Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

2 posters

Släktband går före jobb

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Släktband går före jobb Empty Släktband går före jobb

Inlägg  Secrist 2014-01-06, 09:36

Som om vi inte visste detta redan....

Kommuner med hög arbetslöshet tar emot flest flyktingar, trots att arbete är avgörande för lyckad integration, visar SvD:s granskning. Och de kommuner som har lägst arbetslöshet tar emot minst.

Jobb är vid sidan av svenska språket den viktigaste nyckeln in i det svenska samhället. Det har integrationsminister Erik Ullenhag (FP) gång på gång slagit fast. För SvD preciserade han i somras också:

– Vi ska inte leda flyktingar dit där det finns bostäder, men inga jobb.

Men nu visar SvD:s granskning att det är just vad som sker.

Enligt Karin Perols, utredare på Sveriges kommuner och landsting (SKL), beror den ojämna fördelningen främst på reglerna för eget boende (EBO), som ger alla nyanlända möjlighet att bosätta sig där de vill.

– En stor del väljer eget boende. Då hamnar man där det redan bor anhöriga och släktingar. Och det är högre arbetslöshet bland utrikesfödda i befolkningen, det finns ett samband där, säger Karin Perols.

Hon framhåller att det finns positiva aspekter av att nyanlända får bosätta sig där de vill.

– Men det finns också en annan sida av det. Man kanske väljer att vara inneboende vilket leder till trångboddhet, och man kanske bosätter sig i områden där det redan är hög arbetslöshet, och där tillgången till nätverk och insatser för att få arbete är mindre, säger Karin Perols.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/slaktband-gar-fore-jobb_8869466.svd

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Släktband går före jobb Empty Sv: Släktband går före jobb

Inlägg  Sniperace 2014-01-06, 13:40

detta var något jag skrev om när vi fanns på aftonbladet.
    jag har sedan gång på gång tagit upp detta men vänsterforumisterna har spytt galla över detta och påstått att de TVINGAS till dessa ställen osv.

Ändå har jag visat på var migrationsverket ville de skulle. men att zet fria valet ästan alltid blir där släkt och landsmän finns.
    Samma sak gäller skola,det bör nsturligtvis vara en minoritet av invandrarelever i vsrjr klass, som det är nu är det för många och det gynnar inte inlärabde av språk osv, men det har vänsterforumisterna inte fattat.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2014-01-06, 13:48

Sniperace skrev:detta var något jag skrev om när vi fanns på aftonbladet.
    jag har sedan gång på gång tagit upp detta men vänsterforumisterna har spytt galla över detta och påstått att de TVINGAS till dessa ställen osv.

Ändå har jag visat på var migrationsverket ville de skulle. men att zet fria valet  ästan alltid blir där släkt och landsmän finns.
    Samma sak gäller skola,det bör nsturligtvis vara en minoritet av invandrarelever i vsrjr klass, som det är nu är det för många och det gynnar inte inlärabde av språk osv, men det har vänsterforumisterna inte fattat.

Man måste ju vara rätt långt ut på vänsterkanten för att vägra inse att folk faktiskt gör egna, aktiva val om var de vill bo. Och att närheten till folk man känner prioriteras högre än sannolikheten att få jobb och komma in i samhället.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2014-01-06, 14:42

Secrist skrev:
    Sniperace skrev:detta var något jag skrev om när vi fanns på aftonbladet.

Ändå har jag visat på var migrationsverket ville de skulle. men att zet fria valet  ästan alltid blir där släkt och landsmän finns.

Man måste ju vara rätt långt ut på vänsterkanten för att vägra inse att folk faktiskt gör egna, aktiva val om var de vill bo. Och att närheten till folk man känner prioriteras högre än sannolikheten att få jobb och komma in i samhället.

Helt rätt, men det som gör det än värre är deras vägran att följa de råd migrationsverket ger i denna fråga, men man kan kanske fundera på om de verkligen VILL ha jobb och intregreas i samhället, eller om detta att bli försörjd är mer lockande.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 02:29