Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
Thetaxpayer
theward
lazy
R.O.F.L
SiP
Corven
Redvictory
Sniperace
råttan.
berralarzon
Blåfront
blueheaven
MartinLindgren
Regndrottning
RedCloud
19 posters

    Och nu blir det reklam...........

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Och nu blir det reklam........... Empty Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  RedCloud 2009-07-08, 16:24

    Du som tröttnat på hot, personliga påhopp, invektiv, offtopicsmörja, det finns ett annat forum, som gärna tar emot fler medlemmar:

    Testaren

    Vill du dock ha hot, påhopp, invektiv och offtopicdebatter, då ska du naturligtvis vara kvar här.

    testaren:

    Och nu blir det reklam........... Anonymous-Paradise-Sands-104170


    acbladet:

    Och nu blir det reklam........... Neo_ruins_3
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-08, 16:32

    Du tycker verkligen att en bild säger mer än 1000 ord? Wink

    Jag håller med dig....
    Smile

    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-08, 16:39

    Dina bilder får mig att tänka på killen som knackade på pärlemorporten,
    När dom öppnade fick han två alternativ, pröva 2 veckor på däruppe, i ljuset bland molnen,
    Och två veckor därnere i i mörkret, han började där uppe, men efter två veckor var han så jäkla less på att det var tråkigt och segla runt på ett moln, utan att det hände någonting,

    Så han såg fram emot att ta hissen ner och spana in läget där, han häpnade,fick en riktig wowkänsla när han hörde musiken dåna och såg alla brudarna i baren?
    Efter två veckor där nere valde han att stanna,

    Då kom två hårdingar och greppade armarna på honom och kastade in honom i diskrummet, slut på musiken och brudarna men han hade gjort sitt val,

    Så frågan är ju om det inte är en utmaning att tända lyset i ditt acbladsalternativ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  RedCloud 2009-07-08, 16:42

    Martin skrev:Så frågan är ju om det inte är en utmaning att tända lyset i ditt acbladsalternativ?

    Egentligen är det ju inget fel på acbladet, i botten.
    Men det är så oerhört skönt att slippa allt jidder, hot och offtopic på Testaren.
    Och vi behöver verkligen få in lite nytt blod där, så att debatterna blir lite hetare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-08, 16:52

    Som du vet, har väl jag kapacitet att medverka till att höja temperaturen där på testaren,
    Jag menar alltså att jag är en av alla som säkert kan vrida upp temperaturen,
    Men hur ska det vara möjligt utan att drevet följer efter,

    Personligen har jag valt att ligga lågt på testaren i ren omtanke, sen vill iallafall inte jag vara slagpåse på ett tredje forum?

    Så nu vet du hur jag ser på saken RedCloud?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  blueheaven 2009-07-08, 17:21

    Testaren det vänstermodererade forumet där redcloud kan skriva vilken smörja han vill utan att riskera få mothögg eftersom alla "högeråsikter" rensas bort?

    NEJ TACK!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-08, 17:33

    blueheaven skrev:Testaren det vänstermodererade forumet där redcloud kan skriva vilken smörja han vill utan att riskera få mothögg?

    NEJ TACK!

    Du har fel, Blue...

    Testaren är modererat av både Corven och Sniperess. Alltså både vänster och höger.

    Syftet med moderering är att vi skall hålla hysat ton och debatt. Och detta fungerar. Påhopp är inte tillåtet, inte heller att diskutera andra debattörer.

    Prova, får du se..... Samtalen är vettiga och tillåts inte spåra ur som det gör på detta forum.

    Vi DISKUTERAR på Testaren.... och det är mycket behagligare där än här.


    queen
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Blåfront 2009-07-08, 17:37

    Det är i grunden 3 rödingar som förstört detta forum
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  berralarzon 2009-07-08, 17:38

    blueheaven skrev:Testaren det vänstermodererade forumet där redcloud kan skriva vilken smörja han vill utan att riskera få mothögg eftersom alla "högeråsikter" rensas bort?

    NEJ TACK!

    Puh.. du pratar smörja som vanligt blue, //berra är den mest raderade på testaren, men om du blue loggar in på testaren med din oneliners då blir hotet mot min förstaplats verklighet, och bara efter mina korta år här och där har jag efter att ha sett schakalhörgerns framfart på olika forum bestämt att V blir det parti jag kommer att rösta på i riksdagsvalet.

    Tycker testaren är bra Red C slipper påhopp från dom som inte fixar debatten mot honom utan istället övergår till tramsande om kommunism och dylikt och det min gode blue det fixar inte du på testaren.
    //berra
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  råttan. 2009-07-08, 17:39

    Har aldrig varit inne på testaren. Har haft på känn att det drivs precis på det sätt BlueHeaven beskriver.

    Nån som har exempel på borttagna högerinlägg vs. kvarliggande vänsterinlägg.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  berralarzon 2009-07-08, 17:41

    råttan skrev:Har aldrig varit inne på testaren. Har haft på känn att det drivs precis på det sätt BlueHeaven beskriver.

