Infra skrev:Sniper. Jag menar ingenting beträffande holländska, belgiska, norska eller tyska judar. Hur många av dessa som har kazariskt blod flytande i sina ådror eller inte, det får du sätta dig och räkna ut själv. Du kan meddela mig resultatet.
Du har inte rätt för dig då det gäller de jag pratar om. Det är som jag har sagt helt enkelt. Du skall inte fråga mig om sånt här. jag är ingen expert. Läs boken i stället.
Proselyter är de som omvänder sig i tro. Kazarjudarna omvände sig icke i tro. De var beordrade av sin härskare att anta judendomen helt enkelt. Gällde varje familj i landet. Ordern löd: "omvänd er eller bli ett huvud kortare". Skrevs in i den Kazariska lagboken. Judendomen proklamerades som statsreligion. Det hela var naturligtviss ingen omvändelse i tron utan ett högst praktiskt arrangemang i syfte att rädda nationen från omedelbart förestående undergång. Påvens makt var stor och Påven blev många mäktigas mäns baneman på den tiden. Det var bara att göra som han sa, annars... Jmfr Tempelriddarna och deras undergång.
Det var bara att dansa efter påvens pipa eller gå under. Islamisterna som nymornat vädrade morgonluft var heller inte att leka med, kan jag säga. En kroksabel i skrevet är ingenting man drömmer om precis. Alternativet var att använda sig av list. Det var det den kazariske härskaren gjorde. Krigslist.
Kazarjudarna betraktades med förakt av de "riktiga" judarna ty de följde bara de mosaiska påbuden till hälften ungefär. Det är väl ungefär vad som går att lära sig som utantilläxa. Det var litet si och så med Thoraläsandet och följandet av lagen. En judisk nation förblev de iaf ända fram till sin undergång.
KKoestlers bok är mycket läsvär och jag rekommenderar den till alla intresserade. Finns som nätbok. Sjaälv sträckläste jag den även om det tog ett par dar. Men detta är ju också något av mitt favoritintresse.
så du talar alltså om judar i RELIGIÖS bemärkelse, även om dessa inte på något sätt är religiösa, dessutom påtvingade osv...
men just detta Med Khazarerna och att dagens judar skulle består till 80% av dessa sägs ju även vara en MYT, kan det vara så att man måste se Koestlers bok som en sanning, och förneka alla som säger emot?
Det florerar många sådana myter som många gånger motbevisats sedan dna-tekniken möjliggjorde att kunna se om det är just biologiska semiter, eller inte