront
blueheaven
MartinLindgren
Regndrottning
RedCloud
19 posters

Och nu blir det reklam...........

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Och nu blir det reklam........... - Sida 4 Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

Inlägg  Redvictory 2009-07-08, 22:35

lazy skrev:Har roat mej med att läsa igenom hela tråden. Var är SiP:s lögner?
    Jag kanske behöver glasögon för jag kan inte hitta dom?

Tyvärr hjälper inte glasögon dig! det krävs något mycket mer! och det saknar både du och Sip! sorry!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Och nu blir det reklam........... - Sida 4 Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

Inlägg  lazy 2009-07-08, 22:49

Corven Today at 5:47 pm

Nu är det ju i stort sett bara Blåfront, som därinne heter SD2010 som är höger, och fortfarande skriver, och vi vet alla hur han skriver, men hans inlägg står kvar.

Nu är du lite taskig mot mej Corven, även om jag har varit borta ett tag
    OCH även har vissa s.k "vänsterideer" så är jag ändå en liten "blå smurf" Laughing
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-07-09, 01:35

RedCloud skrev:
    NollKollBlue skrev:Varför kan du då inte diskutera omodererat här då?

Klart jag kan, men här får jag också dödshot, personliga påhopp, allmänt kommunistmiumbojumbo, offtopicmästare på köpet.
    Det få jag inte på Testaren.

Men jag förstår att du gärna vill hålla dig på lowlife-nivå när DU debatterar.

Nej du kan inte och det är den stora anledningen till att du här befinner dig i den sitsen du gör här är din debattstil, har aldrig någonsin sett att du fört en normal debatt med någon som inte är vänster!

Tydligen går det bra att sprida kommunistmumbojumbo på testaren eftersom ingen får gå i svaromål!

Där skall man bara sitta och klappa varann på axeln ju mera vänster desto mera klappar!

Kommunism kräva censur och moderering! affraid
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-07-09, 02:03

Corven skrev:

Det har inte raderats ett enda inlägg som handlat om sakfrågor.

Hur vet man det? De har ju raderats, är det inte bättre att flytta dem till en mapp med borttagna alster så kan alla konstatera själva?

Corven skrev:Nu är det ju i stort sett bara Blåfront, som därinne heter SD2010 som är höger, och fortfarande skriver, och vi vet alla hur han skriver, men hans inlägg står kvar.

Man kan ju då fråga sig varför det är så?
    Corven skrev:Det enda som raderas är personliga påhopp, och rena nonsens-inlägg. Som när Berra hoppade på Fredrik om saker som hänt härinne, i en tråd som handlade om skolpolitik. Eller när Fredrik hoppade på Martin om saker som inte alls hade med tråden att göra.

Jo mycket skit har man ju sett men det måste väl ändå ligga på det personliga ansvaret och hur skall de andra kunna göra sig en bild om det är borttraderat?

Nu är det ju moderatorns bild av det hela som man får!
    Vad ger någon rätten att ta ifrån mig mitt eget omdöme?

Corven skrev:Och man kan inte nicknappa där. Eftersom alla nya konton måste godkännas av en administrator. Hittills har vi inte nekat någon ny medlem.

Det har ju knappast någon betydelse för det skrivna ordet!

Corven skrev:Jag vet inte varför Blueheaven och Fredrik har fått för sig att höger-inlägg inte är välkomna, det finns liksom ingen vettig grund för ett sånt påstående, det måste ju finnas både höger och vänster för att det ska bli någon debatt, men det är klart att det kanske är skönt att kunna leka martyr när man inte får vräka ur sig en massa otidigheter....

Men varför lyser då högerdebattörerna med sin frånvaro?

Corven skrev:Jag menar, om det nu är så kul att vräka ur sig en massa skit, så kan man väl göra det härinne då, och så hålla sig till att diskutera sakfrågor på Testaren. För här är det svårt att diskutera sakfrågor, det spårar oftast ut och blir ännu en skitkastartråd i raden....

Så tycker du ja men uppenbarligen inte alla!

Herregud man kan ju inte ens spärra de värsta galningarna på testaren!

Senast ändrad av blueheaven den 2009-07-09, 02:10, ändrad totalt 1 gång
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-07-09, 02:05

martin7lindgren skrev:Ge dig nu, vad yrar du om nu igen fröken SiP,
    du och jag tycker lika illa om varandra och det mesta vore vara sagt redan så om du drar in din tunga och vaktar den noga ska det nog bli bra?

Eftersom du enligt din egen utsaga är så mycket förståndigare än jag så visar du din storhet genom att visa vägen fröken SiP,
    Klokast ger sig säger man ju, eller hur?

Då börjar du hålla igen näbben! Så kanske jag gör likadant!

