Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
MartinLindgren
formsvackan
Regndrottning
Redvictory
R.O.F.L
PE Dal
GustavAnder
11 posters

    Politisk TV -reklam ?

    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Politisk TV -reklam ? Empty Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-26, 01:25

    Inför EU valet har politisk TV reklam blivit verklighet, redan har KD FP och M tagit beslut om att använda sig av TV reklam, bara riksdagspartier tillåts av TV4 att köpa reklam.

    Jag tror det blir lite av en revolution inom den politiska ankdammen i Sverige, ännu en tråkig mur har rivits.

    Vad tror ni, hur kommer det att påverka oss ?
    Vilka tror ni gynnas ?

    Jag tror att rödgröna röran är rädda för reklamen, de har redan beslutat att avstå från den i EU valet. De kanske anser sina resurser begränsade, kanske till och med de drömmer om tiden då alla arbetare var tvångsanslutna till PARTIET, och tvungna att betala medlemsavgift till dem.
    Ack, säg var det inte bättre förr för det "demokratiska " sosseriet ?
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Politisk TV -reklam ? Empty TEVE propaganda

    Inlägg  PE Dal 2009-04-26, 01:57

    Jag är helt klart positiv till politisk reklam.
    Reklam för allehanda varor och tjänster är ju ett accepterat sätt att finansiera både tidningar webb och television.
    Varför skulle politik inte kunna betraktas som en tjänst? Vi betalar , och dom levererar...
    Denna reklamerande nymodighet bör ju dessutom bli en komisk chipssoffeupplevelse, närsom Mona Sahlin kan tänkas försöka vinna röstanhängare med hjälp av sitt 45 sekunders anförande, som naturligtvis får nästa opinionsresultat att visa fortsatt negativ trend.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Politisk TV -reklam ? Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-26, 02:30

    måste ge cred till MP som gick ut och ville stoppa all politiskt reklam i tv4a. Det blir bara olidligt och massa ordbajs under dessa 60 sekunder.

    Tänk er Måna stå i en grönskande lund. "Jag tänker på välfärden" och en massa (euro)turkar står med plakat i bakgrunden. Eller Reinfelt med blå plakat i bakgrunden pratar om tolerans i mellanöstern. Vilken dynga.....
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Politisk TV -reklam ? Empty Sv: Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  Redvictory 2009-04-26, 09:41

    Jag hatar reklam i TV! de sätter in den mitt i filmer m,m vem fan vill se Reinfeldts fula tryne med en radda lögner mitt i v 75? nä fy f-n
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Politisk TV -reklam ? Empty Sv: Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-26, 09:50

    Om politikerna har råd att ösa miljoner på tv-reklam som kommer från skattemedel så har staten också råd att sänka tv-avgiften....Skattemedel båda två. Fast den ena går till att upphöja dem själva medans det andra skulle kunna göra svenska folket nöjda.

    Vem jobbar politikerna för? sig själva eller svenska folket?


    queen
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Politisk TV -reklam ? Empty Sv: Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-26, 10:00

    GustavAnder skrev:Vad tror ni, hur kommer det att påverka oss ?
    Vilka tror ni gynnas ?
    De som har mest pengar, ges på detta sätt ännu större möjlighet att manipulera människors val och vilja.
    Att tycka att det är bra, får andra göra Evil or Very Mad
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Politisk TV -reklam ? Empty Sv: Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-26, 10:24

    Jag påstår att Tv reklam är ett osäkert kort! Ett vågspel!
    Många sväljer reklamens budskap med hull, hår och alltihopa,
    Men, minst lika många av oss tycker all tvreklam är det värsta skit som finns, man blir anti bara man hör ordet!

    Har en polare man knappt kan snacka med längre, det enda han har och säga är om man såg den eller den reklamen?

    Själv ser jag inte på reklamkanaler överhuvudtaget, med undantag för nyheter och möjligen Kalla fakta i TV 4:a!

