Den rasistiska appartheidtstaten fortsätter sin etniska rensning av Palestinas urinvånare.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5595073.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5595073.ab
lazy skrev:Jag tänker inte gå i svaromål mot dej här Infra, dels för att det ser
inte så bra ut att göra som de gjort här men jag skrev för ett bra tag
sedan att det blir annat med "Bibi" i spetsen, dels för att jag har inte
alla domstolsturer som faktiskt varit runt det här men när det gällde
familjen al-Kurd som avhystes förra året så vet jag att det handlade om
att de byggde ut sitt hus så att det hamnade på ngn annans mark o när den
personen ville ha betalt för det så vägrade de med hänvisning till
advokatens råd att hänvisa det till "ockuperad mark" behöver jag tala om
att den advokaten blev sparkad av sina övriga klienter när domen föll?
Infra Today at 9:04 pm
Har du läst den undertexten någon gång lazy? Det har du nog, men det får inte uttalas. Eller hur?
lazy skrev:Infra Today at 9:04 pm
Har du läst den undertexten någon gång lazy? Det har du nog, men det får inte uttalas. Eller hur?
Du menar samma "undertext" som Hamas o Fatah pysslar med?
Infra skrev:lazy skrev:Infra Today at 9:04 pm
Du menar samma "undertext" som Hamas o Fatah pysslar med?
Ops! har Fatah hamnat i onåd hos dig i dag, Lazy. Senast i går var Fathaland himmelriket på jorden lät det som. Det svänger vilt om miss Lazy skall jag säga.
Hamas talar ett ovanligt tydligt språk och sysslar inte med dolda buddskap. Det verkar bara vara zionister som kör med sådana lömska metoder.
50 palestinier varav 20 var barn, etniskt bortrensade från sina egna hem på sitt eget territorium i strid mot EU och USA:s uttalade vilja. Ett brott mot världssamfundet, mot mänskligheten och mot FN:s avtal med Jordanien från 1956.
Kan skurkstaten på ett tydligare sätt visa att det är en laglös stat som ställer sig vid sidan om internationell rätt och världssamfundets gemensamma
överenskommelser, uttalanden och rättsregler.
Lazy! Jag vill inte skuldbelasta dig personligen men jag måste få fråga dig: varför gör man så? Jo, man vet om att skulle man följa lagen och rätten så vore ens konstgjorda saga tillända. Därför måste man gå på tvärs mot världssamfundet, mot alla rättsprinciper - ja, mot själva existensen och Gud fader själv - den Gud vars utvalda folk man vill imbilla omvärlden att man är "Vi gör som vi vill ty vi är särskillt utvalda". Tror du på den ojämlika läran, lazy?Hör här uttalande från EU:s ordförandeland:
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=latestbroadcast&Id=83&BroadcastDate=&IsBlock=
lazy skrev:Snabbt svar till dej Infra innan jag går o lägger mej, det är fel
av Hamas att vägra Fatahmedlemmar att åka till konferensen men
resultatet ser vi ju ganska snabbt för NU tänker Fatah vända
sej till Iran helt plötsligt, m.a.o är det som det alltid varit
när det gäller "Palestina", en sak för en publik o sen en annan
sak för en annan publik, spelar ingen roll om det så är samma dag
för huvudsaken är att så många som möjligt går på det.
Infra Today at 09:23
Därför måste man gå på tvärs mot världssamfundet, mot alla rättsprinciper - ja, mot själva existensen och Gud fader själv - den Gud vars utvalda folk man vill imbilla omvärlden att man är "Vi gör som vi vill ty vi är särskillt utvalda". Tror du på den ojämlika läran, lazy?
HAMAS is very close on recognition of Israel,” says Ahmed Yousef, the Islamist movement’s deputy foreign minister, speaking from the top floor of a high-rise building in Gaza City. “We show all sorts of ideological flexibility on this.”
Citat från http://www.economist.com/world/mideast-africa/displaystory.cfm?story_id=14140786
Hamas official retracts 'close to recognizing Israel' comment
Published Sunday 02/08/2009 (updated) 03/08/2009 18:46 Hamas Deputy Foreign Minister Ahmad YousefGaza – Ma’an – Senior Hamas official Ahmad Yousef said on Sunday that the Islamic movement will never recognize Israel, backtracking on remarks printed by the British magazine The Economist.
Yousef said that the magazine misunderstood him when it quoted him saying that Hamas is close to recognizing Israel. He characterized the report as “totally untrue.”
http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=216388
Du menar väl inte på allvar att det är västerländska källor man
ska gå till?
D
lazy skrev:Infra Today at 09:23
Därför måste man gå på tvärs mot världssamfundet, mot alla rättsprinciper - ja, mot själva existensen och Gud fader själv - den Gud vars utvalda folk man vill imbilla omvärlden att man är "Vi gör som vi vill ty vi är särskillt utvalda". Tror du på den ojämlika läran, lazy?
