Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Corven
theward
mimra
MartinLindgren
RedCloud
berralarzon
Redvictory
formsvackan
blueheaven
13 posters

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  blueheaven 2009-07-02, 14:31

    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Var väl det jag visste formsvackan spelar motståndare till FRA, du som inte gör något fel har väl inget att frukta?
    Vad har FRA med moderering på ett forum att göra ?

    Tänk efter nu, övervakning, tillåtna åsikter, lismande undersåtar var har du sett detta förut? lol!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  blueheaven 2009-07-02, 14:44

    Oavsett om jag har förtroende eller ej för moderatorn så vill jag ingen ha!

    Anser mig vara en vuxen individ som tar ansvar för mina egna handlingar och vill inte ha någon övervakare förmyndare som lägger orden i min mun eller för min talan eller fattar beslut över mitt huvud!

    Sedan att kommunisterna vill och behöver detta är en annan sak!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  Corven 2009-07-02, 14:58

    blueheaven skrev:Visst tycker jag också det vore bra om debattförstörare kunde avstängas men det blir ju lika fel som censurering hur man än vänder och vrider på det; corven?

    Man får tycka men inte säga?

    Påminner det inte lite om forna Östeuropa?

    Det är ju en sak att ha åsikter om andra. Men att hitta på lögner för att försöka förnedra andra det är inte ok.

    Jag förstår din ståndpunkt, och önskar att det fungerade, och om folk kunde avhålla sig från det jag säger härovan, så vore det ju inga problem.... Men det syns ju väldigt tydligt härinne att det inte fungerar. Om ingen tvingar dom att låta bli, så spårar det ur. Och slutar med mycket grova påhopp.

    Och det är lika illa på båda sidor, så det har inget med politisk tillhörighet att göra....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  formsvackan 2009-07-02, 15:14

    blueheaven skrev:Tänk efter nu, övervakning, tillåtna åsikter, lismande undersåtar var har du sett detta förut?
    Nu tycker jag att du blandar och ger litet väl mycket. Jag är väl medveten om att jag inte kan trycka till ComBuster på Testaren på samma sätt som jag kan göra det med dig här. Detta innebär dock inte att jag upplever mig som Corvens ”lismande undersåte”.

    Om åsikter börjar plockas bort utifrån innehåll och inte framförande, skulle jag naturligtvis reagera negativt och lägga ner projektet ganska snart.

    Beträffande FRA är det otäcka att ”avlyssningen” lagras till eftervärlden, samtidigt som vi inte har en aning om vilka krafter och värderingar som då kommer att vara rådande.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  Corven 2009-07-02, 16:43

    Sorgligt...

    Det är den här typen av beteende som är orsaken till att Testaren existerar....
    avatar
    sebastian_drus
    Admin


    Antal inlägg : 28
    Join date : 09-01-28

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  sebastian_drus 2009-07-02, 16:48

    blueheaven skrev:Är det inte enklast att var och en får skriva precis vad som helst och därmed också ansvara för innehållet?
    När någon sitter och modererar så går det ju inte att undgå att denne också färgar och styr enligt eget godtycke och därmed upphör en debatt och slutar med att endast en inre krets med samma åsikter sitter och byter recept och stickningar med varandra!

    Det är en helt annan historia att det har ballat ur här och endast skitsnack numera äger rum men även skitsnackarna kommer så småningom att tröttna på att säga ingenting och därifrån kan det kanske börja likna ett forum igen! scratch

    Du har fattat poängen med hela forumet.
    Läs det du vill läsa.
    Svara på det du vill svara på.
    Ignorera de du tycker är troll.

    Men framför allt, Tala fritt!
    !
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-02, 16:55

    Var hälsad ADMIN! Just det du sa gillar jag, ocensurerat och fritt, som du ser så är jag här stil going strong av den anledningen?

    Av någon anledning så är just den frågan mig veterligt den enda fråga jag och Mr.Blue är överens om!

