100kr inarbetade pengar
30% kommunalskatt,
70 friska kronor kvar i plånbokslädret
åker till närmsta bensinmack,
1 liter drivmedel kostar 14:00 kronor
tankar 5 liter 95 oktanig bensin = 70 kronor
betalar därmed ytterligare 41:60 kronor i skatt/plus moms, men har egentligen konkret fyllt tanken enbart med
värdet av 28:40 kronor.
Därmed har jag totalt betalat 71:60 förvärvade kronor i flitig samhällsavgift till gagn för samhällsapparaten.
Jag klagar inte alls, så är det hela inte menat, dom som klagar, Vänsterfundamentalisterna,,, klagar oftast på att
skattetrycket är för lågt!!!
Skattetrycket rörande denna slags drivmedels transaktion blev då hela 71,6 %!!! Men fortfarande ylar
skattefundametalisterna om högre skatteuttag???
Jag hyllar och lägger valsedeln till de samhällsansvariga politiker som nogsamt och framgent bedriver kunskapen
att hushålla med vår gemensamma skattekistas förmögenhet.
30% kommunalskatt,
70 friska kronor kvar i plånbokslädret
åker till närmsta bensinmack,
1 liter drivmedel kostar 14:00 kronor
tankar 5 liter 95 oktanig bensin = 70 kronor
betalar därmed ytterligare 41:60 kronor i skatt/plus moms, men har egentligen konkret fyllt tanken enbart med
värdet av 28:40 kronor.
Därmed har jag totalt betalat 71:60 förvärvade kronor i flitig samhällsavgift till gagn för samhällsapparaten.
Jag klagar inte alls, så är det hela inte menat, dom som klagar, Vänsterfundamentalisterna,,, klagar oftast på att
skattetrycket är för lågt!!!
Skattetrycket rörande denna slags drivmedels transaktion blev då hela 71,6 %!!! Men fortfarande ylar
skattefundametalisterna om högre skatteuttag???
Jag hyllar och lägger valsedeln till de samhällsansvariga politiker som nogsamt och framgent bedriver kunskapen
att hushålla med vår gemensamma skattekistas förmögenhet.