Nix Infra, jag tror inte på den "läran" liksom jag heller inte kan
se poängen med att det i den muslimska världen bara kan finnas
muslimska stater, varför kan man ju fråga sej, är det för att andra
människor kanske också får för sej att vilja ha demokrati o frihet
att leva sina egna liv utan begränsande sharialagar?
lazy skrev:Du kan aldrig jämföra Israel o Iran Infra för du tror väl inte på
allvar att det skulle gå att ha t.ex en pridefestival i Iran? Det
enda som har med "show" att göra i Iran när det gäller t.ex
homosexuella är väl hängningen av desamma.Nu tog jag det mest
extrema exemplet för att du ska förstå vad jag menar.
lazy skrev:Du kan aldrig jämföra Israel o Iran Infra för du tror väl inte på
allvar att det skulle gå att ha t.ex en pridefestival i Iran? Det
enda som har med "show" att göra i Iran när det gäller t.ex
homosexuella är väl hängningen av desamma.Nu tog jag det mest
extrema exemplet för att du ska förstå vad jag menar.
lazy skrev:Det blir fler o fler sekulariserade i Israel vilket jag tycker är
väldigt bra för som jag skrev i ngn annan tråd så är Israel helt
ok så länge man håller sej borta från Jerusalem, de ortodoxa o i
en del fall även ultraortodoxa judar som gapar, spottar o fräser
åt sina mindre troende medmänniskor är precis lika jobbiga som sina
muslimska o kristna dito.
Jaha. Så de kristna har hamnat i onåd nu också? Men det är ju
deras tro som har fört er fram till besittning av ett främmande folks landområde. De har ju agerat nyttiga idioter åt israel så de borde ju gillas.
Deras tro att Jesus skall komma tillbaks när alla judar har återförsamlats i israel är det som garanterar israels existens.
Det blir nu litet svårt att samla alla judar i det heliga landet då endast två och en halv stam återstår av Israels tolv stammar, Juda stam, Benjamin och spillror av Dan. Men 80% av dagens judar är Kazarjudar som härstammar ifrån den 13:e stammen. Den senare var en fejkad stam bestående av hjälpligt renläriga konvertiter. 80 % av i dag levande judar är alltså Kazarjudar, inga "riktiga" judar. Hur de kristna skall få ihop den ekvationen veti f-n. Jesus lär de få se i kikarn efter iaf hur mycket de än åbäkar sig för israels skull. Eller vad tror du?
Regndrottning skrev:Jaha. Så de kristna har hamnat i onåd nu också? Men det är ju
deras tro som har fört er fram till besittning av ett främmande folks landområde. De har ju agerat nyttiga idioter åt israel så de borde ju gillas.
Deras tro att Jesus skall komma tillbaks när alla judar har återförsamlats i israel är det som garanterar israels existens.
Det blir nu litet svårt att samla alla judar i det heliga landet då endast två och en halv stam återstår av Israels tolv stammar, Juda stam, Benjamin och spillror av Dan. Men 80% av dagens judar är Kazarjudar som härstammar ifrån den 13:e stammen. Den senare var en fejkad stam bestående av hjälpligt renläriga konvertiter. 80 % av i dag levande judar är alltså Kazarjudar, inga "riktiga" judar. Hur de kristna skall få ihop den ekvationen veti f-n. Jesus lär de få se i kikarn efter iaf hur mycket de än åbäkar sig för israels skull. Eller vad tror du?
Den 13: stammen? Du fabulerar något.... Samt du glömde de andra stammarn... Kan det inte tänkas världens övriga judar härstammar från de förlorade stammarna? Och Levi stam då? Det är ifrån Levi som 'prästerskapet' inom judasim härstammar.
Du har rätt att det inte finns en chans att Abrahams ättlingar skall få plats i Israel.. De är ju miljarder människor! Men, det är iaf en god början när dessa kusiner finns på plats, tycker du inte?
KickTheRasist skrev:Regndrottning skrev:Jaha. Så de kristna har hamnat i onåd nu också? Men det är ju
Den 13: stammen? Du fabulerar något.... Samt du glömde de andra stammarn... Kan det inte tänkas världens övriga judar härstammar från de förlorade stammarna? Och Levi stam då? Det är ifrån Levi som 'prästerskapet' inom judasim härstammar.
Du har rätt att det inte finns en chans att Abrahams ättlingar skall få plats i Israel.. De är ju miljarder människor! Men, det är iaf en god början när dessa kusiner finns på plats, tycker du inte?
Hej Regn!!
Det är klart att dem kommer att få plats , detta kommer att ske med hjälp av Israelit polis myndighet här har vi bevis..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5609734.ab
MVH
//KTR
Infra skrev:"Under det senaste halvseklet har vi sett hur stora skaror av judar (dvs ättlingar till de människor som en gång levde i sydriket, Juda) har återvänt till Palestina där man upprättat en modern stat som man gett namnet Israel (vilket kan vara lite förvirrande, för när de bibliska profetiorna talar om Israel syftar de naturligtvis aldrig enbart på det judiska folket, utan antingen specifikt på stammarna i "nordriket Israel" eller på alla Israels barn, alla 12 stammarna inklusive judarna)."
Det ovan sagda stämmer knappast. Jag anser att jag i två länkar ovan "bevisat" att 80 % av i dag levande judar är Kazarjudar som ej är riktiga judar utan ättlingar till konvertiter. Större delen av dessa är - vad vi kallar - ryska judar. När man betänker att 90 % av, till israel inflyttade juda, är ryska judar så undrar man i sitt stilla sinne hur en renlärig mosaisk rasbiolog skall få ihop ekvationen i sin Gudsstat? Det är nämligen bara judar "av börden" som platsar där. men var gör rasbiologen ifråga när nästan ingen är jude "av borden". Inploderar hela projektet då. Kan man fortsätta att hålla alla icke renrasiga stången från medborgarskap då?