    För här på acbladet finns inget att välja på, antingen gillar man läget, eller också inte!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  råttan. 2009-07-02, 17:53

    martin lille,

    Vi är några som observerat att du utnyttjar friheten till att tala om Hitler och nazister samt anklaga andra för att vara nazister. Att idioter som du martin lille får sprida dynga är ett pris vi måste betala för yttrandefriheten. Och det är det värt. De flesta känner trots allt igen en idiot som martin när de ser dem.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  RedCloud 2009-07-02, 18:08

    "Vi är några"

    och vilka är gnagaren talesman för då ?

    den övriga i schakalhögern ?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  Redvictory 2009-07-02, 19:16

    RedCloud skrev:
    "Vi är några"

    och vilka är gnagaren talesman för då ?

    den övriga i schakalhögern ?

    Ja som du ser så är det Råttan=skadedjuret med låt oss säga loppan kackelackan
    pälsängeln malen kvalstret m,fl som råttan är talesman för!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-02, 19:25

    Jag vidhåller bestämt att den ideologi du förespråkar Mr.Råtta, redan har praktiserat,
    Du har ylat och trumpetat i flera år nu hur kosta alla dom du kallar lata bidragslyftare, sjuka, handikappade och äldre är för en skattebetalare som du?

    Exakt samma ideologi förde Hitler och nazisterna mot sjuka, handikappade, äldre och oliktänkande,
    Dom tillämpade som bekant sin slutgiltiga lösning för just den grupp av människor du skarkat efter så länge jag hört dig?

    Sen får du väl slingra och och förneka dig själv bäst du vill, finns väl inte någon som läst dina alster ända sen eric the dogs härjningar på AB forumet?


    DU VET, ATT JAG INTE HAR MISSUPPFATTAT ETT ENDA ORD FRÅN DIG?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-07-02, 19:26

    Corven skrev:Jag anser inte att påståendet Kommunismen är skit för sig självt är ett påhopp. Det är en åsikt.

    Men om det står t ex så här: Corven, du är ett djävla pucko som inte fattar att kommunismen är skit, då är det ett påhopp.....


    Påhopp för mig betyder fysiskt tyllhug , att kalla någon för pucko etc .. är att
    tillskriva olika epiteten för personen i fråga. Dessa kan vara av negativa eller av positiva egenskap .

    Redigering!!


    Wink

    MVH
    //KTR
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Må gud ha förbarmande ?

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-02, 21:43

    Men må då Gud ha förbarmande över alla de röda dårar ( redclown ktr redv osv...)
    som i månader svammlat om " testaren" ,vad f-n det nu är,
    och sagt att de inte skulle hålla till här längre.

    Lik förbannat sitter de här, och clownar sig, och skriver tusentals inlägg till folk som har blockat dem , vilka kompletta dårar.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  formsvackan 2009-07-02, 21:48

    GustavAnder skrev:" testaren" ,vad f-n det nu är.
    Varför inte fråga Combuster Very Happy
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  råttan. 2009-07-03, 01:25

    martin ljuger vidare. Jag har aldrig skrivit det han påstår. Lätt att kolla för den som vill. Bara att söka.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  blueheaven 2009-07-03, 04:03

    martin7lindgren skrev:Var hälsad ADMIN! Just det du sa gillar jag, ocensurerat och fritt, som du ser så är jag här stil going strong av den anledningen?

    Av någon anledning så är just den frågan mig veterligt den enda fråga jag och Mr.Blue är överens om!

    För här på acbladet finns inget att välja på, antingen gillar man läget, eller också inte!

    Martin jag vill ge dig credit för att du faktiskt vågar erkänna att du delar åsikt med mig i denna fråga och om du känner efter ordentligt så skall du säkert finna fler sådana frågor, den som letar skola finna! Wink

    Sponsored content


    Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva? - Sida 3 Empty Sv: Varför detta behov av att styra och ställa (moderera) vad andra skall och får skriva?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 22:53