Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

Rakryggad Svensk mot politisk cynism! Gör mig stolt över svenskarna!

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Rakryggad Svensk mot politisk cynism! Gör mig stolt över svenskarna! Empty Rakryggad Svensk mot politisk cynism! Gör mig stolt över svenskarna!

Inlägg  Susz X 2009-06-25, 19:27

Frigiven efter JAS-aktion
    Pelle intervjuas av SVT när han promenerar ut ur fängelset efter 80 dygn
    bakom galler och berättar om varför avrustning mot Jasexporten är nödvändig.
    Rakryggad stolthet med ansvar!
    Se intervjun i SVT

http://svtplay.se/v/1591012/mittnytt/strindlund_frigiven?sb,b1387520,1,f,-1/

En ansvarfull medborgare som inte vänder kappan efter vinden..
    När kommer vi att välja sådana politiker?
    Och- när vaknar du och agerar själv med en egen vilja av att ta ansvar?
    Tumme upp för Pelle!
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Rakryggad Svensk mot politisk cynism! Gör mig stolt över svenskarna! Empty Sv: Rakryggad Svensk mot politisk cynism! Gör mig stolt över svenskarna!

Inlägg  Susz X 2009-06-25, 19:44

Upprustning i det fördolda
    Bakom stängda dörrar fördjupas nu vapensamarbetet inom EU, med det tydliga målet att öka exporten och stärka vapenindustrin. Det som behövs är inte mer samarbete för att marknadsföra krigsmateriel – utan nedrustning och striktare regler för vapenexporten, skriver tre vänsterpartister.
    Läs debattartikeln i Arbetaren..

Artikels avslut lyder

[i]"Tre år med den borgerliga regeringen har varit tre förlorade år i arbetet för fred och nedrustning. En rödgrön regering efter valet 2010 kommer att behöva ta fram en i grunden ny svensk lagstiftning för vapenhandel som förbjuder export till diktaturer, krigförande stater och länder där det begås omfattande och grova brott mot de mänskliga rättigheterna. Tyvärr är risken överhängande att EU kommer begränsa våra möjligheter att själva i Sverige föra en mer restriktiv politik för export och import av vapen. Det ökade och fördjupade samarbete inom unionen kommer att försvåra möjligheterna att reglera den svenska vapenhandeln. Det vi behöver är inte mer av europeiskt samarbete för att marknadsföra europeiska vapen, utan nedrustning och striktare regler för vapenexporten."

http://www.arbetaren.se/articles/debatt20090527-2
    [b]

Tja- inte måste jag vara vänsterpartist för att välja att se fakta som den r och instämma!
    Räcker med att
    vilja vara en medmänniska som vill ha fred..Eller huur?

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:28