Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
RedMentalCase
redalert
Secrist
Thetaxpayer
ericTheDog
PE Dal
10 posters

    Skattetryck

    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Skattetryck Empty Skattetryck

    Inlägg  PE Dal 2011-08-30, 23:32

    100kr inarbetade pengar

    30% kommunalskatt,

    70 friska kronor kvar i plånbokslädret

    åker till närmsta bensinmack,

    1 liter drivmedel kostar 14:00 kronor

    tankar 5 liter 95 oktanig bensin = 70 kronor

    betalar därmed ytterligare 41:60 kronor i skatt/plus moms, men har egentligen konkret fyllt tanken enbart med

    värdet av 28:40 kronor.

    Därmed har jag totalt betalat 71:60 förvärvade kronor i flitig samhällsavgift till gagn för samhällsapparaten.

    Jag klagar inte alls, så är det hela inte menat, dom som klagar, Vänsterfundamentalisterna,,, klagar oftast på att

    skattetrycket är för lågt!!!

    Skattetrycket rörande denna slags drivmedels transaktion blev då hela 71,6 %!!! Men fortfarande ylar

    skattefundametalisterna om högre skatteuttag???

    Jag hyllar och lägger valsedeln till de samhällsansvariga politiker som nogsamt och framgent bedriver kunskapen

    att hushålla med vår gemensamma skattekistas förmögenhet.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-31, 00:27

    Lägg till att du redan betalat 30 kr i arb.avgift, innan du fick dina 70 kr.

    +Fordonsskatt

    +fastighetsavgift

    +tv-avgift
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-31, 00:31

    ericTheDog skrev:Lägg till att du redan betalat 30 kr i arb.avgift, innan du fick dina 70 kr.

    +Fordonsskatt

    +fastighetsavgift

    +tv-avgift



    moms
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-31, 00:40

    Thetaxpayer skrev:
    ericTheDog skrev:Lägg till att du redan betalat 30 kr i arb.avgift, innan du fick dina 70 kr.

    +Fordonsskatt

    +fastighetsavgift

    +tv-avgift



    moms

    Och moms på skatt, den är fin.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Skattetryck Empty Konstigt

    Inlägg  PE Dal 2011-08-31, 00:43

    Ändå ryter alltid Vänsterfundamentalisterna till om mera pengar, likamed högre skatteavgift, till det offentliga slöseriet?

    Mycket konstigt eftersom Vänsterröstare enl egen utsago tydligen består av mestadelen fattiga, sjuka och missbrukare, som borde vara mestadels nöjda med en mindre skattekvot,,,pga sina låga inkomster,,,
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skattetryck Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2011-08-31, 06:52

    Thetaxpayer skrev:
    ericTheDog skrev:Lägg till att du redan betalat 30 kr i arb.avgift, innan du fick dina 70 kr.

    +Fordonsskatt

    +fastighetsavgift

    +tv-avgift



    moms

    Energiskatt
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  redalert 2011-08-31, 08:19

    PE Dal skrev:Ändå ryter alltid Vänsterfundamentalisterna till om mera pengar, likamed högre skatteavgift, till det offentliga slöseriet?

    Mycket konstigt eftersom Vänsterröstare enl egen utsago tydligen består av mestadelen fattiga, sjuka och missbrukare, som borde vara mestadels nöjda med en mindre skattekvot,,,pga sina låga inkomster,,,

    Hmmmm...det måste vara något som vänsterröstaren har missat? Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  RedMentalCase 2011-08-31, 13:28

    OCH, sen vill många kommuner att tjänster ska avgiftsbeläggas,
    vad i h-lvete gör de av alla pengarna?

    Sanningen är väl att det som kallas den sociala sektorn har svällt till ett monster .
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  RedCloud 2011-08-31, 19:01

    Vägarna där du framför ditt fordon kostar pengar att projektera, bygga och underhålla.
    Farbror polisen ser till att du far fram någorlunda säker från rattfyllerister och fartdårar.
    Skulle du råka köra i diket kommer ambulansen och hämtar dig, snälla sjuksyrror tar hand om dig tillsammans med fabror doktorn. Är det allvarligt så blir du sjukskriven och får betalt för att kurera dig.
    En särskild myndighet ansvarar för att mackarna är säkra när du tankar osv osv osv osv

    Och skattefundamentaliserna har mage att klaga.....puke
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-31, 19:17