    Nej, jag håller helt med Regndrottning, kloka ord!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Politisk TV -reklam ? Empty Sv: Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-26, 11:07

    martin7lindgren skrev:Men, minst lika många av oss tycker all tvreklam är det värsta skit som finns, man blir anti bara man hör ordet!
    Lik förbaskat är val av programutbud och "reklam" i TV troligtvis det absolut bästa sättet som finns att styra och manipulera befolkningen. Det är fasiken ingen slump att nöjesindustrin får så stort utrymme. Så länge som frågan om "vem ligger med vem i Big Brother" är vad som upptar människors tankar och samtal, sitter makthavarna säkra. En passiviserad befolkning är vad som eftersträvas. Att nu kasta in manipulativa politiska budskap mitt i denna skit, ger garanterat önskat resultat.

    Makten i Sverige kommer framöver att, än mer än idag kunna köpas för pengar. Bankirer och globala storföretag inom vissa branscher, droger, vapen, energi, mat etc. kommer att snart kontrollera allt. Politikerna är då inget annat än köpta lakejer. USA är naturligtvis föregångslandet.

    Demokrati, jo tjena.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Politisk TV -reklam ? Empty surt sa räven

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-26, 13:10

    Vad anser vänster "intelligentian" skillnaden mellan tv reklam och annan reklam eftersom ni uppenbarligen ser en fara i att folket blir mer borgerliga av politisk tv reklam.

    Saken är väl den att numera har inte sosseriet ¨lika mycket pengar som flyter in , man kan ju tyvärr inte längre tvångsansluta halva svenska folket, det är säkerligen den enda orsaken att s är emot.
    Och de gamla kommunisterna får inte längre finansiering från öster, inga pengar över till reklam efter alla partibossarna fått sitt.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Politisk TV -reklam ? Empty Gynnar sig själva

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-26, 13:38

    Om politikerna har råd att ösa miljoner på tv-reklam som kommer från skattemedel så har staten också råd att sänka tv-avgiften....Skattemedel båda två. Fast den ena går till att upphöja dem själva medans det andra skulle kunna göra svenska folket nöjda.

    Vem jobbar politikerna för? sig själva eller svenska folket?
    RD





    Tyvärr så tror jag att dom flesta politker jobbar för sitt eget bästa... Ex Reinfelds och hans familj gynnar sig själva i dag men inte tänker dom på det stackars folket lägst ner i samhället, det är väl bara ätterstupan som dom lägst ner har att vänta sig...
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Politisk TV -reklam ? Empty orättvist

    Inlägg  captaincodd 2009-04-26, 13:44

    blir det när man ser de olika partiernas ekonomiska tillgångar och dessutom dominerar ju högern i media tackvare Bonnier och MTG,så oppositionen lär få hålla tillgodo med bottenskrapet av den åtråvärda sändningstiden.Reklam är ju dessutom en försköning av verkligheten,men det är ju precis vad Alliansen behöver nu,,,,
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Politisk TV -reklam ? Empty Sv: Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-26, 13:53

    ANNA2LINK skrev:Om politikerna har råd att ösa miljoner på tv-reklam som kommer från skattemedel så har staten också råd att sänka tv-avgiften....Skattemedel båda två. Fast den ena går till att upphöja dem själva medans det andra skulle kunna göra svenska folket nöjda.

    Vem jobbar politikerna för? sig själva eller svenska folket?
    RD





    Tyvärr så tror jag att dom flesta politker jobbar för sitt eget bästa... Ex Reinfelds och hans familj gynnar sig själva i dag men inte tänker dom på det stackars folket lägst ner i samhället, det är väl bara ätterstupan som dom lägst ner har att vänta sig...

    Anna ättestupan slutade att användas för många hundra år sedan i Sverige och är inte det minsta aktuell nu heller!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Politisk TV -reklam ? Empty Blue...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-26, 14:34

    Anna ättestupan slutade att användas för många hundra år sedan i Sverige och är inte det minsta aktuell nu heller!
    BH



    Det känns så...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Politisk TV -reklam ? Empty Sv: Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-26, 14:45

    GustavAnder skrev:Vad anser vänster "intelligentian" skillnaden mellan tv reklam och annan reklam eftersom ni uppenbarligen ser en fara i att folket blir mer borgerliga av politisk tv reklam.
    Inte alls. Av enbart upplysning blir folket definitivt inte borgerligare. Av propanganda kan folk bli vad som helst.