Det är bra att du erkänner att du är dum martin. Men martin lille, du är inte mest korkad på forumet. Det är din kompis redlooser som är mest korkad. Så var glad martin lille. Normalt är du mest korkad oavsett sällskap. Men nu har du äntligen funnit någon mer korkad.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-09, 09:26

Jasså säger du det fröken SiP? Martin tar sig ton?
    Ja klart han gör, inte fan finns jag på forumet för att hålla tyst!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-09, 09:30

Fortsätt vända på mina ord du Mr.Råtta! Wink
    Jag förstår att en så korkad rådis som du inte har annat på välja på?
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-07-09, 10:08

NollKollBlue skrev:Vad ger någon rätten att ta ifrån mig mitt eget omdöme?

för detta krävs ju att du har ett, vilket inte visat sig någongång, någonstans.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-09, 10:13

På samma sätt krävs det per definition att man arbetat för att man ska kunna kalla sig pensionär.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-09, 10:18

Som sagts Mr.Råtta, en liten munsbit möjligen, större är du inte!
    Men som tur är käkar man inte råtta, så du får löpa!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-07-09, 10:19

Råttan skrev:På samma sätt krävs det per definition att man arbetat för att man ska kunna kalla sig pensionär.

sjukpensionär....

förtidspensionär....

testa och gå en studiecirkel i hur det svenska samhället fungerar Råttan, så kanske saker och ting klarnar....
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-09, 10:20

martin lille,

Ser att du som vanligt inbte hade nåt att komma med.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-09, 10:22

rc,

Det finns ju de som gärna definerar om orden för att de ska passa deras syften. Men ordet pensionär betyder att man slutat arbeta.

Ett annat exempel är när kallar bidrag för försäkring och sedan utnyttjar detta för att försvara onödig miljardrullning.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-07-09, 10:24

Råttan skrev:Men ordet pensionär betyder att man slutat arbeta.

vad betyder då ordet sjukpensionär ?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-07-09, 10:34

pension kan även friska som jobbar få... dvs efterlevandepension

Så man ska nog inte vara helt svartvit när man tolkar ord Wink

Pension kan närmast beskrivas som en löneförmån för utfört arbete eller i vissa fall för arbete man skulle utfört...

Där har du de som aldrig jobbat och har aktivitetersättning tom de fyller 29år. Då går de över till sjukersättning.

Finns ju inte som heter förtidspension numera...
    Men det är ju samma skit, men med nytt namn tongue
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-09, 11:00

En sjuk pensionär?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-07-09, 11:24

RedCloud skrev:
    NollKollBlue skrev:Vad ger någon rätten att ta ifrån mig mitt eget omdöme?

för detta krävs ju att du har ett, vilket inte visat sig någongång, någonstans.

Fel redcloud det är du som inte har något omdöme!

Kommunism kräva censur och moderering!
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-07-09, 13:53

martin7lindgren skrev:Jasså säger du det fröken SiP? Martin tar sig ton?
    Ja klart han gör, inte fan finns jag på forumet för att hålla tyst!

Ok, svara på detta då "slickarn", om någon skriver så här "Du är ju en parasit Råttan och smittbärare ett sk skadedjur som snarast skall utrotas!"

Och byter ut namnet Råttan mot någon som du gillar....är det fortfarande okey att säga att någon (välj namn själv) skall utrotas??

kan du för en gång skull visa lite balls och svara vad du tycker!!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-07-09, 13:58

nollKollBlue skrev:Kommunism kräva censur och moderering!

Så talar högerns demokratiförespråkare....håhå jaja
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-07-09, 14:03

När du ändå läser här RC, vad tycker du om din polares "dödshot" mot Råttan, är det ok för att det kom från rätt sida eller skall vi skita i all mänsklighet och bara köra på som han gör??
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-07-09, 14:24

vad tycker du om din polares "dödshot" mot Råttan

inga dödshot är acceptabla, oavsett vilken sida de kommer ifrån
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-07-09, 14:47

RedCloud skrev:

Men men, Det var som fasen.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-07-09, 15:12

RedCloud skrev:
    nollKollBlue skrev:Kommunism kräva censur och moderering!

Så talar högerns demokratiförespråkare....håhå jaja

Kommunism fungerar varken med eller utan censur och beviset kallar sig redcloud!
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-07-09, 16:32

RedCloud skrev:

Bra..TACK!
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-07-09, 16:56

blueheaven skrev:

Men varför lyser då högerdebattörerna med sin frånvaro?

Tja, för att hålla nivån sån som den brukar vara härinne Razz

Dom vill inte debattera, dom vill hellre kasta skit, och det får dom ju inte göra därinne.......

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:57