    Nån som har exempel på borttagna högerinlägg vs. kvarliggande vänsterinlägg.


    Lugn bara lugn det kommer säkert kommentarer om detta..
    //berra
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  blueheaven 2009-07-08, 17:42

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:Testaren det vänstermodererade forumet där redcloud kan skriva vilken smörja han vill utan att riskera få mothögg?

    NEJ TACK!

    Du har fel, Blue...

    Testaren är modererat av både Corven och Sniperess. Alltså både vänster och höger.

    Syftet med moderering är att vi skall hålla hysat ton och debatt. Och detta fungerar. Påhopp är inte tillåtet, inte heller att diskutera andra debattörer.

    Prova, får du se..... Samtalen är vettiga och tillåts inte spåra ur som det gör på detta forum.

    Vi DISKUTERAR på Testaren.... och det är mycket behagligare där än här.


    queen

    Vill inte bli modererad av någon om det skall tillrättaläggas vad man får säga så blir det ju inte mycket mening att skriva vad man själv tycker överhuvudtaget sedan så finns det ju mer eller mindra bra debattörer av alla de slag naturligtvis men modererade NEJ TACK!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  RedCloud 2009-07-08, 17:44

    Gnagaren skrev:Har haft på känn att det drivs precis på det sätt BlueHeaven beskriver.

    Som vanligt har BlueH Noll Koll på tillvaron.

    Jag själv har fått både inlägg och trådar borttagna, så det där med att det skulle vara vänsterfavör hos moderatorerna har ingen bäring i verkligheten.

    Jag skriver det igen: vill man debattera så är Testaren värt att testa sas.

    Trivs man med hot, påhopp och ickedebatt ska man hålla sig kvar här.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  blueheaven 2009-07-08, 17:46

    RedCloud skrev:
    Gnagaren skrev:Har haft på känn att det drivs precis på det sätt BlueHeaven beskriver.

    Som vanligt har BlueH Noll Koll på tillvaron.

    Jag själv har fått både inlägg och trådar borttagna, så det där med att det skulle vara vänsterfavör hos moderatorerna har ingen bäring i verkligheten.

    Jag skriver det igen: vill man debattera så är Testaren värt att testa sas.

    Trivs man med hot, påhopp och ickedebatt ska man hålla sig kvar här.

    Varför kan du då inte diskutera omodererat här då?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  RedCloud 2009-07-08, 17:49

    NollKollBlue skrev:Varför kan du då inte diskutera omodererat här då?

    Klart jag kan, men här får jag också dödshot, personliga påhopp, allmänt kommunistmiumbojumbo, offtopicmästare på köpet.
    Det få jag inte på Testaren.

    Men jag förstår att du gärna vill hålla dig på lowlife-nivå när DU debatterar.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-08, 17:50

    Vill inte bli modererad av någon om det skall tillrättaläggas vad man får säga så blir det ju inte mycket mening att skriva vad man själv tycker överhuvudtaget sedan så finns det ju mer eller mindra bra debattörer av alla de slag naturligtvis men modererade NEJ TACK!

    Ok....

    Du har fel uppfattning, anser jag, men det är ditt val och jag respekterar detta. förlusten är ju din....
    Smile

    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Sniperace 2009-07-08, 17:51

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:Testaren det vänstermodererade forumet där redcloud kan skriva vilken smörja han vill utan att riskera få mothögg?

    NEJ TACK!

    Du har fel, Blue...

    Testaren är modererat av både Corven och Sniperess. Alltså både vänster och höger.

    Syftet med moderering är att vi skall hålla hysat ton och debatt. Och detta fungerar. Påhopp är inte tillåtet, inte heller att diskutera andra debattörer.

    Prova, får du se..... Samtalen är vettiga och tillåts inte spåra ur som det gör på detta forum.

    Vi DISKUTERAR på Testaren.... och det är mycket behagligare där än här.


    queen

    Vem är höger?

    som jag sagt i vissa frågor är jag väldigt långt till vänster, andra en bit in på högersidan, för att i andra frågor ligga i mitten, jag ger lika gärna en slag till högerfel som vänsterfel osv och vägrar sopa något under mattan.

    Ett exempel är att jag anser att SKOLA till hög utbildning ska vara GRATIS, men en acceptabel lön tills utbildningen är klar...

    Och här det hemska..... när man då blivit ex LÄKARE med betald utbildning och lön under denna, ja då är det naturligt att denna får samma lön som städaren som börjat jobba direkt efter gundskolan, denne ingen av dem har ju offrat något, och den förste har från dag ett tillfört skatter, som den förre levt på och börjar betala skatt från den sag han påbörjar sitt arbete.

    vilken utopi SAMMA lön till ALLA, inga fantasilöner till "toppar" samma lön till politiker som till den vanlige arbetaren... Cool


    Sedan ligger jag nog till höger när det gäller INVANDRING, inte så att jag vill att de inte ska komma hit, men de ska tas emot på annat sätt, och veta att de är GÄSTER,och sköter de sig inte så är de inte välkomna.

