Redvictory 2009-07-03, 17:35
Regndrottning skrev:Och många arbetslösa längtar efter ett jobb!Jag är en av dem. Så mycket så att jag överväger att svartjobba bara för att JOBBA! Jag är såååååå less på att 'bara' sitta hemma att jag nu är villig att gå emot mina principer för att komma hemifrån och arbeta!
Det är heller inte så mycket skattenivåerna som ger anställning heller. Höga skatter tycks inte ge så mycket anställningar men det gör heller inte låga skatter och obefintliga arbetsgivargifter heller...det har vi nu sett.
Så hur skall vi göra för att få flera arbetstillfällen?
Nackdelen är mycket, anser jag, att politikerna skapar arbetsmarknadsregler på det självklara att 'alla' jobbar heltid....punkt, slut! Istället för att ta beakning att det finns en mängd olika anställningsformer... vikariat, timanställning, projektarbeten, säsongsjobb, deltid, etc..... Dessa arbrten tänker inte politikerna på. Men alla olika sorts arbeten behövs i samhället!
Men enligt politikerbeslut skall de inte finnas... moment 22 över det hela..
Den nya arbetslinjen har ställt till det både för arbtestagare och arbetsgivare! på mitt arbete är det vikarier som tvingas tacka nej för att arbeta någon dag för annars
förlorar de stämplingsdagar! arbetsgivaren i sin tur har kostat på vikarierna utbildning men de kan inte bara låta vikariern vara på jobbet 5 dagar när behovet är 2 dagar... är det detta som är den nya arbetslinjen?