Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
råttan.
Corven
Sniperace
mimra
formsvackan
MartinLindgren
RedCloud
Blåfront
12 posters

S vill få pensionärer att arbeta

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

S vill få pensionärer att arbeta - Sida 3 Empty nu är det ju så att...

Inlägg  theward 2009-07-02, 11:05

blueheaven skrev:Höga skatter för andra och höga bidrag för mig är det ditt rättesnöre theward?

För höga skatter stryper ekonomin theward så långt hänger du väl med?

högst skatter betalar de som har "bidrag"
    Sänka bidrag ger??
    Ger det bättre köpkraft och får den gruppen möänniskor det bättrte och kan bidra till att få fart på "hjulen"??

Nää du lille gubbe... jag är är solidarisakt och ej själviskt...
    har jobbat merparten av mitt liv och gladeligen betalt min skatt för välfärdens skull...

Sen att jag tycker skattekronorna kunde användas effektivare och bättre, det är en annan femma.......

höga skatter stryper ekonomin...för vem?
    Att hundratusentals får lägre a-kassa och att folk blir snabbare utförsäkrad ur sjuksystemen... det sätter fart på ekonomin??

undra på att du är arbetslös, med din logik BH
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

S vill få pensionärer att arbeta - Sida 3 Empty Sv: S vill få pensionärer att arbeta

Inlägg  blueheaven 2009-07-02, 11:09

Kom tillbaka när du förstått att för höga skatter stryper ekonomin och urholkar därmed välfärden, theward!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

S vill få pensionärer att arbeta - Sida 3 Empty ja, det kan inte lätt att vara naivliberal

Inlägg  theward 2009-07-02, 11:13

blueheaven skrev:Kom tillbaka när du förstått att för höga skatter stryper ekonomin och urholkar därmed välfärden, theward!

Varför har usa så kass ekonomi?...de har ju låga skatter Wink

kommentar till smyghöjningen på ag-avgiften som FS snackade om..

hur gynnar det sveriges ekonomi??
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

S vill få pensionärer att arbeta - Sida 3 Empty Sv: S vill få pensionärer att arbeta

Inlägg  formsvackan 2009-07-02, 11:13

blueheaven skrev:Nej jag vet och du vill inte veta det är skillnaden foliehatten! Very Happy
    Vill inte veta !
    Jag frågade för fasiken dig, men fick inget svar.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-07-02, 11:15

blueheaven skrev:Kom tillbaka när du förstått att för höga skatter stryper ekonomin och urholkar därmed välfärden, theward!

Eftersom du är en alliansanhängare så ska du nog INTE befatta dig med ord som välfärd
    och solidaritet B-H! det är bättre du erkänner öppet att du/ni vill öka klassklyftorna istället! då tror vi dig! Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:30