    RedCloud skrev:Vägarna där du framför ditt fordon kostar pengar att projektera, bygga och underhålla.
    Farbror polisen ser till att du far fram någorlunda säker från rattfyllerister och fartdårar.
    Skulle du råka köra i diket kommer ambulansen och hämtar dig, snälla sjuksyrror tar hand om dig tillsammans med fabror doktorn. Är det allvarligt så blir du sjukskriven och får betalt för att kurera dig.
    En särskild myndighet ansvarar för att mackarna är säkra när du tankar osv osv osv osv

    Och skattefundamentaliserna har mage att klaga.....puke



    Men hej, välkommen tillbaka. Det var ett långt uppehåll.
    Tror du att det finns några gränser för hur mycket staten kan spendera? Kanske det är lika bra att höja skatten till 100% kanske vänstern blir nöjd då?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  RedCloud 2011-08-31, 19:20

    Nej då jag är inte "tillbaka", min paus gäller fortfarande.
    Men sådan utlevd stupiditet som härskar i den här tråden får inte stå oemotsagd.

    Kanske det är lika bra att höja skatten till 100% kanske vänstern blir nöjd då?

    Exakt sådana kommentarer gör att man tröttnar tTp.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  Redvictory 2011-08-31, 19:22

    RedCloud skrev:Vägarna där du framför ditt fordon kostar pengar att projektera, bygga och underhålla.
    Farbror polisen ser till att du far fram någorlunda säker från rattfyllerister och fartdårar.
    Skulle du råka köra i diket kommer ambulansen och hämtar dig, snälla sjuksyrror tar hand om dig tillsammans med fabror doktorn. Är det allvarligt så blir du sjukskriven och får betalt för att kurera dig.
    En särskild myndighet ansvarar för att mackarna är säkra när du tankar osv osv osv osv

    Och skattefundamentaliserna har mage att klaga.....puke

    Du glömde Räddningstjänsten som rycker ut på trafikolyckor och bränder m,m helt utan kostnad! varje minut o dygn året om oavsett helgdag! Very Happy
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-31, 19:29

    RedCloud skrev:Nej då jag är inte "tillbaka", min paus gäller fortfarande.
    Men sådan utlevd stupiditet som härskar i den här tråden får inte stå oemotsagd.

    Kanske det är lika bra att höja skatten till 100% kanske vänstern blir nöjd då?

    Exakt sådana kommentarer gör att man tröttnar tTp.




    Så vad är problemet med att folk tycker att man betalar för mycket skatt?. Vi betalar vägskatt, kommunalskatt, Statsskatt, moms alkoholskatt mm, mm. När anser du att det är nog? Förstår inte du att det inte finns en gräns för hur mycket en stat kan slösa bort? Därför är det exakt lika tröttsamt när du kommer med dina Puke för att någon har en avvikande åsikt än du. Är det så svårt att förstå? Inse att du drar ner debatten med inlägg som dina och RVs.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  RedclownIII 2011-08-31, 21:59

    Redvictory skrev:
    RedCloud skrev:Vägarna där du framför ditt fordon kostar pengar att projektera, bygga och underhålla.
    Farbror polisen ser till att du far fram någorlunda säker från rattfyllerister och fartdårar.
    Skulle du råka köra i diket kommer ambulansen och hämtar dig, snälla sjuksyrror tar hand om dig tillsammans med fabror doktorn. Är det allvarligt så blir du sjukskriven och får betalt för att kurera dig.
    En särskild myndighet ansvarar för att mackarna är säkra när du tankar osv osv osv osv

    Och skattefundamentaliserna har mage att klaga.....puke

    Du glömde Räddningstjänsten som rycker ut på trafikolyckor och bränder m,m helt utan kostnad! varje minut o dygn året om oavsett helgdag! Very Happy

    Jasså har brandmännen eller personalen ingen lön eller vad?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  Vercingetorix 2011-08-31, 22:09

    Jag brukar visa ett räkneexempel där jag via mitt företag fakturerar 10000 kr i konsultarvode, skattar ut dem och tankar bensin för pengarna som blir över. När jag genom detta kan visa att jag i själva verket får bensin för 600 kr, och 9400 kr (94%) går till olika skatter brukar de flesta tappa andan...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skattetryck Empty Bra?

    Inlägg  Secrist 2011-08-31, 22:46

    Du glömde Räddningstjänsten som rycker ut på trafikolyckor och bränder m,m helt utan kostnad! varje minut o dygn året om oavsett helgdag!