    Jag skulle inte tro att du uppskattar den "politiska skolning" som förekom i de gamla fascistländerna österut. Den propaganda som idag förekommer i bl.a. Nordkorea och USA är egentligen inte ett dugg bättre.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Politisk TV -reklam ? Empty va?

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-26, 14:51

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Vad anser vänster "intelligentian" skillnaden mellan tv reklam och annan reklam eftersom ni uppenbarligen ser en fara i att folket blir mer borgerliga av politisk tv reklam.
    Inte alls. Av enbart upplysning blir folket definitivt inte borgerligare. Av propanganda kan folk bli vad som helst.

    Jag skulle inte tro att du uppskattar den "politiska skolning" som förekom i de gamla fascistländerna österut. Det som idag förekommer i bl.a. Nordkorea och USA är inte ett dugg bättre.

    Nu frågade jag ju vänster"intelligentian" så varför svarar du eller nån vänster överhuvudtaget ? Smile
    Skämt åsido, du anser att det inte är nån skillnad men är ändå emot, varför ?
    Och i ditt första inlägg kallar du ju tv reklam "att nmanipulera", hur ska du ha det, är det skillnad eller inte, du verkar förvirrad.

    Och sen kallar du kommunistländerna för fascist stater, när de var i sin fulla blom så dyrkade du dem, eller hur.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Politisk TV -reklam ? Empty Gud så töntigt

    Inlägg  theward 2009-04-26, 14:54

    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Vad anser vänster "intelligentian" skillnaden mellan tv reklam och annan reklam eftersom ni uppenbarligen ser en fara i att folket blir mer borgerliga av politisk tv reklam.
    Inte alls. Av enbart upplysning blir folket definitivt inte borgerligare. Av propanganda kan folk bli vad som helst.

    Jag skulle inte tro att du uppskattar den "politiska skolning" som förekom i de gamla fascistländerna österut. Det som idag förekommer i bl.a. Nordkorea och USA är inte ett dugg bättre.

    Nu frågade jag ju vänster"intelligentian" så varför svarar du eller nån vänster överhuvudtaget ? Smile
    Skämt åsido, du anser att det inte är nån skillnad men är ändå emot, varför ?
    Och i ditt första inlägg kallar du ju tv reklam "att nmanipulera", hur ska du ha det, är det skillnad eller inte, du verkar förvirrad.

    Och sen kallar du kommunistländerna för fascist stater, när de var i sin fulla blom så dyrkade du dem, eller hur.

    GA kan du varken läsa eller förstå innehållet i det du läser?
    Fast iofs tror jag du missuppfattar allt med flit, för att få slängs käft.

    Du är mao ett sk "drygskåp"
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Politisk TV -reklam ? Empty Sv: Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-26, 14:56

    GustavAnder skrev:Och i ditt första inlägg kallar du ju tv reklam "att nmanipulera", hur ska du ha det, är det skillnad eller inte, du verkar förvirrad.
    Vilken skillnad efterlyser du ?
    GustavAnder skrev:Och sen kallar du kommunistländerna för fascist stater, när de var i sin fulla blom så dyrkade du dem, eller hur.
    Gjorde jag det ? Skulle du inte kunna försöka klara dig utan fantasigeneratorn ett par dagar ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Politisk TV -reklam ? Empty skit i dem FS

    Inlägg  theward 2009-04-26, 14:58

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och i ditt första inlägg kallar du ju tv reklam "att nmanipulera", hur ska du ha det, är det skillnad eller inte, du verkar förvirrad.
    Vilken skillnad efterlyser du ?
    GustavAnder skrev:Och sen kallar du kommunistländerna för fascist stater, när de var i sin fulla blom så dyrkade du dem, eller hur.
    Gjorde jag det ? Skulle du inte kunna försöka klara dig utan fantasigeneratorn ett par dagar ?

    Vi lär aldrig kunna lära dem nåt, kunskap tar de inte åt sig om den så ramlar över dessa "fantasifulla" herrar...

    Nu drar jag och fiskar, det är 100 ggr mer givande än att sitta här och försöka debattera med tokhögern Wink

    Sponsored content


    Politisk TV -reklam ? Empty Sv: Politisk TV -reklam ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 05:09