    Till vänster, VÄRNAR om sjuka och svaga, ex ska inte psyksjuka utsättas för någon mobbmentalitet, utan få ADEKVAT vård.....

    Sjuka bör kunna leva och klara sig på samma villkor som den som arbetar....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-08, 17:55

    Förlåt Sniper......

    Jag förstår att du är som jag då... en moderat vänsterpartist? Eller något liknande...
    Very Happy

    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Sniperace 2009-07-08, 17:58

    Regndrottning skrev:Förlåt Sniper......

    Jag förstår att du är som jag då... en moderat vänsterpartist? Eller något liknande...
    Very Happy

    queen

    svårt att placera i fack, jag vill varken bli kallad kommunist, moderat eller någon annan partibeteckning eftersom jag ser stora fel i alla partierna, men skulle bli glad om det hade gått att plocka det bästa från alla till ett sammansatt sådant.

    Det är av den anledningen jag skulle vilja ha riktiga personval, där man väljer in sådana som man vet har rätt inställning i så mycket så möjligt
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Redvictory 2009-07-08, 18:25

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:Testaren det vänstermodererade forumet där redcloud kan skriva vilken smörja han vill utan att riskera få mothögg?

    NEJ TACK!

    Du har fel, Blue...

    Testaren är modererat av både Corven och Sniperess. Alltså både vänster och höger.

    Syftet med moderering är att vi skall hålla hysat ton och debatt. Och detta fungerar. Påhopp är inte tillåtet, inte heller att diskutera andra debattörer.

    Prova, får du se..... Samtalen är vettiga och tillåts inte spåra ur som det gör på detta forum.

    Vi DISKUTERAR på Testaren.... och det är mycket behagligare där än här.


    queen

    Corven är bra! han har JAG full respekt för! mer behöver jag inte säga! Very Happy
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Corven 2009-07-08, 18:47

    råttan skrev:Har aldrig varit inne på testaren. Har haft på känn att det drivs precis på det sätt BlueHeaven beskriver.

    Nån som har exempel på borttagna högerinlägg vs. kvarliggande vänsterinlägg.

    Det har inte raderats ett enda inlägg som handlat om sakfrågor. Vare sig från höger eller vänster.... Fredrik roade sig med att ändra sina egna inlägg, så dom numera bara består av punkter, vilket gör de debatterna en aning svårlästa, men det var ju hans val, inget vi gjorde. Men åsikter i sakfrågor har aldrig modererats.

    Nu är det ju i stort sett bara Blåfront, som därinne heter SD2010 som är höger, och fortfarande skriver, och vi vet alla hur han skriver, men hans inlägg står kvar.

    Det enda som raderas är personliga påhopp, och rena nonsens-inlägg. Som när Berra hoppade på Fredrik om saker som hänt härinne, i en tråd som handlade om skolpolitik. Eller när Fredrik hoppade på Martin om saker som inte alls hade med tråden att göra.
    Och man kan inte nicknappa där. Eftersom alla nya konton måste godkännas av en administrator. Hittills har vi inte nekat någon ny medlem.

    Jag vet inte varför Blueheaven och Fredrik har fått för sig att höger-inlägg inte är välkomna, det finns liksom ingen vettig grund för ett sånt påstående, det måste ju finnas både höger och vänster för att det ska bli någon debatt, men det är klart att det kanske är skönt att kunna leka martyr när man inte får vräka ur sig en massa otidigheter....

    Jag menar, om det nu är så kul att vräka ur sig en massa skit, så kan man väl göra det härinne då, och så hålla sig till att diskutera sakfrågor på Testaren. För här är det svårt att diskutera sakfrågor, det spårar oftast ut och blir ännu en skitkastartråd i raden....

    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Corven 2009-07-08, 18:48

    Redvictory skrev:

    Corven är bra! han har JAG full respekt för! mer behöver jag inte säga! Very Happy

    Jag trodde du visste att jag är en hon Smile
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  RedCloud 2009-07-08, 18:52

    Min spaning på det här är att vissa, tex Blue verkligen vill kunna kränka, och därför blir kvar här. Samma med Gustav Ander som inte någongång, någonstans lyckats prestera ett enda inlägg utan nedsättande invektiv.
    De vet om att det skulle vara omöjligt för dom på Testaren-
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Redvictory 2009-07-08, 18:53

    Corven skrev:
    Redvictory skrev:

    Corven är bra! han har JAG full respekt för! mer behöver jag inte säga! Very Happy

    Jag trodde du visste att jag är en hon Smile

    Ok! henne Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Redvictory 2009-07-08, 18:55

    RedCloud skrev:Min spaning på det här är att vissa, tex Blue verkligen vill kunna kränka, och därför blir kvar här. Samma med Gustav Ander som inte någongång, någonstans lyckats prestera ett enda inlägg utan nedsättande invektiv.
    De vet om att det skulle vara omöjligt för dom på Testaren-

    Anledningen till att jag är så osynlig på Testaren är att jag tycker det är så dött där! varför är det så?

    Sponsored content


    Och nu blir det reklam........... Empty Sv: Och nu blir det reklam...........

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 06:52