    Öh, ja. De har betalt för det.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  Redvictory 2011-08-31, 22:48

    RedclownIII skrev:
    Redvictory skrev:
    RedCloud skrev:Vägarna där du framför ditt fordon kostar pengar att projektera, bygga och underhålla.
    Farbror polisen ser till att du far fram någorlunda säker från rattfyllerister och fartdårar.
    Skulle du råka köra i diket kommer ambulansen och hämtar dig, snälla sjuksyrror tar hand om dig tillsammans med fabror doktorn. Är det allvarligt så blir du sjukskriven och får betalt för att kurera dig.
    En särskild myndighet ansvarar för att mackarna är säkra när du tankar osv osv osv osv

    Och skattefundamentaliserna har mage att klaga.....puke

    Du glömde Räddningstjänsten som rycker ut på trafikolyckor och bränder m,m helt utan kostnad! varje minut o dygn året om oavsett helgdag! Very Happy

    Jasså har brandmännen eller personalen ingen lön eller vad?


    oj oj oj vilken sjuk snubbe du är! (inte förvånad alls)
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  RedclownIII 2011-08-31, 22:48

    Secrist skrev:Du glömde Räddningstjänsten som rycker ut på trafikolyckor och bränder m,m helt utan kostnad! varje minut o dygn året om oavsett helgdag!

    Öh, ja. De har betalt för det.

    Miffot menar nog att det är för jävligt att de skall behöva jobba för sin lön.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-31, 22:53

    Vercingetorix skrev:Jag brukar visa ett räkneexempel där jag via mitt företag fakturerar 10000 kr i konsultarvode, skattar ut dem och tankar bensin för pengarna som blir över. När jag genom detta kan visa att jag i själva verket får bensin för 600 kr, och 9400 kr (94%) går till olika skatter brukar de flesta tappa andan...


    Jag har blivit kallad allt möjligt av vänstermupparna efter att ha tagit upp liknande exempel.

    Dock är det korrekt att den samhällsservice som någon tog upp kostar pengar och att vi behöver ta ut skatter för att bygga t.ex gemensam infrastruktur. Men...någonstnans måste det finnas någon rim och reson vad gäller hur mycket det får kosta oss. Alla begriper att det är dålig ekonomisk hushållning att köpa en liter Mjölk för 10000 kr. Uppenbarligen är det svårare för vissa att begripa att det är ekonomiskt vansinne att köpa ett trängselskattsystem för 16!? Miljarder. Ett system som fortfarande går back på driften. Trafiken då? Den har fortsatt att öka. Brakfiasko. Man tvingas ta ut onödigt höga skatter på arbete för att finansiera ett trängselskattesystem. Man kan säga att den enkla arbetaren får betala skatt för nöjet att betala ännu mer skatt.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skattetryck Empty Arbeta

    Inlägg  Secrist 2011-08-31, 22:56

    Miffot menar nog att det är för jävligt att de skall behöva jobba för sin lön.

    Brorsan praktiserade på brandkåren här i stan i en månad. Inte ett enda skarpt larm under den tiden. Så de killarna lär ju inte bli utbrända (så att säga).
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  PE Dal 2011-09-01, 00:32

    """Vägarna där du framför ditt fordon kostar pengar att projektera, bygga och underhålla.
    Farbror polisen ser till att du far fram någorlunda säker från rattfyllerister och fartdårar.
    Skulle du råka köra i diket kommer ambulansen och hämtar dig, snälla sjuksyrror tar hand om dig tillsammans
    med fabror doktorn. Är det allvarligt så blir du sjukskriven och får betalt för att kurera dig.
    En särskild myndighet ansvarar för att mackarna är säkra när du tankar osv osv osv osv"""


    Ja trots det nuvarande alltför låga skatteuttaget, enl Vänsterrörelsen, så räcker ju tydligen pengarna till allt det som RC räknat upp, och mycket mer därtill.

    """Och skattefundamentaliserna har mage att klaga.....puke"""

    Så här skrev jag faktiskt, läs rätt istället, och sluta hitta på!

    Jag klagar inte alls, så är det hela inte menat, dom som klagar, Vänsterfundamentalisterna,,, klagar oftast på att skattetrycket är för lågt!!!




    Sponsored content


    Skattetryck Empty Sv: Skattetryck

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 08:40